Auteur Topic: luchtroostertjes......  (gelezen 1513 keer)

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
luchtroostertjes......
« Gepost op: wo, 22 jan 2003, 16:46:35 »
ik had een vraagje over het volgende

Is het normaal dat er altijd koude lucht door de luchtroostertjes komt ook als de verwarming aan staat.
 ??
En kan ik dat verhelpen zodat er warme lucht door de luchtroostertjes geblazen word?

Offline Hajo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 78
  • Geslacht: Man
luchtroostertjes......
« Reactie #1 Gepost op: wo, 22 jan 2003, 16:55:47 »
Ik weet niet of jouw auto zn boekjes nog heeft....de mijne wel namelijk, en daar staat t in. De afsluitbare en beweegbare roostertjes in je dashbord blazen alleen koude lucht. De warme lucht komt uit de (vaste) roostertjes daarboven. Je Polo heeft namelijk geen knop om buitenlucht door te laten dan wel te weren (dat zie je in die jappenbakkies nogal vaak, oja en in fiats..brrr...). Dus als jij in de zomer frisse buitenlucht op je giechel wilt, dan gooi je die roostertjes vol open en je verwarming op koud! Voor zover ik weet kan je je verwarmingssysteem niet omleiden om wel warme lucht te krijgen...Ik denk trouwes dat dat niet eens nodig is ook, hij wordt zo wel warm genoeg! (t is maar een klein autootje ;-))

laterssss
Blue shopper 4 life!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
luchtroostertjes......
« Reactie #2 Gepost op: wo, 22 jan 2003, 17:05:48 »
is soms net een sauna die kachels in de polo's
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
luchtroostertjes......
« Reactie #3 Gepost op: wo, 22 jan 2003, 19:58:46 »
Om er een echte sauna ervan te maken moet je is een keertje je verwarming aan zetten midden in de zomer bij een buitentempertuur van 33 graden.
Dan pas heb je een sauna! :)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
luchtroostertjes......
« Reactie #4 Gepost op: do, 23 jan 2003, 07:45:42 »
Ik weet niet of jouw auto zn boekjes nog heeft....de mijne wel namelijk, en daar staat t in. De afsluitbare en beweegbare roostertjes in je dashbord blazen alleen koude lucht. De warme lucht komt uit de (vaste) roostertjes daarboven. Je Polo heeft namelijk geen knop om buitenlucht door te laten dan wel te weren (dat zie je in die jappenbakkies nogal vaak, oja en in fiats..brrr...). Dus als jij in de zomer frisse buitenlucht op je giechel wilt, dan gooi je die roostertjes vol open en je verwarming op koud! Voor zover ik weet kan je je verwarmingssysteem niet omleiden om wel warme lucht te krijgen...Ik denk trouwes dat dat niet eens nodig is ook, hij wordt zo wel warm genoeg! (t is maar een klein autootje ;-))

laterssss

je geeft het antwoord zelf al....... ze zijn afsluitbaar. Dus wil je van die koude lucht af zijn dan doe je ze toch gewoon dicht?? En wat betreft het omleiden van je warme lucht: Waarom? De eerste paar kilometers doe ik de verwarming nog niet aan, eerst de motor maar eens op temp. laten komen. Als die warm is heb je het binnen de kortste keren lekker warm in je auto als je dan je verwarming wel openzet.

Offline Jurjen

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
luchtroostertjes......
« Reactie #5 Gepost op: za, 25 jan 2003, 18:04:29 »
ennuh,

bij de T4 (je weet wel, de transporter bus, laatste model), komt er alleen koude lucht uit de middelste roostertjes.

Dus niet dat je denkt dat het bij modernere vw's anders is :-)

BTW :altijd leuk: na een beurtje (bij de VW dealah natuurlijk) gaan klagen, dat er alleen nog maar koude lucht uitkomt,. en echt 100% zeker zijn, dat er eerst WEL warme lucht uitkwam :-) (Sla je echt een goed figuur)


(Huh, das vreemd, Ik (Jaap) heeft getikt, staat er Jurjen boven? )