onderblok gk ,kop mh bewerkt ,3fnokkenas ,gk ontsteking met andere kristal(6800rpm),36mm cbr keihin cv carbs ,
96,3pk en 111nm koppel
-thumbsup- Dank je Sjon, van daaruit weer een boel met de zoekfunctie kunnen vinden.
VRAAG: Als ik de GK DIGNITION ontsteking vervang door een TSO-H = Transistor-Ontsteking met Hall-gever wat verandert er dan?
Ben ik in ieder geval een toerenbegrenzing kwijt. :)
VRAAG: Als ik GK onderblok vervang door een AAV, heeft dezelfde slag boring verhouding, verlies ik dan compressie?
Mijn gevoel zegt niet. Ik vermoed dat de compressie in dat geval afhangt van de nokkenas.
Het bovenstaande (AAV onderblok en TSO-H) heb ik in huis, met daarbij een geen MH maar een 3F kop welke iets beter kan zijn voor de vulling.
Als je een hallgeverontsteking met transistorunit gebruikt heb je net zo goed een toerenbegrenzer.
Zit de verbrandingsruimte bij een gk niet in de kop?Als je 't niet weet, reageer dan es niet voor de verandering.
Bij een GK zit het verschil in de zuigers (verder is het onderblok 100% gelijk aan HK)Yep.
Als je een hallgeverontsteking met transistorunit gebruikt heb je net zo goed een toerenbegrenzer.Heb ik me altijd afgevraagd, maar bij welk toerental hoort ie dan te zitten?
dan zit die bij mij toch wel heeeel laat want heb toch al een aantal keer de 8000tr/min gezien op de toerenteller
dan had je een rotor met veertje in je verdelerDie had ik in me HK wel, maar bij een MH weer niet -dunno-
dan had je een rotor met veertje in je verdeler
GK zuigers kunnen 1op1 in een AAV onderblok?ja
Mocht ik een GK onderblok te kunnen kopen en de cilinders zijn prut.
<knip>
4-2-1 pastapijp, met lasmoer voor een lambdasonde
<knip>
lagerschalen vervangen = ja ik zou 36mm carbs nemen aangezien je een relatief tamme stok neemt .
drijfstangen uitwegen ,waarom je gaat niet boven de 8000 uit en je bruikbaar toerental ligt nog steeds tussen de 2500 en 6800.
gk zuigers ja en dignition er op ,kun je nog steeds ron 95 rijden (heb hiervoor een kabelboompje gemaakt en dignition voor liggen )
jongen koop nu die GK van mij :) dan neem ik die mee als ik de velgen bij je ophaal. Scheelt je de verzendkosten -hug-
Begrijp ik het goed: zonder een aangepaste DIGNITION, maar met een MH Hallontsteking is er wel noodzaak tot RON 98?ja , heeft met kenveldontsteking te maken en bepaalde waardes
ik zeg als je het goed doet een koppelvlakke van 111nm en 96,3 pkDe uitdaging: we gaan voor verbetering! Al is het in tienden van nm of pk's :)
Even checken qua benodigdheden om de alle lagers en keerringen te vervangen:dubbel maal ja
1.3 AAV lagerschalen voor de krukas.
1.3 AAV oliekeerringen voor de krukas, zonder aluminium gietstuk.
1.3 GK zuigerveren. NAKIJKEN: Passen de GK zuigers dan in de standaard AAV boring?
1.3 GK big end lagerschalen NAKIJKEN: Passen de GK drijstangen dan op standaard AAV krukas?
1.3 3F: hydrostoters.
1.3 3F: oliekeerringen nokkenas.
Heb je de rente al goed kunnen gebruiken luc -nana-
die laatste 2 zinnen: nee geen druppel, maar wel ijs. Dat verdampt niet meer hoor. Kunt t beter vergelijken met als t buiten heel warm is, en je hebt net gereden met je auto, kopje water over de uitlaat, dat zie je ook niet meer als waterdruppels terug.nee kn..... het water verdampt er komt geen ijs
overigens luc: gewoon kleppen polijsten, niet aan beginnen die power rings ;)
nee kn..... het water verdampt er komt geen ijs
serge heeft vast nog in het leger gezeten. lekker weekje je tenen er af vriezen tijdens een van de 'excursies' :)
leuk geintje. theorie van rutger klinkt logisch. praktijk is anders.
@ serge: vergeef het rutger. hij heeft nooit in het leger gezeten (ik trouwens ook niet) :)
@ roel: daar werd je toch een echte vent, van een paar maanden defensie.
distributiekappen heb ik nog wel liggen voor je zal ze wel ff opsnorren voor de meeting ;)-hug-
Verder meldde de Dokter dat hij de kop, agv overleg met TOVAMI, iets anders bewerkt heeft dan normaal.Haha, Serge heeft dus goed in z'n oren geknoopt wat Ruud hem influisterde -thumbsup-
Serge vertelde mij dat hij besloten had nu een keer niet eigenwijs te zijn .... uitlachen2*valt van stoel*................
