Had er inderdaad al vaker over gelezen, de klepstoters. De G40 schijnt ook vrij warm te worden op de autobaan heb ik mij laten vertellen. Vandaar dat ik ook graag de meters erin wil hebben just to be sure
De 5W of 10W is het begingetal van de viscositeit 'koud'. Denk dat het niet zoveel verschil maakt, alleen de 5W zal de motor bij koud start in de winter wat fijner vinden. Las op Duitse fora ook dat er sommige mensen op 0W40 rijden van Mobil waarbij de ander op 10W60 zit.. Qua kosten hoef je het in ieder geval niet meer te laten, Had op oliehandel 4L 5W50 in huis voor ongeveer 25 euro (vz kosten boven de 20,- zijn gratis).
het verbruik met de lambda los is trouwens geen 1/14 meer
Toch maar even fixen binnenkort want moet volgende maand ook APK keuren en dan moet de CO wel in orde zijn. Heb echt het idee dat die Holts firegum er beter niet tussen hoort zoals aanbevolen door maxRPM.
Gasket Y-pipe for Polo G40 (VAG 871253115A)
Gasket between front pipe and manifold for VW Polo 86C G40 (built 1987 - 1994), engine code PY
For mounting the exhaust manifold gasket we recommend FIREGUM exhaust assembly paste from Holts.Eerst eens zonder proberen of anders dubbel denk ik
Door de jaren heen zullen die flenzen wel niet veel rechter zijn getrokken