Auteur Topic: Prijslijst bekeuringen 2013  (gelezen 11353 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #45 Gepost op: wo, 19 dec 2012, 21:13:53 »
Hoge boetes? Wat mij betreft worden er te weinig rijbewijzen ingenomen...

M.i. zit het probleem in de mentaliteit (uiteraard generaliseer ik weer eens). Er zijn maar weinig mensen die een ander nog iets gunnen. De bumperklever vindt dat degene voor zich onnodig links rijdt, die op zijn beurt te bang is om er niet meer tussengelaten te worden omdat er een heel rijtje bumperklevers op de linkerbaan achter 'm zit. En vaak heeft-ie nog gelijk ook, want de achterste vindt dat hij maar niet door kan rijden door die mensen vóór hem die hun rijbewijs wss bij een pakje boter hebben gekregen.

Maar het meest frappante vind ik toch wel dat áls je flink in de fout gaat, we weer niet durven doorpakken... Hoeveel mensen hebben er niet >30 bekeuringen per jaar voor te hard rijden? Dat is toch ófwel niet wíllen leren, ófwel te dom om auto te rijden? Inleveren dat papiertje! Parkeren op een invalideparkeerplaats? Invordering van het voertuig!

In eigen directe omgeving iemand binnen 3 jaar 2x betrapt op rijden onder invloed (dus hoe vaak niet betrapt?) Eén keer vanwege een (weliswaar kleine) aanrijding, en beide keren met vlucht/verzet bij aanhouding. 1x 1500 uchel, 1x 2000 uchel, dus ook niet 1 glaasje teveel....

Beide keren binnen 6 maanden rijbewijs weer terug, of zelfs op veel kortere termijn omdat het onderzoek 'nog gaande was'.

Dát noem ik nou belachelijk?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Rude

  • Non-Register lid
  • Berichten: 439
  • Geslacht: Man
  • Rudy van den dool
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #46 Gepost op: wo, 19 dec 2012, 21:50:42 »


M.i. zit het probleem in de mentaliteit (uiteraard generaliseer ik weer eens). Er zijn maar weinig mensen die een ander nog iets gunnen. De bumperklever vindt dat degene voor zich onnodig links rijdt, die op zijn beurt te bang is om er niet meer tussengelaten te worden omdat er een heel rijtje bumperklevers op de linkerbaan achter 'm zit. En vaak heeft-ie nog gelijk ook, want de achterste vindt dat hij maar niet door kan rijden door die mensen vóór hem die hun rijbewijs wss bij een pakje boter hebben gekregen.


hebbie eigenlijk wel gelijk in , maar ik ben ik ben meestal de achterste -gert- :)
if you obey the rules , you will miss all the fun!

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #47 Gepost op: do, 20 dec 2012, 02:50:32 »
Achja, opzich maak ik me er niet zo druk om, denk er meestal wel om  -thumbsup-
Dit jaar maar 1 prent gekregen (88 waar je 80 mocht, correctie 5 te hard = 35 euro. Eigen schuld, had ze niet gezien -nana-
Niet dat ik netjes rijd hoor, in tegendeel

Als het wat ruim op de snelweg (vaak zo hier in friesland) is rijd ik meestal 130-135 GPS, waar je 130 mag 140, verder verspil ik ook geen tijd op rotonde's en dergelijke.
Telefoon gooi ik altijd met het scherm naar beneden in het vakje bij de asbak en binnende bebouwde kom houd ik me altijd netjes aan de snelheid.
(1 uitzondering, het bordje gemist en met 80 gelanceert op een drempel, paar meter op 2 wielen gedaan :) OEPS )

Gordel in de luxe wagen omdoen is eigenlijk automatisme, behalve naar de buurtsuper (100 meter rijden)
In de Vrachtwagen heb ik vrijwel nooit een gordel om. (was met rijles een zwak punt  :) )
Collega's gehad die in 25 jaar chauffeur zijn nog nooit een prent of opmerking voor geen gordel hebben hebben gekregen.

Gaat mij meer om de centjes dan mn ''eigen veiligheid'', dat kan me niet zoveel schelen.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #48 Gepost op: do, 20 dec 2012, 06:56:35 »
@roel dat is idd zonder bon

Als ik een bon moet maken en em dus ook met bon moet inkopen word het een stuk duurder



Zon parrot is zeker zelf te doen in de oudere auto, maar dan ga ik geen garantie leveren


Niet rot bedoeld maar als de carkit niet door mij persoonlijk is gemonteerd dan weet ik niet zeker of het goed gedaan is en kan ik niet garanderen dat het goed is, geluidskwaliteit is afhankelijk van een paar zaken, voor de andere kant vooral belangrijk dat de microfoon goed geplaatst word.


