Auto is door de EibachPro veren slechts ± 15 mm lager dan standaard.
@JBM: Heb ooit wellemsblokken laten monteren, waardoor de askanteling LV 2°10' en RV 2° 23' is (en dat is OK, want moet volgens specificaties liggen tussen 1°50' en 2°20)
Garageman denkt dat misschien een of beide toplagers of veerschotels beetje blijven steken. Laat ik nakijken, en dan ook meteen de stavbibevestiging.
Ok! Dat zou ook goed kunnen inderdaad. Die draagarmbrug die jij hebt is dus zelf fabricaat?
Misschien eens langs dat zelfde uitlijnbedrijf en met de wielen in de lucht kijken wat er precies gaande is bij de Wellems blokken. Misschien ook even controleren of alles nog goed vast zit. Hoor je een tikje in het stuurhuis? Misschien dat daar nog ergens minimale speling zit op een stuurspindel verbinding of stuurhuis (Moet dat bij die van mij ook nog nakijken).
Wil mijn Polo eigenlijk ook laten taxeren binnenkort. Ben stiekem wel benieuwd naar de taxatiewaarde van jou Genesis. Maar snap ook dat je dat misschien liever niet wil mededelen. (Mag ook over PM).
Het volgende valt mij trouwens wel altijd op nadat ik Wellems heb gemonteerd:
- Het insturen met hoge snelheid gaat veel scherper/soepeler/minder zoekerig.
- En dan komt het stuur ook beter terug.
- Op lagere snelheid insturen gaat ook goed, maar dan komt het stuur toch minder snel terug in vergelijking tot originele rubbers. (Rij met H&R cup kit en verse ophangingsdelen, rode PU rubbers in de draagarmen).
- Precies deze ervaring had ik op mijn oude AAV 2f ook. (wellems, TA 60/40mm set, verse ophanging zonder PU)
- Ondanks dat je bochten lekker kunt aansnijden en je Polo in een kart verandert met Wellems, is mijn ervaring dat je de handen toch iets beter op het stuur moet houden en iets vaker moet bij corrigeren inderdaad. (Is dus normaal in mijn optiek). De stabi zit nu veel stugger vast en kan wat minder vrij bewegen. Hoe stugger en minder speling, des te gevoeliger de wagen kan worden en dat je dus moet 'ingrijpen'. Heb het over minimaal dan he.. Het moet wel binnen christelijke waardes blijven anders is er inderdaad iets mis.
- Hoe reageert je Polo als je 'fatsoenlijk' rechtdoor gaat in bijvoorbeeld de 3e versnelling, en je plankt hem ervandoor? In principe zou die dan ook gewoon netjes rechtdoor moeten gaan zonder dat je de handen aan het stuur hebt. Zo niet, kan dat ook nog iets vertellen.