Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: jestan op zo, 04 mei 2008, 19:07:12
-
hierbij maar eens een project topic openen
had onlangs een g40 gekocht met de bedoeling hem te slopen en het blok met G lader in me 81 (85 er)
polo te zetten
toen de auto eenmaal in het klushok te recht kwam waren de plannen al na een paar dagen veranderd
de mat zwarte(81er) ging de deur uit evenals de golf (ruilde daarop de steilheck in) , die blijft nu tijdelijk als vervoerbak en de g40 gaat als project verder
de volgende dingen die op redelijk korte termijn gaan gebeuren
- andere grill erin zonder booskijker (deze is er al af en ligt ver weg in het hok)
- het hele blok wordt gereviseerd -klus-
- nw koppeling erin
- nw APK erop
als dit gebeurt is eerst rustig inrijden -sturen- en dan op me gemak gaan schuren
en hem helemaal in de zelfde kleur laten spuiten
verder nog een paar leuke velgen eronder
-sturen-
-
linkje naar topic met probleempjes (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5372.0.html)
Kop is er al af.......kon niet echt aanwijzen van daar is ie lek ofzo.....
Maar wel ALLES onder olie -boehoe-
Geen koelvloeistof, maar water in 't koelsysteem......fijn: alle kanalen vol roest -gert-
6 kleine kanaaltjes tussen de cilinders zijn toch oliekanaaltjes?
Oh ja, nog een vraagje voor de g-lader-kenners:
bij een 2f kun je toch de lader uitbouwen zonder allerlei zooi weg te hoeven halen?
Bovenlangs of onderlangs?
-
Mooi -thumbsup-
Succes met de plannen!
-
G-lader schijnt bovenlangs eruit te kunnen, maar dan moet je wel de poelie eraf schroeven.
Die kun je trouwens mooi klemmen in een oliefilter-losmaak-ding in combinatie met een stuk binnenband van een fiets (tegen beschadigingen).
Deed het zelf de laatste keer onderlangs, maar dan moeten wel de intercooler en de dynamo verwijderd worden.
-
linkje naar topic met probleempjes (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5372.0.html)
6 kleine kanaaltjes tussen de cilinders zijn toch oliekanaaltjes?
Nope, volgens mij koelvloeistof (ga nu twijfelen trouwens)
-
nou we zijn weer wat verder
hele blok is er onder tussen uit en volledig gedemonteerd
onderblok gaat morgen naar de revisieboer om te laten nakijken en zal
daar dan een aantal dagen blijven om weer netjes verwent te worden
kop en inlaatspruitstuk gaan morgen naar serge toe en die zal hem dan weer
tip top in orde maken zodat alles weer netjes in elkaar gezet kan worden
motorruimte onder tussen netjes schoongemaakt en nu nog alle losse delen netjes olie vrij maken en eventueel sommige delen een nieuw zwart verf laagje geven zodat alles er straks weer nieuw uitziet
sjon nog bedankt voor je hulp en als je wilt nu het schoon is kunnen we nog een orginele sjonshot maken
die eer bewaar ik voor jou, en ook nog hulp van me zoontje maar die wou alleen maar onderdelen wegbrengen naar de prullebak en dat lijkt me nu nog het beste idee pas als het allemaal klaar is
-
Zo: motorruimte is flink opgeknapt -thumbsup-
Sjon-shot: is goe, doen we -dj-
(maar nie morgen......zaterdag zit alweer vol gepland)
-
Zo: motorruimte is flink opgeknapt -thumbsup-
Sjon-shot: is goe, doen we -dj-
(maar nie morgen......zaterdag zit alweer vol gepland)
sjon mot inrije :D
-
vandaag rondje nederland gedaan -sturen-
onderblok weg gebracht naar de revisieboer met sjon
daarna naar arno de glader gebracht
toen langs geert (gekke gerrit) voor de steilheck de veren met poten halen
en toen langs serge de kop weggebracht voor bewerking
en op de terugweg slecht bericht :((Glader niet meer te revieseren -boehoe-
maar we hebben gelukkig mooi weer en gaan maar eens rustig verder kijken wat we gaan doen
-
Joy.. G-lader naar z'n grootje? :(
Zoeken naar een goeie dan maar.. Altijd lastig: Als je een goeie hebt: hou m vooral heel. Als je een ander zoekt/aankoopt : Altijd laten controleren door iemand die d'r verstand van heeft.
-
Zie de foto, deze verdringer was ooit diep ingelopen en opgevuld door G force.
De tranen schieten je in je ogen als je t ding ziet.
Ik kan dat ook dat opvullen, en dan is het goed, heeft lange ontwikkeling gekost en testen maar dan heb je ook wat.
Bij dit ding hier laat het overal los, en hun smeren het erop, en dus zitten er overal dikke luchtbellen in.
Dat geeft veel drukverlies, en kan dat de lijst gegrepen word. (ruw)
Ook is het spul keramisch, dus slijten de lijsten snel.
De dichtlijstgroeven van de verdringer waren dun gesleten, en gestift, en de zwarte lijsten zaten gelijmt.
De helften waren ook allemaal ingelopen op de einden.
En de buitenste kering viel er zo uit.
De verdringer heeft de helften ook al een paar keer gezien en er zit een scheur in de dichtlijstgroef....
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DXUAMGC3.jpg)
-
Arno, daarom ben ik ook blij dat ik vandaag een andere bij je besteld heb
het onderblok komt in de loop van volgende week terug van de revisie
dus dan kunnen we weer langzaam aan gaan bouwen
net ook maar alle pakkingen en keringen besteld
-
kop ligt woensdag te wachten -thumbsup-
-
kop ligt woensdag te wachten -thumbsup-
is goed, -thumbsup- bel je over het ophalen
is hij nog gevlakt?
