Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Markopolo op do, 17 jun 2004, 22:03:27
-
Vanmiddag ff ebay aanwinst opgepikt.
Maar wat nu, nog proberen te monteren voor Denemarken of niet ?
Zo ja hoe en wat ? Is dit op korte termijn te realiseren ?
Bedoeling is dus om ze aan m'n 900tje te plakken. Is op HH nokker na standaard.
Serge ?
-
jup check msn en pm
-
of op 0645790267
-
loop tie al ,foto's ? -klus-
-
Uhm,...Serge...iets doet mij vermoeden dat je het spruitstuk alleen op een compleet kale kop hebt gepast....
-
ooooooooops ..hmmmzzzz is op te lossen .pijpje iets inkorten en dan een rubber slangetje er op ,zodat deze langs de bougie flext -sturen-
-
Heb gisteren ff 1m (38mm) slang opgehaald.
Vandaag 4 stukken op lengte gemaakt, heb ze iets langer gemaakt dan jij ze had. Ik heb er weer een ander merk brandstofpomp op zitten, die is "hoger".
FF paar slangklemmen erom.
Chokekabel lijkt er voor gemaakt te zijn -klus- -prut-
-
ooooooooops ..hmmmzzzz is op te lossen .pijpje iets inkorten en dan een rubber slangetje er op ,zodat deze langs de bougie flext -sturen-
Gaat wel lukken -klus-
Volgende moet nog gebeuren :
- T-stukje maken voor retour v/d benzineleiding.
(met restrictie aan retourzijde uiteraard)
- Gaskabel , waarschijnlijk met heveltje op carbs. om de korte slag te compenseren.
- T-stukje op vacuumleiding van rembekrachtiger t.v.b. vacuumvervroeging ontsteking.
-
Heb ook al een kandidaat voor m'n filterkast/verzamelkast gevonden.
Moet 'm wel ff een stuk smaller/minder diep maken zodat ie het schutbord niet raakt.
-
kijk dat ziet er goed uit ,ben benieuwd ,of je me bij houd -sturen-
-
zeggen de duutsers in denemarken ;die hollander sind verrukt
-
Hehehe -naughty-
Als Dennis me z'n GK filterkast nou nog ff verkoopt, gaat ik die nog ff erin schroeven.
Vervolgens een verbinding ( slang dus ) tussen filterkast en verzamelbak maken. En klaar is ik.
Vroem vroem -sturen-
-
janken met dat ding -love-
-
Hehehe -naughty-
Als Dennis me z'n GK filterkast nou nog ff verkoopt, gaat ik die nog ff erin schroeven.
Vervolgens een verbinding ( slang dus ) tussen filterkast en verzamelbak maken. En klaar is ik.
Vroem vroem -sturen-
Jo, kom maar halen dat ding!
Ik belde je al, maar je nam niet op..
-
Stoer!!! Keep us updated -hug-
(Sjon kijkt heel geinteresseert mee -dj- )
-
Hehehe -naughty-
Als Dennis me z'n GK filterkast nou nog ff verkoopt, gaat ik die nog ff erin schroeven.
Vervolgens een verbinding ( slang dus ) tussen filterkast en verzamelbak maken. En klaar is ik.
Vroem vroem -sturen-
Jo, kom maar halen dat ding!
Ik belde je al, maar je nam niet op..
Stond onder de douche, check later m'n foon.....uit ? Vreemd -dunno-
Tuurlijk ! accu leeg.....typisch
Dus ook geen melding "oproep gemist" Vandaar..
Edit: Is inmiddels geregeld, woensdag wisselt luchtfilterhuis van eigenaar -prut-
-
YEAAAHAAA
Gevalletje koekblik.. ehmz CAKEBLIK TJOENING?
MOEHAHA
-
Errug stoeah!
-
Update :
Eerst 't goeie nieuws : - Hij loopt !
- Reageert op 't gas en de choke.
En 't "slechte" nieuws : - Carbs. lekken ( understatemend ) benzine bij benzine-toevoer (T-stuk), daar zullen dus nieuwe O-ringen in moeten.
- Hij loopt op 3 poten.
- Backfire
-
Roet Rot Niet!
BackFire ff richten op je achterklep!
-
Backfire is leuk om golfjes 4 mee te laten schrikken... -naughty-
Serge gaat dit jaar niet met een barrel dus we moeten er nog wel eentje hebben die lekker knalt!
Die van ons doet het niet meer sinds Serge m heeft afgesteld -wanker-
-
backfire is wat anders dan back-fire :-)
Backfire versie 1) Vlammen uit het inlaatspruitstuk (door carb + eventuele filters)
Back fire: vlammen uit de uitlaat
-
backfire is wat anders dan back-fire :-)
Backfire versie 1) Vlammen uit het inlaatspruitstuk (door carb + eventuele filters)
Back fire: vlammen uit de uitlaat
Wij hadden last van Backfire dus. Maakt minder herrie dan Back fire!
-
Maar het knalt wel!!! -ja-
-
als je mag kiezen tussen horsies en knallen ,kies ik voor de knallen van de zweep die de horsies laten galoperen .oftewel de eeuwige strijd tussen bodemplaat en gaspendaal door douwe in zijn leren slip met rits in een audi 50 -naughty-
-
zeggen de duutsers in denemarken ;die hollander sind verrukt
DE DUUKS UUT HOLLAND!
-
Updeetje :
- 'T belangrijkste, ik heb eindelijk vakantie , YESSS !!
- Carbs. heb ik inmiddels gedemonteerd en ga morgen op zoek naar O-ringen en pakking voor 't vlotterkamerdeksel. Tevens 't vlotternivo afstellen volgens 't boekje, maar dat zal waarschijnlijk nog wel aangepast moeten worden i.v.m. de veeel minder stijle inbouwhoek, schat ik zo.
-
Ga je Denemarken halen? -klus-
-
Ga je Denemarken halen? -klus-
- 'T belangrijkste, ik heb eindelijk vakantie , YESSS !!
dat denk ik dus wel !
-
Daar ga ik hard aan werken iig ! -klus-
Ik ga er van uit dat als alles straks lekvrij is, het "alleen nog maar" een kwestie van afstellen is ( klusje voor Mr. Afstel ). -klus-
Ach, 't originele carbarateurtje kan er in een handomdraai weer opgezet worden. Dus wat dat betreft geen stress -prut-
Ow , GK filterhuis van Dennis gaat niet door. Bleek bij nader inzien dat het onderste deel non-GK was. We hebben nog ff gekeken of een G40 filterhuis zou passen, maar die heb de uitgang op een van de hoeken zitten en wijst dan richting kop/kleppendeksel.....kortom...isniks.. -boehoe-
Dusss...dan wordt het waarschijnlijk alleen airbox van polyester ( "koekblik" dient dan als mal ) met een zij-uitgang met daarop universeel conisch/cilindrisch filter (K&N of ander merk). Iemand misschien nog zoiets liggen toevallig ?
