Auteur Topic: Project [ FR-28-TB ] Derby a rescute?!  (gelezen 48948 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #180 Gepost op: do, 12 jul 2007, 23:01:59 »
spuit-op-bus
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #181 Gepost op: vr, 13 jul 2007, 09:23:14 »
Ah, dank je, Jaap! Ik zal dit weekend ook wel eens advies gaan inwinnen bij mijn favoriete automaterialenzaak over merken e.d. Punt is wel een beetje dat ik geen compressor (en dus geen perslucht) heb... -boehoe-

Maar goed, voor het zover is had ik eerst nog wat te poetsen, met als eindresultaat:

En dus ontvetten en aan de gang met Owatrol:


Stap 1 is gezet, zullen we maar zeggen?!  :P
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #182 Gepost op: ma, 16 jul 2007, 00:22:07 »
Om het D'Herbie-plan meer gestalte te geven een Stoffaltdach op eBay op de kop getikt...
Iemand tips waar op te letten bij inbouw? Zijn de frames van die dingen voldoende versteviging voor het feit dat je je B-balk overdwars er tussen uit haalt? Of moet ik eerst nog een buizenframe gaan lassen?  -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #183 Gepost op: ma, 16 jul 2007, 11:04:09 »
Je bent lekker bezig zie ik. -thumbsup-

In de sloop G40 zat een orgineel vw dakje, en daarbij hebben ze ook de B-Balk weggehaald om het dakje kwijt te kunnen.
Ik denk dat het wel zou moeten kunnen, maar je levert wel wat aan stijfheid in denk ik.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #184 Gepost op: vr, 14 sep 2007, 21:01:04 »
Met de mindere tijden binnen de familie en de drukte die dat (buiten 't werk) met zich meebracht, de combinatie met de aanstaande verhuizing (en het verlies van de loods -boehoe- ) en 't feit dat ik alles voor 't eerst doe, leek 't project niet de mooiste toekomst tegemoet te gaan...
Maar :) :) :) :
Gisteren kreeg ik 2 garageboxen aangeboden (per 21 september, loods moet leeg per 1 oktober), en dan ook nog tegen woningcorporatie-tarief! :)
Helaas zonder NUTS-voorzieningen, maar ga nog wel proberen stroom aan te laten sluiten...
WHOEPIE!!!! :)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #185 Gepost op: vr, 14 sep 2007, 23:37:04 »
Goeie zaak  -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #186 Gepost op: za, 13 okt 2007, 23:14:50 »
D'Herbie is verhuisd... Best lastig om een auto zonder aandrijving én zonder stuurinrichting recht een trailer op-en-af te krijgen... :D
De tweede garagebox (die ik niet vantevoren van binnen had kunnen bekijken) blijkt al een stroomaansluiting te hebben?! -thumbsup-
Nu weer wachten op vrije tijd, en tot die %@@$#^-Nuon mijn aanmelding is doorzet, zit al anderhalve week op m'n sap te wachten! -boehoe-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #187 Gepost op: zo, 14 okt 2007, 00:22:48 »
ik ken de volgende plannen  -naughty-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #188 Gepost op: zo, 14 okt 2007, 00:28:46 »
Die zijn denk ik voor de Audi...  -naughty-
In deze de motorfietscarbs maar proberen?!  -klus-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #189 Gepost op: zo, 14 okt 2007, 00:35:41 »
audififtycent ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #190 Gepost op: zo, 14 okt 2007, 00:51:56 »
2b ja, tafkaPolo I ;)
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #191 Gepost op: vr, 11 jan 2008, 20:19:31 »
{Kuch} [stof] {proest}

In de afgelopen tijd niet veel gebeurd, Nuon ondervondt wat moeilijkheden omdat de vorige eigenaar schijnbaar een tijdje niet betaald had en dus afgesloten was. Maar de afgelopen week een aantal dagen druk bezig geweest om de ideale klusomstandigheden te kweken.
Nieuwe groepenkast opgehangen en een aantal zaken aangesloten.
Vervolgens 1 groep buitenlangs doorgetrokken naar de 2e box, en daar vervolgens ook licht en een paar stopcontactjes opgehangen.
Vandaag eindelijk alles kunnen verbinden, en dus op beide plaatsen licht! Dat betekent dat ik niet langer afhankelijk ben van het overdag werken, en dat ik de poort ook dicht kan hebben/doen!  -thumbsup- En natuurlijk evt handig voor het oliekacheltje!  -naughty-

De 2e box was echt een dumpplek geworden, waar ik met de verhuizing alles ingegooid heb (want stond/hoefde nog geen auto in). Dat is straks natuurlijk wel anders (eerst de Cabrio nog even stallen tot het mooie weer, en daarna de Polo naar Breda halen).
De 1e garagebox is daarmee de echte werkplek aan het worden, en dus een overvloed van stopcontacten en TL-buizen aan het installeren. Ben nog aan het denken om een put te graven, aangezien een brug niet gaat passen. Ik heb alleen totaal geen idee van de stand van het grondwater?!?!  :(  Heeft er iemand ervaring met het graven van een smeerput? Ik ben wel benieuwd hoe de wanden vervolgens verstevigd zijn?! Metselwerk? Ben daar dus nog niet helemaal over uit...

Wel inmiddels een aantal stellingen gehaald (die nu in de aanbieding zijn bij Gamma) en een paar doosjes met verschillende hanghaken (ook bij de Gamma: 50% korting per doos: van € 9,99 voor € 4,99, doos met 7 verschillende soorten haken). Niet de beste/mooiste kwaliteit, maar mooi genoeg om bumpers en plaatwerk (deuren, spatborden) en zo aan de kant te hangen, zodat dat niet de belangrijkste oppervlakten (vloer én stellingplank) in beslag neemt.

Ben echt heel tevreden over de vorderingen, maar man-o-man, wat kom je er dan achter hoeveel troep je verzamelt?! Zoek nog een handige manier om m'n interieurs op te bergen, want die zijn het grootst/logst/onhandigst (stoelen en achterbanken).
Maar goed, met een goede dag kwaad maken en opruimen en nog een dag installeren kan ik in ieder geval weer eens echt wat aan de auto doen?!  -klappen- -klus-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #192 Gepost op: vr, 11 jan 2008, 20:59:40 »
put graven is te doen ,maar je moet wel goed weten wat voor een vloer je hebt .waterstand idd . waterdicht metselwerk is ook wel prettig ,check de gemeente vergunningen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #193 Gepost op: vr, 11 jan 2008, 22:03:16 »
Vloer is trottoirtegels op zandbodem...  -hitit-  Graven zou dus niet te moeilijk mogen zijn. :D
Ondertussen natuurlijk goed stutten, en naderhand vloeistofdicht maken?




Vergunningen van de gemeente ga ik natuurlijk niet aan beginnen, ga bij de woningbouwvereniging al geen slapende honden wakker maken?!  -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #194 Gepost op: vr, 11 jan 2008, 22:37:22 »
goed dan is grondwater peil ook niet moeilijk te vinden ,wip 1 tegel op en neem een grond boor boor net zo lang tot je modder omhoog haalt  en plaats pvc pijp .nu is het een kwestie van een 30 minuten wachten en met rolmaat de diepte opmeten waar het water begint .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .