Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: la bucka op wo, 17 okt 2007, 11:23:28
-
Ik heb een paar 15 inch A3 wielen gekocht -naughty- Maar NU wil ik ze op me steilhech maken maar nu is mijn vraag of dat ook kan zonder adaptors? Ik heb wel eens gelezen dat je ze ook vrij makelijk op maat kunt boren???? En wat zou een goeie banden maat zijn?
-
165/50-15
-
Area51 (is niet heel erg actief hier) heeft ze ook op z'n polo gehad. Die had volgens mij z'n naven (+schijven) idd omgeboord. Anything is possible, maar tis wel een precisieklusje.
Serge heeft ze ook (gehad?) maar ik weet niet hoe hij ze gemonteerd had...
-
Hell! What's wrong met de server? Elke keer witte schermpjes en daarna elke keer een dubbelpost -computer-
-
ik heb inmiddels de audi wielen, deze zijn omgeboord naar 4x100 steek met 185/45/15 banden...
-
De wielen zijn omgeboord?
-
gebeurd vrij vaak dat de wielen worden omgeboord. Check de search anders even van het volksforum dan vind je wel het 1 en ander erover. Adresjes hiervoor zou ik zo niet weten.
-
Hmmja, dat wel, maar of het er mooier van wordt? 9 gaten in je wielen? Of 8 als je het goed doet -arno-
Kun je toch beter je naven omboren imho
-
Server is niet zo lief de laatste tijd.
we zijn er nog niet achter of de server zo traag is, of dat het forum iets 'te groot' begint te worden. (Search functie is vooral traag door de afmeting en het formaat van de database)
-
Hmmja, dat wel, maar of het er mooier van wordt? 9 gaten in je wielen? Of 8 als je het goed doet -arno-
Zie je niks van, zit een kapje overheen.
-
Radnabe
Ik vind dit persoonlijk de beste oplossing, dan het wiel zwakker maken.
-
is het allernetst inderdaad. Als je toch geld uitgeeft, kan je er ook nog wel een setje naven bijkopen.
Ik zou er alleen niet voor terugschrikken om het wiel om te boren. Als je het echt netjes doet maak je ook nog 4 proppen, waarmee je de oude (niet te gebruiken) gaten dicht. Dan verzwak je je wiel minimaal. Het is echt niet zo dat het wiel ineens bezwijkt.
Voor het zicht maakt het niet uit, er zit toch een kappie over.
-
Elluk voordeel heb ze nadeel (of was het nou andersom)
Nadeel van adapters is dat je nogal afhankelijk bent van de ETwaarde van de velg. Als die al niet zo hoog is, komen de wielen nog 's een keer 2 cm naar buiten (toch wel de minimale dikte voor wat stevigheid). Dat moet wel passen. Plus dat je ze altijd wel blijft zien.
Maar ja, wel steviger dan 8/9 gaten in je naven of wielen...
-wtf-
-
stevig bestaat in dit geval niet; het is stijf óf sterk.
Een adapter is heus niet beter dan het omboren van de naaf/velg.
Je bout dan in een (vaak alu) adapter, die weer met 4 bouten aan de naaf vast zit. Dan heb ipv een velg met 8 gaten een adapter met 8 gaten. Ik zie het verschil niet; afgezien van het feit dat er een extra onderdeel tussen zit dat je liever niet hebt.
-
idd liever 8gaten in een velg(daarbij hoe zit het dan met een velg met dubbelsteek -nana- )dan 4 bouten die ik niet zie en dus ook niet weet of ze loslopen
-
ik heb inmiddels de audi wielen, deze zijn omgeboord naar 4x100 steek met 185/45/15 banden...
bekende velgen :) -thumbsup-
-
ik heb inmiddels de audi wielen, deze zijn omgeboord naar 4x100 steek met 185/45/15 banden...
bekende velgen :) -thumbsup-
-naughty- moooooi product -thumbsup- Heb nooit het idee gehad dat het niet sterk genoeg zou zijn door die extra gaten. Er is 1 boutgat die wat minder vlees heeft. (Renault 4 heeft ook 3 gaten en daarnaast een wegligging van een dwijl mwhehe).
-
Area51 dat stuk heb ik een hele tijd terug wel eens voorbij zien komen, maar heb me nu de t...ing naar gezocht maar kan hem niet meer vinden HELP :(
-
klik
-off-
Over sterke constructies gesproken:
klik
-gert-
-
Thanks Dennis!
-
Over sterke constructies gesproken:
klik
-gert-
Levensmoe -gert-