-
Lambda sonde zit er inmiddels in.
-
Verder vandaag:
- Carbs. van nieuwe O-ringen voorzien.
- Heb nog geen pakking voor vlotterdeksel kunnen bemachtigen, daarom eerst maar vloeibare pakking gebruikt.
- Alle sproeiers schoongemaakt.
- Vlotternaalden gecheck.
- Vlotternivo's afgesteld.
- CO schroeven gecheck & 2,5 slag uitgedraaid.
- Gaskleppen op 't oog synchroon afgesteld.
( Oftewel: carbs op looplamp leggen en net zolang stellen totdat alles precies op 't zelfde moment een streepje licht doorlaat. )
- 't hele zaakie weer gemonteerd en aan de praat gemaakt !
1) Alles is lekvrij -prut-
2) M'n blokkie loopt nu al een stuk beter als eerst, alleen blijft 1 cilinder nog steeds slecht lopen.
3) Heb nu nog maar heel af en toe een backfire ( uit de carb. dus ;) )
4) 'K heb lambda-waarde mbv m'n multimeter gemeten
- stationair zit ie op 0,11 Volt
- als ik gas geef duikt ie eerst naar 0 en dan weer omhoog richting 0,20 0,25
-
eeehhmmz ,mark .draai alle 4 de co schroeven open en haal eerst het vacuum slangetje van de ontsteking af en dop deze af ,volgens mij moet je dan wel 4 cylinders hebben (of het synchroon staat meters naast de moeder) -klus-
-
Zal ik morgen ff proberen Serge -klus-
Heb net endje gereden , vanaf 3000 tpm houdt ie verschrikkelijk in -boehoe-
Heb vervolgens de bougies eruit gedraaid en weet inmiddels dat cil. 3 alvast weekend heeft genomen :) ( zie foto )
Maar eerst -prut- en dan een paar bomen omzagen :)
Zien we morgen wel weer verder.
-
Sweet dreams.....
-
goed sproeier bezetting staat goed zo te zien alleen cylinderstaat of te rijk of idd is je vonken doos overleden -klus-
-
en hoe rijd ie ,staat wel goed onder de kap -hug-
-
Lijkt goed, klinkt goed -wanker-
Maar werk nog niet goed.
- CO schroefen staan al zo ver open dat ze er bijna uitvallen.
- Alle 4 cil. doen 't iig wel weer.
- Geen backfire meer.
- Heb sproeiernaalden al 2x omhoog gezet met 0,7 mm per keer, waardoor m'n bougiekleur van grijs/bruin naar roetzwart is gegaan.
- Verder heb ik vernieuwd: bougiekabels, rotor, verdelerkap, contactpunt, condensator.
Maar 't helpt allemaal niks........ -boehoe-
Hij wil tijdens 't rijden niet verder dan 3000tpm -boehoe-
-
okee co naalden weer verder dicht en je ontsteking zo vervroegen dat hioj stationair beter gaat lopen
-
Hmmmz.... zal 't morgen ff proberen, maar ik betwijfel of 't gaat werken.....
Had zelf ontsteking ook al vervroegd, kreeg daardoor weer backfire's, maar nog steeds 3000tpm max.
-
komen de lucht schuiven wel los als je gas geeft ?,schoot me zomaar te binnen
-
Ga ik ook ff checke Serge, heb net me koffie op en ga duik nu m'n box weer in -klus-
Maaruh, als 't voor de middag nie meer lukt gaat me vertrouwde 31pic er weer op.....anders kom ik in tijdnood...
-
gelijk heb je ,anders kunnen we na denemarken wel een keer samen kijken .
-
Lijkt me beter, schuifen komen wel omhoog en heb net co teruggedraaid. Maar 't helpt niks, ga nu de 31pic er op zetten en me concentreren op de reis naar Denemarken...... -sturen-
To be continued.... -ja-
-
Kwam nog 2 korte filmpjus tegen op m'n HD.
Gasgeven1
Gasgeven2
-love-
-
-wanker-
Zet die carbs er weer op!
-
klinkt lekker!! Ik zou de moeite nemen om ze er toch lekker op te knallen. -hug-
-
Tijdje terug voor 't eerst van me leven een motorzaak binnengestapt (ff gaskabel scoren)
Heb ff staan lullen met die kerel daaro (krijg je he, als verteld dat ik motorfietscarb's op een auto schroeft -gert- )
Kerel had een schurfthekel aan open luchtfilters, doet ze dus ook NIET verkopen/monteren.
Anders moeten ze grotere sproeiers monteren......bla bla....moeilijk moeilijk.....zucht.....zucht.
(ik had zoiets van: ja en...... gaat 't uiteindelijk toch allemaal harder)
Misschien ligt hier ook jouw probleem, Mark.
Teveel lucht, te weinig benzine, fout mengsel.
Wel lopen, maar boven de x-aantal toeren niet verder gaan -dunno-
Misschien lul ik uit me nek, misschien heb je er wat aan.........
-
Dat is inderdaad wel 't proberen waard, heb in 't verleden polo's gehad die prima stationair liepen, maar zodra het filterdeksel eraf ging domweg afsloegen en vervolgens niet stationair wilden lopen...ook zoiets.
-
Meestal in combi met een overleden voetpakking zeker?
Dan loopt ie al krap,.. en zonder lufi helemaal niet meer..
-
Welke voetpakking? -dunno-
-
van die carb (neem ik aan) of bedoel je de pakking van de inlaat op het blok??
dan loopt hij ook erg moeizaam bij lage toeren..
-
Welke voetpakking? -dunno-
De voetpakking die onder een standaard carb zit..
Ok, bij motorfietscarbs heb je niet veel meer dan een set rubber-ringen.. maar ik doelde meer op de 'eerdere polo'tjes van mark-o-polo'.. die liepen vast niet (en zeker niet allemaal) op motorfiets carbs.. (toch?)...
Door een rotte voetpakking loopt de motor al arm..
........ brainwave.......
zonder of met lufi veranderd het mengsel toch helemaal niet?
.........theorie in de prullebak geflikkert......
iemand (afgestudeerd automonteur ofzo) idee-en?
-
Met luchtfilter en/of luchtfilterkast crëeer je iets meer tegendruk/onderdruk waardoor er meer benzine aangezogen zal worden.....uhm...tenzij je CV carbs hebt....want dan gaat de zuiger alleen nog maar verder omhoog ...
Heet niet voor niets ConstantVacuum carb. natuurlijk....
