Ok, gisteren ging ik naar de APK-garage om te vragen of hij de veer al binnen had, maar blijkbaar kon hij deze niet bestellen. De volgende discussie volgde: de keurmeester was niet blij met de veren, hij bleef maar het vermoeden hebben dat ze afgeflext waren, en volgens zijn interpretatie van de APK regels is dat verboden, geflexte veren zijn gebroken veren, en hij kon mijn woord er natuurlijk niet voor nemen dat dat niet gebeurt was. Alleen maar omdat de uiteinden van de veren scherp en ruw zijn, en niet netjes afgerond zoals hij denkt dat nieuwe fabrieksveren zijn.
Uiteindelijk gaf hij mij het voordeel van de twijfel, en hij melde hem af, en hij zei nog: ik hoop dat ik geen steekproef krijg, want die veren zitten me echt niet lekker. En jawel, een steekproef. Hij half in paniek, en ik vol vertrouwen, maar jammer genoeg belde de steekproef-keurmeester af. Ik had wel willen horen wat deze ervan dacht. Ik ben dus weer een jaartje van deze APK ellende af. Ik zal voor volgend jaar maar uitkijken naar een andere plek om te keuren.
Al met al ben ik tot de conclusie gekomen dat om goede fabrieksveren niet afgeslepen te laten lijken, zal ik de uiteinden bij moeten slijpen. Ik ben normaal een liefhebber van ironie, maar dit gaat mij boven de pet.