hallo,ik zit met een probleem,was op full speed geweest op zich niks ergs,maar als je er bent duurt t 3 kwartier voordat je buiten bent in de brandende zon stapvoets rijden,en dat vond de moter blijkbaar niet leuk, hij gebruikt erg veel koelvloeistof,rookt wit en ruikt zoet,dus heel erg waarschijnlijk de kopakking die naar binnen lekt buiten niks te zien.Nu wil ik m zelf gaan vervangen en de kop laten vlakken,Maar nu heb ik van iemand gehoord, dat je t beste tairibs om de poelie en distributieriem kunt doen zodat deze netjes op tijd blijft, en dan gewoon de nokkenas eruit pakken en kop eraf.maar de riem is ook aan vervanging toe dus kan ik het beter gewoon losmaken,maar hoe staan de markeringen waar ik op moet letten en komt dat beneden in t blok en boven bij de kop goed uit,en verdraaid dat niet als ik de riem span?Als de kop gevlakt moet worden dan moeten de kleppen eruit,maar hoe stel ik deze, het is een blok uit eind 94 dus waarschijnlijk met hydraulische klepstoters,maar stellen die zichtzelf?En zoniet hoe moet t dan met die plaatjes en wat kosten die plaatjes?En als alles erop zit,hoe draai ik de kopbouten weer aan,hoe stel ik me momentsleutel in en in welke volgorde moeten de bouten vast?en welke sterkte eerst en daarna enz enz.Is dit terug te vinden in een vraagbaak als deze dingen?En waar te kopen en wat kost zo'n boekje?Als iemand deze heeft voor een polo 2f hoor ik t graag.Het zijn een hele hoop vragen en hoop dat iemand me het kan uitleggen......Alvast bedankt voor de reacties.
arno.