Hmmmz....bedenk me net...bij 't gasgeven zoals op de filmpjes te zien is schoten de zuigers vrij ver omhoog.
Zouden ze bij 3000 tpm al aan hun max. zitten ?
Oftewel zijn de carbs wél te klein ?
Kan 't me haast niet voorstellen cbr400 draait 13.000tpm+ bij 400cc; Polo 7000tpm bij 900cc.....maar misschien gaat dit rekensommetje domweg niet op.
-
Compressie zal wellicht voor een andere mengelsbehoefte zorgen...
-
Misschien dat ik een setje carbs van een cbr600 's een keer moet proberen...iemand zoiets te leen misschien ?
-
Misschien dat ik een setje carbs van een cbr600 's een keer moet proberen...iemand zoiets te leen misschien ?
Heb setje cbr600 liggen voor me classic.
Voorlopig nog niet nodig. (Dit jaar iig niet denk ik zo)
-
Top ! -hug-
Gaan we binnenkort ff regelen, Sjon -dj- -love-
-
Nu nog ff erop schroeven en kijken of ie nu wel de toeren in wil.
-
Jup, ben blij dat m'n home-made spruitstukkie enigszins past.
Wordt een en ander al een stuk simpeler van. -klus-
-
Hoooly Moooly !! Wat een geluid -wanker- -wanker-
'T werkt !! Yeah baby, yeah ! -gek-
Nog niet synchroon, CO op de gok en zonder vacuum-vervroeging ( en rembekrachtiger )......toch vlot naar de 140km/h en goed oppakken van onderuit ! -love-
-
-thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
lekker gevoel als 't loopt! en brult waarschijnlijk!
btw: dit is op een 900 cc blok zonder verdere aanpassingen??
-
deus binnen kort ,je carbs stellen ?
-
@ Janko : HA + HH nokkenstok
@ Serge : Misschien verstandig om eerst ff vacuum-vervroeging in orde te maken ? Moet namelijk nog vacuum-aansluiting op m'n spruitstuk maken.
@ Sjon : Carbs verkopen ? -naughty-
-
Hoooly Moooly !! Wat een geluid -wanker- -wanker-
'T werkt !! Yeah baby, yeah ! -gek-
Nog niet synchroon, CO op de gok en zonder vacuum-vervroeging ( en rembekrachtiger )......toch vlot naar de 140km/h en goed oppakken van onderuit ! -love-
nu nog een 296 of 316 stok en facher ,gillen met die zeug -love-
-
@ Sjon : Carbs verkopen ? -naughty-
Aha.......'t werkt....das mooi.......
Maar hoe verklaar je dit?
cbr400 leveren domweg niet genoeg?
Zoals je weet zijn die carb's eigenlijk bedoeld voor me classic.
Maar wat bied je? -naughty-
-
Na stevig onderhandeld te hebben ( ahum.. )
Zijn de leen-carbs nu officieel van mij !
Thanks Sjon -hug-
-
En weer een blije klant -prut-
-
Ha.. KOEL
900cc CBR power?!!
140? Zonder remmen? Niet doehoen!
:)
-
:)
-
Stoer! Gefeliciteerd!
-
Goed bezig!
Heb je ook filmpjes (MET geluid?)
-
Ben momenteel nog ff bezig om benzinedruk te reduceren, heb nl. teveel druk (ondanks retour en standaard mech. pompje !). Had 't eerst ff snel met dubbelgeknikt slangetje opgelost.
Zodra ie weer loopt zal ik ff filmpje maken.
-
Filmpje
-
lekkerrrr!!! -naughty-
-
ken dit ergens van -dunno- -thumbsup-
-
Kan brandstofdruk nog niet echt onder controle krijgen.
Zal wel even een el. pomp aan moeten denk ik, maar welke. -dunno-
Serge, wat heb jij er voor pomp aanhangen ?
-
in de originele retour zit een vernauwing deze moet eruit anders krijgen de carbs te veel benzine
-
En die zit waar ?
-
telefopatisch overleg wees uit dat de retour leiding onder de auto te veel tegedruk levert
-
Doorblazen en klaar?
Zit de retour bij een 1f nog zoals bij m'n 1? (T-stuk met vernauwing?) of zoals bij m'n 2: retour direct op carb-deksel?
-
retour onder de auto jaap -prut-
-
Update:
Om een lang verhaal kort te maken, originele pompdruk + retour = te hoge druk.
Nu heb ik een "imitatie" pomp gedemonteerd en daarvan de veer die het membraan bediend ingekort met 10mm en daarmee de druk verlaagd.
Net km of 20 gereden -thumbsup-
Vanaf 5000tpm begint ie een heel klein beetje in te houden en bij 6500 heb ie niet veel zin meer. Waarschijnlijk veer iets te veel ingekort of een stuggere veer nodig voor meer standvastigheid bij hogere tpm.
-
Oh en dank aan de Spottuning helpdesk natuurlijk :)
-
als ie na de 5000 rpm niet echt wilt
verschillende opties :ontsteking vervroegen en of een veertje op vullen van je pomp met vul ringen ,
maar gaat goed komen denk -thumbsup-
-
Psies.
Vacuum-vervroeging eerst ff fixen ( aansluiting maken ). -klus-
Dan weer 's verder kijken, gaat wel lukken -prut-
-
Psies.
Vacuum-vervroeging eerst ff fixen ( aansluiting maken ). -klus-
Dan weer 's verder kijken, gaat wel lukken -prut-
vacuumvervroeging van cylinder 2 en 3 pakken zodat je 2 cylinder spakt en niet 1 waardoor je motor nog steeds ruk loopt
-
Check
-
en al wat opgeschoten ?
-
Nope, ben ff weer met verbouwing bezig...... druk,druk,druk.... :)
-
Spruitstuk aanpassen moet ik sowieso elders doen...
Dat kan niet eerder dan volgende week...
-
is alleen jammer dat ik het filmpje op wendy der pc heb gekeken ,moet nog wat audio op die van mij zetten ,maar ze klinken lekker -thumbsup-
-
-love-
-
ze klinken nu ook lekke op mijn pc ,maar wanneer ,real live entertainment
-
Geduld, geduld.... -hug-
Heb inmiddels choke gefixed en heb al geschikte buisjes voor 't vacuum-verhaal gescored. -thumbsup-
-
Update:
Spruitstuk was niet helemaal naar m'n zin.
De gaten zaten niet mooi zuiver voor de inlaatpoorten, buizen te dikwandig daardoor binnendiameter eigenlijk te klein en doordat ie eigenlijk voor het 400 carb setje bedoeld was zat er teveel spanning in de slangen met als gevolg dat de carbs zich los gingen werken en valse lucht trokken.
