Het Polo86c Register

Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: Gekke Gerrit op di, 03 mrt 2009, 22:38:40

Titel: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 03 mrt 2009, 22:38:40
Weet iemand/heeft iemand ervaring met een bedrijf die je chassis volblaffen met Mike Sanders-vet? Of heeft mogelijk iemand hier al eens zelf "zijn vingers aan gebrand" :D? -dunno-
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Dennis op di, 03 mrt 2009, 22:52:05
http://www.mike-sander.nl/

Kwam een tijdje geleden als beste uit een test van de Oldtimer-Markt (als ik het goed heb).
Wel wat lastig te verwerken. Moet flink opgewarmd worden zodat het vloeibaar/spuitbaar wordt.

Het ook wel met een kwast aan te brengen, maar daar heb je niet veel aan bij een holle ruimte.  :)
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: RoelG op wo, 04 mrt 2009, 07:36:14
hmmm..lijkt me idd lastig te verwerken.

Waar ik van schrik zijn de resultaten van ML enz.

Wat zou het grapje kosten en is het idd eventueel zelf te doen.
120 graden is nogal wat dus heb je ook de goede apparatuur nodig.


Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Jaap op wo, 04 mrt 2009, 08:42:34
Frietpan en verwarmde lans..

Zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden:

1) Als je het laat doen, zijn het niet per-ce mensen die jouw auto door en door kennen. (geen idee of jij je Polo XXL al kent, maar ik weet ondertussen bij mijn Polo('s) wel waar je wel en niet moet zijn met wax /vet / meuk.
2) maar wel mensen die dat dagelijks/wekelijks doen

Als je het zelf kunt, zelf doen, maar flink hete Mike-Sanders zou ik niet graag op m'n armen lekken.
Ik heb de verschillende tests in bijv. de oldtimermarkt ook gezien/gelezen en heb er wel vertrouwen in dat als je je auto een preventieve anti-roest geeft, je met Mike-Sanders vet echt op de eerste rang zit.  Heb mijzelf al eens zo'n pot aangeschaft, maar meer dan wat boutjes d'r voor montage doorheen halen heb ik nog niet gedaan.

In nederland ken ik geen adressen.
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: RoelG op wo, 04 mrt 2009, 08:56:45
In nederland ken ik geen adressen.

op de website staat een adres in bennebroek

vanmiddag maar eens langsrijden
krijg ik meteen een gevoel over de persoon die het doet.
Soms belangrijker dan de prijs
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: rekordc op wo, 04 mrt 2009, 09:18:29
Wat ik er van gehoord heb werkt het goed, alleen met warm weer wordt het vloeibaar.....

Mijne heeft ook een of andere behandeling gehad, 25 jaar terug, dacht dinitrol (layla heeft hem mee dus kan niet kijken op de sticker) denk wel dat dat het behoud van je auto is!


Rekordc
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Jaap op wo, 04 mrt 2009, 09:36:56
Alleen zal je een Dinitrol/Waxoyl/ML/Tectyl/Whatever behandeling eigenlijk voor de mooi wel elke 5 jaar moeten laten controleren: De meeste spullen die je 'koud' aanbrengt hebben een verdampend oplosmiddel. Resultaat: als de oplosmiddelen zijn uitgedampt, ontstaan er scheurtjes en droogt de boel uit: Na 20 jaar is de werking dan niet meer de 100% bescherming, maar nog 'slechts' een deel daarvan (wat altijd nog veel meer is dan af-fabriek bescherming van pak m beet een Polo 1.)

Mike Sanders is blijvend vloeibaar. Bij hogere temperaturen (als ie echt goed in de zon staat te bakken) gaat ie licht vloeien, maar t loopt er echt niet allemaal uit: Het kruipt in het gunstigste geval alleen maar daar waar het voorheen nog niet was.
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 04 mrt 2009, 12:49:19
Ik heb inmiddels wel aardig wat voorwerk op internet verricht (waaronder het bekijken van een redelijk uitgebreide beschrijving van een DHZ-klus aan een LaRo (http://mikesander.runde.nl/index.html)).
Ik twijfel nu of ik het zelf wil gaan doen, maar voor bijvoorbeeld € 250 ga ik niet zelf lopen klooien... Vandaar mijn vraag naar adresjes/ervaringen, dan zou ik een offerte kunnen vragen.
Aan de hand van het bedrag kan ik dan alsnog besluiten om het zelf te doen (heb gelukkig wel een ruimte waarbij het niet erg is als de vloer wat vettig wordt :D ), of dat ik het alsnog bij Owatrol houd... Ik ben voor de langere termijn echter wel overtuigd van het voordeel van het MS-vet. Alleen de moeite om het aan te brengen, hè?!

