Auteur Topic: onderdelen en info verzamelen  (gelezen 3635 keer)

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
onderdelen en info verzamelen
« Gepost op: zo, 09 feb 2014, 22:16:13 »
Hey mede vaggers
Kan iemand me vertellen waar ik de motorcode van mijn g40 blok kan vinden?
Zou ergens op ce kop moeten staan,,, staat ook vanalles maar niet de code die ik zoek?

Heb het polotje pas gekocht en ga net motortje eruit halen en eens goed opfrissen, nou zag ik al bij het onderdelen bestellen verschil in de aantal tanden op de distr.riem vandaar dat ik graag mijn motorcode wil weten.

Mvg tim
« Laatst bewerkt op: di, 11 feb 2014, 16:46:06 door Timploss »

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: locatie motorcode g40 blok
« Reactie #1 Gepost op: zo, 09 feb 2014, 23:00:40 »
Zoekfunctie en dan krijg je dit: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=3953.0 -thumbsup-

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: locatie motorcode g40 blok
« Reactie #2 Gepost op: ma, 10 feb 2014, 04:01:44 »
Overgang onderblok/kop aan de voorkant dist.zijde.
« Laatst bewerkt op: ma, 10 feb 2014, 04:07:46 door anton 72 »
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: locatie motorcode g40 blok
« Reactie #3 Gepost op: ma, 10 feb 2014, 06:51:28 »
Er is maar 1 code en dat is PY voor de G40.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: locatie motorcode g40 blok
« Reactie #4 Gepost op: ma, 10 feb 2014, 08:51:32 »
Hoe kom ik er dan achter welke distr riem ik moet hebben? Heb er gezien met 108 en 128 tanden?
En hoe weet ik dan of ik de 113 of 115 pk heb?

Motor lag orgineel niet in mijn 86c daarom kan ik het daar ook niet uit opmaken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: locatie motorcode g40 blok
« Reactie #5 Gepost op: ma, 10 feb 2014, 12:05:02 »
De kans is heel klein dat je een blok uit een Polo 2 G40 hebt (115pk, tot 1990).
Dus dan heb je een 2F blok met 113pk en die heeft normaal gesproken de high-torque riem met 128 tanden.
Overgang qua riem was rond 1990.
Misschien dat er 2F G40's geleverd zijn met het oude type riem (108 tanden), maar veel zullen dat niet geweest zijn.

Voor 100% zekerheid: kijk welk type riem er nu op zit, makkelijk te herkennen aan het nokkenastandwiel.


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: locatie motorcode g40 blok
« Reactie #6 Gepost op: ma, 10 feb 2014, 13:21:28 »
Low torque heeft duidelijk herkenbare 'vierkante blokjes' als tanden,. High Torque heeft veel meer een 'trapezium' vorm

(maar dat kan je ook al prima zien aan de afbeelding van Dennis hier boven).

De 2 pk meer of minder zitten mogelijk vooral in de aanwezigheid van een katalysator of het ontbreken daarvan,.. maar helemaal zeker ben ik niet: Dennis weet 't waarschijnlijk beter :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: locatie motorcode g40 blok
« Reactie #7 Gepost op: ma, 10 feb 2014, 22:32:24 »
Bedankt voor de info -thumbsup-

Nu aan de slag -klus-

Zit er aan te denken om met een g60 te gaan rijden in de toekomst,
Schrik nokkenas
Spaghetti
G60 injectors..... iemand nog meer sugesties?
Het hoeft geen 200pk bommetje te worden maar wel een vlotte daily.

Aangezien ik binnen een kortetijd het blokje eruit ga halen om eens goed op te frissen lijkt het me mss verstandig om een stalen koppakking te zetten voor de plannen in de toekomst????

Hoor graag wat meer info van de mannen met ervaring hiermee, die zitten hier denk ik genoeg  -sturen-



Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: locatie motorcode g40 blok
« Reactie #8 Gepost op: ma, 10 feb 2014, 23:50:56 »
Genoeg topics met teveel info  :)
Gewoon lezen, waar het goed gaat ( en fout ) en leer je lessen.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: locatie motorcode g40 blok
« Reactie #9 Gepost op: di, 11 feb 2014, 14:34:04 »
toevallig is daar net nog een topic over geweest, die wou met een eaton gaan rijden om meer vermogen te halen. Misschien de moeite ook wel waard om te lezen wat daar gezegd is aangezien die nog vrij recent is. Maar een vlotte daily kan het met een g40 lader al prima zijn hoor. De gemiddelde nieuwe polo gti zal flink zijn best moeten doen om met die 180pk tsi het op te nemen tegen een polo g40 die iets opgepept is. En niet omdat je zo idioot veel vermogen of koppel hebt(reken op dat 140pk goed te doen is) Maar meer omdat een polo g40 helemaal niks weegt. Volgens mij een kenteken gewicht van 805kg tegenover 1170kg voor de nieuwe gti.

En die 2pk verschil zit volgens mij ook in de katalysator en niet in het interne van het blok.

Offline Timploss

  • Non-Register lid
  • Berichten: 43
Re: locatie motorcode g40 blok
« Reactie #10 Gepost op: di, 11 feb 2014, 16:45:34 »
heb dit topic toevallig gisteravond gelezen maar word er niet echt veel wijzer van.

het is ook nog niet mijn bedoeling meteen met een g60 te gaan rijden.

heb bij aankoop een gerveviseerde g40 lader erbij gekocht, blokje gaat er en van deze dagen uit en word weer eens verzorgd ( lang niet meer gedaan vermoed ik)

nou wil ik langzaam aan wat spullen verzamelen die mij meer vermorgen gaan leveren zowel met g40 dan met evt de g60.
het is voor mij een autotje voor de hobby en woonwerk dus ga er niet duizenden aan onderdelen in pompen.

mijn vorige was een corrado 20vt motorcode apy (s3)
285PK 410NM  -sturen-

hier heb ik helaas afscheid van moeten nemen omdat ik destijds een huis gekocht had en de centen hard nodig had.

nu ik dus weer een beetje bij kas ben wil ik de hobby weer oppikken


dus als mensen zijn met tips/suggesties voor mijn onderdelen lijst GRAAG :)

ook als iemand nog iets als een spagetti, schrik, grote IC of iets anders leuks heeft liggen hoor ik dat graag

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: onderdelen en info verzamelen
« Reactie #11 Gepost op: di, 11 feb 2014, 17:09:17 »
Is het geen goed idee dat je jezelf en de polo even voorstelt  -naughty-

En in het mijn wagenpark kun je ook plaatjes kwijt van je oude auto,s/projecten  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: onderdelen en info verzamelen
« Reactie #12 Gepost op: di, 11 feb 2014, 17:40:55 »
een goede G60 lader en een goede nokkenas + chip doen al wonderen voor dat lichte polootje{motortje} vooral als die helemaal fris word opgebouwd  -thumbsup-