Dus ben ik maar "ff" overnieuw begonnen......
-
Wordt vervolgd... -klus-
-
Netjes!
Moet mij daar binnenkort ook maar eens over buigen, een inlaat voor de motor-injectie.
-
Sneak preview
-
sjesis dat is wel ruig, heb je daar alleen die carbjes aan veranderd? het lijkt wel of ik een kortere overbrenging heb ofzo...
-
HA blokkie ( 895cc ) met een HH (1300cc) nokker + Carbs van een CBR600F2
Eerst zat de standaard GG bak er nog achter, maar is vorig jaar verruild voor een 5F bak. ( beiden 4-bak )
In het filmpje schakel ik trouwens van 2 naar 3
Ennuh ....welkom.
Maar wat is dan jouw "ride" ?
-
Derby met HA blokkie lees ik net in ander topic, leuk.
Btw: mijn blokkie komt oorspronkelijk uit een 79er Derby -thumbsup-
-
ik denk dat ik een HA blok heb maar ik kan die motorcode niet vinden arrrrggg. maar als jij schakelt dan duikt ie iets van 1850 toeren terug, ik heb (nog) geen toerenteller erin maar bij mij klinkt het heel anders. maar goed maakt ook niet uit, je hebt wel het nodige aangepast... nice job. -thumbsup-
-
-prut-
-
Sneak preview
Klinkt lekkerrrrrrrr!
-
Zekers in RL helemaal -thumbsup-
Viel nog tegen trouwens, camera vasthouden;sturen en "ff" schakelen. -sturen-
-
ik denk dat ik een HA blok heb maar ik kan die motorcode niet vinden arrrrggg. maar als jij schakelt dan duikt ie iets van 1850 toeren terug, ik heb (nog) geen toerenteller erin maar bij mij klinkt het heel anders...
Als ik 't me goed herinner is de 3e versnelling van m'n huidige (5F) bak gelijk aan die van de 4e versnelling van de originele GG bak.
-
headcam aanschaffen? -naughty-
-
Zoiets ja :)
Kan wel proberen om m'n camera op m'n kop te knuppen natuurlijk :D
Met een paar elastiekies of zo... -uitlachen-
-
Update:
Goed vandaag eindelijk m'n mengverhouding voormekaar gekregen.
Misschien was het sommigen al opgevallen dat ik "relatief vroeg" schakelde in 't filmpje....klopt, want op dat moment trok ie gewoon geen natte krant meer van tafel.
Nu heb ik v/d week maar een paar centjes bijmekaar geschraapt en lambda-meter aangeschaft. ( Lambda sonde zat al in/aan de uitlaat; zie begin topic )
Vandaag na uren met benzinedruk te lopen kloten, toch maar ff de naalden een paar mm omhooggezet.......woei ! ....maar dat maakt verschil....sodeju.
Zat eerst met veel te mager mengsel vanaf 4000tpm....nu trekt ie zowieso door naar 6500tpm ! met mengsel tussen lambda=1 en"rijk" in -love-
Een en ander houdt wel in dat ik de Polo niet schoon heb kunnen maken voor de show en shine morgen :D
Anyway, morgen ff voltanken spul inladen en gaan met dat ding !
-thumbsup-
-
Voorlopig maar ff zonder asbak :;):
-
In rust I trust....
-
ken dat heb die van mij voor de leut vandaag achter een gti 16klappert aan maar tot de 8000 doorgetrokken (gk ontsteking verwisseld voor mh ,scheelde een berg)
door gebrek aan grip zelfs in de 3 kon ik hem alleen maar bij houden (weg was nat) bwel de 160 aangetikt in 3 -naughty-
-
mark zet wel je ontsteking op minimaal 10 graden voor bdp ,vindt ie best lekker
-
Heb (nog) geen "flitslampie" met gradenverstelling, maar hij staat al een redelijk stuk vroeger.....zo op 't oog..uhm..1 cm v/d lip af zeg maar....heb 'm al verder gehad maar daar was ie 't niet mee eens :D
-
Nice! -naughty- Goed bezig!
-
dat wil ik morgen eens horen -wanker-
-
Je hoort me vanzelf aankomen, kan niet missen -naughty-
-
denk mij ook wel als ik kom
-
Mij ook wel hoor trouwens -naughty-
-
ook met 8000rpm ?open carbs ,geen filters alleen kelken ?
-
ben benieuwd goe zo'n 900cc loopt ,zal moeten kunnen krijsen als een mager speen varken in hongersnood
-
ook met 8000rpm ?open carbs ,geen filters alleen kelken ?
toch 7500 ... maar met filterbak -moon- maar horen doe je het zeker wel ...
-
nou... .die 895cc'tje van mij zul je waarschijnlijk gewoon NIET horen...
..... tenzij ie net een 'back-fire' klap geeft wegens te arm mengsel :-)
Misschien onderweg ff wat plak-letters scoren:
Old Volkswagens Never Die.. They Just Get Slower!
-
op de foto ziet het er allemaal best makkelijk uit...
Dus wat je nodig hebt is... Motorfietscarburateurs H, en inlaatspruitstuk... en dan plug and play??? (met afstellen enzo natuurlijk, en gaskabel en chokekabel, benzineleidingen aanpassen, benzinepomp) of er komt er nog veel meer bij kijken?
Voor welke prijs ben je dan ongeveer klaar???
-
een 200 voor inlaat en een 100 tot 150 voor carburateurs .en 7 euro voor gas kabel setje .makkelijker kan niet
-
ook met 8000rpm ?open carbs ,geen filters alleen kelken ?
toch 7500 ... maar met filterbak -moon- maar horen doe je het zeker wel ...
en gehoort toen ik wegreed -naughty-
-
Best wel -wanker-
-
is dus eigenlijk veel slimmer om te doen dan de motor op webers te zetten, 1=goedkoper en 2 je hebt geen carburateurgat??
En met kop bewerken en grotere kleppen en andere uitlaat moet er nog meer pk uit te halen zijn ook ofnietdan??
-
klopt ,maar grotere kleppen is niet perse noodzakelijk
-
en gehoort toen ik wegreed
ZO volgens mij gingen er een stuk of 200 koppies richting de blauwe polo!!!
Klonk zeeeeeeer goed serge!!!! -wanker-
-
ik had het eigenlijk wel willen filmen,maar ja te laat. -boehoe-
-
en mark hoe staat je co en hoe loopt ie met de leen nokker -naughty-
-
..
-
Gisteren ff 280° "leen nokker" van Serge gemonteerd.
Eerste rit was eigenlijk een beetje teleurstellend, tot 3000tpm minder koppel en voor de rest geen winst.
Zal morgen nog ff de kleppen opnieuw stellen ( nu wel warm ).