@RoelG: mogelijk kun je een klein verslag uitbrengen als je in Bennebroek bent geweest? Lijkt me trouwens wel een goed plan voor je GT? -ja-
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: RoelG op wo, 04 mrt 2009, 12:54:15
@RoelG: mogelijk kun je een klein verslag uitbrengen als je in Bennebroek bent geweest? Lijkt me trouwens wel een goed plan voor je GT? -ja-

Dat ik DAAR nu niet zelf op was gekomen  :D :D :D  -nana-

Ik ga natuurlijk langs voor de vectra van mijn vrouw  -gert-

Maar goed, zal hier natuurlijk wel verslag uitbrengen.  -ja- -ja- -ja-  -thumbsup-
(je had toch niet verwacht dat ik dat niet zou doen?  -dunno- )
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 04 mrt 2009, 12:55:01
Sorry, hoor, wist niet dat je boos werd?! -wtf- :D
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: RoelG op wo, 04 mrt 2009, 12:58:26
Sorry, hoor, wist niet dat je boos werd?! -wtf- :D

IK? Boos?  -dunno-
Van geen kwaad bewust  -nana-
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: fishman op wo, 04 mrt 2009, 13:34:05
Ik ben hier heel tevreden over: http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Caprotech_produkten.htm
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 04 mrt 2009, 15:35:27
@Fishman: da's mooi, en bedankt voor de link...
Vat het echter niet verkeerd op: dat er veel verschillende manieren zijn om corrosie tegen te gaan danwel om te zetten is mij bekend, en eenieder zal hierin zijn eigen favoriet hebben, al dan niet economisch gemotiveerd.
Het gaat mij hier echter even specifiek om het aan (laten) brengen van Mike Sander's vet... -thumbsup-
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: rekordc op wo, 04 mrt 2009, 17:52:28

Ik ga natuurlijk langs voor de vectra van mijn vrouw  -gert-


Vectra & MS  -gert- om de gaten vast te houden zeker. Heb altijd Opel gereden, altijd starten en lopen, maar roesten dat die bakken doen......

Rekordc
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Jaap op wo, 04 mrt 2009, 18:06:48
Ik geloof dat Roel, Gerrit en RekordC het niet helemaal begrijpen..

JUIST die vectra kan wel een MS behandeling gebruiken.. al is het economisch niet helemaal verantwoord om centen te steken in een Vectra  -gert- Het zelfde geld in een Polo steken is net zo goed weggegooit geld: zie je nooit meer terug..  -uitlachen- :P
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 04 mrt 2009, 19:45:38
Ik geloof dat Roel, Gerrit en RekordC het niet helemaal begrijpen..

Wat maakt dat je dat denkt? -dunno-
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: RoelG op wo, 04 mrt 2009, 20:19:10
back on topic dan maar?

(is de moeite van reageren niet waard. Nog één keer ellende met die vectra-bak en hij gaat linea recta naar de sloop  -gert-)

Langs geweest.

Achterom garage. Als je niet uitkijkt rijd je er voorbij.
Eigenaar is een 'oude baas' die volgens mij allang met pensioen moet
Eén leerling en zijn vrouw en de garage is compleet.
Doet de mike sanders behandeling al 16 jaar en is ook supplier van het spul en de apparatuur.
Heeft nog auto's gezien die hij 16 jaar geleden heeft behandeld en die hoeven nog steeds niet opnieuw te worden gedaan.
Spul kan trouwens over ML heen.

Erg gezellig
Na enig heen en weer gepraat:

Het laten doen kost 300 tot 350 euro als je zelf 'al' het voorwerk doet. Dus deurpanelen enz er af zodat hij er bij komt.
Hierbij gaat hij trouwens ook uit van bodembehandeling ipv tectieleren.

Heeft mij het volgende aangeboden:

De eerste doet hij. Ik helpt mee als leerling en hij leert me hoe ik het zelf moet doen.
Daarna lekker zelf doen.

Vond het volgens mij allang prima. Vooral omdat ik met LX voorbij was gekomen.
Onder het motto. Goede dingen moet je bewaren en altijd beter dan die moderne computers die roesten terwijl je toekijkt....
Was de klik er vrij snel en volgens mij leek het em wel gezellig om het samen te doen.

Per polo is het trouwens ongeveer 75 materiaal.
Het Mike Sanders gereedschap kwam uit op ongeveer 150,- (dus eenmalige investering)

Helaas niet meer tijd maar heb afgesproken nog eens langs te komen om verder te praten.

Conclusie:

Ik zou em mijn polo toevertrouwen.
Volgens mij stopt hij er meer tjd in om het goed te doen als de gemiddelde autogarage.
Is een ouderwetse vakman met liefde voor zijn werk.
Voor 300 (en mogelijk krijg ik die prijs nog omlaag na nog een keer praten) kan je het eigenlijk niet laten.
Kijk maar eens wat je aan bussen ML kwijt bent na een paar jaar.


