Auteur Topic: Wie is JJ?  (gelezen 10660 keer)

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #45 Gepost op: di, 03 aug 2010, 13:47:01 »
Bij mij moest er ook een extra kabel worden aangelegd zodat de radio aan- en uitgaat als je de sleutel in- en uit het contact steekt/haalt.

Vraag me echter niet hoe het precies moet want m'n oom deed het meeste werk, ik hield enkel de kabels wat vast als hij soldeerde. -naughty- Ben heel slecht met elektronica.

Dit is toch een keus? want de radio die hiervoor inzat.. die kon ik nog wel aanzetten toen de sleutel niet eens in het contact heb.
Weet niet of dit automatisch ook is met mn nieuwe radio zometeen...
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Wie is JJ?
« Reactie #46 Gepost op: di, 03 aug 2010, 13:56:27 »
Hmm.

@ JJ : Of je nieuwe radio al dan niet automatisch aangaat ligt aan
 - of je nieuwe radio dat ondersteund ( constante (+) en schakeldraad )
 - of je je nieuwe radio ook zo instelt (als ie het ondersteund )
 - of de kabelboom voorziet in een schakeldraad
 - of je de kabelboom, indien niet voorzien, eigenhandig voorziet van een schakeldraad vanaf het contactslot
 - of je de radio aansluit op de schakeldraad, of gewoon beide (+) aansluitingen van de radio aan de constante (+) zet.

Ik weet niet zeker of alle 2f's deze schakeldraad hebben ( ben niet zo goed dat ik het aan de foto's kan zien ). Maar ALS deze werkt, dan werkt deze wel 'luxe': steek de sleutel in het contactslot, en de schakeldraad heeft reeds spanning. Handig: motor uit, radio nog niet uit. Kan je toch radio luisteren zonder draaiende motor. Pas als je de sleutel uit contact trekt, gaat de radio uit.

Anyhoe: Keuze zat.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Ian_C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 695
  • Geslacht: Man
Re: Wie is JJ?
« Reactie #47 Gepost op: di, 03 aug 2010, 15:14:14 »
Dit is toch een keus? want de radio die hiervoor inzat.. die kon ik nog wel aanzetten toen de sleutel niet eens in het contact heb.
Weet niet of dit automatisch ook is met mn nieuwe radio zometeen...

Klopt, maar mijn radio heeft geen aan-knop. Enkel een 'Off' knop. (en nee, kon hem niet aanleggen door op de 'off' knop te drukken). Maar heb het zelf ook liever zo dat hij aan en uitgaat met contact, luiheid heerst. -naughty-
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum.
Verwijderen van eigen berichten "


Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #48 Gepost op: di, 03 aug 2010, 15:35:35 »
Hmm.

@ JJ : Of je nieuwe radio al dan niet automatisch aangaat ligt aan
 - of je nieuwe radio dat ondersteund ( constante (+) en schakeldraad )
 - of je je nieuwe radio ook zo instelt (als ie het ondersteund )
 - of de kabelboom voorziet in een schakeldraad
 - of je de kabelboom, indien niet voorzien, eigenhandig voorziet van een schakeldraad vanaf het contactslot
 - of je de radio aansluit op de schakeldraad, of gewoon beide (+) aansluitingen van de radio aan de constante (+) zet.

Ik weet niet zeker of alle 2f's deze schakeldraad hebben ( ben niet zo goed dat ik het aan de foto's kan zien ). Maar ALS deze werkt, dan werkt deze wel 'luxe': steek de sleutel in het contactslot, en de schakeldraad heeft reeds spanning. Handig: motor uit, radio nog niet uit. Kan je toch radio luisteren zonder draaiende motor. Pas als je de sleutel uit contact trekt, gaat de radio uit.

Anyhoe: Keuze zat.
kijk daar aas ik een beetje op :P op die luxe! naja ik ben allang blij als tie uberhaubt aan gaat. nog 1.5 uur en dan ga ik weer eens aan de slag!
bedankt!

Ow en hoe maak ik mijn stuur los? neem aan de kap van de claxon eraf halen?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is JJ?
« Reactie #49 Gepost op: di, 03 aug 2010, 16:13:07 »
kap van de claxon afhalen (met beleid, en zorg dat je je sleutel niet erin hebt, want je raakt gouw TOET ;)

dan zit er een grote moer, die je ffkes los moet draaien (stuur in tegengestelde richting duwen, want die moer zit meestal goed vast) Als de moer los is, kun je m zo eraf trekken.

