Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Bunkerrat op do, 27 aug 2009, 23:07:07
-
Ik ben sinds oktober vorig jaar in het bezit van een '86-er Polo Sedan en vond het nu wel een keer tijd om een project topic te maken. Was op zoek naar een Polo 2 Steilheck als aandenken van m'n moeder. Die is 16 maart 2007 overleden aan kanker en die had kort daarvoor een witte steilheck gehad. Dat vond ik altijd al leuke wagentjes om te zien en dit vond ik nog meer reden om er 1 te kopen om zo m'n moeder dicht bij me te houden onderweg. Kwam alleen tijdens de zoektocht deze sedan tegen en die vond ik nog cooler en heb em dus ook gekocht (en nog altijd geen spijt van, heerlijk wagentje) Heb in de tussentijd al aardig wat geklust en gedaan.
-
Kort daarna een set Golf 1 Karmann Quartet velgen op de kop kunnen tikken om op te knappen. Zaten Golf maat banden omheen en liepen aan bij de achterwielen. Had ook meer bodemvrijheid dan een Hummer haha -gert- Bleek achteraf te veel werk om op te knappen, voor mij dan dus heb ze weer verkocht. We met winst natuurlijk -nana- Ook een Victor sportstuurtje kunnen bemachtigen en 2 Golf sportstoelen van Mahler (Jeroen) over kunnen nemen. Jaap nog bedankt voor het oppikken en meenemen naar Oosterhout -thumbsup-
-
Heb de Polo ook moeten keuren vorig jaar oktober, kwam er aardig goed vanaf. Alleen 2 gescheurde remleidingen, koplapen stellen en CO2-uitstoot afstellen. Aandachtspunt waren alle 4 de schokdempers vervangen, die waren alle 4 slecht en 1 lek. Wilde de Polo toch verlagen, dus na een verlagingsset van TEC (dacht ik -dunno-) te kunnen bemachigen heb ik die door een vriend laten monteren. Had er zelf geen tijd en ruimte voor jammer genoeg, anders had ik het zelf wel gedaan. Na de APK het filterdeksel onder handen genomen, die is weer mooi hoogglans zwart.
-
De laatste tijd veel aan het uiterlijk gedaan van de sedan, een verbeterpunt is het verwijderen van de spatbordranden en het monteren van een aangepaste Golf 2 lip. Met het verwijderen van de spatbordranden was ik echt verbaasd wat eronder school... Een deukje in het linker spatbord voor, die kan ik denk gewoon terugduwenals ik de binnenkuip loshaal. En een beetje roest in de achterwielkast links, rechts helemaal niets. Verder de voorbumper verwisseld en verstralers erop gemonteerd (werken nog niet perfect helaas, ik snap het niet helemaal...).
Heb een middenconsole aan het interieur toegevoegd, staat een stuk beter zo. Binnenkort het hele interieur leeghalen en dan zwart vloerbekleding leggen, ben dat blauwe nu wel zat. Dan gelijk een speaker achter in de hoedenplank monteren en de zijpanelen achter meevervangen (die heb ik nog niet gedaan -oops-)
Ook heb ik leuke 13" velgjes gekocht en door Arjan laten ontlakken (de vorige eigenaar had ze met een kwastje zwart geschilderd -gert-). Van Arno bandjes 175/50/r13 overgenomen. Velgen nu polijsten binnekort en randen hoogglans zwart spuiten en bandjes erom heen. 31 oktober weer APK en heb in 1 band nu haarscheurtjes, dus de velgen moeten voor die tijd klaar zijn haha.
-
Goed man, lekker eigen project topic met veel foto's.
-thumbsup-
-
goed bezig -thumbsup- kontmobielen zijn vet :)
-
Mooie plannen -thumbsup-
Ben benieuwd hoe hij er straks op de nieuwe velgen uit gaat zien
-
Jah ik ook, hoop dat ik eind komende maand ze eronder kan zetten. Heb nu 2 velgen helemaal kaal gemaakt, dus moet er nog 2 helaas. Zou willen dat die ook al klaar waren haha.
-
Jah ik ook, hoop dat ik eind komende maand ze eronder kan zetten. Heb nu 2 velgen helemaal kaal gemaakt, dus moet er nog 2 helaas. Zou willen dat die ook al klaar waren haha.
Is rotwerk inderdaad! Heb zelf ook stel ATS Cup liggen welke hetzelfde nog (gedeeltelijke) moeten ondergaan voor onder de GTI.
Maar eeh:
-goodjob-
-
Jah het is idd een rotklus, en daarna moeten ze nog gepolijst en gespoten worden... Maar (hopelijk) mag het resultaat er wezen uiteindelijk.
-
Maat van me heeft laatst een paar BBS Rm's opnieuw opgebouwd.
Randen hooggepolijst en hart opnieuw gespoten.
Zo'n 8 uur per velg werk zit erin, bereid je maar voor -klus-
(alhoewel de randen van jou er beter uitzien ivm polijsten)
-
Het houdt je van de straat, sommige verklaren dit soort praktijken als -gert--werk, maar ik heb plezier erin en denk -nana- haha
-
Dikke bak ook! -goodjob- -goodjob-
Hoeveel is de jouwe verlaagd voor en achter?
greetz, Richie
-
Mijn sedan is 60/40 verlaagd, misschien dat er ooit nog 80/60 onder komt, maar voor nu ben ik tevreden met deze set.
-
M'n kamer beetje verbouwd dat er een stellingkast in kan staan zonder dat die in de weg staat. Deze werd weggegooid @ werk omdat er een deukje in zit -gert- Functioneert nog perfect denk ik zo. Mooi voor mijn autoonderdelen haha. Vanavond ook een setje BBS velgen laten bezorgen hier, die kerel die ze verkocht was toch in de buurt en wilde ze wel langsbrengen. Prima! -hug- Zien er nog wel goed uit qua lak, maar de randen zitten (zoals wel meerdere gebruikte velgen) stoeprandschade op, sommige wel diep. Hoe krijg ik die het beste weer mooi?
