Hallo allen,in mijn polo 2 coupe rij ik nu al een tijdje met een 1600 abu ,cilinderkop is aangepast aan inlaat zijde en er staat een gt 3f spruitstuk op en complete g40 uitlaatlijn.De motor draait op injectie en ontsteking systeem van een 1300 nz.vroeger heb ik altijd met een 1300 2g (in nederland mh als ik mij niet vergis) gereden .nu vond ik de 1300 toch vinniger aanvoelen als de 1600 abu.Daar ik de geschiedenis van het abu blok niet ken sta ik voor volgende keuze abu compleet reviseren en eventueel bij tunen heb een 3f nokkenas en ook nog scherpe nokkenas denk iets van een 264 graden ,of heb ook nog een 1300 2g ,en 1400 aex blok liggen waar ik ook niet veel geshiedenis van heb.De polo wordt puur hobby matig gebruikt maar moet wel om de twee jaar de Belgische auto keuring langs dus het moet er min of meer origineel blijven uitzien van daar ook destijds de keuze voor de nz injectie .Wil ergens het ideale evenwicht vinden tussen koppel en trekvermogen met toch een iets of wat betrouwbare levensduur.