Welkom!
Allereerst: Je hebt een 1.05, met automatische choke: dat is dus een HZ motor.
Problemen kunnen (mede) veroorzaak worden door:
- hall-gever
- bedrading (low-tension)
- bedrading (high-tension)
- vacuum(lek) ->slangen, paddo, voetpakking
- carburateur
- choke
- benzinepomp/slangen
En niet perce in die volgorde.
Om een goed lopende motor te hebben, dient echt alles gewoon top-fit te zijn. Met lekkende vacuumslangetjes doet ie het wel, maar als je storingen moet oplossen, sluit dan in iedergeval zoveel mogelijk uit.
-De automatische choke: Hoe start je de auto koud? Eerst 2 keer het pedaal vol intrappen, en dan starten?
-De verdelerkap is wellicht niet echt oud, maar: zijn de contacten niet toch ingebrand? rotor niet verweerd van t stilstaan? staat de ontsteking wel goed op tijd?
-Heb je een toerenteller? Waarschijnlijk niet, maar je weet maar nooit: slaat de toerenteller vlak voor of tijdens het uitvallen? (hall-gever)
-Ruik je benzine als je stil komt te staan? Volgende keer als je stil staat: Deksel van het luchtfilter eraf, en van boven in de carburateur kijken. Geef met de hand (pas op: heet) eens gas: zie je de acceleratiesproeier een straaltje benzine spuiten? (benzinepomp, slangen, carburateur)
- Als de auto niet aanslaat: krijg je dan wel een vonk aan de bougies? De bougiekabels kunnen rot zijn, de bougies idem, de bobine zelf, de bobinekabel idem.. maar als alles goed/redelijk is, krijg je in gewoon een vonk. (weet je hoe je dat kunt controleren?) Wat zou kunnen, is dat de bobine bij 'warme motor' 'tijdelijk' geen spanning meer krijgt, of juist wanneer de startmotor wel spanning krijgt, dat de ontsteking niet voldoende spanning krijgt. (bedrading, contactslot-blokje). Gaan er lampjes branden in je dash, of valt alles ineens uit? (brandstofmeter zakt langzaam in, lampjes gaan uit)..