-
Ziet er goed uit zo'n kamer!!!! :P
-
stoepschurft aan de randen kun je laten afdraaien ;)
-
Prima stellingkasten, ook een aantal van in de garage... Kosten 3 tientjes per stuk, soms een aanbieding voor 2 tientjes!
-
stoepschurft aan de randen kun je laten afdraaien ;)
Er hoeven maar 2 velgen afgedraaid te worden dan, want de 2 andere hebben minimale schade en is met schuren wel te verwijderen. Wat kost het om een velg af te laten draaien ong? -dunno-
-
mot ik ff voor je kijken prijs gaat je mee vallen denk ik ;)
-
Maar het is denk mooier als ze alle 4 afgedraaid worden denk ik. Anders zit ik met 2 velgen waar een randje aan zit en 2 niet :D
-
de randjes draaien ze niet helemaal weg hoor alleen totdat de schade weg is ;) een paar mm dus maar
-
Helaas is de schade aan de 2 velgen wel erg diep, weet niet wat de vorige eigenaar gedaan heeft, die lustte stoeprandjes rauw denk ik -dunno-... De schade is wel meer als 2 a 3 mm -gert-
-
Vanaf gister mag het Polootje weer een jaartje zorgeloos rondtuffen, nieuwe APK zonder aandachtspunten. Maar goed dat ik die powerflex rubbers en m'n BBS-velgjes met de bandjes van Arno gemonteerd heb. Drie bandjes hadden namelijk haarscheurtjes.
Heb ook gevraagd of ze een nieuw uitlaat rubber wilden monteren (hebben ze ook gedaan gratis! -thumbsup-) maar nu maakt mijn uitlaat nog meer klappergeluiden in de tunnelversteviging. Waarom doet ie dit? Het oude rubber was uitgerekt en versleten, maar nu hij weer hoger hangt lijkt ie wel meer kabaal te maken als ik over een hobbelige weg rij...
Zal binnenkort weer even foto's plaatsen van hoe de Sedan er nu bij staat, zijn weer wat dingen aangepakt.
-
de uitlaat moet beter afgehangen worden. -klus- De demper is t.o.v. de middendemper te verdraaien, waardoor de uitlaat niet meer tegen de tunnel en/of achteras aan klappert.
-
De middendemper is juist de boosdoener, de einddemper hangt juist keurig op z'n plek. Zal wel een foto ervan maken komende dagen samen met de overall foto's.
-
In het stuk met de middendemper zit een knik zodat de pijp langs het potje van de schakelstang gaat. Als die pijp verdraaid zit kan de uitlaat tegen de tunnel komen. Door de middendemper t.o.v. de rest te verdraaien zou het opgelost moeten zijn.
-
Oke, is dit te doen als de auto op 2 assteunen staat? Of kan ik dit beter door iemand laten doen met een brug? Heb zelf namelijk niet de beschikking over een klusschuur o.i.d.
-
Als je de auto aan 1 kant op de steunen zet moet het te doen zijn: je moet de 2 klemmen van de middendemper loshalen en deze (evt. met de griptang/waterpomptang) verdraaien.
Maar voordat je het loshaalt is het handig om eerst te kijken waar de uitlaat de bodem raakt.
-
En is het ook handig om te bekijken hoe vastgekoekt je uitlaat zit op de aansluitstukken, soms kun je je een hernia bezorgen en krijg je ze nóg niet los...
-
Thanks, ik gaat weer even kloten van de week -thumbsup-
-
Uitlaat nog niets aan gedaan, maar even wat nieuwe foto's uploaden. Ben nog op zoek naar 1 of 2 van deze velgen (zie onderdelen gezocht topic) omdat ik tegen een stoeprand ben aangereden omdat ik moest uitwijken...
-
Projectje deurpanelen.
Waren eerst blauwe panelen die orgineel in mijn sedan zaten, nu zijdemat zwart gespoten en de vlakken worden hoogglans zilvergrijs. Die kleur moet uiteindelijk mijn hele sedan worden. Ben al bezig met een andere achterklep om die te cleanen en 2f spiegels om die beide in die kleur te zetten. Deurbakjes zijn ook opnieuw zijdemat gespoten en kunnen er ook zo weer op als alle panelen klaar zijn. Blauwe randje gaat ook gewoon zwart worden, was daar nog niet helemaal over uit, maar staat even wat netter als die zwart is.
-
RA's staan hem goed! -thumbsup-
Ben alleen niet zo fan van die deurpanelen, misschien dat het er IRL niet zo shiny uitziet?
-
Nee komt door de flits van de camera, als je ze zo ziets valt het wel mee. Het is geen spiegel iig -nana-
-
Het kan best mooi zijn ja die deurpanelen.
en idd soms is de flits irri daarom maak ik soms de foto's dubbel een keer met flits en een keer zonder.
-
Je kunt ook de originele oude deurpaneeltjes namaken met stof inleg. Smeer het vlak in met polyester matjes en bekleed dit vervolgend en plak hem erin. Ziet er nog netjes uit ook.
-
Maar zie ik het nou goed.ligt ie op zijn kontje of komt het door de parkeervak ??
-
beide denk ik, hij hangt achter iets lager dan voor. Komt ook omdat de kofferbak ook nog vol ligt, maar ook als die leeg is hangt ie iets naar achter. Denk dat de veerpoten achter op het laagste punt staan. Maar zeker weten doe ik het niet want ik heb de verlaging er niet onder gezet.
-
Nou de sedan staat weer stil en gaat nergens heen. ANWB weer een keer gebeld (ben blij dat ik lid ben van de wegenwacht) en kwam hetzelfde WW-mannetje tegen die me de vorige keer geholpen had. Even praatje staan maken, maar hij kwam tot de conclusie dat de accu en dynamo aan vervanging toe waren. Dynamo laad helemaal niet meer bij en de accu leverde nog maar 54Ah ipv 280 bij laden...