-
ja is gevlakt -thumbsup-
-
gevlakt ,poorten en klepkamers gedaan ,kleppen gepolijst,kleppen ingeslepen ,kleprubbers vervangen ,inlaatspruitstuk geflowd en geruimd,,gasklephuis aangepast,benzine drukpotje iets ingedrukt en de kop en inlaat zijn gewassen .
-ja- -klus-
-
Kortom: de hele rambam incl. recept spottuning -thumbsup-
-
dat klinkt allemaal veel belovend -ja-
serge zover alvast bedankt en bel je morgen even ivm ophalen
sjon we kunnen -klus-
en zal morgen eens een update geven
-
en de kop is naar hilversum -thumbsup-
-
Yep: hij heb alle onderdelen compleet: opbouwen kan weer verder -klus-
Onderblok had ie al hangen in de polo.
(geen motorlift en rustig aan: tis hobby)
*shit: Sjon-shot vergeten te maken*
Vandaag klusje tussendoor gedaan (stuurhuis PT-Cruizer-hok-ding-geval)
Komende week hopelijk verder opbouwen -klus-
-
*shit: Sjon-shot vergeten te maken*
Onderblok had ie al hangen in de polo.
Hop, met je reet op blok dan maar?
-
Hop, met je reet op blok dan maar?
Ideaal: kan ik eindelijk es normaal zitten in een motorruimte -dj-
-
Ideaal: kan ik eindelijk es normaal zitten in een motorruimte -dj-
oke, ik wacht met verder bouwen
onder tussen al wel het een en ander gedaan
onderblok in elkaar gezet ,alle keringen daarvan vervangen
nw koppeling met drukgroep en lager erin
nw oliepomp erin
dit alvast erin gemeubeld
vorige week bij arno andere glader gehaald, en effe gebabbeld over een andere
poelie enchip dit maar doen nadat het geheel is ingereden
verder div dingen van pakkingen tot aan bougie's bij de dealer gehaald
gisteren de cil kop bij serge opgehaald en heb net de kering en ontstekings rubber vervangen
morgen de kop erop zetten en rustig aan verder gaan en met een beetje mazzel (als ik verder geen andere klussen aanneem) draait alles dan aan het einde van de week
-
oke, ik wacht met verder bouwen
Op mij mot je niet wachten hoor......komende week weinig tijd
2 avonden vallen al sowieso af (iets met een bal & de kleur van onze smiley's)
-
withstupid
en dan toch stiekum kijken :D :D :D
-
-off-
........doe dat lekker in een offtopic-rubriek melden ofzo.......
(best wel kansloos dat er 2 moderators 't slechte voorbeeld geven)
Dat de gemiddelde polo-freak weinig met voetbal heeft, dat weten we zo
onderhand wel en heeft niks met de polo van Andre te maken.
Ik meldde alleen maar ff dat ik weinig tijd heb voor klussen komende week.
*edit @ Jaap *
Jups, he-le-maal gelijk. Poets, veeg en weg! ( en dat terwijl 't geeneens een topic is van Sjonnemans zelf).
-
zenuwachtig ??
-
*edit @ Jaap *
( en dat terwijl 't geeneens een topic is van Sjonnemans zelf).
Sterker nog: heb zelfs z'n polo nog amper aangeraakt.
Tot nu toe alleen nog maar ff geholpen toen de kop eraf ging.
Andre is trouwens goed bezig: motorruimte netjes schoon
en gedeeltes kabelboom zijn netjes opnieuw ingetaped => sjiek hoor -prut-
-
nou nou ,maak ook ff een geintje . :) wat sjon doet moet ie zelf weten ,kent ie mij al langer voor dan vandaag .
maar idd jestan pakt hem van a tot z aan -thumbsup-
-
vandaag wel het een en ander gedaan
motorblok zit nu geheel inelkaar en in de g40
alleen g lader moet er nog op
verder vandaag nog een setje brock velgen op de kop weten te tikken
en morgen weer rustig verder
foto,s volgen morgen ook
-
Lekker bezig dus -thumbsup-
-
idd lekker tempo dulu -thumbsup-
-
Stroboscoop van mij trek ik in twijfel:
vanmiddag ontsteking van me classic met kast van Serge afgesteld:
ietsje moeten verdraaien.
Ter controle zouden we mijn strobo nu es op me classic motten aansluiten.
-
eindelijk dan eens nieuwe info
wat is er allemaal gedaan
onderblok gereviseerd, cilinderkop bewerkt(serge), alle zenders en koppeling vernieuwd
gereviseerde Glader(arno) erop
alles onder de kap schoon gemaakt
net de eerste test gedaan en hij sloeg gelijk aan en loopt redelijk -klappen-
zonder enige afstelling alles terug gezet zoals het er allemaal op zat (van het oude los bijgeleverde blok)
motor die erin zat was overleden en was niet meer te redden -boehoe-
maar nog genoeg te doen,
onstekking perfect af laten stellen (sjon) -dj-
watercircuit ontluchten
koplampen bumper mistlampen en grill erin/op
alles even nalopen en dan maar even een verse apk erop
daarna maar even rustig inrijden
-
en nog een paar van de nieuwe aanwinst
setje brock b5 velgen 14 inch et25 7j voor 8j achter -love-
en een paar extra metertjes
en ala alles goed mag gaan staat hij eind augustus bij de spuiter
voor een nw lak laagje(is wel nodig na zijn behandeling) -ja-
-
zow das ff goeie shit -thumbsup-
-
gisteravond koelsysteem ontlucht -thumbsup-
oliedruk nu helemaal perfect, oliedrukmeter aangesloten
velgen eronder
vandaag ontsteking afstellen en dan proefrijden -sturen-
-
ben benieuwd -klus- -ja- -love-
-
Telefonische vraagbaak kwam weer van pas gisteravond -thumbsup-
-
net de eerste km mee gereden
alles goed gegaan en dus nu rustig inrijden
vanavond proberen de onsteking nog iets beter af te stellen
en dan maandag ofzo maar even naar de apk boer
-
-thumbsup-
-
zo sinds vandaag kunnen verder inrijden -sturen-
alleen nu legaal
voorlopig weer 1 jaar apk gekeurd (alleen even nw remvoering achter doen en katalysator is eigenlijk niet goed)
komt ie volgend jaar ook niet mee door de apk -klus-
dus nog even 800 km inrijden en dan andere chip erin en poelie erop dan is het motorisch voorlopig genoeg
eind augustus als het goed gaat spuiten -dunno-
-
Gefeliciteerd met apk => legaal cruizen -sturen-
Wat is er mis met de katalisator dan?
