Auteur Topic: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe  (gelezen 145487 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1260 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 21:15:53 »
jij hebt hem nog als 40 kw op papier staan sjon?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1261 Gepost op: wo, 09 feb 2011, 21:28:39 »
jij hebt hem nog als 40 kw op papier staan sjon?
Das nog zo'n dingetje voor de todo-list -ja-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1262 Gepost op: do, 10 feb 2011, 17:58:36 »
Ja ik moet het bij mij ook gaan aanpassen nog.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1263 Gepost op: do, 10 feb 2011, 19:29:48 »
waarom bij jou aanpassen pat, het vermogen word toch niet aangapast naar meer dan 55 pk.. is in basis maar een aav he.....

dat er wat andere onderdeeltjes op zitten kijkt de rdw niet zo goed naar.. je haalt je meer op de hals met een keuring. van buiten is er weinig tot geen verschil tussen je aau en je aav blok, grootste verschil zijn de carbs.

@ Sjon, pfieuw... 10 jaar al..
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1264 Gepost op: do, 10 feb 2011, 21:09:28 »
als patrick met de wagen op de rollerbank heeft gestaan kan ie met een uitdraai naar de RDW, die zullen het dan wel aanpassen?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1265 Gepost op: do, 10 feb 2011, 21:51:04 »
als patrick met de wagen op de rollerbank heeft gestaan kan ie met een uitdraai naar de RDW, die zullen het dan wel aanpassen?
Lijkt me niet: iedereen kan dan wel een uitdraai van xxx pk uitprinten en naar de RDW gaan.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1266 Gepost op: do, 10 feb 2011, 22:10:44 »
hoe zit dat dan? want als je er een ander blok in draait, (g40 om maar wat te noemen) doen ze het wel, zelfs zonder uitdraai?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1267 Gepost op: do, 10 feb 2011, 22:15:14 »
Daarvoor heb ik heel bewust de ingeslagen motorcode netjes leesbaar gehouden -thumbsup-

Offline Jan

  • L86C-0063
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.748
  • Geslacht: Man
  • Naam bij admins bekend
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1268 Gepost op: vr, 11 feb 2011, 09:23:51 »
Hoi Sjon,

Gefeliciteerd man: ziet er heel mooi uit allemaal.

Het zal je nu wel jeuken om naar Tovami te gaan binnenkort?

Als je daarheen gaat dan hoop ik wel dat je heel veel foto's maakt en ook FILMPJESSSSSS!!!!!!!

MET GELUIDDDDDDD!!!!!!!!



Aangaande het RDW: het lijkt mij beter OF zo ver mogelijk van het RDW vandaan te blijven OF eerst werkelijk ALLE "what if" scenaria diepgaand te analyseren en bereid te zijn je in de achterlijkste bochten te wringen / "catch 22's" te slikken.

Nederland: het land van de eeuwige regeltjes staat niet bekend om logische, eenvoudige, efficiente of klantvriendelijke oplossingen.

Al helemaal niet wanneer het aankomt op de kit en instellingen als het RDW.

Weet waar je aan begint. Dit geldt voor iedereen hier die overweegt een RDW herkeuring aan te vragen.

In de kitcar wereld zijn er niet voor niets de meest achterlijke omwegen via Engeland en Duitsland in het leven geroepen om in NL zaken op kenteken aangepast of toegelaten te krijgen.

Just my two pennies....

Groet, Jan.
"It isn't done until it's overdone"

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1269 Gepost op: vr, 11 feb 2011, 11:40:40 »
Wij hebben vorige week een nieuwe Golf afgeleverd aan een keurmeester van de RDW

Ik heb hem over de ombouw van mijn AAV naar G40 verteld, en wat hij aangaf is dat ik met een aantal zaken rekening moest houden...

1. documenten van de auto waar de donor motor uitkomt (chassisnr. of kenteken)
2. typegoedkeuring op een 2F met G40 motor bestaat gewoon (aantoonbaarheid)

In mijn geval was het dus puur een administratieve wijziging, waarbij de ombouw moet worden gecontroleerd op het RDW bureau. Daarbij wordt gekeken naar HOE de ombouw is uitgevoerd (montage/motorsteunen, aanpassingen aan remmen, enz)

Viergastest zal teven moeten worden uitgevoerd, afh. van leeftijd... Daarna is het geregeld, en passen ze je papieren aan...

Waar ze NIET naar kijken is het motorvermogen (dat halen ze uit de typegoedkeuring van je donor) Gewoon 83kW voor de G40... (ookal heb je een chip, andere poelie, uitlaat, nokkenas, enz enz...) Wil je dit wel, dan moet je een voertuigtechnisch onderzoek laten uitvoeren op het testcentrum in Lelystad! Stijgt je vermogen te veel, dan is het sterk aan te raden om dit toch te laten aanpassen (verzekeringstechnisch) Dit technischonderzoek MOET ook gebeuren als ze de (kwaliteir) inbouw niet vertrouwen. Tijdens die testen worden o.a. de rij- en rem-eigenschappen gecontroleerd! Kosten daarvan bedragen een paar 100 euro!!! Maakt je auto (te) veel geluid, dan word je ook naar Lelystad gestuurd... Kost je weer een paar honderd....

Ik ga het zonder twijfel laten aanpassen, ken veel te veel verhalen waarbij de verzekeraar zich bij een incident volledig afzijdig hield en waarbij de eigenaar volledig voor alle kosten opdraaide....
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1270 Gepost op: vr, 11 feb 2011, 11:41:06 »
Tegenwoordig is het allemaal niet zo dramatisch meer Jan. Voor 50,- krijg je een Corsa A met een  2.0 16V turbo op kenteken, net als een golf1 Vr6. Als je, zoals Sjon, alles netjes voormekaar hebt hoef je niet meer naar Lelystad voor een weggedrag/geluidstest.

Enige puntje waar ik op zou kunnen komen is dat de auto misschien teveel lawaai produceert vanwege de 4 kelkjes  -naughty-


@Martyn; dat lijkt mij ook en enige juiste redenering. Als de verzekeraar moeilijk wil doen, ben je gewoonweg niet verzekerd.



ONtopic;

Filmpjes, die willen we idd. wel  :) -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1271 Gepost op: vr, 11 feb 2011, 11:53:27 »
Idd, klopt helemaal! (martijn heeft gelijk -naughty-:)

Voor iets minder dan 50 euro is het geregeld, MITS alles gewoon goed en netjes is omgebouwd!!!

en idd ontopic: kom maar op met die films!!  -naughty-
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1272 Gepost op: vr, 11 feb 2011, 11:55:58 »
dan zal t bij mij straks geen zin hebben, gezien ik op een aav onderblok blijf lopen, enkel een nz kop met alle tuning die daarbij komt. Alleen verzekering kan moeilijk gaan doen?

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1273 Gepost op: vr, 11 feb 2011, 12:08:45 »
Nee, je blok blijft een AAV, staat op het onderblok, dus verzekeringstechnisch geen probleem.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ FL-HL-33 ] Polo 2f Coupe
« Reactie #1274 Gepost op: vr, 11 feb 2011, 12:29:59 »
als ik een aav onderblok pak en er vervolgens een py kop en alle benodigde zaken opzet, en t werkt verder naar behoren, stel dat t mogelijk is... (pakweg dubbele vermogen) dan zou t nog steeds geen probleem zijn voor de verzekering? vermoed van wel, want voor een volledig py blok zou de premie omhoog schieten gezien mijn leeftijd...