Dus komende dagen maar even een nieuwe dynamo bestellen en accu is al vervangen. Gelijk ook verdelerkap/rotor/bougies meegenomen.
-
Misschien je dynamo bij een dynamoboer ruilen tegen een gereviseerde? -thumbsup-
-
Is een gereviseerde dan wel betrouwbaar? Volgens de mannen bij brezan wordt bij een gereviseerde dynamo alleen de koolborstels vervangen en meer niet. Hoe gaat dan verder in z'n werk dan? -dunno-
-
wou je zeggen dat ie van de brezan nou veel beter is??
is gewoon een verkoop praatje om jou gewoon een nieuwe aan te smeren.
-
Jah ik weet het niet wat ze met een dynamo doen als ze die reviseren, maar als een gereviseerde ook goed is dan kan ik 2 oude dynamo's aan die boer geven in ruil.
-
Shit, baal hiervan het nu te lezen (heb je gewoon een slechte dynamo verkocht, naja voor 20 euro incl inbouwen was het te proberen. Je kunt het nog proberen met de dynamo van de HK motor. Die heeft alleen andere aansluitingen.
-
Shit, baal hiervan het nu te lezen (heb je gewoon een slechte dynamo verkocht, naja voor 20 euro incl inbouwen was het te proberen.
Ach was idd te proberen, weer een ander clublid leren kennen is altijd leuk. Ik moet alleen even kijken want een andere dynamo komt er pas over een klein anderhalf weekje denk ik ivm -2cents-... Daarna kan ik dat motorblok bij je weghalen Jorp!
-
Een gereviseerde moet/hoort net zo goed te zijn als een nieuwe:
spanningsregelaar & alle slijtagedelen vervangen is bij mij gelijk aan nieuw.
Toevallig tijdje terug laten doen: 90 euro.
(wel 2x mee teruggeweest, maar dat lag aan een foute spanningsregelaar)
-
Hier in Alkmaar bij Rotor kosten een gereviseerde 100 euro.
-
Moraal van het verhaal: Reviseren is prima, Brezan is k*t... :D
Er zijn echter niet veel bedrijven meer die ook echt reviseren, aangezien nieuwe dynamo's tegenwoordig vaak in China of Taiwan gefabriceerd worden. Tegen de produktiekosten daar valt hier niet op te concurreren?! -gert-
-
Moraal van het verhaal: Reviseren is prima, Brezan is k*t... :D
Nou dat brezan k*t is wil ik niet zeggen, want ze hebben me al verscheidene keren goed geholpen. Maar dan ga ik denk voor een gereviseerde als Jorp en Sjon zeggen dat het net zo goed moet zijn (of vergelijkbaar) als een nieuwe.
-
VAn Bohemen in Den haag zegt het volgende:
De revisie van een dynamo bestaat uit de volgende stappen:
Na demontage van de dynamo wordt het voor- en achterschild in de zandstraler gestraald. Daarna gaan de schilden in de werpstraler (gevuld met stalen straalkorrels). Hier komen de schilden als nieuw uit. De waaier en poelie worden eveneens gestraald en daarna gespoten met hittebestendige zwarte verf. De sleepringen van de roter worden afgedraaid of, indien versleten, vervangen. De stator wordt doorgemeten en, indien nodig, vervangen. De lagers, het diodeblok, de borstels en de regelaar worden altijd vernieuwd. Na montage wordt de dynamo uitvoering getest op de Bosch testbank
-
Zitten/zaten die op de Beeklaan? Daar zat vroeger echt zo'n ambachtelijk mannetje met specialisatie in revisie (van met name dynamo's)...
-
er zijn nog bedrijven zat die doen reviseren.
Ik heb in het verleden 1x een dynamo laten reviseren en hij kwam als nieuw terug.
En ik heb een keer bij de automatrialen boer een ruildynamo gehaald,zou me niks verbazen als het gewoon een gereviseerde was in een nieuwe doos.
-
Polo rijd alweer een tijdje, gereviseerde dynamo gehaald bij Rotor in Alkmaar. Zag er goed uit, leuk werkplaatje hebben ze daar.
Alleen nu doet zich een nieuw probleempje voor. Motor loopt nu vrij onregelmatig stationair, als ik verlichting aan heb zijn deze iets gedempt en als ik de motor iets meer toeren laat draaien dan gaan ze feller branden. En als ik rijd en dan schakel of de motor in z'n vrij zet gaat deze hikken en gaat het lampje van de accu in flits aan en uit achter elkaar af en toe. Is het dan gewoon kwestie van stationair toerental iets hoger zetten? Of wat zou het nog iets anders kunnen zijn?
-
Klinkt als óf kapotte dynamo óf dooie accu... Aangezien de dynamo 'net' gereviseerd is, gok ik op de accu. Komt wel vaker voor bij deze weersomstandigheden, al kan natuurlijk ook een gereviseerde dynamo de garantietermijn niet halen...
-
nieuwe accu heb je al vanaf 40,- -thumbsup-
-
Accu heb ik er net nieuw in gezet ook... samen met nieuwe rotor, verdelerkap en bougies... Lijkt me beetje stug dat de accu nu al stuk is, zal de accuspanning maar even opmeten morgen.
-
Moraal van het verhaal: Reviseren is prima, Brezan is k*t... :D
Accu niet van de Brezan? -nana-
-
Nee gewoon bij ons bij karwei vandaan... denk dat ze er net 3 maandjes staan in ons assortiment.
-
't Was maar een geintje, hè Jorin? -hug- Hoop dat je het probleem snel gevonden hebt... Heb je je massa-kabels/punten al gechecked?
