Auteur Topic: welke verlagingsset is het mooist???  (gelezen 2932 keer)

Offline peter1975

  • Non-Register lid
  • Berichten: 42
welke verlagingsset is het mooist???
« Gepost op: zo, 25 mei 2008, 22:31:01 »
Hallo allemaal

Ik heb eens gekeken naar alles wat ik van verlagen kan vinden van topics over verlagen. Ik wil mijn polo gaan verlagen en kom er niet helemaal uit hoever ik hem naar de grond wil halen. Ik heb dus een coupe genisis uitvoering met de 13 inch orignele sportvelgen erop. Heb nu diverse foto´s gezien, maar wilde vragen of er nog iemand foto´s heeft van zijn/haar polo coupe en met hoeveel die verlaagd is en velgenmaat er op zit. Dan kan ik eens gaan vergelijken en dan een keuze maken.


Alvast bedankt.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #1 Gepost op: zo, 25 mei 2008, 22:37:29 »
Wat je zelf mooi vindt..

Als we de rollen nou eens omdraaien: als jij nu eens foto'tjes post van polo's waarvan jij denkt: dat ziet er goed uit, dan kunnen wij waarschijnlijk wel raden wat voor verlaging d'r onder zit.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #2 Gepost op: zo, 25 mei 2008, 23:10:57 »

Offline peter1975

  • Non-Register lid
  • Berichten: 42
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #3 Gepost op: zo, 01 jun 2008, 18:51:45 »
Nou ik heb eens wat mensen hier in de regio gevraagd hoever ze hun polo verlaagd
hebben en niemand die weet hoever hun polo verlaagd is, hebben ze allemaal zo gekocht. Ik denk ga eens bij de zaken aan waar men verlagingssets verkoopt en vragen of zij mij kunnen vertellen wat ik wil weten. Maar ze stellen me allemaal teleur.
Niemand van de zaken waar ik ben geweest kan me vertellen dat als ik mijn polo met 4 cm verlaag of hij dan voor en achter even hoog van de grond ligt. ik wil dat mijn auto recht ligt om het zo te noemen.
Ik kan helaas niet van mijn eigen polo uitgaan omdat de veren doorgezakt zijn achter
en ook omdat mijn auto van achter gezien een beetje aan de rechter zijde naar beneden hangt. En dan krijg je dat als je naar een handelaar in volkswagen ond gaat
(vpc buchten VolksPartsCenter) dat het personeel onderling in discusie gaat over een setje 40/40 en 60/40. Kan mijn iemand vertellen wat ik wil weten.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #4 Gepost op: zo, 01 jun 2008, 21:22:43 »
Nou ik heb eens wat mensen hier in de regio gevraagd hoever ze hun polo verlaagd
hebben en niemand die weet hoever hun polo verlaagd is, hebben ze allemaal zo gekocht. Ik denk ga eens bij de zaken aan waar men verlagingssets verkoopt en vragen of zij mij kunnen vertellen wat ik wil weten. Maar ze stellen me allemaal teleur.
Niemand van de zaken waar ik ben geweest kan me vertellen dat als ik mijn polo met 4 cm verlaag of hij dan voor en achter even hoog van de grond ligt. ik wil dat mijn auto recht ligt om het zo te noemen.
Ik kan helaas niet van mijn eigen polo uitgaan omdat de veren doorgezakt zijn achter
en ook omdat mijn auto van achter gezien een beetje aan de rechter zijde naar beneden hangt. En dan krijg je dat als je naar een handelaar in volkswagen ond gaat
(vpc buchten VolksPartsCenter) dat het personeel onderling in discusie gaat over een setje 40/40 en 60/40. Kan mijn iemand vertellen wat ik wil weten.

Tja. ben zelf ook nog leek, maar heb net een setje 60 / 40 afgesproken die er (ooit) onder komt.
Volgens mij is dat ook wat het meest gangbaar is. Een polo hangt voren wat hoger, dus om het allemaal wat recht te trekken neem je 60 / 40 ipv 40 /40.
Ik moet er bij zeggen dat het om een polo 1f gaat, maar ik kan mij niet heugen dat het voor de latere modellen veel verschilde.
Wil je niet veel verlagen, maar wel mooi uit laten zien en dat combineren met een prettig rijcomfort Dan is 60 / 40 geen slchte keuze.
Maar ja, wat je wil. Als je gaat voor 'des te lager des te beter' kan het nog meer.Zoals al eerder opgemerkt: Het is jou keuze, en die hangt weer af van je smaak. Dus succes met het maken van een keuze.