Btw: mijn stroboscoop heb waarschijnlijk 2 graden afwijking......... -boehoe-
(had h'm ff aan me classic gehangen)
-
-thumbsup- Gefeliciteerd! Welke kleur gaat-ie nou krijgen? Origineel?
-
-thumbsup- Gefeliciteerd! Welke kleur gaat-ie nou krijgen? Origineel?
mat zwart(geintje)
orginele kleur en twijfel nog om spartbord randen mee te laten spuiten
-
Wat is er mis met de katalisator dan?
Btw: mijn stroboscoop heb waarschijnlijk 2 graden afwijking......... -boehoe-
(had h'm ff aan me classic gehangen)
kat is waarschijnlijk leeg -dunno-
hij is afgemeld met een te hoog co en viergas(ofzoiets) meeting was 2x zo hoog, maar het is me maatje die keurt
en hij zij al bij een steekproef moet je opdonderen dan komt het wel goed
maar we hadden geluk GEEN STEEKPROEF
dan wordt het tijd voor een nw strobewattes
of goeie uitleg aan serge vragen hoe de kast werkt
-
Kwestie van goed afstellen waarschijnlijk: Als de motor goed loopt, zou ie ook zonder kat aan z'n waardes moeten komen. Polo 2 G40 was ook kat-loos.. wellicht dat 't niet helpt als de lambda-sonde niet door de kat wordt opgewarmt, maar uiteindelijk moet ie het wel goed doen (motor goed warm)
-
Bij afstellen van G40 heb je geen stroboscoop met gradenaanduiding nodig.
Gewoon op aanduiding op krukaspoelie mikken bij ongeveer 2500tpm met losgetrokken koelvloeistoftempsensor (lostrekken met lopende motor op bedrijfstemp).
-
kast werkt heel simpel en daarbij bijstationair is het 0 gr voor bdp bij 950rpm
-
Groefjes krukaspouly is ieniemini en zitten aan buitenzijde (lees: verder weg van 't visje)
Ik vond 't maar een beetje van: mik maar raak voor een knaak.......
Wel iets versteld zover als mijn strobo aangaf,
maar toen pakte ie minder goed op, dus weer terug versteld waar ie ooit stond.
Weet je wat: ik blijf er wel vanaf
CO te hoog: eerst maar es de basis goed afstellen,
dan kan de CO al weer gunstiger uitkomen, lijkt mij zo.
Ik zeg zondag.
-
arno ff vragen voor de weerstand van de co schroef
-
Als je een kast hebt de co kan meten, dan gewoon even afstellen.
Groffe richtlijn: 550-800 ohm, gemeten op de buitenste pennen van de instelpotmeter.
-
Bij gechipt zet ik m altijd rond de 800 a 850 gemeten tussen pin 1 en 3 de buitenste dus
-
@ dennis ,heb alles daarvoor van de firma sun -thumbsup-
en bedankt voor de waardes ,heb ik zondag ff wat te doen
-
@ dennis ,heb alles daarvoor van de firma sun -thumbsup-
en bedankt voor de waardes ,heb ik zondag ff wat te doen
dan weet ik waar ik zondag koffie ga drinken
gebak meenemen voor bij de koffie soms en nog voorkeur??
dennis arno vast bedankt voor de info
en arno bestel voor mij vast een poelie en chip als je wilt
gr andre
-
dan weet ik waar ik zondag koffie ga drinken
gebak meenemen voor bij de koffie soms en nog voorkeur??
dennis arno vast bedankt voor de info
en arno bestel voor mij vast een poelie en chip als je wilt
gr andre
maasen city it is
-
maasen city it is
Wat jij wil, maar ik ben dan in Maarssen -moon-
-
tatoeer dan wel een "B" op de linker en rechter bil , als je buykt spel je tenminste bob :D
-
Wat jij wil, maar ik ben dan in Maarssen -moon-
ik ook (neem wel een spuitbus wegenbordblauw mee :D )
-
ik ook (neem wel een spuitbus wegenbordblauw mee :D )
wegenwit mag ook kunnen we pijlen zetten
want ik rij er altijd nog heen met de (s)tom(s)tom
-
wegenwit mag ook kunnen we pijlen zetten
want ik rij er altijd nog heen met de (s)tom(s)tom
ssssssssst :D
-
g40 vanochtend onder genot van een bakje koffie met gebak
netjes afgesteld door serge
bedankt
-
graag gedaan -thumbsup-
-
Was lekker gebakje -thumbsup-
-
Was lekker gebakje -thumbsup-
morgenavond weer?
-
morgenavond weer?
Foute topic......
Is afhankelijk van een paar factoren he.
-of de apk lukt.
-of de reis zonder problemen verloopt
-of Jan nog op een christelijke tijd arrriveert.
-
Foute topic......
weet ik maar wou de vorderingen met de g40 vermelden maar krijg er geen foto's bij dus
toen maar even snel iets anders neer gezet
-
deze melding krijg ik steeds
ER IS EEN FOUT OPGETREDEN
de bijlage upload-directory is niet beschrijfbaar
de bijlage ofavatar kan niet worden opgeslagen
of ik doe iets fout en dat is heel goed mogelijk
-
Als het goed is werkt het nu weer -thumbsup-
-
eindelijk weer eens de tijd gevonden om te beginnen
polo staat nu op de bumpers, motorkap en achterklep geheel in de grondverf
twijfel nog om de achterklep te ontdoen van VWlogo, wisser en g40 logo
plan is nu dat hij de 3de week november gespoten gaat worden
wil voor die tijd nog
kleinere poelie + chip erop hebben
bovenste lagers veerpoten vervangen en
wiellagers achter vervangen
voorbumper voorzien van 6n lip (licht op de kast)
veerpoot brug monteren (is al klaar alleen nog monteren)
middenconsole nog afwerken en de reeds bestelde vdo meters monteren
(wat er nu in zit werkt maar of het betrouwbaar is daar heb ik me vraagtekens over?)