-
Het was even stil rond dit project, maar dat komt omdat ik waarschijnlijk deze in inderdelen ga verkopen in de loop van dit jaar (apk loopt in oktober af, dus voor die tijd) en een ander ga zoeken. Misschien wel leuk voor iemand die nog een sedan zoekt die nog belastingvrij wordt. Valt net binnen deze regeling -nana-
Wil een even wat nieuwer type, 2f steilheck. Moet de basis worden van mijn HK blokje als die af is. De verlaging, stuur en schijnwerpers ga ik dan overzetten, voor de rest blijft alles zitten denk ik.
Wees gerust, de Bunkerrat blijft lid van dit forum -thumbsup-
-
Het was even stil rond dit project, maar dat komt omdat ik waarschijnlijk deze in inderdelen ga verkopen in de loop van dit jaar (apk loopt in oktober af, dus voor die tijd) en een ander ga zoeken. Misschien wel leuk voor iemand die nog een sedan zoekt die nog belastingvrij wordt. Valt net binnen deze regeling -nana-
Wil een even wat nieuwer type, 2f steilheck. Moet de basis worden van mijn HK blokje als die af is. De verlaging, platte spiegels, stuur en schijnwerpers ga ik dan overzetten, voor de rest blijft alles zitten denk ik.
Wees gerust, de Bunkerrat blijft lid van dit forum -thumbsup-
-
(apk loopt in oktober af, dus voor die tijd)
Dat is al snel -gert- -nana-
Ruilen tegen een 89er? Krijg je van mij apk tot eind februari 2011 :P
Mag je stuur, verlaging, velgen e.d. houden.
-
Nee ik wil een nieuwer type, een 2f steilheck. Maar thanks voor het aanbod. Wil gewoon wat meer praktisch qua laadvermogen (denk aan bank plat ipv elke keer dat dakrek erop en dan benzine slurpen).
-
Kijk nou welke kontmobiel ik zag staan bij de Karwei in Hoorn -nana-
(http://i667.photobucket.com/albums/vv31/woutzor/IMAG0045_resize.jpg)
-
De Bunkermobiel is een blijvertje! Toch besloten dat de sedan opgeknapt moet worden. Zit blijkbaar meer potentie in dan de 2f waar ik ben wezen kijken. Verkoper en auto waren beide niet betrouwbaar vond ik.
-
goed bezig!!
vind dit model eerlijk gezegd ook veel mooier dan 2f steilheck!
-
withstupid
ronde koplampjes ruleren -thumbsup-
-
Er zijn toch wel meer 2f´jes te koop?
Als sedanrijder zie ik natuurlijk ook liever deze dan een 2f steilheck, maar als jij een 2f gaver/handiger vind zou ik zeggen ga ervoor -thumbsup-
-
Het is voorlopig gedaan met de sedan, hij zal de komende tijd niet rijden. Gister had mijn vriendin de polo weer geleend, kreeg ik rond 5 uur een belletje met een overstuurde vriendin. De auto deed raar en ging heel erg roken. Bleek witte rook te zijn en vermoed de koppakking, maar heb nog geen tijd gehad om echt te kijken.
Dus denk dat ik het HK blok wat meer vaart achter zal moeten zetten om die in de polo te hangen.
-
Dat is niet zo mooi, een overstuurde vriendin. :)
Eerst maar eens een goede diagnose doen. -klus- Succes man.
-
oversturende vrouwen lijkt mij ook niet goed toe :D
Maar dat is wel zuur succes met het herstellen -thumbsup- -klus-
-
Oei das geen goed nieuws x2 een vrienidin overstuur en een koppakking, hoeveel kan een mens hebben!!
Succes met het herstel, wel mooi bakkie die kontmobiel!
-
Ik stond gisterochtend ook met een rokende golf voor het stoplicht.. Dat bleek achteraf alleen een verrot afdichtrubber bij een koelwaterflens te zijn.
Kost 0,86 en nieuw koelvloeistof.
Waar rook is, is niet altijd een lekke koppakking :)
-
Ik stond gisterochtend ook met een rokende golf voor het stoplicht.. Dat bleek achteraf alleen een verrot afdichtrubber bij een koelwaterflens te zijn.
Kost 0,86 en nieuw koelvloeistof.
Waar rook is, is niet altijd een lekke koppakking :)
En waar zit deze flens precies? Dan ga ik dat vanmiddag even nakijken na het werk. Hij start ook niet meer dat ik hem op ging halen waar m'n vriendin was gestrandt.
-
Waar kwam bij jou de rook vandaan Jorin?
Enige flens bij een Polo die ik mij kan bedenken even snel is die van de koelwaterpijp, aan de andere kant van de waterpomp.
-
Ik heb geen idee Luc, mijn vriendin had de auto mee en ik was aan het werk. Zoals ik het van mijn vriendin begreep kwam het uit de uitlaat, want ze beschreef het zo dat niemand iets kon zien achter haar.
-
Hoe is je koelwater niveau nu? Of staat het bakkie nog niet voor je deur?
-
Ben op dit moment aan het werk, zit nu even in de pauze op mijn telefoon op internet. De sedan staat thuis voor de deur, ga na het werk om 5 uur even kijken onder de kap.
-
Koelvloeistofreservoir is nagenoeg leeg en er liggen druppels onder de auto. Kan alleen niet zien waar hij lekt, ga morgen wel de auto op steunen zetten en beter kijken.
Had m'n vriendin nog even gesproken wat er gebeurd is en hoe. Tijdens het rijden kwam er beetje witte rook eruit, stotterde een beetje. Bij het stoplicht wegrijden storrerde hij erger en kwam er een hele pluim witte rook van de achterkant.
Hij start ook niet meer, geeft alleen maar een klik (multimeter op de accu gezet, geeft 11,79 volt aan)\
Idea's? -dunno-
-
Koppakking?
-
Misschien en cilinder vol met vloeistof, draai er eens de bougies uit! En probeer hem dan ff te starten.
-
dat lijkt er idd wel heel veel op probeer de oplossing van jorp eens of trek meteen de kop er af dan weet je het zeker -thumbsup-
-
-locked-
Sedan is verkocht.
