Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32033 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #30 Gepost op: zo, 20 jan 2008, 14:31:03 »
2B2 Zenith ontvangen. Bedankt Douwe!(Leuke doos trouwens  -thumbsup-)

Enkele foto's;











Nu nog iemand zoeken met een ultrasoonbad om de carburator eens te laten reinigen en op zoek gaan naar een revisie setje.
« Laatst bewerkt op: zo, 20 jan 2008, 15:32:22 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #31 Gepost op: zo, 20 jan 2008, 14:42:16 »
oldskool -love-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Gk blokje
« Reactie #32 Gepost op: zo, 20 jan 2008, 19:56:39 »
Spezial voor u geďmporteerd  :D
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #33 Gepost op: zo, 20 jan 2008, 20:09:50 »
ebay oder so  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #34 Gepost op: wo, 20 feb 2008, 21:21:34 »
Heb me een cilkoppakking besteld;
Nu zag ik wel dat er verschillen in de gaten zitten. Kan dit kwaad, of moet het exact dezelfde zijn?
Als ik ze op elkaar leg komen ze in de grote lijnen overeen. Enkel een paar dingen die verschillen.
Zijn er veel verschillende types in?

« Laatst bewerkt op: wo, 20 feb 2008, 21:54:06 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #35 Gepost op: wo, 20 feb 2008, 21:40:47 »
hij kan prima
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #36 Gepost op: wo, 20 feb 2008, 21:57:32 »
O.k
Is een originele van vw trouwens. (Als dit iets moest uitmaken). -dunno-

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #37 Gepost op: za, 23 feb 2008, 19:56:24 »
Even wat foto's tussendoor;



cilinders even opgemeten.Alles zag er nog redelijk goed uit. Even honen zal wel voldoende zijn wss;



zicht op de krukas;


Dan vandaag nog even de aangeduide bout proberen los te krijgen, maar die wil er voorlopig precies nog niet uit...............


Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #38 Gepost op: za, 23 feb 2008, 20:01:12 »
Even een slagsleutel erop zetten, werkte bij mij perfect! (mijn errug vriendelijke garage heeft dit gedaan eigenlijk.)

Wie? Garage De Driesprong te Breda!
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Gk blokje
« Reactie #39 Gepost op: zo, 24 feb 2008, 19:07:11 »
haha ja die bout

heb eens bij ander vw blok ook met slag sleutel gestaan veel succes!!
uit andelijk hebben we met een grote momentsleuten die verlengt en speciaal gereedschap om krukas vast te zetten los gekregen

gr maikel

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #40 Gepost op: zo, 24 feb 2008, 20:40:40 »
Vandaag nog eens geprobeerd. Niet los te krijgen..... -gert-
(Natuurlijk heb ik ook geen al te zware compresseur staan, helpt het ook niet al teveel vooruit)
Begon op de duur al te denken dat het averechtse schroefdraad was.... Moet ook aangespannen worden op 80Nm zag ik staan in het handboek?????

« Laatst bewerkt op: zo, 24 feb 2008, 20:43:56 door Rétrokroezer »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Gk blokje
« Reactie #41 Gepost op: zo, 24 feb 2008, 20:49:16 »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #42 Gepost op: zo, 24 feb 2008, 21:00:56 »
Bedankt dennis voor de tip!

Ben ik blijkbaar niet de enige waarvan die bout zo spant. Zal me volgende week eens een dergelijk hulpstuk gaan maken.
Motor ligt wel uit de auto natuurlijk.Gebruik je best een lange hefboom om de bout dan te lossen? Want al dat kloppen met die slagmoersleutel lijkt me ook niet erg gezond. -dunno-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Gk blokje
« Reactie #43 Gepost op: zo, 24 feb 2008, 21:37:58 »
Uitgebouwd blok, alles rondom onderblok is al weg:
dan is 't toch een eitje om de krukas te blokkeren.......of ben ik nou gek? -dunno-
In ingebouwde toestand is 't veel lastig, maar tooltje van Dennis z'n voorbeeld lijkt me ideaal.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #44 Gepost op: zo, 24 feb 2008, 21:42:59 »
Naja, zoveel om vast te zetten is er toch niet aan?
Inderdaad wel stuk gemakkelijker dan bij ingebouwde toestand, maar toch net lastig genoeg om niet te willen lossen.