Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Vincent op za, 16 jan 2016, 20:15:23
-
Mag een particulier met de meest recente regelgeving nog een auto slopen in eigen beheer? En hoe werkt het dan als je jezelf wil vrijstellen van de voertuig verplichtingen? (Opheffen betalen wegenbelasting of schorsing?)
-
Mag niet meer, of je geeft hem voor gestolen op. Maarja wordt je dan gesnapt....
-
Nope, het hele kenteken opsturen = vrijwaring truggestuurd krijgen is als het goed is niet meer mogelijk.
Overgens nog wel recent een kale carosserie ingeleverd in ruil voor een vrijwaring bij de sloop zonder vragen of opmerkingen.
-
Heb welles mensen horen zeggen dat sloperijen verplicht zijn om carrosserieën aan te nemen.
En ach: ze vangen er geld voor en als je h'm goed kaal aanlevert kan ie zo bij 't oud ijzer, snel verdiend denk ik dan.
-
even zoeken op de rdw site en google. He kon volgens een andere site nog wel, maar moest nu wel net iets anders als eerst. Eerst schreef je een brief dat je de auto in eigen beheer had gesloopt omdat je de onderdelen nodig had met papieren er bij en klaar. Nu kan het niet meer zo simpel en moet je echt een formulier invullen geloof ik. Maar er was als ik het goed heb nog wel een optie om het te doen.
En anders kenteken voor de export. Kost je wel 20 euro ofzo, maar is het kenteken ook weg.
-
Mag hem wel slopen thuis.
Rdw neemt alleen geen kenteken meer aan voor sloop in eigen beheer.
Sloperij kan wel moet je de kas heen brengen met kenteken en nummers.
Ik doe het anders.
Leg het je morgen wel uit. -thumbsup-
-
als je auto al gesloopt is kun je dit trouwens nog proberen https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/U-heeft-uw-voertuig-al-gesloopt-of-voor-onderdelen-gebruikte.aspx?Path=Portal/Particulier/Auto/Slopen%20of%20demonteren
-
Met kenteken naar de rdw en zeggen dat die uitgevoerd wordt .
Is op dit moment de makkelijkste manier om van je kenteken af te komen :)
-
Aha, vandaar de vele oude Polo's die bij bij RDW (en met dank aan Sjon -thumbsup- -klappen- in register) als 'geëxporteerd' staan vermeld.
-
Ja en nee... Als je'm op export zette had je de mogelijkheid om 'm later weer op NL-kenteken te zetten, en dus was het goedkoper dan langdurig schorsen.
Tegenwoordig moet je bij export ook een naam/adres van de beoogde buitenlandse eigenaar aanleveren.
Ik denk overigens dat er ook daadwerkelijk flink meer auto's (én Polo's) naar het buitenland zijn vertrokken de afgelopen tijd...
-
Wisselwerking in de markt speelt ook mee: bij onze buren zijn op dit moment bereid iets meer te betalen.
En aantal geëxporteerde kentekens valt wel mee hoor, +/- 95% eindigt toch echt als gedemonteerd.
-
De LS-XH-12 al een tijdje geleden gesloopt.
Vorige week met het stukje schutbord, kentekenplaten en de papieren naar een sloperij.
Ze wilden het niet aannemen.
Reden: kenteken zou dan op hun naam staan en ze wilden het risico niet lopen dat de auto alsnog gebruikt zou gaan worden (auto ligt in 4 delen dus dat gaat niet meer lukken).
Ik gaf aan op internet gelezen te hebben dat ik het kenteken bij een sloperij kon inleveren/vrijwaren. Reactie sloper: op sprookjes.nl zeker!? -uitlachen-
Toen maar 500m verder gereden naar de RDW en voor 9,nogwat euro het kenteken geëxporteerd. Weg is weg..
-
Een stukje chassis nummer is een heel ander verhaal als een kale carosserie:
Maar de rdw-erkende bedrijven zijn verplicht een kaal chassis aan te nemen,
Zo niet kun je een melding maken bij de rdw hierover.
Let wel: Een kale carosserie is nog heel wat anders als een stukje schutbord met nummer!!!
Demontagebedrijf accepteert geen onvolledig voertuig?
Als een RDW erkend demontagebedrijf geen onvolledig voertuig accepteert, neem dan contact op met de Brancheorganisatie voor gecertificeerde demontagebedrijven (STIBA). Zij kunnen u aangeven welke bedrijven zijn aangesloten en uw voertuig af kunnen melden. Voorwaarde is wel dat het Voertuigidentificatienummer (VIN) nog in het voertuig (of onderdeel) aanwezig is.
-
zo heb ik op 19 februari mijn polo weggebracht en die was echt letterlijk volledig kaal -thumbsup-
-
(of onderdeel)
Stukje schutbord is geen onderdeel?