-
denk dat stijn gewoon verder gaat in dit topic zodat er nog een stukje geschiedenis bewaard blijft,
na verloop van tijd zal hij wel betalend lid worden denk ik
-
ik wil wat sjors alzegt het project wel doorzetten zou alleen niet weten hoe gwn zo als nu? zrry mensen ben handig met auto's niet met computer -dunno-
-
Je had 'em al gevonden zie ik. Voor de mods, dit topic hoeft niet op slot. Stijn heeft mijn sedan gekocht en gaat hier verder met posten -thumbsup-
-
En Welkom Stijn!
-
stijn,
wat vond je hiervan
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polostijnontwerp.jpg)
-
-thumbsup-
-
dat is wel vet!!
sorry voor de late reactie -gert- beetje drukkig met werk en alles
maar ik zal ff kijken hoe ik de foto's moet posten:P
hahah iedergeval bedankt
-
stijn is niet zon internetter...
hierbij een foto van de auto,
hij staat al een tijdje weer in elkaar en doet het ook
hij moet nog overgespoten worden met busjes verf, '
ontsteking afstellen en de stoelen gemaakt dan kan ie de weg op
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polo-3.jpg)
-
-off-
Grappig die nummerplaat houder, auto komt dus hier uit de buurt.
-
-thumbsup- Goed bezig!
-
misschien offf topic maar die gasveertjes onder de motorkap ..waar scoor je die nog ? ? (reactie mag via PM)
thnx anyway
-
@wicky. Je hebt pm
-
dat van die gasdempertjes zou ik ook wel willen weten.
-
ff naar de sloop en je pakt er gewoon 1 van een 3 deurs auto,zo heb ik dat ook gedaan bij me eerste polo.
-
dat van die gasdempertjes zou ik ook wel willen weten.
withstupid
ff naar de sloop en je pakt er gewoon 1 van een 3 deurs auto,zo heb ik dat ook gedaan bij me eerste polo.
neem aan dat je ergens anders op doelt. die gaveertjes zou ik niet weten waar die bij een driedeurs zouden moeten zitten (ook niet bij enig anders - deurs) lengte en bevestiging moet kloppenom hem vast te maken op een van de originele spatbordschroeven
-
Je pakt hem gewoon van de achterklep weg,neem wel die originele bevesteging mee van de auto.
die schroef je gewoon op een ipv originele spatbordbout,ik had er toen 1 van een ford.
-
Hier zitten gasveren van een of andere toyota op nummers van die dingen heb ik wel maar moet ik ff zoeken pasten echt perfect! (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9304.0.html)
-
zoals arjan de link al aangeeft,zo heb ik het toen ook gehad. -thumbsup-
-
Hier zitten gasveren van een of andere toyota op nummers van die dingen heb ik wel maar moet ik ff zoeken pasten echt perfect! (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9304.0.html)
als je de nummers gevonden hebt (en eventueel van welke auto ze komen) zou ik die graag via pm ontvangen -thumbsup- Cheap ass optische GEMAKStuning. De peugeot 106 ven me ma heeft die gasdempertjes standaard erin zitten, en dat vind ik wel makkelijk.
-
denk dat je dan alsnog beter van die veren van ebay afkunt halen die had ik toen ook voor 8,- incl verzending
-
of je pakt ze van je moeders peug 106,ownee dat kan niet ze moeten vaak sleutelen aan zo'n frans hok. :)
-
of je pakt ze van je moeders peug 106,ownee dat kan niet ze moeten vaak sleutelen aan zo'n frans hok. :)
-uitlachen- uitlachen2 uitlachen2
-
auto is inmiddels mat zwart
rode lijn zit er ook op
donderdag gaan we waarschijnlijk verbreed staal halen
zoiets moet het ongeveer worden (velgen moet die rode rand natuurlijk veel dunner maar kon het niet mooier maken )
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/polo-4.jpg)
-
A team sedan! -thumbsup-
-
hahah ja zoiets,
heb vandaag foto's genomen, ken dat hoeren stekkertje alleen niet vinden, altijd gezeik, legt 10000 keer in de weg en als je het nodig hebt lijkt het altijd wel weer kwijt te zijn
zitten nu mijn oude g40 bbsjes onder, want de verbrede stalen velgen pasten niet (gister opgehaald maar staken zowat 10 cm uit de wielkasten)
-
voor moet ie nog OMLAAG
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/25032011127.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/25032011128.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/25032011129.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/25032011131.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/25032011132.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/25032011133.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/25032011134.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/25032011136.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/25032011137.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/25032011140.jpg)
-
Leuk...! Misschien wel een idee om een paar (nagenoeg) dezelfde foto's er tussenuit te halen? Lichte overkill... :D
-
gebeurd! was idd beetje overdreven,
dingen die nog op de planning staan
achterbumper ook van rood lijntje voorzien
dikkere einddemper
voor verlagen,
verbreed staal eronder
g40 erin?
-
Hij is tof Sjors! -thumbsup-
Is hij nog niet verlaagd?
-
jawel
60/40
alleen voor is die eigenlijk wel te hoog, tenminste ik vind het een gapend gat tussen wiel en wielkast
hijs trouwens van stijn, niet van mij
die zit alleen weinig achter de computer en heeft geloof ik ze inlog code en alles al niet meer
-
-uitlachen- Sjors, de personal assistant van Stijn
-
hallo! na hier ben ik dan zelf(sjors is goed bezig zie ik)
blij dat sjors me helpt! :)
heb me inlog gegevens weer dus :)
g40 moet erin sjors -cool- heb me 1.3 erop gezet
-
even een kleine update.
ben donderdagavond( beun avond) met sjors begonnen aan de g40.
we hebben donderdag de aandrijfassen,uitlaat en een deel van de kaelboom al gedemonteerd.
vandaag ben ik zelf verder gegaan en heb ik de kabelboom binnen en in de motor ruimte weggehaald.
toen was het 4 uur.
ja wat ga je dat laatste uurtje dan nog doen, nou het blok eruit halen, na zogezegd is zo gedaan
dus vandaag lekker opgeschoten.
foto's komen nog van de motor.
