Auteur Topic: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog  (gelezen 3098 keer)

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Gepost op: wo, 26 mrt 2014, 22:42:00 »
Mijn polo zijn temperatuur komt eigelijk veel te hoog bijna het maximum.de schroef slaat aan en de temperauur zakt maar gaat daarna weer zeer hoog.
Ik heb ondertussen een nieuwe termostaat en termocontact gestoken van 84graden dacht ik.
Je zou zeggen ok opgelost ... maar nee hij gaat nog zo hoog ??? nog nooit voorgehad
Iemand een idee wat dit zou kunnen Zijn ???

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Reactie #1 Gepost op: wo, 26 mrt 2014, 22:50:09 »
Ja, dit zou een (af)leesfout kunnen zijn, of je meter zelf is niet lekker (meer). Maar ik vermoed een afleesfout.
Komt de wijzer daadwerkelijk in het rode gebied? Uit je tekst dénk ik op te maken van niet, en dus zal je motor/KVS waarschijnlijk ook niet té heet worden. Je hersenen/ogen vertellen je echter dat de ideale temperatuur wordt bereikt als de wijzer netjes in het midden van de wijzer staat, maar is dat ook wel echt zo? Er staat tenslotte ook geen gradenverdeling op?

Dan kan het nog zo zijn dat de meter niet de juiste waarde aangeeft. De thermostaat gaat bij 84 graden open, de fan slaat bij 96 graden in (en bij 90 weer uit), dus je zou zeggen dat-ie niet té heet wordt. Dat kun je echter niet zeggen aan de hand van je dash-metertje, dan zou je eigenlijk echt een geïjkte thermometer in je koelsysteem moeten stoppen voor een meting.

Als laatste kan het nog zo zijn dat je last hebt van een luchtbel, en dat er dus opnieuw/beter ontlucht moet worden.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Reactie #2 Gepost op: wo, 26 mrt 2014, 22:58:18 »
Bedankt Gerrit. hij gaat idd niet te ver maar stopt juist iets voor de dikke rechtse eindmeet. -thumbsup- ik ga 1 vd dagen hem nog eens ontluchten maar ik denk - hoop dat het metertje flipt -gert-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Reactie #3 Gepost op: do, 27 mrt 2014, 10:39:28 »
Meter in rode gebied + inschakelde fan: dan zal de temperatuur toch wel te hoog zijn.

Is spontaan onstaan? Wanneer wordt de temperatuur te hoog (stilstaan/rijden)?

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Reactie #4 Gepost op: do, 27 mrt 2014, 11:51:33 »
als je net een nieuwe thermocontact voor die fan hebt geinstalleerd en die fan slaat aan, dan is de temperatuur dus nog net onder de 100 graden. Als je wijzer dan al ongeveer in het rode staat zou ik eerder denken aan een kapotte sensor voor de meter of een meter die niet goed meer is. En vooral als die fan na een min of minder alweer uit gaat dan zit je vaak wel goed. Als hij aan gaat en dan echt 5 min staat te janken en dan pas uit gaat is er vaak wel meer aan de hand, of het moet heel warm zijn.

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Reactie #5 Gepost op: do, 27 mrt 2014, 21:13:25 »
.Wat is een fan  -dunno- dat woord word bij ons niet gebruikt .
De temperatuur gaat al zo hoog van toen ik hem aangekocht had  een paar maand geleden ,dus dacht ik ik zal eerst het thermocontact in de radiator vervangen maar geen resultaat. nu vond ik even de tijd om de thermostaat te veranderen maar toen ik het termohuis demonteerde zag ik dat er geen termostaat in zat en dacht ik ...ja gevonden .Dus heb ik een nieuwe thermostaat aangekocht en geplaatst maar temeratuur blijft de zelfde hoogte ingaan ,zelfs even hoog als zonder thermostaat . vooral als ik op de autostrade rij maar ook op gewone wegen maar daald sneller
[/quote]
« Laatst bewerkt op: do, 27 mrt 2014, 21:15:23 door kurt »

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Reactie #6 Gepost op: do, 27 mrt 2014, 22:11:36 »
Fan = ventilator = koelvin -thumbsup-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Reactie #7 Gepost op: do, 27 mrt 2014, 23:47:17 »
Misschien een verstopte radiateur  -dunno-?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Reactie #8 Gepost op: wo, 02 apr 2014, 15:54:38 »
Misschien een verstopte radiateur  -dunno-?

Dat kanje toch controleren door aan de koelslangen bovenin en onderin de radiateur te voelen bij warme motor? Als de onderste slang koud blijft zit er verstopping of lucht in het koelsysteem..

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Reactie #9 Gepost op: wo, 02 apr 2014, 16:21:44 »
nee vincent niet helemaal, stel dat er nog wel een paar stukken in de radiateur open zijn wat meestal wel zo is dan kan het wel van de ene slang in de andere komen. Dan zou je meer met je hand op de radiateur moeten voelen of daar koude stukken in zitten.

Offline kurt

  • Non-Register lid
  • Berichten: 931
  • Geslacht: Man
  • kurt de wever
Re: polo 2 1000cc temperatuur veel te hoog
« Reactie #10 Gepost op: wo, 02 apr 2014, 21:29:51 »
hij slaat wel af maar zeer laat . maar als ik de temperatuur binnen in volledig open zet dan zakt hij tot in de helft dus ik denk even heel goed ontluchten