-
Als we dan toch gaan mierenn....n -nana- -nana-
nee dat is geen onderdeel maar een deel van een onderdeel, waar je een stukje met nummer van af hebt gezaagd
Ik neem aan dat je het stukje schutbord met het nummer uitgezaagd hebt en niet het VOLLEDIGE schutbord bij had? -hug-
Met het volledige schutbord waar het nummer nog in staat moeten ze je een vrijwaring geven
Maar dan komt ook mijn vraag, als je toch 4 stukken had waarom die niet ook meegenomen naar de sloper
zodat de sloper de zekerheid heeft dat de carosserie niet opnieuw gebruikt wordt,
Als je ze naar het oud-ijzer kunt brengen had je ze ook naar het demontage bedrijf kunnen brengen??
(ps ik weet er verder niks van hoor, :) werk pas 17 jaar op een autodemontage-bedrijf
dus wie ben ik om ook maar enig commentaar te hebben -thumbsup- -thumbsup-
-
Wellicht zijn die 4 delen geen oud-ijzer, maar onderdeeldragers voor toekomstige herstelmogelijkheden. Autodemontagebedrijven achten de bewuste auto's onvoldoende courant om reparatiedelen voor me op voorraad te houden...
-
Dat dus. En in de sleutelloods staat gewoon een oud-ijzerbak. Dus waarom zou ik er mee gaan slepen -nana-
Edit: ik had inderdaad alleen het stukje schutbord met het chassisnummer meegenomen.
-
Juist makkelijker geworden vind ik. Formulier downloaden, invullen.. Papieren erbij en opsturen.. Eitje..
-
Alleen kentekenplaten en papieren nodig geen chassis nummer hoor. ( bij mij dan ).
-
Wellicht zijn die 4 delen geen oud-ijzer, maar onderdeeldragers voor toekomstige herstelmogelijkheden. Autodemontagebedrijven achten de bewuste auto's onvoldoende courant om reparatiedelen voor me op voorraad te houden...
Beste Geert, Hij is goed gevonden -thumbsup- -thumbsup-
-
Platen ook niet Mathieu.. Zelfs zonder papieren mogelijk. Moet wel op je naam staan ;)
-
En je moet een bestemmings-adres/eigenaar opvoeren, toch? -dunno-
-
Platen ook niet Mathieu.. Zelfs zonder papieren mogelijk. Moet wel op je naam staan ;)
Mag jij mij vertellen waar.
Papieren heb je altijd nodig voor
Vrijwaring
-
https://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/VRD/formulieren/3%20E%200259b%20Verklaring%20verval%20tenaamstelling.pdf
Ff invullen, opsturen en klaar...
-
Zo klaar als een klontje -thumbsup-
makkelijker kan het niet.
Ik had geen code meer maar wel de card,gaf geen probleem.
-
Oke sorry Ron dat wist ik niet.
Dus dat opsturen met de papieren die je dan eventueel nog hebt
En hun halen hem exporteren hem ( sloop ) zeg maar
-
Je krijgt gewon een brief dat het kenteken niet meer bestaat.. (uitgeschreven is)
-
-thumbsup-
Ga ik eens een keer proberen
-
Proberen? Heb al 4 kentekens zo afgevoerd ;)
-
Maar moet je nog iets meesturen, of is alleen het invulformulier voldoende? Ga binnenkort 1 Derby offeren en het kenteken dus opheffen... 24 april a.s. loopt de schorsing af.
-
Papier downloaden en volgen.. Alles staat er duidelijk op Geert.
-
Ronnie heeft hier ervaring mee??
Of iemand van hier dit al eens gedaan??
Mijn verzoek was afgewezen op de fl-xj... alsnog 30euri,s moeten betalen om de kale cas op te laten halen door sloperij!!
-
Kenteken en papieren inleveren bij de oud ijzer boer?
-
Dat mag volgens mij niet eens, kunnen die vrijwaring geven?
Heb de brief van RDW hier maar ben benieuwd naar de afgewezen redenen van andere.
Het is weg nu maar zo makkelijk zoals hierboven beschreven stond ging het dus niet!!
-
Ik heb ooit eens kentekenplaten, chassisnr en papieren op de sloop ingeleverd. Deden nergens moeilijk over destijds.
-
Ik heb nergens last van. Maar doe het ook helemaal anders
-
Ik heb ooit eens kentekenplaten, chassisnr en papieren op de sloop ingeleverd. Deden nergens moeilijk over destijds.
Ja voor 1 april 2015 dan. Ik heb er Destijds ook zat gesloopt!!
Export is een optie maar zitten ook haken en ogen aan..
-
Ja das wel een tijd geleden inderdaad.
-
Ik heb genoeg idd op die manier laten verdwijnen Lewis.. Zeker 4.. Vriend van me twee weken gelden nog..
-
Export is een optie maar zitten ook haken en ogen aan..
Welke ogen en haken dan ?