Als je nu al VWII klauwtjes hebt, kan je zonder problemen VWII klauwen plaatsen: De rem'kracht' of rem'werking' van VWII klauwen (G40, geventileerde schijven) is namelijk gewoon gelijk aan VWI klauwen (standaard polo). Echter, heb je door de geventileerde schijven veel minder snel last van fading tijdens 'de sportivere rit' of kromtrekken van de schijven.
Als je achter grotere remcilinders plaatst, heb je de lastafhankelijkeremkrachtverdeler nodig, anders sta je bij een noodstop netjes achterste voren (zoals je vroeger met je terugtraprem op de fiets ook deed).
Verder:
Met andere blokken/schijven dan standaard zul je wellicht een iets betere remwerking verkrijgen op de vooras, maar waarschijnlijk niet zo extreem dat je daadwerkelijk een aanpassing aan de remdrukbalans tussen voor en achter moet wijzigen; aan de andere kant kan het geen kwaad om, als je voor beter remmen hebt, ook achter de boel aan te passen. Dan is een (lastafhankelijke)remkrachtverdeler aan de achteras weer aan te raden: hiermee kan je niet alleen 'onder elk type belading' zorgen voor de juiste remdruk, maar je kunt de verdeler ook enigzins gebruiken om de boel traploos af te stellen.
Stahlflex remslangen is een tijdje terug net een 'groupbuy' van geweest: Via Rallydesign.co.uk was het (behoorlijk) goedkoper: en voor zover zijn d'r geen setjes over gebleven ( en je staat op plek nummer 3 als er onverhoopt wat zou over blijven). Via Dutch Power Trading kan je echter tegen een redelijk leuke prijs sets Goodridge slangen kopen: compleet en opmaat voor de Polo. ->
http://www.dutchpowertrading.nl/ Ze zitten in Didam, is nederlands aanspreekbaar en levert zo'n beetje alles wat Sandtler ook levert.