-
Als het goed is werkt het nu weer -thumbsup-
klopt -ja-
-
zolang je druk meter in 0 positiue twijfelt tussen 0,2 of -0,2 bar zeg ik niet betrouwbaar .
-foto- zijn we gek op -thumbsup-
btw hoe rijdt ie voor de rest ?
-
das best wel ernstig serieus idd
-
zolang je druk meter in 0 positiue twijfelt tussen 0,2 of -0,2 bar zeg ik niet betrouwbaar .
btw hoe rijdt ie voor de rest ?
drukmeter werkt helemaal niet goed
staat bij stationair op-o,5 en als je gas geeft op +o,5
oliedruk is wel goed (is gelijk met de meter op het blok
olie temp is ook redelijk
voor de rest rijd hij goed
mag nog iets sneller maar hoeft niet perse
-
polo staat nu op de bumpers, motorkap en achterklep na, geheel in de grondverf
Kuch......compleet vergeten.......ik mot nog steeds op zolder kijken......kuch.........
-
mijn drukmeter van de g-lader stond ook altijd op -0.5 als hij stationair draaide dus das normaal.. Het gaat toch om de g-lader druk meter??
-
Klopt helemaal, stationair en bij weinig gasgeven heerst er gewoon onderdruk in de inlaat.
Pas bij meer gasgeven sluit de bypass-klep en wordt er druk opgebouwd.
Waarbij 0,5 voor een originele lader redelijk is.
Niet ergens een lekje in de het inlaattraject (alles na de lader), of slippende riemen?
-
ik had met mijn g40 0.7 bar druk.. Deze was wel vers gereviseerd door arno, verder was alles origineel..
-
Klopt helemaal, stationair en bij weinig gasgeven heerst er gewoon onderdruk in de inlaat.
Pas bij meer gasgeven sluit de bypass-klep en wordt er druk opgebouwd.
Waarbij 0,5 voor een originele lader redelijk is.
Niet ergens een lekje in de het inlaattraject (alles na de lader), of slippende riemen?
wel een bewerkte kop met inlaat -thumbsup-
-
g lader komt bij arno vandaan en heeft pas net 1100 km gedraaid
maar we gaan kijken met de nw meters wat hij doet
voorlopig staat hij even in de stalling
-
g40 gaat eindelijk naar de spuiter (2de week jan.)
foto's zullen dan volgen van de bewerkingen
hierbij de beloofde foto's voor retropollo
-
Klemmetje dis.kap nog steeds foetsie?
-uitlachen- Plamuurbak -moon-
(je weet wie 't zegt he -thumbsup- )
-
Klemmetje dis.kap nog steeds foetsie?
klemmetje zit er al lang en breed op( verkoop nu een polo met 3 klemmetjes erop) -boehoe-
-
o kijk eens aan, het was ff zoeken voor me naar je topic. maar wie zoekt zal vinden he
ik zie dat je ook een g-unit hebt. is ook een orginee genisis? wand ik ben momenteel ook bezig me polo compleet op nieuw op te bouwen, heb reeds als alles spuit werk gedaan. vandaag eindelijk me compleet kw schroef er onder gelepelt. ziet er goed uit -thumbsup-
-
-uitlachen- Plamuurbak -moon-
(je weet wie 't zegt he -thumbsup- )
plamuur bak staat bij de spuiter
gaat van de week helemaal in de 2k grondverf zwart (ivm evt. steenslag die dan minder opvalt) en
dan gelijk een 2k kleur(glans)lak erover heen om alle oneven heden er daarna uit tekunnen schuren
en als alles dan goed mag gaan wordt hij 14 jan van binnen en buiten helemaal gespoten (alleen motorruimte niet
die is met de revisie van het blok al onder handen genomen)
en vanochtend net voordat we naar de spuiter gingen toch besloten om de gaatjes van het logo dicht te lassen dus achterklep was 2 uur later bij de spuiter
foto's volgen zodra hij in de grondlak staat
-
Goed bezig -thumbsup-
-
gaat van de week helemaal in de 2k grondverf zwart (ivm evt. steenslag die dan minder opvalt)
klein beetje paarse lak erdoor heen mengen en steenstlag valt niet eens meer op -marcel-
-
heb de g40 net op gehaald bij de spuiter, hij zou in eerste instantie schuren maaaar wegens tijd gebrek mag ik het zelf doen ( scheelt wel weer in de prijs) en die was toch al niet teveel
dus van de week genoeg te doen en lekker op me gemakje schuren en dan gaat hij volgende week weer terug voor het laatste laagje
en paarse lak is door de grondverf meegegaan dus later hopelijk wienig last van zichtbare steenslag
maar hierbij de foto's omdat we daar allemaal zo gek op zijn (incl ikzelf)
-
-thumbsup- ziet er weer netjes uit ;)
-
Zelfs in de grondlak ziet het er al netjes uit -thumbsup-
-
niks meer aan doen:)
(serieus; goed bezig!) Is dit trouwens een Genesis uitvoering? Aan de stoelen te zien wel. Zo ja; komen er ook weer originele stickers op of geef je daar niet zoveel om?
-
Goed bezig, Dr. Dré! -thumbsup-
-
Heel slim om de grondlak ook paars te doen -thumbsup-. Zo hebben wij dat bij de porsche van mijn baas ook gedaan en steenslag valt echt bijna niet op.
Zo wil ik het straks ook doen :).