@ Gigi: Ik ga er vanuit dat je polo XXL duurder is  :D :D :D
Ik hoop dat dit verslag je welbevinden kan wegdragen.  -nana-







Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 04 mrt 2009, 20:36:06
 -thumbsup-
Binnenkort maar eens een ritje Bennebroek doen... -ja-
Overigens vermoed ik dat onder het voorwerk ook het boren van benodigde gaten valt, en dat mogelijk de vloerbedekking e.d. er ook uit moet? En hoe zou het zitten met het schoenspoelen van het interne werk van het chassis (roestschilfers)? -dunno-

Overigens informeer ik niet alleen voor de XXL, hoor, ook de 'gewone' Polo krijgt deze behandeling als het laswerk klaar is?! -ja-
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: RoelG op wo, 04 mrt 2009, 20:43:45
-thumbsup-
Binnenkort maar eens een ritje Bennebroek doen... -ja-
Overigens vermoed ik dat onder het voorwerk ook het boren van benodigde gaten valt, en dat mogelijk de vloerbedekking e.d. er ook uit moet? En hoe zou het zitten met het schoenspoelen van het interne werk van het chassis (roestschilfers)? -dunno-

Overigens informeer ik niet alleen voor de XXL, hoor, ook de 'gewone' Polo krijgt deze behandeling als het laswerk klaar is?! -ja-

Boren....brrr..... nee. hij heeft een aversie tegen boren, en ik ook.
Hij probeert het altijd te doen zonder gaten boren door andere wegen te zoeken.
Is dus in ieder geval niet onderdeel van voorwerk
Gaf aan dat anderen dat wel doen trouwens, maar vond volgens mij boren in een oldtimer gelijk staan aan heiligschennis  :D :D

Vloerbedekking? Gok het wel ja. Maar das meer voor eventueel morsen van het spul.
Schoonspoelen hoeft niet. Ook met reeds aanwezige roest stopt het spul de verdere roestomvorming door langdurige afsluiting van nieuwe zuurstof.
Doordat de laag steeds werkt wordt dit ook continu gewaarborgd. Staat ook iets over in de test.
Maar schoonmaken van de kokers hoeft dus niet.
Hij zegt erbij: maar alles heeft grenzen, een beetje roest kun je gewoon laten zitten.
Flinke roest in de kokers moet er sowieso uit.

Over die XXL, weet ik toch Geert. Wat ik ermee wilde aangeven is dat de prijs afhankelijk is van de auto.
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 04 mrt 2009, 20:52:00
Ik begrijp! Bedankt voor je uitzoekwerk!

Overigens:  Bennebroek is toch niet zo heel dichtbij Huize G? -dunno-
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: RoelG op wo, 04 mrt 2009, 21:25:27
Ik begrijp! Bedankt voor je uitzoekwerk!

Overigens:  Bennebroek is toch niet zo heel dichtbij Huize G? -dunno-

Nope.

Maar wel maar 3 km van mijn schoonouders af.
Schoonmoeder vandaag jarig en volledig verrast dat ik langs was gekomen (met kleinkind dan hè. Ik tel verder niet).
Vroeg zich nog wel even af waarom haar kleinkind zulke vieze handen had (garage was niet echt schoon te noemen)

 :D :D :D
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 19 okt 2009, 21:56:32
Hoppakee... Omhoog met dat topic! :D
Met de winter voor de deur heb ik zojuist maar eens een mailtje naar Bennebroek gestuurd. -ja-
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Koen op di, 20 okt 2009, 13:02:05
http://www.detelefoongids.nl/zoeken/-/w-mike%20sanders
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: RoelG op di, 20 okt 2009, 14:23:48
http://www.detelefoongids.nl/zoeken/-/w-mike%20sanders

 :D :D :D

 -gert-
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Vallon op za, 08 mei 2010, 17:04:26
Hey,

Wilde eens vragen of buiten dit sander vet ook andere vetten die je zelf goed kunt gebruiken voor achter de wielranden of andere plaatsen waar je niet snel komt maar het wel wilt beschermen tegen roest.

ik zoek dus iets wat je eigenlijk eenvoudig zelf kunt aanbrengen. Vind sander vet niet makkelijk omdat het zo'n hoge temperatuur moet bereiken.

dan de vraag onder de auto is de bodem bedekt met een kit/tectyl wat ik persoonlijk perfect vind, zolang er geen vuil/vocht onder komt. dit is bij mij hier en daar het geval maar tot nu toe nog zonder echte roestplekken. Alles is nog in de begin fase maar hoe en wat ga ik eraan doen om dit weer netjes af te dichten?

Dan ook nog heb ik een nieuwe benzine tank gekocht zou ik deze ook moeten bewerken met iets voor ik hem eronder hang?

(nog een mededeling tectyl ben ik niet een favoriet van)

Alvast bedankt voor de informatie

Groet Steve
Titel: Re: Mike Sanders-adresje
Bericht door: Raymon op di, 20 sep 2011, 05:43:42
Ook een hele mooie productlijn om je auto tegen roest te beschermen is dit :

http://www.rustbuster.nl/Caprotech/Caprotech_produkten.htm .

Als je de gebruiksaanwijzing goed doorneemt en handhaaft kun  je er jaren plezier van hebben .