Auteur Topic: Project [ FR-28-TB ] Derby a rescute?!  (gelezen 48659 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #120 Gepost op: ma, 21 mei 2007, 22:49:01 »
zie onderaan de pagina

Ja? Kan dan toch? Iets scherper dan standaard, voor weinig geld (ofwel: HH-nokkenas in HK-kop, zonder mijn HH uit elkaar te hoeven trekken?! )  -klus-

Serge weet t  -thumbsup-

GK en HH zijn 'zo goed als' gelijk, en als antwoord op de vraag van Gerrit Vaagmans: Jups: een GK nokkenas in een HK zal zeker een potentere machine opleveren..

Vage is ook dat van de 'tweeling' HH en HK, de HH de meest krachtige is, terwijl deze juist de laagste compressie heeft..

Oftewel:

Mix al het goede van de HH en HK samen en je maakt een soort van GK ->  75 PK :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #121 Gepost op: ma, 21 mei 2007, 23:07:44 »
Gerrit Vaagmans

Wordt toch tijd dat ik 'n keer wél naar een meeting kan...  :D  -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #122 Gepost op: di, 22 mei 2007, 18:38:18 »
Vandaag was het pakjesavond (deel I) bij thuiskomst uit werk...  -thumbsup-


Om met Serge's woorden te spreken: rara...  -uitlachen-  -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #123 Gepost op: di, 22 mei 2007, 19:09:37 »
1 maal een thomas en 1 maal een handleiding  :D
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #124 Gepost op: di, 22 mei 2007, 19:12:54 »
Handleiding "in mint condition" (en in Nederlands)! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #125 Gepost op: za, 26 mei 2007, 13:05:16 »
De newbie/nOOb heeft weer eens een vraag;
Voor het maken van het inlaatspruitstuk voor de motorfietscarbs heb ik een vrijwilliger weten te strikken...! :D
Hij vraagt nu alleen om een aantal maten, alvorens daadwerkelijk aan de slag te kunnen... -klus-

Wat weet ik?
Ik heb de pakking van het originele inlaatspruitstuk meegegeven voor de maten op de kop (boven de inlaatpoorten zitten nog 2 gaten boven cilinder 2 & 3, kan ik die negeren?)
De carbs zijn van een CBR600, met inlaatmaat 34, en ik weet dat ik voor het verloop ook een benzineslang nodig heb van maat 38...

Maar nu...:
Welke lengte gebruiken jullie bij de pijpjes (uitgaande van de 2 rechte op poort 2&3?
En welk verloop hebben de pijpjes op poort 1&4, ofwel: hoeveel verschilt de hartlijn begin-eind (oftewel: wat is de kromming)?
Deze vragen omdat hij aan de gang wil gaan, maar ik de carbs helaas nog niet binnen heb (en dus niet kan meten). -boehoe-

Ik zie ook op foto's in andere topic's dat jullie op de pijp voor de eerste cilinder vanaf stroomverdeler een extra pijpje laten komen... Waar is dit precies voor? -dunno-

Thnx! Geert



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #126 Gepost op: za, 26 mei 2007, 13:49:12 »
rem bekrachtiger .
btw die carbs hebben 1000 en 1 verschillende hart afstanden ,dus bij deze kan ik je echt niet helpen .ik houd tussen de carb en kop (inlaat zijde carb en kop) een 7cm
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #127 Gepost op: za, 26 mei 2007, 16:05:28 »
rem bekrachtiger .
btw die carbs hebben 1000 en 1 verschillende hart afstanden ,dus bij deze kan ik je echt niet helpen .ik houd tussen de carb en kop (inlaat zijde carb en kop) een 7cm

Thnx Serge! -thumbsup- Dat wordt dus toch gewoon even afwachten tot het pakketje er is (maar hij doet er nogal lang over -boehoe- )

En die extra gaten boven de inlaatpoorten op de kop? Kunnen die bij het nieuwe inlaatspruitstuk gewoon afgedicht worden? Ik zie in ieder geval bij niemand nog extra pijpjes naar boven lopen?  -dunno-



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #128 Gepost op: zo, 03 jun 2007, 12:45:52 »
Gisteren rondje onderdelen gedaan: 2x stabilisator voor 5-bak (voor Derby én Polo), 2x baksteun voor 5-bak, 2x stuurdemper, 1x voorveerpoten + achteras 2F G40 (helaas éénmaal zonder draagarm -boehoe- , maar met remkrachtverdeler en op het oog goede Koni-verlagingsset (60/60 of 80/80, heb het nog niet kunnen zien)), 1x voorveerpoten 2 GT, 1x lange bout startmotor/5-bak. En ik heb een kantelbrug opgehaald, om de onderkant onder handen te kunnen nemen...!

Dus blij  -naughty- , en klaar voor de start... -klus-



Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #129 Gepost op: zo, 03 jun 2007, 15:06:36 »
Goed bezig man... -klus-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #130 Gepost op: di, 05 jun 2007, 23:39:50 »
Afgelopen dagen bezig geweest met het reinigen van de motorruimte, wat een k*t-klus is dat, zeg! -wanker-
Ben overigens normaal gesproken niet zo'n fan van de Hammerite-spullen, maar die metaalontvetter van ze is echt een aanrader! Stinken als onder de voorhuid van een buffel-puber, maar razende werking! Ga voor dat soort klussen geen remmenreiniger meer gebruiken?! -thumbsup-
Vanavond de motorruimte (vóór het voorste schutbord) in de grondlak gezet, hoop dit weekend de motor erin te kunnen hangen (die kantelbrug bevestig je aan de wielnaven, dus moeten de veerpoten er weer stevig in, dus ook de motor+bak). -klus-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #131 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 00:11:19 »
Niks beats Dasty van de Wibra  -nana-




Offline dude lange

  • Non-Register lid
  • Berichten: 178
  • Geslacht: Man
  • Martijn Veldhuizen
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #132 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 07:33:54 »
Niks beats Dasty van de Wibra  -nana-

Dat spul werkt echt super!
Frituurpannen krijg ik er zelfs mee als nieuw. en als er ergens olie en/of vet inzit dan is het wel een frituurpan  -naughty-
-Trotse bezitter van een dochter -

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #133 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 09:28:32 »

en ik maar denken dat jan bij eaton zat :D

gerrit die 2 gaten boven de inlaten gewoon afdoppen ,deze zijn voor de originele inlaat voorverwarming dmv uitlaatgassen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [FR-28-TB] Derby a rescute?!
« Reactie #134 Gepost op: wo, 06 jun 2007, 10:15:30 »
heb met mijn broertje een keer een pallet Dasty gekocht bij de Wibra.. :)

Verdeeld onder een hoop mede crossers in de buurt. Dat spul werkt super. Inspuiten/intrekken en afboenen en ALLES ziet er uit als nieuw!

Zelfs troep uit porien van gietdelen (inlaat/blok etc.) wordt verwijderd.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983