Voor jezelf vooral wat voor een toestel mee gebeld word, veel Nokia toestellen van nu zenden een laag volume uit waardoor het geluid slecht door komt, dan maakt het ook weinig uit welke carkit je gebruikt, dwz de mki9200 heeft een hoger uitgaand vermogen dus daarmee heb je minder last, jammer dat veel Nokia's nietbgoed communiceren via de BT waardoor ze niet goed werken op de luxere carkits



Leuke feature van de mki9200 en de bury cc9060plus zijn de mogelijkheid om twee toestellen tegelijk te gebruiken, je kan dus bijvoorbeeld een zakelijk en privé toestel tegelijk aankoppelen, hierdoor ben je altijd veilig bereikbaar
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #49 Gepost op: do, 20 dec 2012, 07:22:56 »
snap ik.
maar je woont niet echt om de hoek.
Dat over geluid en microfoon had ik ook al opgemerkt.
Een stroomschema lukt nog wel. Maar daar zitten juist de finesses gok ik.

Enne: wie heeft er nu nog een nokia?  -dunno-


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #50 Gepost op: do, 20 dec 2012, 08:23:40 »
Hoge boetes? Wat mij betreft worden er te weinig rijbewijzen ingenomen...

omgeving iemand binnen 3 jaar 2x betrapt op rijden onder invloed

Beide keren binnen 6 maanden rijbewijs weer terug, of zelfs op veel kortere termijn omdat het onderzoek 'nog gaande was'.

Dát noem ik nou belachelijk?!

http://www.autoblog.nl/cbr-faalt-met-rijontzeggingen-door-onbevoegd-personeel#post-55766
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #51 Gepost op: do, 20 dec 2012, 12:10:46 »
snap ik.
maar je woont niet echt om de hoek.
Dat over geluid en microfoon had ik ook al opgemerkt.
Een stroomschema lukt nog wel. Maar daar zitten juist de finesses gok ik.

Enne: wie heeft er nu nog een nokia?  -dunno-




Mensen met een Nokia


Tja je wilt ze echt de kost niet geven



Ik kom ook nog wel eens ergens in de buurt

Maar om wat voor auto gat het

Wellicht ff via pm
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #52 Gepost op: do, 20 dec 2012, 13:20:01 »
http://www.autoblog.nl/cbr-faalt-met-rijontzeggingen-door-onbevoegd-personeel#post-55766


Drinken en rijden vind ik helemaal uit den boze.
Ik vind dat ze dat gewoon naar 0.0 moeten zetten.
1 keer gepakt? rijbewijs jaar kwijt, nog een keer gepakt: rijontzegging voor het leven.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #53 Gepost op: do, 20 dec 2012, 15:59:05 »
Probleem met 0,0 => Eet eens een appel. Voila: Alcohol in je bloed.
Doe NU een blaastest en er zit mogelijk enige alcohol in je adem, van dat feestje dinsdagavond.

Maar inderdaad: breng t maar naar beneden naar t niveau van "één biertje gedurende de afgelopen 3 uur en je bent je rijbewijs kwijt".
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #54 Gepost op: do, 20 dec 2012, 17:18:32 »
Probleem met 0,0 => Eet eens een appel. Voila: Alcohol in je bloed.
Doe NU een blaastest en er zit mogelijk enige alcohol in je adem, van dat feestje dinsdagavond.

Maar inderdaad: breng t maar naar beneden naar t niveau van "één biertje gedurende de afgelopen 3 uur en je bent je rijbewijs kwijt".
dat heb ik ook al eens ergens gezegd, als je nu bijvoorbeeld niet door had dat 1 of andere fruitdrank bedorven was dan kun je al alcohol in je adem hebben. En nog een beter voorbeeld, van die mondspoelings troep van bijvoorbeeld listerine, zit ook alcohol in vaak. Maar zet de limiet op wat ongeveer in 1 biertje zit(zoals voor beginnende bestuurder al is) en dan gewoon ook echt hard straffen. Dus niet zoals nu dat als je er maar een beetje over zit dat je 2 uur rijontzegging hebt en een boete. Maar gewoon zodra je er over zit bij minder dan 1 glas een half jaar en bij meer dan 1 glas een jaar rijontzegging bij de eerste keer, en de 2de keer gewoon permanent rijontzegging.
En dan daarnaast de straf voor rijden terwijl je rijbewijs is ingevorderd of permanent ingenomen ook hard omhoog, gewoon daar een celstraf op zetten omdat dat eigenlijk een misdrijf is.