-
spagetti laten lasen
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/IMG00116-20110705-2009.jpg)
g-lader steun "bewerkt"
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110707-00124.jpg)
blok erin
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/IMG00107-20110702-1530.jpg)
front nog intact
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110706-00121.jpg)
stijn met ze grote harses ervoor
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110706-00120.jpg)
paar extra foto's
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110707-00127.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110707-00126.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110707-00125.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110707-00129.jpg)
-
Grill gewoon weglaten -naughty-
-
kenteken heeft ie er trouwens wel voor: PY (nummer 50 JunioR? :P)
-
Leuk, raak steeds gemotiveerder om de mijne aan te pakken, Dank jullie wel!!!!!!!!!!!!!
-
Grill gewoon weglaten -naughty-
Nee, grill met rode lijntjes.... en met zwart logo -naughty-
-
gt gril idd,
dan kan die rode lijn weer uit de bumper vandaan,
dat is het toch niet helemaal vind ik
-
motorkode staat op kenteken,wel makkelijk als je het even niet meer weet. :)
-
jaja het begint wat te worden,
gister(zaterdag) weer even bezig geweest.
ik had dienst op het werk(autobedrijf) maar had gergeld dat ik aan me auto kon sleutelen zolang er geen klanten zouden komen.
wat denk je..... jahoor van 8 tot 2 alleen maar druk.
naja goed, heb toch het een en ander kunnen doen.
heb de bedrading gedaan, radiator erin gezet, v-snaren erop..... helaas paste deze niet omdat me g-lader niet ver genoeg na achter kan vanwege me spaghetti -gert- dus andere snaren gehaald, zijn de snaren die ik nodig heb niet leverbaar in die maat -gert- dus nu een ander dikte genomen, die erop gezet, het lijkt net goed te gaan allemaal dus ik ga het gwn proberen.
vervolgens kwam ik bij het grootste probleem.... de intercooler.
aangezien ik dus geen goeie plek kon/kan vinden heb ik maar bedacht dat me intercooler helaasom me wielkast moet. hiervoor moet ik dus weer slangen voor bestellen en dat duurt weer ffies.
al met al het is bijna zover, wat nog te doen: intercooler aansluiten en monteren, uitlaat nog maken en de spagetti eindstuk iets omzetten aangezien hij iets scheef uitkomt, (bak)olie verversen. hier en daar nog wat leidinge en dan gaan we proberen, foto's volgen nog.
-
het duurt even, maar dan komen we ook nog wel eens ergens,
intercooler ligt aangesloten op zijn plek
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110721-00180.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110721-00174.jpg)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110721-00175.jpg)
-
Was weer puzzelen! Jammer dat je niet op nummer kan kleuren(bouwen)
-
Was weer puzzelen! Jammer dat je niet op nummer kan kleuren(bouwen)
begrijp je niet helemaal?
maar goed, weer een onderdeeltje zo goed als klaar,
gratis grilletje gescoord uit het grote gratis topic.
de glazen van de verstralers schoon geschuurd (waren zwart gespoten)
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Harenkarspel-20110725-00187.jpg)
daarna de chrome rand met rode watervaste stift overgetrokken (om wat van de glans te bewaren) misschien later nog eens met verf, en een g40 logo erop geplakt.
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/IMG-20110725-00190.jpg)
-
Die stoel gaat nu al harder! -thumbsup-
-
Die stoel gaat nu al harder! -thumbsup-
uitlachen2
@ sjors: abje dacht dat de lampjes verweerd zouden zijn. 'waarom zou je ze anders zwart maken?' Maar dat valt dus wel mee :) Mooie deal -thumbsup-
-
Staat netjes mijn ex-grilletje.......die zat zo op de auto (mijn vorige '85 er coupe die ab geruild heeft tegen zijn polo1)), was toen zwart gemaakt.
Wel aardig van ab -thumbsup-
-
de intercooler.
aangezien ik dus geen goeie plek kon/kan vinden heb ik maar bedacht dat me intercooler helaasom me wielkast moet. hiervoor moet ik dus weer slangen voor bestellen en dat duurt weer ffies.
al met al het is bijna zover, wat nog te doen: intercooler aansluiten en monteren, uitlaat nog maken en de spagetti eindstuk iets omzetten aangezien hij iets scheef uitkomt, (bak)olie verversen. hier en daar nog wat leidinge en dan gaan we proberen, foto's volgen nog.
er zijn toch wel meer polootjes omgebouwd en daarvoor is ook de juiste bestemming gevonden voor de IC.. nou heeft ie totaaal geeen rijwind koeling en da,s nou juist het nut van de intercooler -dunnode inlaatlucht is veeel te warm nu en dat ga je merken aan de prestaties...
-
begrijp je niet helemaal?
Bedoelde dat je even na moest denken hoe je dat ging doen.
-
ALS - ik schrijf als - die ANWB- en WW-badges van de oude gril niet worden herplaatst (ivm met G40 logo op nieuwe grill?),
DAN wil ik die badges graag overnemen voor de Polo 1 Phoenix...