Mooi werk -thumbsup-
-
Ah: einde plamuurbak -thumbsup-
Wordt een mooi karretje straks => alles is aangepakt -dj-
-
niks meer aan doen:)
(serieus; goed bezig!) Is dit trouwens een Genesis uitvoering? Aan de stoelen te zien wel. Zo ja; komen er ook weer originele stickers op of geef je daar niet zoveel om?
dat zal niet meevallen!! dan zul je bij ruudsvwshop moete aankloppen en die is nou niet ech goedkoop!!!
of via een stickerwinkel laten namaken -thumbsup- of nog mooier, fotografiesch laten spuiten opde wagen!!
-
(serieus; goed bezig!) Is dit trouwens een Genesis uitvoering? Aan de stoelen te zien wel. Zo ja; komen er ook weer originele stickers op of geef je daar niet zoveel om?
org genisis uitvoering en een setje stickers ligt hier, maar komen er niet op
de org stickers (wat er van over was) eraf gehaald en op werk laten namaken
ze zijn digitaal op stickervellen gezet waar auto's mee ondergeplakt worden voor reclame
-
g 40 staat helemaal klaar om te worden voorzien van de laatste kleur en lak lagen
morgen gaat hij retour spuiter en dan dinsdag of woensdag retour klus/hobbyhok
en dan nog ander halve week de tijd om hem op te bouwen voor de nieuwjaars borrel/meeting
-
effe snel een nw update -ja-
g40 staat inmiddels weer gespoten en wel in het klus/hobbyhokje (zie foto's) -cool-
vandaag al het een en ander gedaan, morgen alle kabels en draden van de radio erin
vloerkleed erin en dan wachten tot de stoelen en bank droog zijn van de schoonmaak beurt
en dan van de week een paar avonden doorgaan en als het allemaal mag lukken kan hij 1 feb mee naar de nieuwjaars meet en greet
-
-thumbsup-
Nice and shiny new coat! -love-
-
en nog effe een fototje van de zelf gecleande bumpers -dunno-
ben wel redelijk tevreden met het resultaat van de bumpers maar heb ook een setje org. mee laten spuiten
en effe een fotoje erbij van de achterbumper die nu deelsin de voorbumper zit gelast
-
strak werk man -thumbsup-
-
mooi joh -thumbsup-
Ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet, zal vast wel mooi zijn
-
-thumbsup-
-
-cool-
Ga je ook weer een lila-biesje in de bumpers plakken?
-
Netjes -love-
-
Bumpers in kleur + zwart: NICE!
Zo veel mooier als volledig in kleur ( imho ) !
-
Bumpers in kleur + zwart: NICE!
Zo veel mooier als volledig in kleur ( imho ) !
klopt bovenzijde is ook opnieuw gespoten in de innotec
is echt mooi spul spuit je weer opnieuw ribbeltjes erin
als ik eraan denk zal ik de bus 1-2 meenemen
-
Zojuist net ff gauw in 't echie bekeken:
als een verse keutel in de maneschijn -cool-
Echt mooi geworden -thumbsup-
-
ben helemaal in -love- met me g40
effe snel een paar foto's bij zetten
buitenkant nu bijna helemaal klaar op een spiegel, achterraam en ruitenwissers na
binnen zijde is nog een drama, maar gaan we van de week oplossen zit alleen in twijfel of het interieur nu
wegbrengen en gelijk in het leer zetten of eerst -sturen- en dan over een maand of 2 het laten doen
wil eigenlijk rijden en aankomend weekend hem meenemen dus is nog twijfel twijfel ? ?
-
en hier de spuitbus die wonderen doet met de structuur van je bumpers en lijsten
-
Ziet er echt mooi uit met de lijsten en bovenkanten van de bumpers zwart!!
Tis weer een nieuwe! -thumbsup- -thumbsup-
-
Eerst mee naar de meeting, direct de maandag daarna het interieur wegbrengen... -ja-
-
dus hiermee kan je verweerde bumpers weer mooi zwart krijgen?
-
én de structuur weer herstellen..
-
bovenstaande spuitbus moet volgens hun website nog wel worden overgespoten.
niet uv bestendig bla bla bla.
Daarna kan er een speciale laklaag overheen.
Te verkrijgen in verschillende kleuren.
Structuurcoating zoals hierboven op de afbeelding
http://www.innotec.nl/nl/producten/producten.php?TypeID=122&ProductID=41
Kleurlaag
http://www.innotec.nl/nl/producten/producten.php?TypeID=122&ProductID=39
Eventueel benodigde primer
http://www.innotec.nl/nl/producten/producten.php?TypeID=122&ProductID=525
-
dus hiermee kan je verweerde bumpers weer mooi zwart krijgen?
patrick dat kan, maar als je het goed ontvet en daarna met een goede mat zwarte spuitbus het spuit is het ook goed
vooral als ze alleen maar verweerd zijn en niet beschadigd is ook iets goedkoper want vind de bussen nog al aardig prijzig
én de structuur weer herstellen..
jaap dat klopt en vooral om schade's te herstellen of zoals bij mij was een ander stuk ingezet om de
nummerplaat uitsparing weg te halen
maar helaas even een paar dagen rust want me rug wil niet wat ik wil
ging niet helemaal goed gisteravond (en het lag niet aan het verkeerde standje)
-
bovenstaande spuitbus moet volgens hun website nog wel worden overgespoten.
niet uv bestendig bla bla bla.
Daarna kan er een speciale laklaag overheen.
Te verkrijgen in verschillende kleuren.
Structuurcoating zoals hierboven op de afbeelding
http://www.innotec.nl/nl/producten/producten.php?TypeID=122&ProductID=41
Kleurlaag
http://www.innotec.nl/nl/producten/producten.php?TypeID=122&ProductID=39
Eventueel benodigde primer
http://www.innotec.nl/nl/producten/producten.php?TypeID=122&ProductID=525
klopt enigsinds heb het daarna met een mat zwarte laag afgewerkt, maar niet afgewerkt blijft het perfect zitten want de scenic van moeders de vrouw rijd er al 3 jaar mee rond zonder afwerking en zie nog geen verschil met die van mij en die zijn net gespoten
-
waanzinnig mooi geworden ziet er weer uit als nieuw.
ben benieuwd naar het interieur.
