Garageman meldde zojuist een kleine tegenslag: centrale bout krukas wil niet los.
Om bij de oliekeerring te komen moet de krukaspoelie er af. Dat heeft ie geprobeerd met een zware "Red Rooster"luchtsleutel. Resultaat: dopsleutel gescheurd, zes hoeken van centrale bout 'afgerond'.
Wat ie nu gaat doen:
1. Nieuwe distributieriem bestellen en monteren (want hij denkt dat de - overigens pas zes maanden oude - huidige riem bij zijn actie hierboven beschadigd kan zijn geraakt). Auto is dan weer rijdbaar.
2. Op korte termijn (binnen enkele weken) motor + versnellingsbak eruit, centrale bout heet stoken en lossen. Idem met de olieplug van de versnellingsbak.
3. Alle oliekeerringen (ook aan vliegwielkant) en een aantal pakkingen vervangen (weet niet meer welke - klepdeksel? carterpan?)
4. …..
5 Nieuwe olietemperatuursensorschroefplug monteren in nieuwe carterpan (die van Martijn - met slingerschotje), want die in de oude 'zweet olie'.
6. Alles terug plaatsen en rijden maar weer.