Auteur Topic: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen  (gelezen 2346 keer)

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Gepost op: do, 26 jun 2014, 12:37:27 »
Hallo! Jaja, ik weet het, er zijn al verschillende topics die ongeveer hierop neer komen, maar toch kan ik geen aansluiting vinden met mijn G40 op het verhaal. Het zit als volgt:
De G40 had last van lekkage van olie. Waar het heen ging was alleen nog de vraag. Nu hebben we de carterventilatie er even helemaal afgehaald en schoongemaakt, weinig geks te zien. Hiervoor is het inlaatspruitstuk er even afgeweest.
De volgende onderdelen zijn gelijk mee vervangen:
-Inlaatspruitstukpakking
-Pakking tussen gasklephuis en inlaat
-Bougies
-Bougiekabels + bobinekabel
-Verdelerkap + rotor
-Luchtfilter

Nadat alles weer mooi in elkaar is gezet heb ik een rondje gereden, waar twee negatieve punten uit zijn gekomen.
1. Hij stottert bij minimaal gas geven (zeg op een rechte weg in de 4, 60 km/u rijden en gewoon gas houden om die snelheid te houden). Bij meer/vol gas is er echter niks aan de hand.
Om uit te sluiten of het aan de nieuwe onderdelen lag hebben we alles (behalve de pakkingen) wat we er uit gehaald hebben er even terug op gezet. Helaas met het zelfde resultaat. Alle klemmen e.d. nog een keer nagelopen, maar ook niks geks kunnen vinden. Net nog even met remmenreiniger langs alle pakkingen, slangen e.d. geweest, maar geen resultaat. Misschien dat de ontsteking per ongeluk versteld is? Hebben daar niet bewust aangezeten in iedergeval.

2. De G-Lader komt ineens veel later pas kracht leveren. Hij komt pas bij 3000 toeren echt aanzetten met de kracht. Dit was eerder echter al veel eerder. Hier hebben wij eigenlijk helemaal niks aan veranderd, dus we vinden het vreemd dat deze ineens anders opkomt.

Wat er wel was voordat we hem uit elkaar haalden, was dat de stationair regelklep zat afgedopt en de luchtomloopschroef een heel stuk open stond. Dit is weer origineel gemaakt.
« Laatst bewerkt op: do, 26 jun 2014, 13:11:31 door Victor-J »

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #1 Gepost op: do, 26 jun 2014, 14:52:29 »
3 dingen die ik kan bedenken zijn

- valse lucht (ffies controleren met remmenreiniger rond de inlaatspruitstuk te spuiten als je dan verschil in loop hoort dan heb je valse lucht)
- ontsteking niet goed gemonteerd (verdelerkap er niet goed op)
- volgorde bougiekabels (al denk ik dan dat hij helemaal niet loopt.)

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #2 Gepost op: do, 26 jun 2014, 15:02:21 »
Alle 3 helaas al ontkracht :( Had het oude spul er nog weer even op gezet, precies hetzelfde effect. Hij loopt trouwens stationair ook erg slecht nu. Gaat heel erg lopen dansen als hij warm is. Ik heb het vermoeden dat we iemand anders 'oplossing' voor dit probleem hebben weggehaald.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #3 Gepost op: do, 26 jun 2014, 15:23:03 »
bijna 100% zeker dat het valse lucht is. Zijn namelijk typisch problemen die je krijgt met valse lucht. En anders je benzine toevoer eens goed bekijken dat dat goed is.
En een nieuwe pakking is geen garantie dat het dan niet lekt he. Dus gewoon de bus remmenreiniger pakken en rond de stukken waar een pakking zit spuiten. Als hij lekt hoor je dat wel.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #4 Gepost op: do, 26 jun 2014, 15:35:51 »
Ja hetzelfde probleem heb ik ook met mijn oude Polo gehad, toen was het ook valse lucht, maar ik kan nu écht niks ontdekken. Heb zo'n beetje de hele motorruimte al gehad qua pakkingen en slangen met de remmenreiniger.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #5 Gepost op: do, 26 jun 2014, 15:56:30 »
Tempsensor?  -dunno-
Bougiekabels OK (volgorde)? Vaak weten mensen zéker dat het goed zit, en komen ze er na controle toch weer op terug.
Verdelerkap kan 180 graden gedraaid worden, maar dat vind de motor verder niet zo leuk. Veel voorkomende fout bij het vervangen van rotor/verdelerkap.

