Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32177 keer)

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Gk blokje
« Reactie #105 Gepost op: do, 17 apr 2008, 06:29:41 »
PFFFF ik zit zelf een beetje te piekeren nu. Krukas bouten zijn die dikke bouten (sleutel 17/19)  , ik zelf bedoel de drijfstang boutjes plm M8 dat zijn rekboutjes.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Gk blokje
« Reactie #106 Gepost op: do, 17 apr 2008, 08:21:43 »
Drijfstangboutjes zijn ook niet vernieuwd (geen idee of 't rekboutjes zijn -dunno-)

Maar ik lees 'race golf'.....die zal weinig standaard hebben
en wordt er niks aan 't toeval overgelaten:
alles wat voor verbetering vatbaar, wordt ook verbeterd?

(idee: topic afsplitsen?)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #107 Gepost op: do, 17 apr 2008, 20:51:48 »
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat vlakken en honen van je blok heeft gekost? En waar heb je dat laten doen?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Gk blokje
« Reactie #108 Gepost op: do, 17 apr 2008, 22:46:26 »
Alleen honen is 9,50 ex btw per cilinder = 38 euro ex btw
Vlakken was 69 euro ex btw.
http://www.erasutrecht.nl/
(ouderwerts bedrijf, maar bevalt me prima)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #109 Gepost op: za, 19 apr 2008, 14:34:08 »
Dat is ook zo ongeveer wat ik er voor betaald heb in belgië ja. Ook een ouderwets bedrijf. -thumbsup-

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #110 Gepost op: ma, 21 apr 2008, 21:59:42 »
Nog even een vraagje.
Zitten er op een polo gt grotere/andere schijven en klauwen dan op een andere polo of golf1?
Of zit hier geen verschil in?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Gk blokje
« Reactie #111 Gepost op: ma, 21 apr 2008, 22:16:14 »
Een polo gt heeft VWI zadels (die vanaf de 2f standaard waren op alle polo's?) met een massieve 239mm remschijf

Oudere polo's hadden de 'Teeve' zadels met de vierkante remblokjes, de schijf is dan ook een massieve 239mm

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #112 Gepost op: ma, 21 apr 2008, 23:09:24 »
Ah o.k, bedankt voor het snelle antwoord!

Geeft dit eigenlijk verschil in remprestaties?

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #113 Gepost op: wo, 23 apr 2008, 19:05:58 »
Ja. Dood pedaal is VW eigen, maar het remt wel degelijk een stuk beter.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #114 Gepost op: wo, 23 apr 2008, 22:18:11 »
O.k

Terug naar de motor,
Wil nu de knobloch kit gaan gebruiken op de gt motor, maar kan me al lichtjes voorstellen dat zoiets niet van direct zal gaan lopen.
Iemand een i.d wat voor basis sproeier bezetting ik moet gebruiken?(Ben namelijk een leek in dit soort dingen). :(


Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Gk blokje
« Reactie #115 Gepost op: wo, 23 apr 2008, 23:29:51 »
Als je het zeker wilt weten dan zou je contact kunnen zoeken met Knobloch zelf: http://www.knobloch-sport.de/

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #116 Gepost op: do, 24 apr 2008, 22:58:18 »
Zal het eens proberen ja, maar denk niet dat die snel zullen antwoorden voor dergelijke dingen.

Hier ook even rondgekeken. Mijne is wel geen MH maar toch mss al een begin;
http://www.polotreff.de/html/forum/113571.html
« Laatst bewerkt op: do, 24 apr 2008, 23:19:25 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #117 Gepost op: wo, 30 apr 2008, 21:47:43 »
Nu zit ik me wat af te vragen bij het monteren van de kop of ik toch geen andere nokkenas zou gaan monteren.
Ik twijfel of ik de motor wel goed draaiende ga krijgen met standaard nokkenas en grotere carburator.
Langs de andere kant mss wel wat jammer van de originele gk nokkenas die toch al van huize ietsjes scherper is dacht ik zo?
Mss mensen met wat meer ervaring hiermee,meningen?
« Laatst bewerkt op: wo, 30 apr 2008, 22:35:36 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #118 Gepost op: wo, 07 mei 2008, 22:54:45 »
Kop ook terug gekregen;
Toen viel me wel 1 ding op;
1 van de nieuwe inlaat geleiders (2de op foto)was precies z'n boord kwijt geraakt.... Kan dit eigenlijk kwaad?





« Laatst bewerkt op: wo, 07 mei 2008, 22:57:03 door Rétrokroezer »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Gk blokje
« Reactie #119 Gepost op: wo, 07 mei 2008, 23:05:31 »
Citaat
klepgeleiders: Doppie 11 om ze d'r in te rammen.

Heb ze laten vervangen? Dan is t slordig, maar niet iets om je echt ongerust over te maken. Ik deed t zelf ooit, en wist ook niet precies wanneer ze 'aan' zaten of net niet. Heb er volgens mij ook bij 1 of 2 't randje van afgemept. (dom-lomp-famous)..

Zoals ik zei: als je 't hebt laten doen: niet zo netjes, zou een nieuwe eisen :) als je t zelf hebt gedaan; 'whatever' :)

TENZIJ de klepgeleider er ook duidelijk te ver doorheen geslagen is!
( ochja: als je t zelf doet: Klepgeleiders in de vriezer,.. kopje warm, vallen ze d'r bij wijze van spreken zo in. )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken