Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32179 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #120 Gepost op: wo, 07 mei 2008, 23:16:14 »
Ja man, keek toch ook even raar toen ik de doos opende. Naja, deze zit er ieeeeeeeetsje minder ver in dan de rest heb ik al willen zien. Mss andere bestellen. En een nieuwe laten in steken.Zijn zo van die dingetjes die je liever ineens goed hebt. -dunno-

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #121 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 19:07:40 »
Kan me iemand vertellen hoeveel graden een GK nokkenas heeft? (Beetje raar geformuleerd mss.... ??)
Zat mss te twijfelen een 280° nokkenas te kopen. Maar wil me toch eerst even informeren of het wel de moeite zal lonen op een  'op de carburator na',  origineel blok.


Eeeeeeeets

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Gk blokje
« Reactie #122 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 19:44:06 »
GK-nok is 229 in en 227 uit

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #123 Gepost op: vr, 09 mei 2008, 19:51:45 »
Bedankt voor het snelle antwoorden!
Kan een 280° zonder enige andere aanpassing gemonteerd worden? Dingen waar nog rekening mee moet gehouden worden?

« Laatst bewerkt op: zo, 11 mei 2008, 11:08:10 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #124 Gepost op: zo, 11 mei 2008, 11:05:43 »
Niemand? -klus-

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Gk blokje
« Reactie #125 Gepost op: zo, 11 mei 2008, 14:52:19 »
Zoek eens op deze site naar '(klep)lift', voor een GK zit daar wel een maximale waarde aan ivm ruimte tussen klep en zuiger.

even snel gezocht:
mits je de zuigers niet aanpast kan maximaal een nokkenas hebben van 280 graden ivm klepruimte in bdp

Natuurlijk heeft het een verband met elkaar, maar een 'scherpere' nokkenas moet toch kunnen als de kleplift niet te groot wordt? Ik had tenminste geen probleem met een 296 gr. nokkenas in m'n GK.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #126 Gepost op: zo, 11 mei 2008, 17:05:05 »
Ahzo. Zal mss de 280° bestellen bij knobloch. Is dit eigenlijk nog beetje normaal rijdbaar met zo'n nokkenas? Blijft klepspeling gelijk, moet de ontsteking veranderd worden,variabel nokkenastandwiel verplicht?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #127 Gepost op: ma, 12 mei 2008, 07:59:33 »
klepspeling mnet scherpe stok is 0,30 uit en 0.20 in .variabel wieltje is wel altijd handig.
ontsteking zal wellicht een paar graadjes vroeger moeten ,maar zet deze eerst maar eens op de standaard waarde
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #128 Gepost op: ma, 12 mei 2008, 15:41:17 »
O.k bedankt voor de tips!
Nu nog even wachten op de mail van knobloch voor de prijs.
« Laatst bewerkt op: ma, 12 mei 2008, 18:48:51 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #129 Gepost op: za, 17 mei 2008, 18:50:55 »
Mail terug gehad van Knobloch.
Niet meer verkrijgbaar.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #130 Gepost op: zo, 18 mei 2008, 10:08:37 »
d bilas ,levert ze nog wel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #131 Gepost op: ma, 19 mei 2008, 23:35:00 »
Even opgezocht en gevonden;

habe in meinen gk motor eine schrick nocke drin,
die war beim kauf des motors schon drin.
doch meine frage ist woran sehe ich wieviel grad die nocke hat? 

auf der nocke steht nur schrick SV1!!
Auf der Verteilerseite steht ne Nummer...

ja steht 01301 und 80003 07


Die Nummer: 013.01.800-03 gehört zu der 280°/280°/113° Welle.
Die 07 wird wohl irgentwie mit dem Fertigungsmonat oder der Fertigungscharge zusammenhängen.
Gruss


Beim GK mit serienmässigen Kolben ist das max. was geht die 280° Welle mit 113° Spreizung. Bei anderen Wellen müssen die Ventiltaschen in den Kolben nachgearbeitet werden.
Wenn du auf den Nockenwelle noch irgentwo eine eingeschlagene Kennzeichnung "KP" findest ist es eine 280° / 113° von Knobloch.



Dus denk ik de nr van de nokkenas van Knobloch gevonden te hebben.
Wat bedoelen ze nu exact met 280°/280°/113°?

Eeeeeeeeeeeeeeeeets

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #132 Gepost op: wo, 21 mei 2008, 19:43:17 »
Niemand?

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: Gk blokje
« Reactie #133 Gepost op: do, 22 mei 2008, 19:23:24 »
280°/inlaat   en 280°/uitaalt.  113° nokspreiding, dit is de aantal graden dat de nokken uitelkaar staan( heeft ook weer met de overlap te maken.
GROTER is niet altijd beter

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #134 Gepost op: vr, 23 mei 2008, 00:48:26 »
de eerste twee zijn de openinsmomenten van in- resp. uitlaatklep.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983