Auteur Topic: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd. V 2.0?  (gelezen 32725 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #60 Gepost op: di, 02 jun 2009, 19:25:58 »
Bestelling verzonden -ja-

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #61 Gepost op: di, 02 jun 2009, 19:31:03 »
Wordt het nog goedkoper en zo ja hoeveel als het er 20 worden ?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #62 Gepost op: di, 02 jun 2009, 19:39:43 »
Ga ik voor de niet gepoedercoate optie: Wegens afwijkende maatvoering bij vroege polo 2, moet er zowieso de slijptol weer doorheen.

Maar goed: zie PM: bestelling verzonden  :)
« Laatst bewerkt op: di, 02 jun 2009, 19:46:47 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #63 Gepost op: di, 02 jun 2009, 22:10:15 »
Paste dit nou ook op een polo/derby 1f?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #64 Gepost op: di, 02 jun 2009, 22:48:15 »
Wegens afwijkende maatvoering bij vroege polo 2, moet er zowieso de slijptol weer doorheen.

Wat weet jij dat ik niet weet? -dunno-

Paste dit nou ook op een polo/derby 1f?

Voor mij ook een interessante vraag, maar gezien de opmerking van Jaap hierboven lijkt het me problemen op te gaan leveren? :(

Wordt het nog goedkoper en zo ja hoeveel als het er 20 worden ?

Ook dat is voor mij een interessante vraag. Om kortgezegd eerlijk te zijn: € 350 heb ik er niet voor over, zeker niet als ik nog moet gaan slijpen (2x typ86, 1x vroege 2 :( )

Is je constructiebedrijf uit je eigen netwerk (lees: hoofdprijs of vriendenprijs?)

Ik kan anders met je bouwtekening/materialenlijst ook nog gaan shoppen bij een constructiebedrijf in mijn netwerk. Voordeel: klein bedrijf met weinig overhead... -ja-
Tenzij je het per sé in eigen beheer wil doen? In dat geval ben ik benieuwd of je copyright op je bouwtekening gaat heffen?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #65 Gepost op: di, 02 jun 2009, 23:59:07 »
ik vindt 350 euro voor een frame een nette prijs idd . maar voor mij teveel (tsja verschuivende interesses)

ik denk niet dat je het zelf voor 350 euro kunt maken ,gezien de tijd en materiaal .

 goed werk arno  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #66 Gepost op: wo, 03 jun 2009, 06:40:06 »
Denk dat de prijs niet erg veel zal zakken bij 20 frames, omdat het geen fabriekswerk word waarbij alle onderdelen gestandst worden.
Alles word per stuk met de hand gemaakt,en met de hand in elkaar gezet.
Het constructie bedrijf komt uit mijn kennissenkring, en doen vaker werk voor mij.
En de kwaliteit en de prijs is daar gewoon heel goed.
Voor jaap, ik kan alles in elkaar laten zetten, en jouw tunnelversteviging wel op maat zetten,maar niet vast lassen.
Dan hoef je ook niet te slijpen.
Voor een derby 1 en polo 1 zal het frame wel passen, enkel mist bij de derby en de polo de bevestiging voor de dwars versteviging.
Nu is dit geen probleem,alleen iets werk voor jullie.
Tijs die een derby 1 aan het restaureren is die heeft op de sloop de steuntjes van de dwarsversteviging van een 2f polo afgehaald.
En dan bevestigd hij het frame dadelijk op de derby, schroeft die dwarsverstevings steuntjes aan het frame, en last de steuntjes daarna vast aan de derby.

Arno
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #67 Gepost op: wo, 03 jun 2009, 08:39:37 »

@Arno:
De tunnelversteviging is gewijzigd vanaf auto's met katalysator.  De tunnel is toen iets veranderd ( ruimte voor kat + hitte schildjes ). Dit is ongeveer zo rond de wijziging van de handrem en de 43 liter tank geweest ( schat ik zo ).

Bij auto's met kat (of chassis voorbereid op kat)  zit de versteviging iets verder naar achteren (dus richting pook ).  Bij Polo 1 / Derby / Audi 50 en vroege Polo 2 ( oude type, zonder kat voorbereiding, 36 litertank; de meeste sleeptuimelaars ) zit de tunnelversteviging dus iets verder naar voren en is de 'dwars versteviging' iets smaller.  Het frame zal dus bij elke vroege Polo / Derby / Audi 50 iets moeten worden aangepast; Desalnietemin; liever een frame dat iets moet worden aangepast, dan helemaal geen frame!

