Nou, Roel, allereerst hartelijk gelachen om je positieve opvatting:
Maar daarnaast word ik ook nog wel een beetje optimistisch van je voorberekening, want die geeft een constant beeld per jaar, waar bij het opheffen van álle vrijstellingen je in het eerste jaar een grote winst zou verwachten (totale voorraad van momenteel vrijgestelde auto's), met daarna jaarlijks een restbedragje (van de auto's die dat jaar in aanmerking zouden komen voor vrijstelling).
In mijn uitleg zou dat betekenen dat het opheffen van vrijstellingen mogelijk toch alleen voor nieuwe gevallen zou gaan gelden, en dan kan ik het er nog wel mee eens zijn ook... (en zou ik met mijn 4 30+'ers en 1 '85-er aan de goede kant van de streep zitten).
hmm.... is maar net hoe je het bekijkt....nu ik er zo over nadenk
als ze er vanuit gaan dat een deel van de nieuwe aanwas wordt gesloopt niet.
als je er vanuit gaat dat dat dit jaarlijks het verschil is t.o.v. wel wegenbelastingvrij.... goed punt..
maar volgens mij heeft men het om een structurele bezuiniging en niet op een optelsom van bezuinigingen dus ik deel je optimisme helaas niet...
maar goed. zonder aanvullend verhaal blijft het een beetje koffiedik kijken.
mijn broer was in ieder geval blij: hij moet dan ergens rond de 200,- per maand aan wegenbelasting aftikken voor zijn oldtimers (nu dus 0,-)