Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: timothy op ma, 09 apr 2012, 21:18:48
-
hallo,
ik heb al het een en ander rond gelezen maar wil toch graag concrete info over tuning van de motor.
ik had eerst een tornadorode polo coupe(aav), die is nu naar me ouders gegaan maar het zit toch weer te kriebelen..
ik vroeg me dus af hoeveel vermogen er ongeveer te behalen valt, wat de prijs ongeveer is en of het verbruik er ook ver van omhoog schiet.
ik weet dat het nasi is mensen maar er is toch wel een indicatie lijkt me.
ik zat te denken aan;
-3f nokkenas of cat cams ofzo, maakt dit veel verschil onderling? qua prijs wel volgens mij:P wat doet dit qua verbruik? ongeveer 10pk erbij ongeveer? maakt een verstelbaar nokkenastandwiel nog veel verschil?(is wel lastig monteren lijkt me of niet?)
-chip en kristal had ik wat over gelezen(kan je zo kopen geloof ik?)
-8p versnellingsbak(hoeveel toeren draait je motor dan bij bijvoorbeeld 100-120km/u. die van me pa draait bij 100km/u 3000 rpm:O beetje veel van het groeien:P)
-kop bewerken door serge?(hierdoor beter gasrespons volgens mij?) eventueel inlaat erbij?
-maakt carburateurs nog veel verschil? wel qua verbruik volgens mij:P die van me pa doet nu 1:13 in de stad ongeveer maar gaat t dan naar de 1:10 ofzo?
-en nog uitlaat delen, spaghetti, middendemper weg?
wil niet alles doen maar de beste stappen, want als je alles bij elkaar doet is het duurder dan de auto zelf:P
jullie nog tips?
excuses dat ik zoveel vragen heb maar wil van tevoren weten waar ik aan toe ben:P en hoop het op deze manier concreet te krijgen zeg maar.
alvast hartelijk dank!
-
een hoop vragen.
wat betreft de bak.
had toch nog een rekenmodule in mijn mail staan voor een andere forumgenoot.
die alvast gemaild kun je zelf even 'spelen' met snelheden enz.
verder is het mij allemaal te nieuw :D
(kristallen staan bij mijn moeder in de kast en computers staan onder mijn bureau)
-
Is die van je pa een 5bak?
Zo ja moet je kijken naar CEG bakcode.
-
ja die van me pa is wel 5bak maar het wordt de bedoeling dat er 2 polo's voor de deur komen te staan, dat ik er dus een voor mezelf koop:P
moet ik de bakcode van die polo van me pa dan zoeken bedoel je of wat anders?
-
Dan kan je dat gaan verglijken die overbrenginge van CEG & 8p bak.
Ik zelf rij met CEG en met CV carb's.
-
kristallen staan bij mijn moeder in de kast en computers staan onder mijn bureau
Dinosaurus -nana-
-
(http://images.wikia.com/cartooncharacters/images/6/6d/Cheesasaurus2_thumbsup.jpg)
-
uitlachen2
-
Heb nog een bewerkte kop te koop staan hier -naughty-
-
- Bij de nokkenas kijken of hij scherper is dan origineel. Scherpere as gaan de kleppen verder (of langer) open. Hierdoor komt er meer mengsel in en heb je meer vermogen.
- Chip heeft geen zin bij een standaard motor, winst is minimaal.
- Geen idee, niet zo bekend met bakken.
- Kop bewerken helpt wel. Zeker in combinatie met een andere uitlaat en luchtfilter.
- Carburateur maakt een hoop verschil. Grotere carburateur laat meer lucht door, meer lucht is meer vermogen.
Ook kun je nog de benzinedruk aanpassen, hogere druk krijg je ook meer vermogen uit. Ik kan, als je wilt alles nog verder uitleggen.
-
ikk zie nu deze te koop staan op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/548858480
vind hem er wel leuk uitzien en heeft een 1.3, alleen zijn er in dit model ook meerdere motorcodes met 1.3 geleverd?
valt er nog wat uit te halen denken jullie want las ook dat er uit sommige blokjes niet zoveel te halen valt..
mooie km stand en vraagprijs ook.
-
Kun je zomaar een andere nokkenas plaatsen dan ?
-
Je kan zomaar een andere nokkenas plaatsen. Mits die voor jou motor gemaakt is ! Maar, het heeft meer effect als je ook het ontstekingstijdstip aanpast.
-
ah cool, ik heb een GK 1275 cc 75 PK motor, wat voor nokkenas kan ik dan plaatsen, en wat wordt mijn onstekingstijdstip dan? en hoeveel PK's krijg ik erbij?
-
Als je me voor de gek wilt houden, hoeft niet weet waar ik over praat ;). Als je het serieus bedoelt, dat is te auto specifiek. Het enige wat ik bedoel, is dat men een bepaalde motor code heeft, en de standaard nokkenas heeft een bepaalde lift. Nu zijn er bedrijven die voor jou motorblok een andere nokkenassen maken, vaak scherper zodat de kleppen verder en of/langer open gaan. Hoeveel pk's winst je krijgt, en wat je nieuwe ontstekingstijdstip is moet je echt na ga kijken op een vermogensbank. Maar je kan een voor jou motor gemaakte nokkenas plaatsen die scherper is, en dan heb je al vermogenswinst. Of ie dan super loopt, dat was niet de vraag.
-
Als je me voor de gek wilt houden, hoeft niet weet waar ik over praat ;). Als je het serieus bedoelt, dat is te auto specifiek. Het enige wat ik bedoel, is dat men een bepaalde motor code heeft, en de standaard nokkenas heeft een bepaalde lift. Nu zijn er bedrijven die voor jou motorblok een andere nokkenas maken, vaak scherper zodat de kleppen verder en of/langer open gaan. Hoeveel pk's winst je krijgt, en wat je nieuwe ontstekingstijdstip is moet je echt na ga kijken op een vermogensbank. Maar je kan een voor jou motor gemaakte nokkenas plaatsen die scherper is, en dan heb je al vermogenswinst. Of ie dan super loopt, dat was niet de vraag.
Sorry gaat wat fout op de pc.
-
ah cool, ik heb een GK 1275 cc 75 PK motor, wat voor nokkenas kan ik dan plaatsen, en wat wordt mijn onstekingstijdstip dan? en hoeveel PK's krijg ik erbij?
Staat hier wel faq & tabel -> http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8139.0.html