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #50 Gepost op: di, 03 aug 2010, 16:17:27 »
kap van de claxon afhalen (met beleid, en zorg dat je je sleutel niet erin hebt, want je raakt gouw TOET ;)

dan zit er een grote moer, die je ffkes los moet draaien (stuur in tegengestelde richting duwen, want die moer zit meestal goed vast) Als de moer los is, kun je m zo eraf trekken.

Ah okay, bedankt :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is JJ?
« Reactie #51 Gepost op: di, 03 aug 2010, 18:19:51 »
Ik weet niet zeker of alle 2f's deze schakeldraad hebben ( ben niet zo goed dat ik het aan de foto's kan zien ). Maar ALS deze werkt, dan werkt deze wel 'luxe': steek de sleutel in het contactslot, en de schakeldraad heeft reeds spanning. Handig: motor uit, radio nog niet uit. Kan je toch radio luisteren zonder draaiende motor. Pas als je de sleutel uit contact trekt, gaat de radio uit.
Mijn 91'er sedan volgens mij niet: daarvan zag de bekabeling er nog origineel onverprutst uit.
(bij m'n 92'er coupe zou ik niet weten => daar is voor mij tijd al aan geprutst.....en door mij nog meer :))

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #52 Gepost op: di, 03 aug 2010, 20:46:16 »
Nou ehm ik heb weer iets geprobeerd. zonder succes helaas. Ik kreeg de draadjes niet eens uit het iso stekkertje van de kabelboom(zonder iets te forceren dan he), ik ga morgen maar ff langs een autozaak om een VW iso kabel ding te halen, scheeld me waarschijnlijk een hoop gedoe!
zoiets:
http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d405.html
(onderste)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Wie is JJ?
« Reactie #53 Gepost op: di, 03 aug 2010, 21:36:01 »
Stekkertjes zitten vergrendeld in de behuizing waardoor ze er alleen met een speciaal stuk gereedschap makkelijk uit gaan, dunne schroevendraaier werkt vaak ook wel.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #54 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 17:40:56 »
Zo mooi kl*te dus.. Ging naar audio shop voor zo'n blokje, snapt tie vent het niet... hij mee naar de auto draait tie wat draadjes om waartoe ik nooit zelf de mogelijkheid had gezien...
Radio aangesloten, doet tie het nog niet...
Dus OF de radio is kapot? OF er zit nog iets fout met de bedrading.. wat volgens hem niet het geval was.. wat mij ook sterk lijkt aangezien de vorige radio het wel deed.. -dunno-
Is er een andere makkelijke manier om te testen of de radio het nog wel of niet doet?
Polo-loos Audi A4 b5

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Wie is JJ?
« Reactie #55 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 19:18:57 »
Als ze bij een audioshop niet snappen wat een iso stekker is dan is t een waardeloze shop.....

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is JJ?
« Reactie #56 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 19:42:14 »
je radio heeft een geschakelde plus nodig, waarschijnlijk heeft de audiofiel de constante plus en normale geschakelde plus omgewisselt. Helaas werkt die geschakelde plus niet en zul je deze dus zelf moeten aanleggen. Heb t bij de mijne nu ook gedaan, gewoon andere isostekker op gesoldeert vanmiddag.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Wie is JJ?
« Reactie #57 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 19:44:08 »
Heeft die shop niet zo'n wand waar je je radio in kan hangen? (waar de showmodellen in hangen)
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is JJ?
« Reactie #58 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 19:44:56 »
je radio heeft een geschakelde plus nodig, waarschijnlijk heeft de audiofiel de constante plus en normale geschakelde plus omgewisselt. Helaas werkt die geschakelde plus niet en zul je deze dus zelf moeten aanleggen. Heb t bij de mijne nu ook gedaan, gewoon andere isostekker op gesoldeert vanmiddag.

Ik weet 99% zeker dat ik die geschakelde plus heb.. maar de vorige radio zat aangesloten met de stekkertjes van de sigarettenaansteker ertussen.. doorverbonden op de geschakeldeplus.. deze ligt nu los. Op basis van dat weet ik zo goed als zeker dat ik een geschakelde plus heb...
Polo-loos Audi A4 b5

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is JJ?
« Reactie #59 Gepost op: wo, 04 aug 2010, 20:24:26 »
pak even een plus en een min rechtstreeks van de accu -dunno- dan weet je het toch ook -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat