Eindelijk de Polo die Marjolijn en ik altijd al wilde hebben: een originele steilheck GT met 3f blok!
In grote lijnen is hij is voor zijn kilometerstand (meer dan 200.000) in goede staat maar voorlopig zal hij niet rijden i.v.m. een behoorlijk prijzig lijstje met reparaties en aanpassingen.
Wat is er mis mee:
-De versnellingsbak maakt een hoop herrie (schuren) maar dit is weg als je de koppeling intrapt en is niet toerentalafhankelijk. Dit lijkt mij toch gewoon de drukgroep vernieuwen?
-De veren en schokdempers zijn totaal versleten.
-Benzinetank is lek. Dit is wel gemaakt met een rubber slang maar dit gaat ooit wel vervangen worden voor een nieuwe tank.
-Blanke laklaag laat los.
Reeds gedaan:
-Slot achterklep gemaakt.
-Centrale deurvergrendeling gemaakt.
-Goede wasbeurt
Voor ik er weer in ga rijden moet het volgende gedaan worden:
-Vernieuwen complete drukgroep. -> CHECK
-Nakijken en eventueel vernieuwen van de versnellingsbak. Als er een nieuwe versnellingsbak in moet zal dit waarschijnlijk een 8p / 8n worden i.p.v. de 'ADHD' bak. Anders gewoon keerringen vernieuwen en olie verversen. -> CHECK
-Benzinepomp fatsoenlijk vasthangen. Hangt nu met touw vast (!! ) i.v.m. kapotte ophangrubbers. Touw heeft het gelukkig goed gehouden van Tilburg naar Den Haag... -> CHECK
-Vernieuwen van versleten schokdempers, veren en toplagers (en gelijk goed verlagen) -> CHECK
-Vernieuwen van de draagarmen (rubbers gescheurd) -> CHECK
-Vernieuwen van de stuurkogels (rubbers gescheurd) -> CHECK
Zoals je ziet een flink lijstje maar er word aan gewerkt.
Foto's:
Grappig; verkeerde motorcode op het stickertje. In het onderhoudsboekje hebben ze dit met pen aangepast. Zoals je ziet klopt de rest wel.
edit:foto links gefixed