Slechts enkele suggesties. De kans is groot dat het tóch in één van de dingen zit die je inmiddels zelf al hebt uitgesloten...
« Laatst bewerkt op: do, 26 jun 2014, 15:59:11 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #6 Gepost op: do, 26 jun 2014, 16:13:12 »
Bougiekabels zal ik nog is checken. Dan zouden ze verkeerd op de verdelerkap moeten zitten. Verdelerkap is er exact zo opgezet als hoe die er af gekomen is, daar heb ik super goed op gelet. Niet om gelijk alles weg te wuiven hoor! Ik dank jullie voor het meedenken zeker!

Blauwe temperatuursensor zou kunnen, kan ik dat testen door de stekker daar even van af te halen? Kan een kapotte tempsensor resulteren in het stotteren en stationair slecht lopen?

Offline anton 72

  • L86C-0191
  • Non-Register lid
  • Berichten: 988
  • Geslacht: Man
  • Anton Woudenberg
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #7 Gepost op: do, 26 jun 2014, 16:30:15 »
sluit me aan bij de ontsteking daar je in het eerste bericht al aangeeft dat je al op
valse lucht hebt getest.
rijdend;sedan '89
"        "steilheck '87
Project steilheck'87

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #8 Gepost op: do, 26 jun 2014, 18:26:12 »
Ohja nog een detail, het komt enkel voor onder de 2500rpm..

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #9 Gepost op: do, 26 jun 2014, 18:26:42 »
Is de gasklep niet gewoon stuk/lek?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #10 Gepost op: vr, 27 jun 2014, 00:27:59 »
Dan nog een paar dingen. Stangetje van de recirculatieklep is niet meer gekloot? Veel willen dat ding inkorten omdat ze denken dat hij dan harder gaat(onzin, want bij volgas staat die klep origineel ook dicht) En gasklep is ook wel goed schoon? Als daar veel troep op zit kan hij ook rare problemen geven.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #11 Gepost op: vr, 27 jun 2014, 16:09:04 »
Gasklep schoon, yup helemaal. Maar inderdaad, of die defect is weet ik niet. Vriend van me, die veeeel handiger is ermee heeft hem schoongemaakt en weer in originele staat terug gebracht. De stationair regelklep zat afgedopt en de luchtomloopschroef een heel stuk open stond. Dit is weer origineel gemaakt.

Ik weet niet of dit met de symptomen te maken kunnen hebben? Is dit ook te testen of dit werkt?

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #12 Gepost op: vr, 27 jun 2014, 19:34:22 »
maak het weer eens zoals ze het hadden gemaakt en kijk of hij beter loopt, enige manier om het te testen.

Offline Victor-J

  • L86C-0218
  • Non-Register lid
  • Berichten: 368
  • Victor Jansen
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #13 Gepost op: vr, 27 jun 2014, 19:39:23 »
Helaas is de gene die dat gefixt heeft nu twee weken op vakantie : ( Ik kan wel een kijkje nemen evt, even uitzoeken hoe ik de stationair regelklep afdop en de luchtomloopschroef open zet.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: G40 stottert na loshalen (en weer vastzetten) onderdelen
« Reactie #14 Gepost op: vr, 27 jun 2014, 20:26:59 »
Vriend van me, die veeeel handiger is ermee

Zelf-benoemd of gediplomeerd? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!