Auteur Topic: Prijslijst bekeuringen 2013  (gelezen 11324 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #60 Gepost op: do, 20 dec 2012, 22:42:05 »
In de Nederlandse wegenverkeerswet is de grens bepaald op een alcoholgehalte van 220 µg/l in de adem.

1x 7x de toegestane hoeveelheid, 1x 10x de toegestane hoeveelheid...

1e keer was al een verplichte cursus en een onderzoek door CBR, 2e keer ook een onderzoek. Alleen is het daar een dusdanig rommeltje dat men de doorlooptijden niet waarmaakt en dus vervolgens de boel laat verlopen. Burger heeft daarna gewoon 'recht' op teruggaaf van het rijbewijs. -gert-

Mooie zaak als je kind dood wordt gereden, als achteraf blijkt dat dat indirect een gevolg is van het feit dat de werknemers van het CBR hun werk niet hebben gedaan. Met salaris van belastingcenten overigens, dus als je nog verder wil chargeren zou je kunnen stellen dat jezelf hebt bijgedragen aan de dood van je kind?! -gert-

Maar goed, het was slechts om de kromheid van sommige regels/boetes/handhaving. In bepaalde wijken kom je al dames tegen die niet eens hun AH-winkelwagentje zouden mogen besturen, laat staan de Mini One Cabrio waar ze vervolgens mee wegrijden... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #61 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 11:21:53 »
Ik ken de WvW wel, tis mijn werk..

Maar ik ben wel benieuwd hoe hij er aan toe was met 2000 ugl, denk dat ze hem op de stoel hebben moeten vasthouden.

Jammer dat het zo gelopen is bij het CBR. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, helaas zijn is het in sommige vakgebieden  schadelijker om fouten dan in andere vakgebieden..

Als alles goed was verlopen was hij het voor langere tijd kwijt geweest.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #62 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 11:30:22 »
Tegenwoordig heb je bij een aardige overschrijding al snel een ASP (Alcohol Slot Programma) aan je broek (lees: een slurfje aan je dashboard) hangen.

Info: klik

Als ik de ervaringen daar zo over lees is het een harde maar leerzame les voor diegene die het opgelegd krijgen.
En terecht...

De echte diehards tref je er alleen niet mee, die kruipen gewoon net zo gemakkelijk bezopen achter het stuur van een geleende auto  -gert-



Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #63 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 11:51:06 »
Wat ook wel vaker een probleem is, is de generatie die zonder alcohol beperking is opgegroeid. Vroeger mocht je gewoon drinken en rijden. Dus de oudere generatie die vind het nog steeds normaal om op een feestje 5 á 6 wijntjes te drinken en dan naar huis te rijden.


Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #64 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 12:00:49 »
Wat ook wel vaker een probleem is, is de generatie die zonder alcohol beperking is opgegroeid. Vroeger mocht je gewoon drinken en rijden. Dus de oudere generatie die vind het nog steeds normaal om op een feestje 5 á 6 wijntjes te drinken en dan naar huis te rijden.


5/6 , ik dacht 10?  :D :D
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #65 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 12:02:31 »
Wat jij wil!  -thumbsup- :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #66 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 12:18:50 »
En aan welke leeftijd/generatie wordt er dan gedacht ......  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #67 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 12:30:21 »
En aan welke leeftijd/generatie wordt er dan gedacht ......  -dunno-

Die van 'op dit moment' 50+ denk ik. Dezelfde generatie die het heel normaal (en aardig en gezond?) vonden op een verjaardagsfeestje niet alleen een schaaltje met toastjes liet rondgaan, maar ook een schaal sigaretten.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #68 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 12:34:08 »
Die van 'op dit moment' 50+ denk ik. Dezelfde generatie die het heel normaal (en aardig en gezond?) vonden op een verjaardagsfeestje niet alleen een schaaltje met toastjes liet rondgaan, maar ook een schaal sigaretten.

Hart, vaat , huid en longziekten......toch merk ik bij mensen om me heen verandering.

Maar zuipen en rijden komt hier in mijn soc.kring niet voor.
Nette mensen :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #69 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 13:38:33 »
Nette mensen :)

Pas maar op. Die 'nette mensen' die ik ken, zijn nou net die mensen die met een stuk in hun kraag nog gaan rijden. Dus niet de bier-o-drinkers maar juist de wijn-o-listen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #70 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 21:29:28 »
Die van 'op dit moment' 50+ denk ik. Dezelfde generatie die het heel normaal (en aardig en gezond?) vonden op een verjaardagsfeestje niet alleen een schaaltje met toastjes liet rondgaan, maar ook een schaal sigaretten.

Maak daar even 60+ van, wil je  :)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Prijslijst bekeuringen 2013
« Reactie #71 Gepost op: vr, 21 dec 2012, 22:12:51 »
Pas maar op. Die 'nette mensen' die ik ken, zijn nou net die mensen die met een stuk in hun kraag nog gaan rijden. Dus niet de bier-o-drinkers maar juist de wijn-o-listen.
vaak zijn het inderdaad de mannen in het pak enzo die met teveel op rijden. En dan heb je natuurlijk nog de diehard alcoholisten, maar die leren het toch nooit en gaan zelfs met een levenslange rijontzegging nog wel rijden denk ik.

En het probleem met het alcohol slot is dat veel van die lui die die boetes niks uit maakt dan ook nog een auto van de zaak hebben, of een auto van de vrouw. En daar hoeft niet zo'n slot in, dus dan rijden ze daar wel in met een slok op.