 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #68 Gepost op: wo, 03 jun 2009, 08:56:47 »
@Arno, kan je misschien iets meer zeggen over de betaling? Wanneer en hoeveel moet er aanbetaald worden? En wanneer de rest van het bedrag voldaan moet worden? Ik wil graag meedoen maar kan als student niet zomaar even 350 Euro op tafel leggen. ;)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #69 Gepost op: wo, 03 jun 2009, 11:58:50 »
@Arno: Voor de duidelijkheid: ik wil niet zeggen dat ik de prijs niet fair vind. Het heeft meer te maken met financiële ruimte binnen eigen budget, en keuzes maken.
Ook over de kwaliteit van je leverancier/constructiebedrijf twijfel ik niet.
Hoop dus niet dat je mijn bijdrage opvat als een vorm van ondankbaarheid voor het (voor)werk en de moeite die je al gedaan hebt.

Rest nog de vraag of je echt bezwaar zou hebben als ik ook bij mijn constructiebedrijf zou navragen wat hij ervoor zou willen hebben?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #70 Gepost op: wo, 03 jun 2009, 12:12:54 »
IK haak ook af en ook vanwege de budgettaire reden .
Ik wacht , en waarschijnlijk kan ik dat nog een paar jaar doen want uiteraard is er geen voordeel bij mij te halen qua korting of iets dergelijks , op de dag dat Douwe het cupframe hier een keer in de schuur legt zoals een paar jaar geleden afgesproken .

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #71 Gepost op: wo, 03 jun 2009, 17:25:30 »
Ik heb nog steeds interesse misschien zelfs wel voor 2 frames, máár ben ook benieuwd naar wanneer en hoeveel aanbetaling.... en wanneer de bouw begint en wanneer ze klaar zijn!

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #72 Gepost op: wo, 03 jun 2009, 18:03:59 »
ik laat het erbij zitten

ik vind het een nette prijs maar ik kan zelf voor dat geld er nog net dat beetje meer aan doen.. ik had er toch al een aantal aanpassingen aan willen doen nog. dan kan ik beter zelf het hele spul maken.

ik ben zelf handig genoeg met de verschillende benodigde gereedschappen vandaar.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #73 Gepost op: wo, 03 jun 2009, 18:39:35 »
Voor iedereen die eerst heeft toegezegd en nu om wat voor reden dan afhaakt:

Dit is de enige kans! Ik doe niet de moeite om het ding er nog eens onder vandaan te halen, tenzij je mij het bedrag voor drie keer uitlijnen wil betalen.
Ik steek mijn nek uit om dit mogelijk te maken voor iedereen maar als dit de tendens is hier doe ik het NIET weer.

Douwe.

p.s. Dit geldt ook voor jouw Gert. -nana-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Re: Polo 2 GT G40 Cup Subframe exact nagebouwd UPDATE! Prijs bekend!
« Reactie #74 Gepost op: wo, 03 jun 2009, 19:19:04 »
Foto's zijn verwijderd, ga niet al die moeite doen, om spullen aan te komen, te laten maken, te bestellen, te bouwen, te tekenen, uit te zoeken om ze dan maar gewoon zo na te laten maken door mensen die het nog goedkoper willen.
En bepaalde dingen zijn niet te zien op de foto's qua vorm en maat.
Van douwe al gehoord wat zo'n frame vroeger al koste bij vw motorsport in marken/guldens.
Tel dat eens 20 jaar terug, en dan nog eens de inflatie erbij, dan zou je voor een niet verstelbaar frame van hetzelfde model al snel rond de 1000 euro zitten heden daags.
Ga dit 1 keer doen, en dan stopt het.
Dus ook dit word een zeldzaamheid, (worden ook genummerd) en als je een goede wegligging wil, en de carosserie op een zinnige manier wil verstevigen, en met iets wat door vw motorsport is bedacht dan is dit de beste manier.

Bouw begint over een paar weekjes, aanbetaling per frame 100 euro.
De rest kan op meetings waar ik dan naartoe kom, of ophalen bij mij thuis en contant.
Dus er is nog tijd om te sparen,en maak er een paar extra, dus mocht bijvoorbeeld serge nog interesse hebben ze zijn enkele weken leverbaar tot ze op zijn.

Als iemand een RECHTE goede neus voor een polo 1/derby 1 heeft kan ik ze daar ook voor maken, dan moet je alleen zelf de dwars verstevigings punten op de carosserie lassen die ze nu niet hebben...


Tot nu toe :

Sjon : 1 versie 1 zwart gepoedercoat.
         1 versie 2 zwart gepoedercoat.


Jaap : 2 stuks versie 2 blank metaal.
         
« Laatst bewerkt op: wo, 03 jun 2009, 19:50:32 door polo 3 »
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!