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Heerhugowaard-20110721-00180.jpg)
-
anwb badges kun je gewoon nieuw kopen bij de anwb winkel
-
anwb badges kun je gewoon nieuw kopen bij de anwb winkel
-thumbsup- wist ik niet; ga ik binnenkort even kijken
-
Ik vraag me ondertussen af of er tzt nog een "scoop" danwel opening op/in de motorkap komt tbv te intercoolert ? -dunno-
-
hey, ja er komt een opening in de motorkap. dat word nog even puzelen met uitmeten ma dat gaat goed komen -thumbsup-
ik ga volgende week weer beginnen als me vakantie voorbij is dus dan zullen er weer foto's komen -thumbsup-
-
er zijn toch wel meer polootjes omgebouwd en daarvoor is ook de juiste bestemming gevonden voor de IC.. nou heeft ie totaaal geeen rijwind koeling en da,s nou juist het nut van de intercooler -dunnode inlaatlucht is veeel te warm nu en dat ga je merken aan de prestaties...
de inlaatlucht is nu juist koud, een niet te opvallende luchthapper in de kap en hij krijgt enorme gekoelde lucht, en dichtbij dus ik zie het probleem niet -klus- of heb ik het fout -dunno-
-
inlaatlucht is warm, g-lader brengt het onder druk, en dat brengt warmte met zich mee.
Duw je handen maar eens hard tegen elkaar ;)
Dat is de reden van een intercooler.
-
ja dat snap ik, ma wat us nou het probleem?
me intercooler word toch gekoeld dus de warme lucht dan toch ook of zie ik het verkeerd??
-
je intercooler wordt niet goed gekoeld op de huidige positie, Dat gebeurt enkel wanneer deze vol in de rijwind zit. Huidige positie is dus niet handig, behalve als je er een box omheen maakt en in de motorkap sleufgaten of een luchhapper.
-
he expert. Dat ben ik niet met je eens. Denk je dat er geen rijwind langs de koplamp stroomd? Het is mischien niet optimaal maar het koelt wel.
-
lees eens goed ;) dan wist je dat jou opmerking niet nodig was. Ik zei niet goed gekoeld, ik heb nooit gezegt dat er helemaal niet gekoeld wordt.
-
de inlaatlucht is nu juist koud, een niet te opvallende luchthapper in de kap en hij krijgt enorme gekoelde lucht, en dichtbij dus ik zie het probleem niet -klus- of heb ik het fout -dunno-
de intercoolerlucht kan NOOIT zo koel worden nou! rijwind koeling is toch logischer wijs beter dan koeling vanonder de motorkap vandaan..
toevallig staat op g-laderseite ongeveer dezelfde topic over ene steilheck met dit koelingsprobleem..
hoe kan jij nu weten dat ie kouder is dan dat ie normala in de rijwind hangt
-
ja dat snap ik, ma wat us nou het probleem?
me intercooler word toch gekoeld dus de warme lucht dan toch ook of zie ik het verkeerd??
word nu wel gekoeld maar niet zoals het de bedoeling is en dus verlies je vermogen...
hoe kouder die inlaatlucht hoe sneller je G40 is, in de winter trekt zo,n geblazen polootje heeel wat beter dan in de zomer met 35graden....
zet er een luchttemperartuursmeter in voor de inlaat dan kan je zien wa het verschil is tussen jouw oplossing en de rijwind oplossing -thumbsup-
-
he expert. Dat ben ik niet met je eens. Denk je dat er geen rijwind langs de koplamp stroomd? Het is mischien niet optimaal maar het koelt wel.
en Jij denkt dat dat vermogen brengt die tochtrekjes -gert-
zal niet veel schelen die sleufjes langs de koplamp... of je moet er 1 lamp uithalen :)
Polo2 G40 ic is passend te maken maar duur en zeldzaam.
-
http://s7.directupload.net/images/110818/6zi4q77c.jpg
Erstmal willkommen im Forum.
Du hast recht, der LLK sitzt wirklich kühltechnisch schlecht.
Würde eine Lösung, wie bei dem originalen 2er G40 anstreben.
Dort sitzt er unter der Traverse, wo der Wasserkühler drauf steht.
Das umzubauen ist aber keine Sache, die man mal ebend macht, da auch Blecharbeiten zu machen wären, damit es passt
-
is mischien niet optimaal, maar velgelijk het eens met een g60 golf met airco, die zit niet heel veel beter.
-
maar die zitten wel weer ingepakt met een box, waardoor alle lucht naar die koeler gaat, en niet over de hele ruimte wordt verspreid. Scheeld een hoop hoor.
-
is mischien niet optimaal, maar velgelijk het eens met een g60 golf met airco, die zit niet heel veel beter.
maar zonder airco en met ic in rijwind is zo,n G60 veel sneller,
het is allemaal wel te doen maar het kan en mag veel beter :)
zo,n g40 wil best knallen met een paar graden vorst -naughty-
-
natuurlijk. Alles kan beter. Ikzelf zou ook niet kiezen voor deze plaats. Maar ik denk dat er genoeg autos rondrijden waarvan de intercooler af fabriek niet veel beter zit.
Ook denk ik dat onze ingenieur van de weet alles kunde, soms iets minder hard moet roepen en wat meer ervaring moet op doen.
Ik heb zelf een golf g60 gehad waarbij de intercooler vrijwel hetzelfde zat, achter de linker koplamp schuin omhoog tot de accu. Die heb ik toen vervangen voor de intercooler van een sprinter, dit maakte verschil maar niet zo veel als ik verwacht had.
-
Dus intercooler lager hangen in het voorfront ala polo 2g40.
-
Joh beter kan altijd, een onwijze front mouth intercooler ipv een polo 2 g40, maar zo blijf je bezig
Deze intercooler was er, dit was eigenlijk de enige plek waar die kon, een polo 2 g40 intercooler of uberhaupt een andere dan deze was niet aanwezig dus wordt het eerst op deze manier geprobeerd.