Tevens enkele downpipe/uitlaatsysteem vervangen door dat van een 1.3 & co.
-
maar vergeten te vragen ,mark .verbetering?
-
Nog niet.
Ik ga v/d week ff andere uitlaatsysteem monteren.
@Jaap ( the number-cruncher ):
Nummer spruitstuk ( die in de garage-box lag ) is 052 129 591 D, volgens nonkel edgar "bestaat" die niet.
De 052 129 591 C wel (voor HC,HH en HJ blok).
Maar C is geen D, dus ben ff nieuwsgierig wat het dan wel voor een ding is....heb zelf iig geen idee waar ie oorspronkelijk op zat -dunno-
-
Nummer op spruitstuk hoeft ook niet overeen te komen met een nummer van Ome Edgar,..
Maar als andere er wel in staan.. en omdat je een spruitstuk volgens mij wel gewoon los kunt kopen..
Of nee wacht: spruitstuk koop je met de tapeindjes er al in..
Zal toch wel van een Golf ofzo afkomen (alhoewel 't GF en GG blok met een E eindigen)...
-
Hmmm, ach...nouja zolang ie maar past -klus-
....v/d week ook nog ff moer scoren bij fabory voor de lambda-sonde, kan ik die er ook nog ff inbakken.
*edit*
Done:
-
pracht project -wanker-
wil ik later ook op m'n MH, cbr carbs.
-
Afgemaakt met de spiegel-hanger he?!
En als je Mark los laat in z'n natuurlijke habitat,. (Omgeving Emmen/Erica) dan heb je al snel een verrekijker nodig om te zien waar ie zit..
(bochtjes aldaar zijn echt leuk,.. maar met standaard ophanging, 900cc en rotte koppeling toch minder)
Kan (bijna) niet geloven dat 't een 900 cc'tje is..
-
Cilinder nr.3 heeft sinds gister officieel een gebroken zuigerveer -boehoe-
Stationair begon ie de laatste tijd steeds meer op 3 cilinders te lopen.
Maar nu is het dus over en uit.
Had 'm al een poosje op de korrel.... en "beetje" roken deed ie altijd al.
Dus totaal onverwachts is het eerlijk gezegd dus ook weer niet.
Ben nog ff aan 't brainstormen wat te doen......waarschijnlijk komt er een ander blokkie in....
Wordt vervolgd....
-
En nieuwe zuigerveren?
Of is er meer beschadigd/versleten?
-
Houston, I see smoke on the backside......
Idee: ander blokje uit je tuin vissen?
-
blijft altijd bagger. -klus-
-
1300 blokjes struikel je bijkans over..
BONK.. en daar ligt Mark plat op z'n bek in een plas met olie...
maar serieus: 2 opties:
ander blok
of
deze reviseren
Reviseren kan, hoeft ie niet eens de auto uit (zuigerveren), maar moet ie wel op de brug (handiger iig). Als je m er toch uithaalt,. dan denk ik: groter blok erin.. (indien voorradig voor weinig).
-
Tis juist de uitdaging om 0,9l te kietelen.
Leuk voor op meetings: "wat zit erin?".......nou gewoon: 895cc.........ech wel
-
1300 blokjes struikel je bijkans over..
BONK.. en daar ligt Mark plat op z'n bek in een plas met olie...
maar serieus: 2 opties:
ander blok
of
deze reviseren
Reviseren kan, hoeft ie niet eens de auto uit (zuigerveren), maar moet ie wel op de brug (handiger iig). Als je m er toch uithaalt,. dan denk ik: groter blok erin.. (indien voorradig voor weinig).
gebroken zuigerveer betekent hele dikke kras in cylinderwand (binthere done that ,lost about 213euro)
aangezien mark al carbs heeft 1.3 gk nemen met normale ontsteking .loopt vanzelf goed
-
Update !
Binnenkort ff in Dld ophalen.... -thumbsup-
-
Nice! -sturen-
-
Mooi werk en voor weinig! Gefeliciteerd! -thumbsup-
-
Kleve: Om de hoek :)
Ik denk dat ik wel weet waar zelfs..
-
gefeli
-
ziet er blingbling uit, goed bezig mark! -klus-
-
Thanks
@ Jaap: is voor mij 2x180km..... ach, is ongeveer 15eur aan LPG -love-
-
gas is om op te koken! -uitlachen-
-
-
Gefeliciteerd Mark. -thumbsup-
-
mooi werk man -thumbsup-
en idd kleve is niet zo bar ver. -uitlachen-
-
Voor mij 2x 40km ofzo..
ach, t is nog wel 'ff' kachelen, maar ach: vroegah zat daar de dichtstbijzijnde duitse Aldi + Familia. Tegenwoordig zit er in Kranenburg ook een Aldi + Pennymarkt :)
Ergens op het traject zit een Polo fanaat.. staan altijd minimaal 2 van die gebakjes in de voortuin..
-
vroeger wist ik een freak in emmerich.
maar geef mij eens de route van jou fanaat.
ga ik binnenkort eens langstuffen.
moet toch naar betray weer eens snuffelen. -love-
-
hey Mark, had ik je een bijna nieuw blok gegeven, is het weer niet goed -uitlachen- -prut-
-
:P
-
ze klinkt best lekker die vrouw aan je telefoon
-
Oh ? Vertel... :D
Foon moet ff naggie buiten slapen.... maar dan wel in een echte "action" steilheck... -naughty-
-
Laat me raden: Foon in de auto van pa en moe blijven liggen?
-
Jup. In 1x goed, je mag door naar de bonusronde :D
-
Gister ff m'n nieuwe aanwinst opgehaald -love-
Bling !
-
Krukas is "ietsje" lichter dan normaal....
-
FF ter vergelijking een foto van een standaard krukas :
-
Heej.... 't is een HJ :D "..uit Zweedun"
-
Zuigers zijn 2e overmaat = 75,48
-
..
-
..
-
Wat een koopje!! Dat heb je zeker goed geregeld. Wordt een 1f a la Janko.. Snel en licht..
-
Absoluut koopje, helemaal met een lichte krukas.. -thumbsup-
-
Planning is om er een bewerkt Hydrokopje op de doen met (voorlopig) 3F nokker, lichter vliegwieltje en m'n CBR carbs uiteraard. -love-
Hopelijk klaar voor Denemarken........
Waarschijnlijk komt er in de tussentijd ff een originele HK in ( mede mogelijk gemaakt door "Split52" v/h Volksforum ). -thumbsup-
-
Heb 'm dag na aankoop alvast van alle "zooi" ontdaan ( ex Jetta blok ).
-
Vandaag de HK er "ff" ingelepeld -klus-
Heb vanavond al een stukkie gereden....