PS
Heb nog geen reactie van he gezien op de foto's. Anders kunnen wij misschien van daaruit herleiden wat je mooi vindt...  zoals al eerder aangegeven.

gr. Roel

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #5 Gepost op: zo, 01 jun 2008, 21:41:26 »
40/40 ligt de dorpel maar net aan horizontaal,
maar voor 't oog hangt ie snel op z'n kont, vind ik meestal.
Ligt er ook aan welk model polo: steilheck/classic/coupe.

Classic mot je achter sowieso hoger zetten: das vooral handig
als je die kofferbak vol pleurt met zooi -ja-

Offline peter1975

  • Non-Register lid
  • Berichten: 42
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #6 Gepost op: ma, 02 jun 2008, 14:11:20 »
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30543

Roel, van foto 3 en 6 die men via de boven staande link krijgt, had ik graag willen weten hoever ze verlaagd zijn, maar met welke velgenmaat rijden ze? Ik heb 13 inch onder mijn coupe liggen met een bandenmaat 175/60/13.

Ben benieuwd naar je antwoord.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #7 Gepost op: ma, 02 jun 2008, 14:17:22 »
hmm... moet zeggen dat ik hier niet de kenner ben.
Zolang de omtrek van de band gelijk blijft maakt de bandenmaat niet uit (lees breedte van de velg of velgenmaat in inch).
Om je kilometerteller te laten kloppen pak je bij een 14 inch een dunnere band. De omtrek van de band verandert dan niet.

Heren kenners: ?

thanks martijn voor de edit  :D :D
Lekker, zo tussendoor op je werk typen...
« Laatst bewerkt op: ma, 02 jun 2008, 14:26:58 door RoelG »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #8 Gepost op: ma, 02 jun 2008, 14:23:42 »
Citaat
toerenteller

nog belangrijker--> Je snelheidsmeter!!

Citaat
van foto 3 en 6 die men via de boven staande link krijgt, had ik graag willen weten hoever ze verlaagd zijn, maar met welke velgenmaat rijden ze

Waarom vraag je het ze niet?? Stuur ze een PM via het Volksforum; Het is nogal lastig om vanaf een foto te roepen hoeveel een auto verlaagd is, wat voor velgen ze er onder hebben en wat de bandenmaten zijn -dunno-






Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #9 Gepost op: ma, 02 jun 2008, 14:29:21 »
Wat je zelf mooi vindt..

Als we de rollen nou eens omdraaien: als jij nu eens foto'tjes post van polo's waarvan jij denkt: dat ziet er goed uit, dan kunnen wij waarschijnlijk wel raden wat voor verlaging d'r onder zit.

Tja, dat kan natuurlijk ook. Even PM op volksforum. Wacht ook even jaap af. Die heeft dit voorstel gedaan. Ben benieuwd of hij het kan schatten.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #10 Gepost op: ma, 02 jun 2008, 15:08:49 »

Lekker, zo tussendoor op je werk typen...


Goh, je werkt tussen het posten door ook nog?  :P

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #11 Gepost op: ma, 02 jun 2008, 15:10:45 »
Goh, je werkt tussen het posten door ook nog?  :P

haha...ze roepen hier dat ik zo snel werk  -wtf-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #12 Gepost op: ma, 02 jun 2008, 15:13:16 »
On-topic: bij gelijke verlaging rondom ligt de auto (naar de dorpel gekeken) wel horizontaal.
Maar doordat de wielbogen voor hoger uitgesneden zijn dan achter lijkt het alsof de auto achter lager, danwel vóór hoger staat.
Dit is dan "op te lossen" door een setje te nemen die aan de voorkant meer verlaagd dan achter, bijv. 40/20 of 60/40 of 80/60.

Qua wegligging doe je er naar mijn idee goed aan om voor en achter evenveel te verlagen.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #13 Gepost op: ma, 02 jun 2008, 18:04:32 »
Idee: verlagingssetje met achteraan 'nutenverstellbaren Federtellern':
dan kun je de veerschotels achteraan hoger of lager op de schokker monteren dmv een ringetje.

Offline servibruls

  • Non-Register lid
  • Berichten: 38
Re: welke verlagingsset is het mooist???
« Reactie #14 Gepost op: za, 07 jun 2008, 10:42:38 »
Zijn er geen schroefsetjes te krijgen voor een coupe?