-
hmm hecht het ook goed op mestaal? Inlaatbuis van de G40d moet nog aangepast ( en is reeds gedemonteerd ). Wilde het eigenlijk met structuur rijke unterbodenschutz doen, maar dat werkt heel kut bij en is nogal grof.
Als het een beetje tegen hitte kan, en een stootje.. dan ben ik bij deze koper van zo'n bus ( als je het kunt leveren tegen een niet aan de goudprijs gelijkende prijs )..
Of kan je d'r niet aankomen/ ben je d'r niet bij zondag?
-
hmm hecht het ook goed op mestaal? Inlaatbuis van de G40d moet nog aangepast ( en is reeds gedemonteerd ). Wilde het eigenlijk met structuur rijke unterbodenschutz doen, maar dat werkt heel kut bij en is nogal grof.
Als het een beetje tegen hitte kan, en een stootje.. dan ben ik bij deze koper van zo'n bus ( als je het kunt leveren tegen een niet aan de goudprijs gelijkende prijs )..
Of kan je d'r niet aankomen/ ben je d'r niet bij zondag?
jaap ben er zondag bij zal kijken of ik voor die tijd nog een bus kan regelen
en anders neem ik me eigen busje wel mee kan je kijken of het wat is
-
eindelijk heeft hij de klus/hobby hok verlaten en hebben we net effe snel kunnen -sturen-
maar morgen kunnen we genieten en een lekker stukje toeren
-
maar voorlopig eerst maar even lekker genieten
ook nog maar even snel een stukje muziek erin gebouwd alleen nog even een paar mooie deurbakken maken
zijn al redelijk gevorderd maar lukte me niet meer om deze klaar te krijgen voor de meet
-
Mooi,wat voor soort deurdoorvoer gebruik jij om straks je kabels door te voeren?
-
Mooi,wat voor soort deurdoorvoer gebruik jij om straks je kabels door te voeren?
eigenlijk niks
heb een gaatje naast de deurschakelaar geboord en een gaatje naast de verstevigings balk en daar een rubbertje in wat afsluit en daar het draad door
het draad heeft niks te lijden door het open en dicht doen omdat het nergens iets raakt
je kan het eventueel met vulkaniserende tape omwikkelen om beschadigingen te voorkomen
kijk evenetueel morgen maar
-
Hmmm,zal wel willen kijken maar kan door omstandigheden niet bij zijn.
-
ziet er netjes uit zo -wtf- 6n bumperlip , heeft deze zonbeetje dezelfde maten of moet je hem in het midden en aan de zijkanten inkorten ?
-
ziet er netjes uit zo -wtf- 6n bumperlip , heeft deze zonbeetje dezelfde maten of moet je hem in het midden en aan de zijkanten inkorten ?
bumperlip is van een golf4 en dan de middelste strip waar de nummerplaat in zit en deze ingekort aan de zijkanten en in het midden zodat me nummerplaat paste en daarna vast gepopt
-
Zag er goed uit het wagentje!!
Heb je toevallig nog een foto van die anti tik olie waar je het gister over had?
-
Gaaf die uitlaatpijp -klappen-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WVV7AI8N.jpg)
-
super/powersprint ??
zijn leuke dempertjes ooit zelf 1 gehad onder een coupe,ik wil deze wel weer hebben maar dan met een langere eindstuk voor mijn sedan.
-
Nóg langer?
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTVMIBLD.jpg)
Sorry, laatste offtopic post -gert-
-
super/powersprint ??
zijn leuke dempertjes ooit zelf 1 gehad onder een coupe,ik wil deze wel weer hebben maar dan met een langere eindstuk voor mijn sedan.
super/powersprint? ja misschien het spruitstuk -dunno-
uitlaat is van voor tot achter geheel zelfgemaakt en de demper is er 1 van een (sl)opel 59 mm en de rest is een lege kat en van voor naar achter 60 mm en het eindstuk gepolijst en in de 2k lak gezet voor zolang dat blijft zitten
-
Jeetje Jestan, respect voor die Genesis van je! heb net het topic gezien waar hij onder de afbijt zit! Was dat bewust of een actie uit jaloezie?
-
Ghehe, wel geinige pijp zo er achteruit.
Steekt die ook achter de bumpert uit?
Dan moet je hem voor de APK wel ff inkorten uitervaring.
-
mark2fpolo zegt van niet, (of skooty) maar volgens mij wel. Zie wel even, moet sowieso nog anders.
-
volgens mij is dit tekort voor een sedan,wil je dat eens meten hoelang die eindpijp is.
Hij hoeft er geen meters uit testeken onde mijn auto.
-
bedoel je mij? wil ik best even doen hoor!
-
maakt niet uit beide mag ook. -thumbsup-
-
Jeetje Jestan, respect voor die Genesis van je! heb net het topic gezien waar hij onder de afbijt zit! Was dat bewust of een actie uit jaloezie?
wat ik begrepen heb was dat een actie van een boze ex schoonfamilie (niet van mij gelukkig) -dunno-
maar voorlopig is die zo goed morgen alleen effe een nw voorruit erin met band
-
heb ik nu ook erin, is veel mooier! zal morgen even meten patrick
-
Heb een pogiging gedaan;
Geen cm band te vinden!