Blijkt straks nou dat dit helemaal niks is, wordt het wel veranderd maar stijn en ik zijn van mening dat het zo moet werken, dus proberen we het eerst zo
-
-thumbsup-
Wie niet waagt -klus-
-
sjors is me voor, er is op het moment geen andere plek, we gaan dit proberen, ps: wie heeft er gezegd dat de intercooler niet afgesloten wordt van de motorruimte? er word na mijn mening wel negatief gedaan over de plek, ik zou zeggen rijwind krijgt ie door de luchthapper, intercooler afschermen van motorruimte en hij word goed gekoeld, rijwind is rijwind en natuurlijk krijgt ie het beste koude lucht voor, ma die mogelijk is er nu helaas niet.
de praktijk zal dit gaan laten zien. -thumbsup- -sturen-
-
negatief gedaan over de plek!!
er worden tips gegeven voor een betere plek -hug-
naar mijn mening is daar niks negatiefs aan -dunno-
Ma goed eigenwijs is ook wijs :)
-
op volksforum staat een antwoord van iemand met ERVARING -thumbsup- Maurice heeft ook een steilheck met de ic op die plek en je raad ut al,
dat word toch iets te warm met dit weer..
(http://img843.imageshack.us/img843/4541/g40steilheck11.jpg)
Ben met dit warme weer nog wel op zoek naar een mooie plek voor de intercooler..
(http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/7/5/5ce3a87a05c88853955977c3b100095d.jpg)
nogmaals het zijn maar TIPS -thumbsup- -thumbsup-
-klus-
-
heb deze steilheck een luchthapper? heeft hij de intercooler afgesloten van de motor ruimte?
na mijn weten, en die van me collega moet het dan gwn goed gekoeld worden.
maar ik denk persoonlijk dat dit een eindeloze discussie kan worden, we zijn allemaal van mening dat er natuurlijk betere plekken zijn, maar nogmaals dit was nu de enige mogelijkheid op dit moment, we gaan de resultaten zien.
ps. tips zijn altijd welkom -thumbsup-
-
Leuke uitdaging dit -klus-
Met een fatsoenlijke hood-scoop (die goed aansluit op de ic ) moet je toch al een heul end kunnen komen..
..dan nog ff een flink gat in je "binnenste spatbord"+ ventilatie roostert opzij in je spatbord oid voor de "afvoer".
..óf een luchtkanaal langs de linker "wand" v/d motorruimte creëren die uitmond ónder de bodemplaat ( naar achter gericht voor wat extra "zog")
Jup, zie het al helemaal voor me :) -thumbsup-
-
thnx, we gaan er porberen wat van te maken;) beetje bij beetje word het wat.
:) -sturen-
-
-thumbsup- -sturen- met dat ding!
-
kleine update: vandaag heeft de motor gelopen -klus- nadat ik de bougiekabels nu wel in de goede volgorde heb gezet loopt ie als een zonnetje.
vrijdag vrij genomen dus dat word een hele dag aan de bak, uitlaat eronder en slotplaatje weer terug erin zetten.
nou heb ik gelijk een vraagje: wat kan ik het beste doen het slotplaatje bouten of weer erin lassen?
het gaat me erom wat het sterkst is en of het idd zoveel uitmaakt?
iemand ervaring mee??
-
makkelijkste is er in bouten.
-
Bouten, weet jij de staat van de lader? Straks moet je hem snel weer laten reviceren.
-
Ja daar dacht ik zelf ook al aan, ikndacht alleen als jullie merken dat vast lassen beter is dan doe ik dat! Ma top dan ga ik gewoon bouten!
-
na dan toch maar een update: vorige week donderdag avond begonnen met het rijklaar maken, blokkie liep.
vervolgens alles vastgezet en gedaan(ff snel gedaan omdat we wilde rijden) en vrijdag een rondje rijden, motor liep goed alleen bij wat meer gas geven ging hij inhouden.
na prima afstellen en noem maar op en nog is proberen, geen verbeteringen(reageerd dus ook niet op de co schroef)
vervolgens vrijdag middag rond 4e willen we weer gaan starte maar geeft ie geen kick meer, kijken kijken en jahoor geen vonk meer -wtf2-
wat een gelul, vrije dag genomen voor jan lul!
zaterdag ging ik weer aan de gang sjors kon niet dus ik aan de studder, bobine vervolgens vervangen(na meten op de pulsdraad of ik signaal kreeg en die kreeg ik) en starten en jahoor sloeg meteen aan! na weer even rijden(liep namelijk ook beter) nog steeds inhouden, maar bij een bepaald aan toeren pakte ie hem toch even op en dan ging ie ook goed ook! ik terug ga weer beetje klooien en doen, wil uiteindelijk weer rijden ........... en weer slaat ie niet aan doh uiteindelijk ben ik nu dus nog steeds geen stap verder, gemeten met scoop ma het signaal valt niet weg, ik moet nu alleen nog even signaal checke van de hallgever en anders de computer aan barrels? het is echt een hele vreemde storing en wat nog het meest rare is, (vind ik) hij is goed lopend uit een auto gekomen! -gert- ps, ben vandaag in ziekte wet beland dus voor mijn deze week geen sleutel meer aanraken grrrrrrrrrrrrrr
-
massa? of zeg ik iets doms dan?
-
nee dat is niet dom, maar de massa is wel gwn goed dus dat lijkt me niet het probleem..
-
Ik zou eerst de hallgever eens doormeten. Anders computer uitwisselen?
Misschien ook wel contactblokje?
-
ja gaan ik ook doen, dana maar is kijke met de comp, en dan even hope dat ik van iemand die ff kan gebruike om te testen dus.....? -naughty-
-
(http://i296.photobucket.com/albums/mm168/sjurres/Naamloos-2.jpg)
-
rood accentje op de wielen en klaar! -thumbsup-
-
idd,
eventueel een inch groter, en voor zakken, en achter wat omhoog
-
Was dit wel bij de goede garage? Al die vulva's eeeuh vulvo's valvu's, sh*t........
-
Hoe staat het met mijn oude sedan? Ben wel benieuwd eigenlijk.
-
He,
Die garage ken ik wel, Nordicar, en inderdaad Volvo, gaat prima samen :-) ik heb een steilheck en een amazon combi :-)
DJN
-
:) Heb zelf ook een 440 en een zwak voor de oldie's.....dus -thumbsup-