Auteur Topic: Gib Gas  (gelezen 2501 keer)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Gib Gas
« Gepost op: vr, 08 aug 2003, 14:56:08 »
Via internet Bas v/d Starre leren kennen die bezig is met de restauratie van een Derby 1 . Hij wil m op gas laten rijden .
( vind het zelf eerlijk gezegd heiligschennis maar ok  :) )

Weet iemand hier wat over ?
Zelf weet ik daar erg weinig vanaf .

Ow ja Jeroen : deze meneer heeft zich ook al aangemeld bij jou .. alleen geen 4 maanden terug zoals in een andere topic valt te betreuren ...

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Gib Gas
« Reactie #1 Gepost op: vr, 08 aug 2003, 20:06:56 »
Ik weet er ook niet alles van, maar volgens mij is het tegenwoordig verplicht om NIEUWE apparatuur (niet ouder dan een jaar) met speciaal keurmerk te gebruiken. Anders krijg je het niet goedgekeurd.

(Vroegûh kon je mooi voordelig gebruikte delen (verdamper, afsluiter en tank gebruiken... Was het dan toch allemaal beter toen??? :) )

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Gib Gas
« Reactie #2 Gepost op: za, 09 aug 2003, 12:48:36 »
Waarom op gas?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Gib Gas
« Reactie #3 Gepost op: za, 09 aug 2003, 15:14:59 »
Ik denk dat de Derby belastingvrij is.  ??
En LPG kost maar 1/3 van de benzineprijs.
Gooi 'm vervolgens in een oldtimerverzekering (als ze dat pikken tenminste) en je lacht je helemaal suf natuurlijk  -cool-
En dan ben je echt niet de eerste die dit doet.



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Gib Gas
« Reactie #4 Gepost op: za, 09 aug 2003, 20:49:22 »
En dan een dikke Amerikaanse schuit onder je reet. Dan rij je inderdaad dubble glimlachend rond (nog een stiekume droom van mij: grote handgeschakelde V8 Dodge Chalenger zonder differentieel op de achterwielaandrijving...  :P Nie verder vertellen hè...)
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Gib Gas
« Reactie #5 Gepost op: za, 09 aug 2003, 21:18:15 »
ik vind zo'n dodge pick up wel wat.
lekker in de leger kleuren let maar eens op dat je overal voorang krijgt :D  :D  :D
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Gib Gas
« Reactie #6 Gepost op: za, 09 aug 2003, 23:58:39 »
Voordat er misschien te ver wordt afgedwaald van het onderwerp:) , Verkerk in Bunnik (zo heette het tenminste tot voor kort) weet wel antwoord op dit soort vragen. (030 - 2625759)

(btw, mooie pick-up, zo'n Challenger: Dodge Challenger ;) )

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gib Gas
« Reactie #7 Gepost op: ma, 11 aug 2003, 13:37:11 »
hmm

heb een tijdje terug een complete gas installatie gesloopt uit een 1982'er steilheck (1.0 GL)...

wilde dat zwikkie ooit gaan gebruiken..

Maar goed: volgens mijn 'bronnen' (geen deskundigen), moet de TANK 'nieuw' zijn, of maximaal x jaren oud..

ik meen me zelfs iets te heugen dat de TANK zowieso slecht een jaar of x (10?) oud mag zijn (immer: dus ook na inbouw, moet er om de 10 jaar een nieuwe tank in, of moet de tank worden herkeurd ?? )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gib Gas
« Reactie #8 Gepost op: ma, 11 aug 2003, 13:38:34 »
Via internet Bas v/d Starre leren kennen die bezig is met de restauratie van een Derby 1 . Hij wil m op gas laten rijden .
( vind het zelf eerlijk gezegd heiligschennis maar ok  :) )

Weet iemand hier wat over ?
Zelf weet ik daar erg weinig vanaf .

Ow ja Jeroen : deze meneer heeft zich ook al aangemeld bij jou .. alleen geen 4 maanden terug zoals in een andere topic valt te betreuren ...

was er heiligschennis aan het laten rijden op gas??
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
Gib Gas
« Reactie #9 Gepost op: ma, 11 aug 2003, 14:40:23 »
Ik ben vorige week met de auto van mijn ouders weggeweest, is een Subaru op LPG en na het tanken kwam er een grote :D op mijn gezicht.
Volle tank = €8

Toen dacht ik ook wel ff aan gas in mijn Polo.

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Gib Gas
« Reactie #10 Gepost op: ma, 11 aug 2003, 17:17:03 »
Heiligschennis in de vorm van een allesverslindende gastank ..

En zoals zovelen : het is lekker goedkoop
Ja in een amerikaan .. wat verbruikt nou een Polo of een Derby ? Doe er 2 dubbele Webers in en je verbruik is maar 1 op 15  :P

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Gib Gas
« Reactie #11 Gepost op: ma, 11 aug 2003, 20:23:37 »
Een LPG tank moet elke 10 jaar gekeurd worden, echter is mij ook niet duidelijk of dit dan alleen bij inbouw van toepassing is...
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Gib Gas
« Reactie #12 Gepost op: ma, 11 aug 2003, 23:51:29 »
is het nou echt de moeite om een kleine en zuinige auto op gas te laten rijden?
en wou je dan zo'n tank in de koffebak?
die is toch al niet zo groot.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
Gib Gas
« Reactie #13 Gepost op: di, 12 aug 2003, 10:57:59 »
Tank in de kofferbak is op te lossen door een tank op de plaats van het reservewiel en een noodwieltje in de koffer.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Gib Gas
« Reactie #14 Gepost op: di, 12 aug 2003, 16:36:06 »
Of je neemt een derby,.. (daar ging deze topic zowieso al over)..
Die hebben een megakofferbak, waar alleen nix in past, omdat de klep te klein is...
Gas tankje meer of minder maakt dan ook niet meer uit..  
Die tank uit de Polo van Willy stond trouwens schuin in een steilheck: links in de koffer zeg maar: reserve wiel gewoon vrij toegankelijk, en rechter deel van de koffer dus ook. Qua ruimte verlies niet gigantisch dus.. (nuja: ipv 3 kratten bier, nog maar 2)......
Mijn wagenpark Fix what ain't broken