....da gaat best van plek met die CBR carbs erachter ! -thumbsup- -love-
( Foto: Nissan met polo-motor :D )
-
>>
-
>>
-
volgens mij was aan de koffie te zien marcel er ook bij -uitlachen-
-
Je zou 't haast denken idd.. :)
Om ff m'n verhaaltje af te maken:
Heb m'n eigen 5F bak er weer achtergeplakt.....maar die was errug smerig en nu was het dus ff het ideale moment om 'm schoon te maken.
Dus het apparaat maar in de spoelbak gemikt.
Komt er in ene een groene ring tevoorschijn....WTF ?
...rij ik daar dus al 2 jaar mee rond, zonder het te weten -gert-
( en jep heb natuurlijk ff aan de flenzen gedraaid... is dik in orde )
-
Groene ring = sper? Ik ben nog steeds niet overtuigd...
Maar verder: goed bezig! -thumbsup-
-
Als ik aan 1 flens draai, draait de andere flens IN DEZELFDE richting mee. Dif en sec. as draaien dus ook mee...
Als je dit bij een standaard bak doet draaien ze tegengesteld, dif en sec. as blijven dus gewoon stilstaan.
Zit dus wel degelijk verschil in, je kun het duidelijk voelen als je 1 flens verdraait en de ander vasthoudt.
-
Sper....gut, wat vervelend voor je...... -moon-
-
:D
-
Dat zit dus ook in een 8S bak...
'semi-sper'
-
'semi-sper'
Psies... iemand misschien enig idee hoeveel % dat dan is -dunno-
Belangrijkste aan deze bak is voor mij iig dat ie een lange 4 heeft.
Scheelt mij nl weer een 5-bak kopen :D
-
Mwoah, ...denk dat eventuele koolaanslag nu wel weg is...
( ...5 min later had ik trouwens in ene wel weer koelvl. temp/tank meter, zal wel ergens massa slecht zijn op de print-folie -klus- )
-
En de werkele snelheid??
Is een Golf klok, die wijkt flink af -gert-
-
Echt wel een Polo klok type "980" hoor :P
... en voordat iemand over bandenmaten begint te zeuren..195/45-14...en die vallen nog binnen "13inch-fabriekstolleranties" -moon-
-
Ochja... ik had wel de wind "in de rug" ...er tegenin deed ie maar 170km/h :)
-
-thumbsup-
-
mooi man ,hh stok al in de hk gelepeld ?
-
Nope -naughty-
-
je hebt een ander pretstokje met een minimale van 280 er in gelepeld
-
Nee joh ( als ik die had liggen had ik dat wel ff gedaan idd)
Geldboom wil nog niet zo goed wortel schieten :)
Dus moet het nog ff zonder doen.
Neuh....de HH nokker moet er nog wel in vandaar -> -naughty-
Oftewel... een klein beetje winst verwacht ik nog.
-
Goed bezig Mark! -thumbsup-
Groene ring zit ook op de 6n bak in mijn groene steilheck. Nog geen problemen mee gehad....
-
*kuch*
Heb dit project zelf maar ff van een nieuwe titel voorzien en bijgewerkt.
Moet ik als "team-member" schijnbaar zelf doen :P
Thanks guys -moon-
:)
Alle links in dit topic werken nu iig weer -klus-
-
maaareueueuehhhhh hangt de gk mer al in ??
-
Nope
Die ligt nog in een diepe winterslaap onder een dekentje olie te dromen van wat nog komen gaat... -sturen-
-
Voor de volledigheid hier nog ff filmpje van de Odense (DK) meet, op de rollenbank.
Met het bijbehorende resultaat:
Nog niet ideaal, maar voor zo'n oud en onbewerkt HK blokkie lang niet slecht. -hug-
-
En hij klonk zo lekker -wanker-
-
mis een foto van de 'hij klonk zo lekker' bougies ;)
-
In ieder geval eentje van de afterparty... :)
-
In iedergeval ook een mooie distributieafdekkap..
En dat is niet alleen sarcastisch bedoelt: Hij is niet roestig en ranzig..
nieuw? Of robijn intensief (poets, schuur, spuit)?
-
Robijn intensief en 'natuurlijk' geselecteerd uit een stapeltje van 5 -moon-
-
*teaser*
Vandaag dit ff gescoord op bij de auto-recycling...
-
Duzzzz?
Niet echt bekend bij mij.
Snap wel waar het voor dient, maar waar komt het af?
-
Duzzzz?
Niet echt bekend bij mij.
Snap wel waar het voor dient, maar waar komt het af?
nog nooit onder jou kappie gekeken van je fordje
komt van een ford af
-
Nee, nooit onder gekeken.
Ja met aanschaf ff gekeken, maar weinig interesants te zien...
Zelfs nog nooit olie gepeild.
Na aanschaf nooit geopend, wil dat ook zo laten eigenlijk, prutjen ding.
-
Duzzzz?
Niet echt bekend bij mij.
Snap wel waar het voor dient, maar waar komt het af?
nog nooit onder jou kappie gekeken van je fordje
komt van een ford af
Juust.
Is van een 95er Siësta om precies te zijn.
-
en wat wil je daar mee dan mark?
-
* EDIT *
Dit project kwam ten einde wegens emigratie, maar de FP-83-GY "lives on" en heeft gelukkig een nieuwe eigenaar binnen het register gekregen : http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3822.0.html.
-
* EDIT 2 *
Op 4 maart 2008 binnen het forum van eigenaar gewisseld : http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5131.0.html
-
* EDIT 3 *
Aangezien dit "project" ( in andere handen ) nog steeds loopt, voor de volledigheid
de project-foto's ff gefixed -> http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3839.msg28566.html#msg28566
-
Zo...zal het slot er alvast maar ff afhalen.... en gelijk wat aanvegen en afstoffen hiero :)
-
-thumbsup-
-
Zo...zal het slot er alvast maar ff afhalen.... en gelijk wat aanvegen en afstoffen hiero :)
Ik snap hem niet helemaal en probeer het al te zoeken. Lees in het dooie polo topic dat je een blok van een 2f jou kant op laat komen voor de 1f -dunno-.
Is deze 1f ook weer bij jou dan -dunno-. Ben niet heel veel online geweest dus mis iets volgens mij :)
gr
-
Is deze 1f ook weer bij jou dan -dunno-. Ben niet heel veel online geweest dus mis iets volgens mij :)
gr
Polo staat nog ongeveer 1 a 2 weken bij mij op de stoep, dan gaat hij in opslag als ik het goed heb. en komend jaar gaat hij waarschijnlijk per container naar Canada.
-
Jup, de cirkel is weer rond.