Denk dat hij 25 cm is. Complete demper rond de 50
zodra ik WEL een cm band heb hoor je de exacte lengte
-
even een kleine update
net zoals bij jan ook vandaag maar even de voorruit omgewisseld
was niet echt nodig maar wou toch een band erin en als je er dan toch 1 besteld voor jan waarom dan ook niet gelijk voor jezelf
vandaag ook maar gelijk eens het gebonk aan de rechterkant opgelost schokbreker zat los in de veerpoot en op advies van de dealer deze los gehaald alles schoongemaakt en toen olie in de veerpoot gedaan en de schokbreker er opnieuw in laten zakken totdat de olie eruit kwam en daarna de hele poot weer in elkaar gezet en gemonteerd en weg was het gebonk
en ja dit alles nodigde het toch uit toen ik net terug kwam van even weg geweest op de snelweg met de tomtom toch maar een keer kijken wat hij doet en het is me gelukt de tomtom gaf aan 202/120
en hij bleef maar rood knipperen totdat ik weer op de 120 zat
-
-thumbsup- En dat is nou ook wat Jan gaat zien! -ja-
Bij die snellheid zit ik met geknepen billen hoor ......
-
-thumbsup- En dat is nou ook wat Jan gaat zien! -ja-
Bij die snellheid zit ik met geknepen billen hoor ......
mwoh valt mee , goede remmen ,goede wiel geometrie , goede ophanging , dan heb je geen centje pijn
-
Zal best Serge, maar mijn max snelheid is ooit 170 geweest. Vond ik hoe dan ook wel spannend ..
-
Zal best Serge, maar mijn max snelheid is ooit 170 geweest. Vond ik hoe dan ook wel spannend ..
Ligt er maar net aan waar & wanneer..
Heb bij bij veel lagere snelheden steviger (ook) met de billen stijf tegen elkaar gezeten...
-
Ligt er maar net aan waar & wanneer..
Heb bij bij veel lagere snelheden steviger (ook) met de billen stijf tegen elkaar gezeten...
kan me nog herrinerren , ; serge er komt daar een bocht aan
ja,
zou je niet remmen
ja,
vervolgens de vingerafdrukken van jaap in het dashboard geplant hebben en hoek bocht door
:)
-
Zal best Serge, maar mijn max snelheid is ooit 170 geweest. Vond ik hoe dan ook wel spannend ..
Foto-tje van mijn VDO-tripcomputer in nov. vorig jaar nadat auto bij Rica Enkhuizen helemaal opnieuw is afgesteld en geprogrammeerd :D
(Heb boven de 200 niet meer op snelheidsmeter durven kijken, maar die heeft waarschijnlijk de 230 aangetipt)
IK DOE DAT NOOIT MEER!
-
vond 190 op de tom tom ook wel een aardige (geen afwijking )
-
ach het is allemaal goed gegaan en binnenkort naar arno voor een kleine poelie met chip en dan kijken wat hij doet
en dan over eentijdje de g-lader laten bewerken als dat nodig mocht zijn
en tussen tijds een mooie bastuk zien te scoren
-
Ligt er maar net aan waar & wanneer..
Heb bij bij veel lagere snelheden steviger (ook) met de billen stijf tegen elkaar gezeten...
Denemarken, vrouw achter het stuur? -uitlachen-
-
Denemarken, vrouw achter het stuur? -uitlachen-
Jaap stapt uit (beetje wittig): sodeju, die weet 't gaspedaal wel te vinden :D
Die paar keren dat ik de 200 op teller heb gezien,
vond ik 't spannende wel meevallen.....had nerveuzer verwacht.
Beetje leuke ophanging en goed rubber doet best veel.
Btw: een echte 2 GT doet ook al 190 op teller: das veel spannender -ja-
Maaruh ontopic: foei Andre of beter: kijk je uit voor je rijbewijs.
Mot je geen gewoonte van maken, want vroeg of laat komt de hufterbrigade langszij.....
-
Jaap stapt uit (beetje wittig): sodeju, die weet 't gaspedaal wel te vinden :D
Die paar keren dat ik de 200 op teller heb gezien,
vond ik 't spannende wel meevallen.....had nerveuzer verwacht.
Beetje leuke ophanging en goed rubber doet best veel.
Btw: een echte 2 GT doet ook al 190 op teller: das veel spannender -ja-
Maaruh ontopic: foei Andre of beter: kijk je uit voor je rijbewijs.
Mot je geen gewoonte van maken, want vroeg of laat komt de hufterbrigade langszij.....
weet ik sjon, kwam net bij de cbr keuring vandaan en wou weten wat die deed
maarja heb laatst een wiellager bij iemand gehaald met me v5 en daar ging de teller over de 230 heen
heb een andere liggen hier voor je maar breng hem niet met die snelheid terug
-
vrouw achter het stuur? -uitlachen-
vrouw achter het stuur bloed aan de muur :)
-
vrouw achter het stuur bloed aan de muur
pas maar op met deze vrouw......voor je het weet zoekt ze je op en dan heb je een probleem. -marcel-
-
vrouw achter het stuur bloed aan de muur :)
Of poep in je broek -nana-
-
Vraagje Andre,
die kentekenplaat, mag dat van de blauwe vrienden?
-
officieel niet(blauwe gedeelte) maar hij is leesbaar van uit een hoek van 45 graden
-
formaat mag uberhaupt niet, zonder een toevoeging op je kentekenpapieren (18.2 geloof ik), ook al zat er een blauw gedeelte op.
-
als je amerikaanse bumper monteert inclusief kofferklep (figure of speech),mag je zonder wijziging amerikaans formaat plaat plaatsen .
maar denk eens in de alfa 156 (wordt gek van de nummering van alfa) heeft een sticker op de motorkap ipv een plaat en staat ook niet op kenteken
-
als je amerikaanse bumper monteert inclusief kofferklep (figure of speech),mag je zonder wijziging amerikaans formaat plaat plaatsen .
maar denk eens in de alfa 156 (wordt gek van de nummering van alfa) heeft een sticker op de motorkap ipv een plaat en staat ook niet op kenteken
Die discussie heeft een maat van mijn pa verloren, had een Porsche 924 met Amerikaanse bumpers....en een bekeuring. Schijnt idd in de papieren vermeld te moeten zijn.
