Ai, buiten bij de zee.....
Idd. Hemelsbreed 500 meter vanaf de overgang van duin naar strand, vanaf de bestuurdersplek uitzicht op zee. Afstand tot de zee hangt af van getij
Nu meer over het wel en wee van de Polo zelf.
Mijn twee contactpersonen hadden nieuwe telefoons en/of -nummers en gegevens van oude telefoons niet overgezet. Ze konden daardoor geen contact meer met mij opnemen - ze wisten van mij alleen mijn voornaam, en niet eens of die met een K of een C begint… En ik kon hun niet meer bereiken. Maar nu dan wel.
De brand destijds was - bleek mij vandaag - in een ander deel van een grote loods, waar de Polo + onderdelen ergens in een verre hoek stonden. Na de brand is de loods ontruimd en is alle Polo-spul naar een aangrenzende loods (van de buren) verhuisd.
Een maand of drie geleden stond de gerestaureerde carrosserie (op wielen) daar in de weg i.v.m. een te bouwen grote staalconstructie. De onderdelen, waaronder ook de (reeds gespoten) portieren en achterklep lagen en liggen, samen met de ramen en andere onderdelen op een zolder.
De kale auto hebben ze met een heftruck buiten op een container gezet, en daar staat ie op dit moment nog. Als ik het goed zie heeft de heftruck de bovenrand van de container geraakt.
Afgesproken: de auto wordt zodra er ruimte is (binnen enkele weken) naar beneden en naar binnen gehaald. De jongeman die het las- en spuitwerk heeft gedaan maakt de laatste stukjes af (o.a. klein werk aan front en in motorruimte).
Daarna bespreken we waar en door wie de auto zover opgebouwd kan worden dat ie de APK kan ondergaan - desnoods zonder binnenbekleding en met slechts de bestuurdersstoel erin. En dan zet ik 'm hier in Amsterdam voor de deur - de parkeervergunning voor dat oude kenteken heb ik al binnen - en bekijk ik wat ik er verder aan zal doen.