Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Hanf op di, 11 okt 2016, 15:05:04
-
Op een polo vliegwiel zitten aan de bakzijde 3 dikke pinnen en 2 kleine dunne pinnetjes. Weet iemand waar die dunne voor dienen en zo ja of het kwaad kan om een vliegwiel te monteren zonder de 2 kleine pinnetje als deze afgebroken zijn???
Heb zowel een origineel als een afgedraaid vliegwiel waar deze op afgebroken zijn namelijk...
-
2 dunne langere: ook nooit helemaal begrepen waarom die er zitten.
Eerste gedachte: bedoeld om de drukgroep 'op te hangen' tijdens 't sleutelen ofzo -dunno-
Als de drukgroep eenmaal over de dikkere pennen zit, hebben die 2 dunne lange in mijn ogen totaal geen nut.
Hersenspinsel: wel of niet aanwezige 2 pennetjes, hoeveel invloed zou dit hebben op de balans?
Bij een standaard vliegwiel en voor de rest originele motor niet zo spannend lijkt mij, maar bij een afgedraaid
vliegwiel en een motor bedoeld om toeren te janken is balans wel een 'dingetje'.
-
Ja dat was mijn gedachte namelijk ook al. Toch maar eens kijken om het vliegwiel dan te laten nakijken/balanceren.
-
Als de pinnetjes tegenover elkaar zitten . Noworries . Fabriekstolerantie is 5 gram onbelangrijk.
-
Pinnetjes zitten niet tegenoverelkaar maar redelijk naast elkaar. Heb ze net even gewogen en samen wegen ze 6 gram
-
Voor het afstellen van de ontsteking met behulp een 1367 of 1767. Daarbij word er een voeler in de kunststof dop van de bak gestoken.
-
Ah, tbv een soort BDP-sensor.
Als je een universele stroboscoop gebruikt heb je die niet nodig -klus-
-
Ik ga het gewoon monteren -thumbsup-