en vanochtend hadden de dyf lagers besloten om met een klaagzang en gerammel aan te geven dat het tijd was om er echt iets aan te gaan doen .
ff de lokale sloperij gebeld (bijkerk)waar ik goed mee kan .
deze had nog een 5 bakje liggen van een 6n aan een aea motor .
bakje daar voor een lief bedrag van 100 euri mee genomen .
op de bak stond de code cwu
de oude bak was een ceg
dus vanavond om 1700 uur begonnen met de bak onder de auto uit te slopen op mijn werk.
auto op de 2 kolommer , tl werlamp aan de kap gehangen (zo'n versie die lekker net zo breed is als de auto )
en een motorsteun over de motor gehangen zodat deze de motor vasthield als de motorsteunen weg waren ,deze kun je ook in hoogte verstellen .
nu is het wat rottig sleutelen als je je linker wijsvinger niet kan gebruiken ,en dat merk je wel op die plaatsen waar je wat minder bij kan .
maar om klokslag 1830 lag lag de bak op de grond .
de nieuwe bak voorzien van verse olie en wat dope's (mijn geheim
)
tevens de pulsgever veerwijderd en wat overtollige aanhangsels van de 6n .
de nieuwe bak op een klein rijtafeltje gezet zodat ik hem niet hoefde te beuren en moeilijk hoefde te bewegen wat nu wat rottig gaat (kwam ik aldoende achter nadat ik het toch geprobeerd had en ff op mijn kiezen moest bijten en zachtjes ff met boven sprak toen mijn vinger zei dat dat echt niet ging )
bak onder de auto geplaatst en de auto zachtjes laten zakken tot de juiste hoogte (aandrijfassen had ik voor het gemak maar ff weggehaald)nu floepte de bak er op als een p in een weduwvrouw .
uiteindelijk was alles afgemonteerd en afgevuld(kvst)om 2100 uur .nog de pook afgesteld .
sleutel omdraaien ,niks .startmotor gaf geen sjoege .
na een v meting gedaan te hebben bleek er een 0,2v verlies te zijn over de massa , dat kon het ook niet zijn .pulsdraad gaf ook 12,4 volt,dynamo gaf op de plus ook 12,4 volt .en de startmotor deed niks .en bleef niks doen .niet klikken niks.
startmotor weer gedemonteerd .
mbv een startaccu de motor gecontroleerd ,niks ,wacht ff daar zit nog een pikkie waar een schuif stekker aankan ,daar proberen ,jawel er was leven ,en er klonk luidkeels een roep met boven (hoe kon ik zo'n fout maken en er een uur aan verkloten )
jawel de start motor terug geplaatst en het beestje liep weer .tevens keek ik naa mijn gaspendaal en vonde deze wel een verek korte slag hebben (nooit op gelet
)gaskabel afgesteld en de gasklep kon zowaar nog helemaal open .
dus om 2230 af naar huis en met een fijn rijdend karretje