Toen ik vertrok naar Canada heeft Edwin (vw-edje ) hem van me overgenomen, die heeft hem vervolgens aan Pieter
verkocht en nu neem ik hem weer over van Pieter.
Pieter lepelt z'n projectblokkie eruit en ploft er een MH + 8P voor in de plaats.
Vervolgens wordt hij een tijdje gestald en zal op z'n vroegst volgend jaar verscheept worden.
Maar dat kan best later worden, afhankelijk van m'n woonsituatie/stallingsmogelijkheden alhier.
-
Leuk dat je gewoon weer verder gaat in de Polo-hobby -thumbsup-
Als chef geldzaken nooit echt gestopt met de hobby, maar incl. Polo
is veeeeeeeel leuker uiteraard -dj-
-
Het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan. :)
Zat er vanaf het begin alwel op te broeden natuurlijk, maar eerst hier weer een bestaan opbouwen had natuurlijk voorrang.
Dacht alles wel weer op rails te hebben qua woning etc, maar toen viel de economie op z'n gat en
was ik deze zomer genoodzaakt in een andere vestiging bij dezelfde werkgever 530km verderop te gaan werken.
Nu staat m'n huisje op de oude locatie te koop en logeer ik zolang bij een collega.
Geen idee wat de toekomst brengt, maar gezien ik nog steeds werk heb terwijl de we hier het economische dieptepunt toch
wel gehad hebben ga ik maar gewoon stug door met de planning -ja-
-
Aha leuk dat je je oude liefde helemaal daar kan krijgen zeg -thumbsup-.
Wij zullen hem alleen niet gauw meer terug zien de komende jaren.
Ik wens je veel succes met je weer opgepakte polo hobby dan -thumbsup-
Gr
-
-thanks-
-
Echt tof idd dat je een Canadese Polo 1 gaat rijden?! Hoop ook dat je snel je oude paleis verkocht hebt, dan kun je weer helemaal naar de toekomst kijken... -thumbsup-
Heb je al een beetje voor ogen wat er allemaal komt kijken om je Polo daar legaal rond te laten rijden? Kosten voor verscheping en import, en de eisen waar je aan moet voldoen om een kenteken te krijgen (vermoed dat dit model niet eens een Canadese goedkeuring heeft, want nooit gevoerd, maar ik heb ook geen idee of dat daar ook wel moet)? -dunno-
-
Tsja, dat zijn de hamvragen natuurlijk..
-----
Qua kosten : 2 jaar geleden al eens gëinformeerd bij een gozer die mij wel een Polo 1 vanuit de states wilde verkopen/vertransporteren,
dat moest toen een kleine 3000 euri kosten. En dan zou ik alleen nog maar een Polo 1 in matige staat op de stoep hebben staan ZONDER reservedelen etc.
Tegen de tijd dat je zoiets in goede staat hebt ( lees : onderdelen hebt laten overkomen ) ben je wel een 'paar' euro verder...
--------------
Verschepen: Daar moet ik nog een geschikte kandidaat voor zoeken.
Container : Zelf kopen ? Loont dat ? Levert dat wel/niet problemen op bij de transporteur ? Geen idee. Iemand ervaring hiermee of suggesties misschien ?
---------------
Voor import krijg ik in eerste instantie met de Canadian Border Service Agency te maken en Transport Canada.
Quote van CBSA site:
Importing vehicles from countries other than the United States
You cannot import a vehicle that was manufactured to meet the safety standards of a country other than the United States or Canada unless the vehicle is the following:
* 15 years old or older (excluding buses);
* a bus manufactured before January 1, 1971; or
* entering Canada temporarily.
link (http://www.cbsa-asfc.gc.ca/publications/pub/bsf5048-eng.html#s4)
Hetzelfde verhaaltje/eis staat ook op TC site :
VEHICLES PURCHASED OUTSIDE CANADA AND THE UNITED STATES
The Motor Vehicle Safety Act and Regulations require that all vehicles imported into Canada comply, at the time of importation, with the Canada Motor Vehicle Safety Standards in effect on the date the vehicle was manufactured. Vehicles manufactured for sale in countries other than Canada and the United States do not comply with the requirements of the Canada Motor Vehicle Safety Act, CANNOT be altered to comply and CANNOT be imported into Canada. The only exceptions to this rule are vehicles fifteen (15) years old or older as determined by the month and year in which the vehicle was manufactured and buses manufactured before January 1, 1971.
link (http://www.tc.gc.ca/eng/roadsafety/safevehicles-importation-other-than-index-446.htm)
Maar ik zal tzt hier ff naar de de Douane hobbelen en info opvragen.
------------------
Verder zal er wel wat belasting over de waarde betaald moeten worden, maar dan praten we over stuivers en centen ( zie rekenvoorbeeld op de CBSA site ).
Om hem op kenteken te krijgen zal hij een eenmalige keuring moeten ondergaan.
Dat kan lokaal gedaan worden. In Canada heeft elke Provincie z'n eigen kentekenplaten en eisen om deze te mogen voeren.
Zodra een auto van provincie wisselt moet deze technisch gekeurd worden alvorens deze op kenteken gezet mag worden.
Dus veel spannender dan dat zal dat ook wel niet worden.
-
Verschepen: Daar moet ik nog een geschikte kandidaat voor zoeken.
Container : Zelf kopen ? Loont dat ? Levert dat wel/niet problemen op bij de transporteur ? Geen idee. Iemand ervaring hiermee of suggesties misschien ?
http://www.koopman.nl = waar NISSAN zijn auto's om NL lost/aflevert. Misschien dat die nog wat tips kunnen geven.
misschien een leuke start (http://www.transport-overzee.nl/joomla/)
En ze hebben ervaring met VW! :)
-
:) -thumbsup-
-
@Mark: 'Alberto' van Volksforum is chauffeur bij Koopman, wellicht dat je via-via met hem nog wel een insiders-korting kunt regelen? -naughty-
-
Als je erover denkt om een zeecontainer te gaan huren of kopen, moet je eens informeren bij CCA Amsterdam (http://www.terhaakgroup.com/wps/wcm/connect/thg/cca-nl/ (http://www.terhaakgroup.com/wps/wcm/connect/thg/cca-nl/)
Wij hebben daar via het werk, goeie ervaringen mee!
-
zal hier eens bij mijn broer informeren.
Die werkt in de olie en heeft volgens mij eerder gekeken voor transport naar ik geloof canada en australie ivm eventuele nieuwe werkplek.
volgens mij had hij het over het vervoer van een container (zo'n grote, die heb jij denk ik niet nodig) voor 2000,- incl huur van de container
-
-thumbsup-
Dat is dus ook wat ik moet hebben : van deur-tot-deur. Hetzij met gehuurde, danwel koopcontainer.
