Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Hanf op do, 27 okt 2016, 08:33:27
-
Heb ik een van mijn polos dus een ander g40 blok ingebouwd. Heeft paar minuten stationair gedraaid. Daarna startte die niet meer en kwam er overal benzine uit. Via de uitlaat, op de cylinders stond een laag en bougie waren zeiknat. Zelfs in het carter is 2 liter benzine gekomen. Andere benzinerail incl injectoren erop gezet maar maakt geen verschil. Heb een andere cpu geprobeerd maar die doet helemaal niks dus die zal helemaal kapot zijn.
Heb de rail ook los gehad maar zodra ik op contact zet nevelt deze BEHOORLIJK was benzine eruit. Nevel/inspuitpatroon is gewoon goed.
Nu is mijn vraag wat kan behalve de cpu de oorzaak zijn dat de injectoren contant en vanaf t moment dat je em op contact zet zoveel benzine blijven inspuiten???
Heb 2 complete rails erop gehad dus ook drukregelaars maar beide t zelfde verschijnsel.
Haalt de computer behalve de benzinemappen nog ergens anders een signaal vandaan?
-
Bougies vonken trouwens perfect en olie heb ik ook alweer nieuwe erin gedaan. Compressietest ga ik vanavond doen.
-
Lijkt wel of de injectors direct aangestuurd worden. Ik zou even de stekker van de injectors loshalen en dan beginnen te meten of je kortsluiting heb met +15 of dat de computer gelijk de injectors aanstuurt.
-
Bedoel je de hoofdstekker van de rail of een stekker van een losse injector?
-
hoofdstekker is het makkelijkst om mee te beginnen.
-
Gister 3 uur lang de hele kabelboom tussen accu en injectoren uitgepluisd en doorgemeten. Ik kan nergens een sluiting vinden.
Ipv constant worden ze nu helemaal niet aangestuurd. De 2 relais naast het regelapparaat werken iig wel. Enigste wat ik nog kan bedenken is dat het in de computer zit....
-
Ik weet niet waar een G40 zijn toerentalsignaal vandaan haalt maar in principe gaat die dan inspuiten en ontsteken. misschien hall gever van de ontsteking?
Wel zou het heel raar zijn als dat het is..
-
Toerental signaal volgens mij via de bobine
-
Toerental krijgt ie via hallgever
-
withstupid
-
Dan gaan we er eens een andere hallgever opzetten en opnieuw proberen -thumbsup-
-
Andere halgever zit erop. Geen verschil...
-
Alle massa-aansluitingen goed vastgezet?
Had een keer de aansluitingen rechts op het inlaatspruitstuk vergeten (waar 1x afscherming van lambda + 1x bruin van kabelboom op gaan), auto liep daarna ook heel rijk (zwarte rook uit uitlaat).
Wel vreemd dat ie eerst een paar minuten goed gedraaid heeft..
-
Massa aansluiten zitten allemaal vast.
Ik vermoed nog steeds een sluiting ín de computer.
-
Heel ver gezocht, maar tis mogelijk om de stekker van de co-poti te verwisselen met nog een stekker, euhhh de klopsensor ofzo?
-
Nee andere kleuren
-
Ja, maar dat maakt 't nog wel mogelijk om ze te verwisselen -nana-
-
Maar ik heb ze niet verwisseld. Ik heb een andere lopende g40 ernaast staan. Probleem is dat ik die cpu niet om durf te zetten want als die me (om wat voor reden dan ook) kapot gaat, zou er toch een sluiting inzitten, ik 2 nieuwe computers kan zoeken....
Als ik een andere computer koop kan ik die testen op de lopende g40 en dan is deze g40 monteren in t idee
-
Probeer de computer van de nieuwe g40 eens in je normale g40, kan je uitsluiten of het de ecu is
-
Dus die ecu van de niet lopende polo op de wel lopende -sturen-
-
Nee dat wil ik niet. Dadelijk zit mijn lopende g40 ook helemaal vol met benzine van dat constante inspuiten. De lopende g40 is prima in orde en wil dat graag ook zo houden.
-
Is de ecu standaard? Kapotte ecu is zelfs geen benzinepompbrom -gert-
-
Jawel ecu is standaard. Benzinepomp doet het maar zodra ik op contact zet spuiten alle 4 injectoren tegelijk in en bij het starten blijven ze ook alle 4 ONONDERBROKEN tegelijkertijd inspuiten...
-
Dan kan ik me ook niks anders bedenken dan sluiting oid. Stroomlus door kortsluiting..
-
Ja maar na inmiddels ruim 4 uur kabels en stekkers nakijken en doormeten kan ik nergens een sluiting vinden vandaar dat ik denk dat die ergens in de cpu moet/kan zitten
-
Met de goedlopende g40 wisselen is geen probleem toch? Haal je de stekker even los van de injectoren
-
Ja dat klopt. Maar als er toch ergens een sluiting zit die ik over het hoofd zie en daardoor mn cpu kapot gaat ben ik verder van huis. Dan koop/zoek ik liever een ander cpu om te testen/proberen
-
Ja dat snap ik, bedoel de kapotte ecu op de goeie g40 zetten
-
Nee dat wil ik niet. Dadelijk zit mijn lopende g40 ook helemaal vol met benzine van dat constante inspuiten. De lopende g40 is prima in orde en wil dat graag ook zo houden.
-
En wat nou als je de brandstofrail van je goede g40 los haalt van de inlaat en in een bak richt, vervolgens pak je die ecu van die kapotte g40, die zet je in je goede g40 en dan probeer je de zelfde test als je bij die andere g40 deed waarbij de injectoren toen door bleven spuiten. Als ze dat dan niet doen weet je dus zeker dat het niet in de ecu zit. Als ze het wel doen op je goede g40 dan weet je dus zeker dat je ecu dood is. Dan is alleen nog de vraag waarom is hij dood, en dat zal even zoeken worden.
Verder is het volgens mij altijd zo dat injectors massa geschakeld worden. Dus er moet 1 constante + op je injectors zitten en als hij hem inschakelt legt hij hem aan massa. Dus ergens een beschadiging van de kabels en je hebt al een constant pissende injector.
-
Nog geen cpu gevonden helaas. Echter wel al meerdere mensen gesproken die ook een cpu hadden die óf helemaal niks doet óf veel te veel inspuit.
Ik blijf dus zoeken......