Auteur Topic: Air/fuel ratio meter (lambdameter)  (gelezen 19515 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #30 Gepost op: za, 08 nov 2008, 17:55:46 »
auto techniek basiskennis 1 ,niet moeilijk denken ,maar juist handelen .
 oftewel kddc ,kijken denken doen controle
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #31 Gepost op: za, 08 nov 2008, 18:06:34 »
stap 2 is toch echt denken..  :)  Weet niet wat je onder moeilijk verstaat, maar zonder nadenken kom je er niet.

Hoe verklaar jij het verhaal van een koude start? Bij koude start heeft de auto niets met de lamda te doen. Mijn auto start net zo goed met als zonder aangesloten lambdasonde.  -dunno-

Een G40 heeft toch een extra luchtschuif voor de koude start? (vergroten doorlaat zodat er meer lucht binnenkomt?) Als die niet open gaat krijgt je motor te weinig lucht = minder brandstof= te arm?




Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #32 Gepost op: za, 08 nov 2008, 18:11:58 »
 withstupid

Voor meer info over Digifant, check dit topic : http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,4912.0.html

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #33 Gepost op: za, 08 nov 2008, 19:51:53 »
stap 2 is toch echt denken..  :)  Weet niet wat je onder moeilijk verstaat, maar zonder nadenken kom je er niet.

Hoe verklaar jij het verhaal van een koude start? Bij koude start heeft de auto niets met de lamda te doen. Mijn auto start net zo goed met als zonder aangesloten lambdasonde.  -dunno-

Een G40 heeft toch een extra luchtschuif voor de koude start? (vergroten doorlaat zodat er meer lucht binnenkomt?) Als die niet open gaat krijgt je motor te weinig lucht = minder brandstof= te arm?
de 1e 15 seconden inderdaad ,daarna is de sensor opgewarmd genoeg




je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #34 Gepost op: za, 08 nov 2008, 19:53:56 »
zowel g40 als nz hebben een bypass klep idd die de stationair loop bij koude motor het toerental iets vehoogd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #35 Gepost op: za, 08 nov 2008, 19:55:04 »
zoals ik al zei jullie denken te moeilijk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #36 Gepost op: za, 08 nov 2008, 19:58:05 »
leg eens uit dan -dunno-

Ik kan ook wel wat roepen, maar ik hoor graag wat jouw makkelijke gedachtengang er achter is ;)

Snap nog niet hoe jij denkt dat een niet verwarmde lambdasensor een te arm mengsel veroorzaakt bij koude motor..

EDIT; lees net dat je in een quote geantwoord hebt, is niet zo handig :P

Na die eerste 15 seconden geeft de lamda verkeerde waarden door, omdat deze te koud is.. Betekent dat dan ook dat de motor zonder lamda beter loopt (noodloop?) in koude toestand?
« Laatst bewerkt op: za, 08 nov 2008, 20:01:09 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #37 Gepost op: za, 08 nov 2008, 19:59:50 »
een noodloop programma ,oftewel een standaard progje in de ecu wat de motor wel laat lopen ,niet ideaal ,maar wel lopen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #38 Gepost op: za, 08 nov 2008, 20:02:44 »
maar als jullie het beter denken te weten kom dan eens met iets concreets qua oplossing voor koen inplaats van dat gezever
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #39 Gepost op: za, 08 nov 2008, 20:06:03 »
JOooo, dude ??

Jij roept wat en zegt meerdere keren dat er te moeilijk gedacht wordt. Je kan ipv ontvlammen ook een korte toelichting geven.  -dunno-

Als iemand tegen mij zegt "spring in de sloot" dan doe ik dat niet. Als degene mij kan uitleggen waarom ik dat moet doen (broek in de fik ofzo) ,dan doe ik het wel :)

Je kan er heel lang prat op gaan dat je alles weet, en alle oplossingen heel simpel zijn. Als je de oplossing weet is het altijd simpel.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, ben de laatste om dat te gaan beweren.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #40 Gepost op: za, 08 nov 2008, 20:07:42 »
maar als jullie het beter denken te weten kom dan eens met iets concreets qua oplossing voor koen inplaats van dat gezever

Right back at ya.


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #41 Gepost op: za, 08 nov 2008, 20:09:22 »
ik ontvlam niet integendeel . ik zeg alleen al;s je moeilijk denkt is het probleem nog moeilijker dan het vaak is (in kortere tekst dan )

en ik wil een toetsen bord met grotere knoppen .

maar ipv een hoop tekst neer te zetten wat niet helpt voorkoen (daar erger ik mij altijd zinloosgeweldadig aan ) zet ik liever iets korts neer ,strait to the point without bullshitt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #42 Gepost op: za, 08 nov 2008, 20:10:14 »
Right back at ya.



 kom eens van die vredes pijp met prairie gras af joh  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #43 Gepost op: za, 08 nov 2008, 20:17:09 »
leg eens uit dan -dunno-

Ik kan ook wel wat roepen, maar ik hoor graag wat jouw makkelijke gedachtengang er achter is ;)

Snap nog niet hoe jij denkt dat een niet verwarmde lambdasensor een te arm mengsel veroorzaakt bij koude motor..

EDIT; lees net dat je in een quote geantwoord hebt, is niet zo handig :P

Na die eerste 15 seconden geeft de lamda verkeerde waarden door, omdat deze te koud is.. Betekent dat dan ook dat de motor zonder lamda beter loopt (noodloop?) in koude toestand?

leg eens uit dan -dunno-

Ik kan ook wel wat roepen, maar ik hoor graag wat jouw makkelijke gedachtengang er achter is ;)

Snap nog niet hoe jij denkt dat een niet verwarmde lambdasensor een te arm mengsel veroorzaakt bij koude motor..

EDIT; lees net dat je in een quote geantwoord hebt, is niet zo handig :P

Na die eerste 15 seconden geeft de lamda verkeerde waarden door, omdat deze te koud is.. Betekent dat dan ook dat de motor zonder lamda beter loopt (noodloop?) in koude toestand?

 lamda sonde geeft idd de eerste periode geen signaal .de e3cu loopt op standaard programma (zeg maar hitlerjugend training) na ongeveer een 15 seconden heeft de lamda voorverwarming de sensor voorverwarmd om een waarde door te geven voor de ecu . als de lamda voorverwarming stuk is (of de gloeispiraal in de lamda sensor)zal het langer duren voor de sensor op temperatuur is (lamda sensor is eigenlijk niks meer dan een warmte gevoelige weerstand). waarom ik dit weet ; sorry mijn pa heeft dat ding mede ontwikkeld  toen hij nog bij sun werkte
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Air/fuel ratio meter (lambdameter)
« Reactie #44 Gepost op: za, 08 nov 2008, 20:35:11 »
SUN. Van die blokjes voor de vaatwasser? Nou snap waarom je kop altijd in de vaatwasser zit ...  -nana-

Kijk Luc eens rennen voor zijn lever  -prut-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift