Auteur Topic: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980  (gelezen 32032 keer)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #225 Gepost op: za, 05 dec 2009, 22:36:49 »
 -thanks-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #226 Gepost op: zo, 06 dec 2009, 11:58:23 »
Echt tof idd dat je een Canadese Polo 1 gaat rijden?! Hoop ook dat je snel je oude paleis verkocht hebt, dan kun je weer helemaal naar de toekomst kijken...  -thumbsup-
Heb je al een beetje voor ogen wat er allemaal komt kijken om je Polo daar legaal rond te laten rijden? Kosten voor verscheping en import, en de eisen waar je aan moet voldoen om een kenteken te krijgen (vermoed dat dit model niet eens een Canadese goedkeuring heeft, want nooit gevoerd, maar ik heb ook geen idee of dat daar ook wel moet)? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #227 Gepost op: zo, 06 dec 2009, 20:37:17 »
Tsja, dat zijn de hamvragen natuurlijk..

-----

Qua kosten : 2 jaar geleden al eens gëinformeerd bij een gozer die mij wel een Polo 1 vanuit de states wilde verkopen/vertransporteren,
dat moest toen een kleine 3000 euri kosten. En dan zou ik alleen nog maar een Polo 1 in matige staat op de stoep hebben staan ZONDER reservedelen etc.
Tegen de tijd dat je zoiets in goede staat hebt ( lees : onderdelen hebt laten overkomen ) ben je wel een 'paar' euro verder...
--------------

Verschepen: Daar moet ik nog een geschikte kandidaat voor zoeken.
Container   : Zelf kopen ? Loont dat ? Levert dat wel/niet problemen op bij de transporteur ? Geen idee. Iemand ervaring hiermee of suggesties misschien ?

---------------

Voor import krijg ik in eerste instantie met de Canadian Border Service Agency te maken en Transport Canada.

Quote van CBSA site:
Citaat
Importing vehicles from countries other than the United States

You cannot import a vehicle that was manufactured to meet the safety standards of a country other than the United States or Canada unless the vehicle is the following:

    * 15 years old or older (excluding buses);
    * a bus manufactured before January 1, 1971; or
    * entering Canada temporarily.
link


Hetzelfde verhaaltje/eis staat ook op TC site :

Citaat
VEHICLES PURCHASED OUTSIDE CANADA AND THE UNITED STATES

The Motor Vehicle Safety Act and Regulations require that all vehicles imported into Canada comply, at the time of importation, with the Canada Motor Vehicle Safety Standards in effect on the date the vehicle was manufactured. Vehicles manufactured for sale in countries other than Canada and the United States do not comply with the requirements of the Canada Motor Vehicle Safety Act, CANNOT be altered to comply and CANNOT be imported into Canada. The only exceptions to this rule are vehicles fifteen (15) years old or older as determined by the month and year in which the vehicle was manufactured and buses manufactured before January 1, 1971.
link

Maar ik zal tzt hier ff naar de de Douane hobbelen en info opvragen.

------------------

Verder zal er wel wat belasting over de waarde betaald moeten worden, maar dan praten we over stuivers en centen ( zie rekenvoorbeeld op de CBSA site ).

Om hem op kenteken te krijgen zal hij een eenmalige keuring moeten ondergaan.
Dat kan lokaal gedaan worden. In Canada heeft elke Provincie z'n eigen kentekenplaten en eisen om deze te mogen voeren.
Zodra een auto van provincie wisselt moet deze technisch gekeurd worden alvorens deze op kenteken gezet mag worden.
Dus veel spannender dan dat zal dat ook wel niet worden.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #228 Gepost op: zo, 06 dec 2009, 21:29:23 »
Verschepen: Daar moet ik nog een geschikte kandidaat voor zoeken.
Container   : Zelf kopen ? Loont dat ? Levert dat wel/niet problemen op bij de transporteur ? Geen idee. Iemand ervaring hiermee of suggesties misschien ?




http://www.koopman.nl = waar NISSAN zijn auto's om NL lost/aflevert. Misschien dat die nog wat tips kunnen geven.
misschien een leuke start


En ze hebben ervaring met VW!  :)
« Laatst bewerkt op: zo, 06 dec 2009, 21:46:45 door Steilheck »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #229 Gepost op: zo, 06 dec 2009, 21:54:53 »
 :)  -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #230 Gepost op: zo, 06 dec 2009, 22:06:16 »
@Mark: 'Alberto' van Volksforum is chauffeur bij Koopman, wellicht dat je via-via met hem nog wel een insiders-korting kunt regelen?  -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #231 Gepost op: zo, 06 dec 2009, 23:15:03 »
Als je erover denkt om een zeecontainer te gaan huren of kopen, moet je eens informeren bij CCA Amsterdam (http://www.terhaakgroup.com/wps/wcm/connect/thg/cca-nl/
Wij hebben daar via het werk, goeie ervaringen mee!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #232 Gepost op: ma, 07 dec 2009, 08:12:17 »
zal hier eens bij mijn broer informeren.
Die werkt in de olie en heeft volgens mij eerder gekeken voor transport naar ik geloof canada en australie ivm eventuele nieuwe werkplek.

volgens mij had hij het over het vervoer van een container (zo'n grote, die heb jij denk ik niet nodig) voor 2000,- incl huur van de container 

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #233 Gepost op: di, 08 dec 2009, 01:21:17 »
 -thumbsup-

Dat is dus ook wat ik moet hebben : van deur-tot-deur. Hetzij met gehuurde, danwel koopcontainer.

Ik heb AMA om een prijsopgaaf gevraagd...ff zien waar die mee voor de dag komen.


Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #234 Gepost op: do, 10 dec 2009, 19:05:17 »
Verzenden met "roll on roll off" is iets van 1000 euro volgens mij.

Rekordc

- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #235 Gepost op: vr, 11 dec 2009, 02:38:56 »
Ja, maar daar kan ik nie zo heel veel mee.

Ik heb ook nog een paar m3 aan polodelen in NL staan in een krat wat ik voor mijn vertrek al ingepakt had... dat moet óók mee  :)

Dus wordt het zowiezo een 20ft container.

En om dan de ruimte ( in de hoogte ) gelijk optimaal te benutten zal er waarschijnlijk nog een 2e 86(c) meegaan.





« Laatst bewerkt op: vr, 11 dec 2009, 02:47:43 door Mark »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #236 Gepost op: vr, 11 dec 2009, 08:20:49 »
**kuch** een rocco ** kuch**

 :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #237 Gepost op: vr, 11 dec 2009, 08:53:33 »
Zijn die ook 86c dan  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #238 Gepost op: vr, 11 dec 2009, 17:13:57 »
Nope...maar staat ook op de 'shortlist' idd.

Twijfel nog tussen rocco en 2F kontmobiel...

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FP-83-GY ] Polo 1F - Type S - 1980
« Reactie #239 Gepost op: ma, 14 dec 2009, 10:18:07 »
**kuch** een rocco ** kuch**

 :)

kuhugh...  :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983