Algemeen forum > Techniek

Motor uitbouwen

(1/2) > >>

Arjan:
Eindelijk gaat het Zaterdag gebeuren. Het kloppend hart gaat uit de einzer. Maar wat is de echte benaming en maat van de dop die ik nodig heb voor de bouten van de aandrijfassen?? En kan ik de bak laten zitten als ik het blok wat kantel bij het eruit lichten van het blok??

Arjan

Ken:
Ik zou de naam van die dop ook niet weten :P
En ik denk niet dat het gaat lukken zonder de versnellingsbak ermee uit te halen.
Kijk eens naar de plaats tussen motor en auto aan de linkerkant, nie genoeg ruimte om je motorblok naar links te schuiven zodat de bak eraf is denk ik :)

:
Grote motorsteun erafhalen, dan gaat dat prima, pas nog gedaan.(wel eerst de steekassen demonteren natuurlijk)

alfred:
Die "dop" heet gewoon een dop en ik meen dat het dop 20 of 22 is. Die krengen zitten altijd moervast dus een luchtsleutel is ideaal gereedschap vor de klus. Anders de rempedaal vastzetten en met een stuk buis je ratel/sleutel verlengen. En van wat ik heb gelezen/gehoord kan bij de polo de motor er zonder bak uit worden gelicht.

Gert:
En wat ik uit ervaring weet : Motor kan met bak tegelijk eruit en er weer in .
Kijk maar naar mijn Derby : geen krasje  , niks  :)

Wel met een vorkheftruck gedaan .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie