Met 1000+ oldtimers Den Haag lastig gaan vallen zal averechts werken lijkt me..
Anyway,
Dat ze het misbruik aan willen pakken is prima, maar laten ze er dan óók een
goede oldtimer regeling tegenover zetten.
Belastingvrij na 30 jaar is uiteindelijk maar een vreemde regeling en zoals bewezen is
in de praktijk zeer gevoelig voor misbruik in zijn huidige vorm.
Beter zou zijn om een oldtimerkenteken, vergunning of andere vorm van registratie
in te voeren voor liefhebbers met km beperking en een ander dagelijks alternatief voertuig als voorwaarde.
Wil je met je oldtimer dagelijks rijden ? Prima, wordt hij gewoon normaal belast en APK plichtig als elk ander voertuig.
Zo is het hier, in mijn provincie, geregeld :
Hier heb ik die keuze vanaf 30+ : dagelijks óf oldtimer = normaal óf laag tarief ( met beperkingen/voorwaarden ) -> 765$ per jaar vs. 134$ voor mijn Rocco registratie/kenteken ( in 2014 als ie 30 wordt )