Auteur Topic: waarom!  (gelezen 4321 keer)

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
waarom!
« Reactie #30 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 07:29:09 »
bij ons op het Ovaal circuit rijden wel eens 1300sprinters ook geweldig spul
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
waarom!
« Reactie #31 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 17:39:51 »
Ha ha ja dat is altijd welkom beetje extra sponsorring

Het meeste word nog uit eigen zak betaald het is moeilijk om een sponsor te vinden.

Maar als iemand interesse heeft is het altijd mee genomen

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
waarom!
« Reactie #32 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 18:00:08 »
Edgard misschien wat meer foto's en info wat jullie allemaal veranderd hebben??

Alles g40? Triangels ipv draagarm systeem? Subframe gemaakt? Welke remmen? ga zo verder...

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
waarom!
« Reactie #33 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 18:52:18 »
We zijn beperkt aan een homologatie systeem van de fia dus kunnen niet alles zo maar veranderen.
Als volkswagen motorsport iets maakt en dat aanvraagt bij de fia pas dan komt het in de homologatie papieren te staan die bij een polo horen.
Het gekke is dat we met dit model niet met injectie mogen rijden terwijl dit in de fabriek wel gemaakt is maar er nooit homologatie op aan is gevraagt
Dit heeft mede oorzaak dat vw motorsport toen meer bezig was met de golf

Maar wat ik heb veranderd eigenlijk heel veel
Aan de motor bv  we zijn begonnen met een 3 f motor
Daarvan is de krukas geballanseert met vliegwiel koppeling en poelie
De cilinderkop zijn de kanalen bewerkt en de klepstelen dunner gemaakt.
Van het onderblok is 1,5 mm afgehaald en ook van de zuigers om een hogere compresie te krijgen dit omdat de verbrandingsruimte in de zuiger zit.
De Ruimte voor de klepuitsparing in de zuigers dieper gemaakt voor de grote lift van de kleppen
Andere nokken as 286 graden schrick
De inlaat is ruimer gemaakt en bewerkt
De carburateur heeft een venturie van 22mm en 26 mm en de 2e trap is mechanisch gemaakt en niet meer op vacuum
Toen is de motor op de bank gezet en de sproeierbezetting afgesteld en de ontsteking en levert nu 110 pk

Verder is de bak bij vw motorsport gemaakt met een korte overbrenging met sper top van 155kmph bij 7500 tpm

Ik had eerst zelf een korterebak gemaakt van de tandwielen van een diesel 5 bak en de eindoverbrenging van een 1000cc maar die was eigenlijk net te lang toen liep de polo 180 maar trok mindersnel en had geen sper
Verder aan de ophanging zitten overal nylon bussen in schokdemper van bilstein
De voor en achter remmen komen van een golf gti af met grotere schijven voor en achter
Er zit geen bekrachtiger meer op dit ivm beter gevoel in het pedaal en binnen zit een verstelbare remverdeler
De achteras is ook versterkt deze ging nogal vaak krom na bv een landing na een jump hebben we al 4 achterassen verspeeld maar nu blijft hij gelukkig heel
Verder natuurlijk al het overtollige gewicht verwijderd maar moeten wel aan een minimum van 720kg voldoen omdat dit verplicht is
En natuurlijk een rolkooi   die voledig gelast is enzo de auto een stuk stijver maakt
De bedoeling is dat we de auto van de winter ook op bepaalde dingen doorlassen en we hebben al andere dempers voor volgend jaar.

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
waarom!
« Reactie #34 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 18:55:18 »
foto

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
waarom!
« Reactie #35 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 19:04:53 »
Deze is ook van mij geweest hier had ik van een polo 2 een polo 3 van gemaakt en kon toen met injectie rijden omdat dit bij de 3 wel was gehomologeerd maar maakte niet veel uit als de carburateur.
Helaas heb ik deze toen plat gereden en toen zijn we weer terug gegaan naar het vorige type

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
waarom!
« Reactie #36 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 19:06:58 »
Ik ben begonnen met een polo station maar heb daar wel foto's van maar die moet ik even inscannen

Vandaar mijn voorliefde voor polo ik had die station als rallywagen gekocht en zo ben ik begonnen

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
waarom!
« Reactie #37 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 19:45:53 »
ik stond idd bij deze een paar jaar terug in barneveld al te kijken: er klopt iets niet... -hug-
trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
waarom!
« Reactie #38 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 19:52:56 »
Ik ben begonnen met een polo station maar heb daar wel foto's van maar die moet ik even inscannen

Vandaar mijn voorliefde voor polo ik had die station als rallywagen gekocht en zo ben ik begonnen

station?
bedoel je steilheck?


Ennuh: serieus: plekkie op je voorspatbord nog vrij?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
waarom!
« Reactie #39 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 20:23:45 »
Klopt jaap moest best veel aanpassen om er een polo 3 van te maken
Heb platen voor de achterlichten gemaakt en moest de voorschermen aanpassen ivm de a stijl maar het is goed te doen
Niemand heeft het ooit gezien behalve toen ik een keer een wedstrijd reed in hellendoorn waar een duitse keuring was maar die maakte er geen probleem van gelukkig

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
waarom!
« Reactie #40 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 20:26:30 »
Ja en er is altijd plek vrij
misschien iets om volgend jaar te doen op de site een beetje te promoten
Kunnen we beter een keer afspreken om dat te doen
Ik weet niet of er nog een meeting is waar we een keeer naar toe kunnen komen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
waarom!
« Reactie #41 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 20:28:07 »
maare 110 pk met enkele 2traps carburateur
dat noem ik zeer netjes .is dit een 2b2 carburateur of een 2e3 van een golf 2 met rp motor ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
waarom!
« Reactie #42 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 20:29:45 »
Ja en er is altijd plek vrij
misschien iets om volgend jaar te doen op de site een beetje te promoten
Kunnen we beter een keer afspreken om dat te doen
Ik weet niet of er nog een meeting is waar we een keeer naar toe kunnen komen

19november les routier nunspeet aan de a28
zie topic meetings ,najaars meeting
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
waarom!
« Reactie #43 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 20:30:22 »
Ja en er is altijd plek vrij
misschien iets om volgend jaar te doen op de site een beetje te promoten
Kunnen we beter een keer afspreken om dat te doen
Ik weet niet of er nog een meeting is waar we een keeer naar toe kunnen komen

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
waarom!
« Reactie #44 Gepost op: zo, 05 nov 2006, 20:33:34 »
Ik weet niet meer precies waar die carb van af komt maar ik geloof van een pn motor van een golf

ik heb hem ook nog helemaal bewerkt vanbinnen om hem nog groter te maken
Maar de gasklep maat is weer aan een maximum verbonden