Ik denk dat zo'n aanpak iets beter werkt, want dan zeg je wel ik drink helemaal niks als ik nog moet rijden. En nu heb je nog veel die wel 3 of 4 doen op een avond omdat ze denken dan bij het naar huis rijden weer onder de limiet te zitten. Het gaat zulke lui vaak niet echt om de veiligheid, maar meer om de boete en de er aan hangende straf. Anders zouden ze gewoon helemaal niet drinken als ze moeten rijden.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #55 Gepost op: do, 20 dec 2012, 19:00:43 »
Hoge boetes? Wat mij betreft worden er te weinig rijbewijzen ingenomen...

M.i. zit het probleem in de mentaliteit (uiteraard generaliseer ik weer eens). Er zijn maar weinig mensen die een ander nog iets gunnen. De bumperklever vindt dat degene voor zich onnodig links rijdt, die op zijn beurt te bang is om er niet meer tussengelaten te worden omdat er een heel rijtje bumperklevers op de linkerbaan achter 'm zit. En vaak heeft-ie nog gelijk ook, want de achterste vindt dat hij maar niet door kan rijden door die mensen vóór hem die hun rijbewijs wss bij een pakje boter hebben gekregen.
En dat verschil zie ik dan meteen als ik bijvoorbeeld in de buurt van amsterdam ofzo rij. Al is het daar rustig op de weg dan nog zijn er mensen die er links en rechts tussendoor slingeren. Even iemand er langs laten is er compleet niet bij. Daar houden mensen schijnbaar geen rekening met ander weggebruikers en gaat alles om hun. En als ik dan hier in het noorden rij zie ik zo nu en dan eens een mercedes/audi/bmw die wel zo rijd, maar veel anderen geven je toch wat sneller ruimte en mensen houden vaak toch net iets meer rekening met een ander. En zelfs als het heel druk is is dat hier nog wel zo.
Als je in een stad in de randstad rijd en er is een soort file voor een kruising dan is er daar eigenlijk niemand die er even iemand tussen laat uit een zijstraat die geen voorrang geeft(is mijn ervaring) terwijl het hier vaak gewoon een soort ritsen word dan.(en soms weer zo'n aso in een te dure auto van de zaak die vind dat hij belangrijker is en die probeert er weer bij tussen te rammen.)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #56 Gepost op: do, 20 dec 2012, 20:38:15 »

Mensen met een Nokia

Tja je wilt ze echt de kost niet geven



Begrijp ik nou dat mijn Nokia 6300 black-silver geen goede combinatie zou zijn met jouw inbouwkits?  :)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #57 Gepost op: do, 20 dec 2012, 22:29:28 »
Dat is zon beetje de laatste goede Nokia  -thumbsup-
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #58 Gepost op: do, 20 dec 2012, 22:30:28 »
En dat verschil zie ik dan meteen als ik bijvoorbeeld in de buurt van amsterdam ofzo rij. Al is het daar rustig op de weg dan nog zijn er mensen die er links en rechts tussendoor slingeren. Even iemand er langs laten is er compleet niet bij. Daar houden mensen schijnbaar geen rekening met ander weggebruikers en gaat alles om hun. En als ik dan hier in het noorden rij zie ik zo nu en dan eens een mercedes/audi/bmw die wel zo rijd, maar veel anderen geven je toch wat sneller ruimte en mensen houden vaak toch net iets meer rekening met een ander. En zelfs als het heel druk is is dat hier nog wel zo.
Als je in een stad in de randstad rijd en er is een soort file voor een kruising dan is er daar eigenlijk niemand die er even iemand tussen laat uit een zijstraat die geen voorrang geeft(is mijn ervaring) terwijl het hier vaak gewoon een soort ritsen word dan.(en soms weer zo'n aso in een te dure auto van de zaak die vind dat hij belangrijker is en die probeert er weer bij tussen te rammen.)
withstupid
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #59 Gepost op: do, 20 dec 2012, 22:32:04 »
1500 en 2000 ugl is bijna niet mogelijk. Een goede pool doet er 1300 en dan heb je echt veel op. 2000 ugl is gegarandeerd coma!!!
Mondspray en fruitdranken is mond alcohol en op de honac of drager 20min later verdwenen.

Rijbewijzen invorderen is een bevoegdheid die idd wel wat aangescherpt kan worden. Maar dat is politiek. 30x te hard onder de 30kmh is goed voor de staat en veilig voor je rijbewijs.

2x met alcohol in korte tijd is tegenwoordig een cbr cursus van 1000 tot 1500 euro. Vind ik persoonlijk veel geld.

Ik rij dagelijks  A2, ben sinds kort 110 gaan rijden.. Geen stress/ irritaties meer, 4.8 per 100kmh ipv 5.6 en nog geen 5 min langer onderweg op 60 km.