Ja, dit zou een (af)leesfout kunnen zijn, of je meter zelf is niet lekker (meer). Maar ik vermoed een afleesfout.
Komt de wijzer daadwerkelijk in het rode gebied? Uit je tekst dénk ik op te maken van niet, en dus zal je motor/KVS waarschijnlijk ook niet té heet worden. Je hersenen/ogen vertellen je echter dat de ideale temperatuur wordt bereikt als de wijzer netjes in het midden van de wijzer staat, maar is dat ook wel echt zo? Er staat tenslotte ook geen gradenverdeling op?
Dan kan het nog zo zijn dat de meter niet de juiste waarde aangeeft. De thermostaat gaat bij 84 graden open, de fan slaat bij 96 graden in (en bij 90 weer uit), dus je zou zeggen dat-ie niet té heet wordt. Dat kun je echter niet zeggen aan de hand van je dash-metertje, dan zou je eigenlijk echt een geïjkte thermometer in je koelsysteem moeten stoppen voor een meting.
Als laatste kan het nog zo zijn dat je last hebt van een luchtbel, en dat er dus opnieuw/beter ontlucht moet worden.