Ik heb AMA om een prijsopgaaf gevraagd...ff zien waar die mee voor de dag komen.
-
Verzenden met "roll on roll off" is iets van 1000 euro volgens mij.
Rekordc
-
Ja, maar daar kan ik nie zo heel veel mee.
Ik heb ook nog een paar m3 aan polodelen in NL staan in een krat wat ik voor mijn vertrek al ingepakt had... dat moet óók mee :)
Dus wordt het zowiezo een 20ft container.
En om dan de ruimte ( in de hoogte ) gelijk optimaal te benutten zal er waarschijnlijk nog een 2e 86(c) meegaan.
-
**kuch** een rocco ** kuch**
:)
-
Zijn die ook 86c dan -dunno-
-
Nope...maar staat ook op de 'shortlist' idd.
Twijfel nog tussen rocco en 2F kontmobiel...
-
**kuch** een rocco ** kuch**
:)
kuhugh... :)
-
Om een totaal andere reden kwam in bij rossvw.com langs.. die gast heeft ondertussen ook een tik voor de Polo ontwikkeld.. Gekke vent. Volgens mij herken ik een Polo 2 Classic die onlangs op ebay USA stond. en in iedergeval een 4 tal andere 86'ers.
-
Om een totaal andere reden kwam in bij rossvw.com langs..
Je bent alle 50 Öko-Polo's op aan het snorren? :D Quote van die site overigens: "Yes, I actually own FIVE Golf Harlequins, 1 of each color variation (2 green)" -gert-\
Sorry voor de -off-...
Weet je al wat meer Mark? Of is het niet voor de korte termijn? -dunno-
-
...
Vervolgens wordt hij een tijdje gestald en zal op z'n vroegst volgend jaar verscheept worden.
Maar dat kan best later worden, afhankelijk van m'n woonsituatie/stallingsmogelijkheden alhier.
En daarmee bedoel ik dus dat het best een jaar later kan worden -ja-
-
Mark denk je hier ook om de schorsing!
-
Thanks. -thumbsup-
Voor zover ik weet is dat reeds gebeurd. -ja-
-
Waarschijnlijk niet geheel onverwacht zal dit "project" in de verkoop gaan..
-
Huh, ik dacht dat je die rocco erbij gekocht had om je eigen nu ff te vermaken
en dan later es deze Polo die kant op: lekker uniek in Canada
-
Waarschijnlijk niet geheel onverwacht zal dit "project" in de verkoop gaan..
vertel ben nieuwsgierig -naughty- :) als het moet nemen we hem terug hoor, was wel een harde koets
-
Ok..ik vind het best..je weet waar ie staat. Lol :)
-
Ok..ik vind het best..je weet waar ie staat. Lol :)
Nog steeds buiten of wel onder dak?
-
Buiten. Vandaar dat ik ook de knoop doorhak.
-
en je hebt ook een PM
-
Na anderhalf jaar buiten (en niet in mijn bezit) ga ik hem vanmiddag weer opzoeken, kijken hoe hij het heeft gedaan en hoe hij erbij staat.
-naughty-
-
bwahaha
(http://images.fanpop.com/images/image_uploads/The-NeverEnding-Story-the-neverending-story-690128_720_545.jpg)
-
{ahahaa ahahaa ahahaa} Neverending stohory...
Zeer treffend, Mark! -ja- Ik geniet bijkans net zo van deze soap als destijds in mijn jeugd van de film! :D
-
{ahahaa ahahaa ahahaa} Neverending stohory...
Zeer treffend, Mark! -ja- Ik geniet bijkans net zo van deze soap als destijds in mijn jeugd van de film! :D
-dunno-
-
-naughty-
-thumbsup-
-
@Roel: cultuurbarbaar! (http://www.youtube.com/watch?v=B3DcWtkKeIY) :D
en
http://www.youtube.com/watch?v=Gf1WT8VEZxk (http://www.youtube.com/watch?v=Gf1WT8VEZxk) (ja, die gore glijer van Kajagoogoo :D )
-
@Roel: cultuurbarbaar! (http://www.youtube.com/watch?v=B3DcWtkKeIY) :D
Zeker net wakker... -gert-
Lees even terug en kijk wie dat plaatje heeft gepost...
(ik wacht op een ' -oops-' moment)
-
Even wezen kijken en weer gekocht! Hij is er alleen niet mooier op geworden.
Maar dat is ook niet echt belangrijk, de staat is goed.
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/11042011218.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/11042011219.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/11042011221.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/11042011220.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/11042011222.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/11042011223.jpg)
-
Dus de slet is Back. -thumbsup- :)
-
gefeliciteerd met de aankoop -thumbsup- -thumbsup-
-
Dus de slet is Back. -thumbsup- :)
Word als het mee zit deze week bezorgt -klus-
-
dat word weer poetsen poetsen en poetsen. -thumbsup-
-
Hij heeft er ook een "L" bij gekregen?! Maareh: -thumbsup-
-
Aparte manier van je auto schorsen -nana-
Maar mooi dat je hem weer terug hebt Pieter -thumbsup-
-
Appart groen kleurtje Pieter :) Maar erg leuk weer -thumbsup-
Succes er mee... Nu weet je tenminste echt wat je gekocht hebt.
-
Word als het mee zit deze week bezorgt -klus-
Toe maar...
-
huh?
-
Markt komt hem vast niet brengen :)
Gefeliciteerd met de heraankoop Pieter!
-
huh?
?
-
Toe maar...
ja je pa bood het zelf aan :)
-
Ja dat moet ie zelf weten natuurlijk ... :) -thumbsup-
-
Briljante avatar Mark! -notworthy-
-
;)
-
cool. Sproeiier op de achterklep maar geen wisser meer. Kleppwissel gehad.
Succes met poetsen
-
cool. Sproeiier op de achterklep maar geen wisser meer. Kleppwissel gehad.
Dat zal edje geweest zijn :
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3822.msg58778.html#msg58778
-
jep, kleppie was
aardig rot niet meer te redden, toen ik hem kocht, ruitenwissermotor ligt hier nog wel trouwens, mocht je het in ere willen herstellen. :)
Deur en spatbord zijn ook vervangen ivm rotterij onder de plamuur etc.
Het front (is een stukje dichtgesmeerd om verder rotten te vertragen) en de achterkant onder bij de wielen stonden toen op het lijstje, maar hij ging voortijdig naar Pieter. Met een beetje werk is hij weer helemaal fris. Kriksteun links achter is toen voor de apk gelast.
Maar hoe dan ook een leuk gebakje, Pieter gefeliciteerd! :)
-
jij blijft veranderen van plannen
-
En hier gaan we weer verder (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5131.msg251965.html#msg251965)