*valt van stoel*................
Door meting vastgesteld: GK zuigers. -thumbsup-
Volgens mij kan ik alle zuigers en drijfstangen uit elkaar trekken, onderdelen door elkaar gooien, schoonmaken en weer zonder na te denken in elkaar zetten. Klopt dat?
Ben wel benieuwd naar de spec's van die vaatwassers -naughty-
Welk vakje moet je dat gooien dan? -dunno- :)
Zonder Dis-beschermkappen loopt hij ook wel hoor,vooral onder het motto minder = meer -nana- :)
.... Wanneer? Nog geen idee. Twee dingen ontbreken: geld en ruimte :)-koffiedrinken-
...
Uit een topic van KoenG:
(...)
Dit is het carterontluchtingszeefje. Volgens de VW dealer magazijnman is deze niet meer leverbaar. Sinds mei 2011.
Kan iemand dat bevestigen want ik geloof er geen drol van .... anders ga ik lassen en draaien :)
Laat de gaten in de kop van de uitlaat zoals ze zijn.-thumbsup- Dank
Groter maken heeft geen nut.
Onderblok is bijna gaar, na 45 minuten in de oven -thumbsup-
Dus van de week kan het onderblok in elkaar. Tenminste als de gevlakte oliepomp ook terug is .... :)
-dunno- ussen KVS pijp en blok zit gewoon papieren pakking?
inmiddels twee uren verder en nog geen -foto- Luc -dunno- :)
Uiteindelijk is het de grijns die je trekt,tijdens het vol openzetten van je 4 zuigsletjes ,of je genot je oren haalt. -naughty-
lekker bezig Luc, tja de hoek waaronder die foto's dan weer zijn genomen -nana-Ach, alle grote artiesten werden eerst "vreemd" genoemd. -nana-
je kan ook niet alle vaardigheden bezitten :)
Met een koekjenee..... met een ringetje van serge om zijn zuiger ergens in te stoppen.
Een zuiger,dat is toch een vrouw ? -naughty-
Sjon toch, als er geen vonk is komt de brandstofpomp niet eens in positie?! :D
Gerit, het is de injectorvan 10cc in 3 seconden die in stelling moet komen . En het is een monopoint injectie voor een langeslag 1 cylinder met kopse inspuiting in het odp of bdp gezien variabele inbouw hoek.
Afijn,Luc hoe staat het met je blok?
Is dit nu moeilijk om te doen voor jou Luc? Take it slow en we zien wel -dunno-Blokje uit elkaar halen en weer opbouwen is niet moeilijk. Belangrijk blijft dat je passend gereedschap gebruikt.
Moet namelijk ook nog een blokje terug opbouwen -naughty-
(bedankt voor de foto dan zal het wel werkelijkheid zijn :))
Oliepomp er weer in, krukasoliekeerringkappen er weer op, DB-riem-kap en HT DB-riem-tandwieletje en poulie er handvast op, carterpan er los op gelegd.
Portemonnee onvriendelijk lijstje gemaakt:
kop vlakken
klepgeleiders
kleppen slijpenkopbouten
koppakkingcarterpan pakking
koper ringetje aftapplug
rubber afdichtring peilstok
carterontluchting bolletje (Misschien toch maar zelf bouwen ivm directe aansluiting naar oliecatchtank. Verschillende slangdiameters)
HT waterpompHT DB-riem
bougies
bougiekabels
verdeler en kap
Oude nokkenas als versnellingspook? -naughty-Daar gaat de koelkast ..... -thumbsup-
Update!
Nieuw artikel binnen voor het Sporthart, afkomstig van Paruzzi. Klinkt sjiek en duur toch!
Wie raadt wat het is mag een keer koffie komen drinken. -thumbsup-
HINT: er is speciaal gereedschap voor nodig om het te installeren :)
(wrinklepaint => nog kopen)http://www.frost-auto.nl/?594,p110-111-wrinkle-finish-paint (http://www.frost-auto.nl/?594,p110-111-wrinkle-finish-paint) -thumbsup-
Dat geeft weer 5 pk-tjes extra! Toch? :)-uitlachen- Als je er een tsjoenings-sticker op plakt wel -thumbsup-
Guess who could be more committed -nana-
...... Omdat er een, nog onbekende, puber zich niet kon weerhouden om in mijn buurt de ramen van verschillende auto's met een baksteen in te gooien.Ja dus: hopelijk word ie gepakt.
Oh ja, er is een signalement en ik heb ogen op steeltjes -naughty-
Challenge accepted: probeer ik de HH met 316 schrick en dubbele Solexen aanwezig te hebben... :D
Met je grote mond ......Mwhahahaha
Met je grote mond ......