-
Klopt, moet op kenteken staan!
-
Denemarken, vrouw achter het stuur? -uitlachen-
Even op inhaken: Ja, vrouw achter het stuur.. maar ik had het ook over LAGERE snelheden.. Geloof niet dat t met een tempo van dik onder de 200 ging destijds. In iedergeval dik over de 100!
-
als je amerikaanse bumper monteert inclusief kofferklep (figure of speech),mag je zonder wijziging amerikaans formaat plaat plaatsen .
maar denk eens in de alfa 156 (wordt gek van de nummering van alfa) heeft een sticker op de motorkap ipv een plaat en staat ook niet op kenteken
De Audi Fox had amerikaanse bumpers EN alleen maar plek om een kleine te monteren . RDW gaf geen aanvulling op het kentekenbewijs . Ik moest de voorbumper maar slopen en aanpassen .
-
pfff,rdw -wanker- -gert-
-
hmmz my bad dus -hug-
-
@ Andre: jezus man, wat een topicje... Net ff alles doorgelezen en nu pas begrijp ik dat je die prachtige G40 eigenlijk helemaal zelf "teruggehaald" hebt.
Keep up the good work man: niet zeuren en meteen alles goed aanpakken, daar houd ik van. Goedkoop is duurkoop en heeft nog nooit gewerkt uiteindelijk.
Nu alleen nog ff een Bastuckje met enkel rond recht eronder en je bent helemaal de man!
-klappen-
Groet, Jan.
-
wat nu dan , die super bumper de verkoop in ??
-
Tijd voor een update joh
-
Tijd voor een update joh
zal morgen effe foto's maken en beschrijven watwe hebben gedaan -ja-
-
hier dan de foto's van de aanpassingen/veranderingen
veerpootbrug aan de voorzijde eindelijk maar eens gemonteerd
enige tijd geleden ook al eens me voorruit vervangen en dan maar gelijk een zonneband erin
maakt het net iets beter af
-
nog een kleine veandering aan de voorzijde in combi met de achterzijde
achter schijven (golf2 gti) met powerflex rubbers erin
remverdeler verwijdert en naar de prullenbak verwezen
vooraan hoofdrembekrachtiger gereinigd en voorzien van een nw hoofdrem cilinder van een
golf2 gti 22,2 mm ipv van de org 20,6 mm
deze aanpassing was niet echt de bedoeling op de schijven achter na dan maar we kregen het niet goed op druk dus dachten we dat de hoofdremcilinder het niet aan kon of reeds was overleden en nw erin en nog geen druk toen een nw van een golf erin en jahoor weer geen druk
blijkt dat bij een golf de remklauwen op een andere stand gemonteerd zitten dan nu bij de polo, dus onderste boutjes van de remklauwen los het hele zooitje omhoog gebogen en alles opnieuw onlucht
en ja hoor een perfecte druk en het verschil is echt merkbaar
de schijven niet zozeer maar de 2 mm in de hoofdrem cilinder wel, hij reargeerd toch wel wat beter dan voorheen
-
volgende wat op de planning staat is de vervanging van de koppakking deze is helaas een heel klein beetje lek op het beruchte hoekje (is het nadeel van een niet org kopping gebruiken tijdens het opbouwen)
en dan maar gelijk de motor er even uit en de binnenzijde spuiten en nog wat losse delen in de kleur van de g40 spuiten (ruitensproeier tankje, rembekrachtiger, expansievaatje , kleppendeksel)
en gelijk even een paar verstevigings hoeken aanbrengen voor het spuiten en dan de hele zooi weer terug bouwen en dan even naar arno voor de laatste aanpassingen.
en tussen door doen we nog even een kleine aanpassing, toen we laatst in oosterhout waren enn ik keek naar de polo vond ik dat hij toch wel hele erge grote flaporen had(spiegels) en hoe langer ik er over na ging denken hoe meer ik het niet meer vond staan dus daar ook maar wat anders voor verzinnen (zie foto)
-
jij doet erg veel goeds met de polo ;) spiegels ook super , van die druppels is geen gezicht , maar origineel ook niet , dus dan maar zo , mooi ! ;) schijven achter is ook mooi , hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag , bedoel tis geen plug & play ofwel ? maja zou zegge ga zo door , word egt een gaaf gebakje !
-
Ik heb ook ooit van die Engelmann spiegels + voet gehad, op een polo2 vind ik het niet mooi, maar bij een 2F lijkt het beter te staan.
Je bent de auto aan het 'perfectioneren' -thumbsup-
-
tja t blijven opel spiegels daarom ga ik voor de californian spiegels.
-
@ Andre: ziet er keurig uit allemaal, geen halve maatregelen...
Zie je donderdagavond: gaan we gezellig benzine snuiven...
Groet, Jan.
-
een tussen de werkdagen door nog een klein beetje gehobbyd in de late avond uurtjes
we moesten nog steeds de speakerbakjes afmaken zie hier het resultaat
begonnen met een mal van purschuim en die in model gesneden en daarna glad afgewerkt met gips
om ze vervolgens te voorzien van 2 lagen polyester
-
en daarna het geheel geschuurd en netjes in de plamuur gezet dat geheel weer heel netjes glad geschuurd
om vervolgens heel ligt in de primer te zetten en daarna netjes in de innotec gezet en dat afgelakt met motip matt zwart.
en tussen door ook nog even de tweeters in de spiegel verstelling gezet omdat deze gaten overbodig zijn geworden
de spiegels staan inmiddels ook in de grondverf en zijn klaar om gespoten te gaan worden (gaan we proberen van het weekend te doen maar voor groningen zitten ze er op)
-
-wtf-
R E S P E C T
lijkt wel alsof het zo hoort! -love-
-
Die heb ik zo ook al liggen.. Moet alleen de rechterbak nog steeds afmaken -boehoe-
Ziet er netjes uit, tweetertjes ook!
-
Heel netjes Andre!
Groet, Jan.