Auteur Topic: meer vermogen rdw en kentekens  (gelezen 6420 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #15 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 00:08:54 »
Daar hoopte ik al op... Tot en met '81 vermoed ik overigens, want wij onderscheiden weliswaar de 1F, maar ik vermoed dat de typegoedkeuring niet afhankelijk was van de face-lift?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #16 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 00:15:13 »
Produktie HH werd per 08-1977.
Gokje: tegelijkertijd met produktie Derby.

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #17 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 05:31:48 »
Dat is trouwens wel een goed om over na te denken: Een Polo 1 van 1976 krijg je met een HH niet goed gekeurd: in 1976 bestond de 1.3 HH met 60 pk nog niet, dus is er voor dat bouwjaar helemaal geen goedkeuring van 1.3 met 60pk! ( daar ging het bij mij ook bijna mis. Beetje zuigen/slijmen deed wonderen, daar niet van).

De HH was de opvolger van de HC.
HC = 1.1 met 44kW
Produktie 8.74-7.77

Oftewel 44kW was al beschikbaar vanaf het prille begin. Welliswaar geen 1.3, maar wel hetzelfde vermogen.
« Laatst bewerkt op: di, 31 mrt 2009, 05:41:14 door Mark »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #18 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 09:23:03 »
Maar er is wel een typegoedkeuring voor de Polo 1 met HH, toch? ..deden ze bij mijn Derby ook: lijstje erbij en per bouwjaar staat er een rijtje motorcodes / vermogens. Komt hij niet in het "originele" bouwjaar voor, dan kijken ze bij de andere bouwjaren van hetzelfde type. Voor de Polo 1 zou dat dan bijvoorbeeld van '75 tot '79 (?) zijn.

75 tot 81 dan. Gok dat RDW geen boodschap heeft aan de plaatsing van plastic bumpers en een ander grilletje  :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #19 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 09:56:12 »
Maar er is wel een typegoedkeuring voor de Polo 1 met HH, toch? ..deden ze bij mijn Derby ook: lijstje erbij en per bouwjaar staat er een rijtje motorcodes / vermogens. Komt hij niet in het "originele" bouwjaar voor, dan kijken ze bij de andere bouwjaren van hetzelfde type. Voor de Polo 1 zou dat dan bijvoorbeeld van '75 tot '79 (?) zijn.
Ah.. dat deden/wilden ze bij mij ook doen: ff kijken naar een polo uit 1986,.. maar dat ging lastig en slechts met het handje: gegevens op mijn kenteken zijn dus letterlijk uit de duim gezogen en in getikt: Keurmeester: "Leeggewicht: hmmm. wegen kost 17,50 Euro, als ik nou eens wat gok, dan kost t je niets... wat wil je?"
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #20 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 09:58:07 »
hoe groot is de kans dat dat een tweede keer weer lukt? Voor hetzelfde geld (:) ) sta je dus voor Jan met de korte achternaam bij de RDW als de keurmeester zijn dag niet heeft.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #21 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 09:59:18 »
75 tot 81 dan. Gok dat RDW geen boodschap heeft aan de plaatsing van plastic bumpers en een ander grilletje  :)

Maar zoiets 'ZIEN' ze helemaal niet. Het is niet zo dat zij precies weten in welk jaar welke auto uit kwam: Polo is Polo. Destijds ( 2 jaar terug ) had de meneer gewoon een unix schermpje voor z'n neus, zwart met groene lettertjes, en mooie tabellen. Alle Polo's heten gewoon 'Polo'. 861121 enzovoorts enzovoorts. Waarschijnlijk dat ie daarom vooral naar het bouwjaar wilde kijken: dan wist ie zeker dat ie niet een motor uit een 6n ging goedkeuren in een 86c.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #22 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 10:00:58 »
hoe groot is de kans dat dat een tweede keer weer lukt? Voor hetzelfde geld (:) ) sta je dus voor Jan met de korte achternaam bij de RDW als de keurmeester zijn dag niet heeft.

Niet helemaal: Hij kán, als ie z'n dag niet heeft, je doorverwijzen naar Lelystad. Vóór je naar Lelystad gaat, moet je toch altijd eerst bij een gewoon keuringsstation langs, om te bekijken of het zo kan, of dat je naar Lelystad moet. Maar t is wel prettig om te weten of je na een halve dag terug naar huis kunt met een nieuw kentekenbewijs, of dat je eerst langs de bank moet, en een maandje geduld moet hebben.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #23 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 10:33:09 »
Of hij kán, alstie z'n dag niet heeft, je gewoon helemaal met lege handen wegsturen..  -wanker-

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #24 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 10:48:28 »
Waar is terug te vinden dat je 40 procent mag stijgen qua vermogen mits hetzelfde blok wat in de auto hoort ?

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #25 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 12:03:40 »
Produktie HH werd per 08-1977.
Gokje: tegelijkertijd met produktie Derby.

Mijn Derby ('78) had ook ook een HH, dus met HH kom je niet in de problemen GG
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #26 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 12:14:10 »
Waar is terug te vinden dat je 40 procent mag stijgen qua vermogen mits hetzelfde blok wat in de auto hoort ?

Doe eens google; "RDW vermogenstoename"  :P misschien te modern voor jou om via het Wereld Wijde Web iets te vinden/zoeken -moon-, maar er is echt al heel veel geschreven over de RDW mbt vermogenstoename.  De 40% regel/eis staat niet op de website van de RDW, omdat dit om uitzonderlijke situaties gaat (99% van de mensen wisselt geen motoren).

Dit komt van de technische helpdesk van de RDW;
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #27 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 12:16:58 »
Citaat
Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd.

U moet het voertuig hiervoor laten keuren bij een RDW keuringsstation. Na goedkeuring wordt het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.

RDW kentekenkeuring
Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig met de gemonteeerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel wordt u gevraagd dit aan te tonen door het overleggen van een verklaring van, de fabrikant van het voertuig of de in Nederland gemachtigde importeur.

Wanneer er een typegoedkeuring bestaat, dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval, dan wordt u doorgestuurd naar het Testcentrum in Lelystad (TCL) voor een geluidstest. En wanneer het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen wordt tevens een weggedragtest afgenomen.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Technische Helpdesk.

Technische helpdesk telefoonnummer: 0900 0739 (0,10 euro p/m).

Dit komt van de technische helpdesk.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #28 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 14:13:03 »
Duidelijk verhaal. Ben nog steeds wel beniwud wat die geluidstest en weggedragstest op Lelystad precies kosten. Aangezien wij eigenlijk ooit wel 's 1.6 16v op het kentekenbewijs zouden willen zien staan  -cool-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #29 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 14:15:46 »
Ik heb al meer zooi en ellende gevonden via het web waar jij je ook maar een seconde een voorstelling van zou kunnen maken ;)
Uiteraard op de RDW site en via Google gekeken voordat ik het er neer zette maar ik vond niks .
Dank voor het plaatje
Grappige is dat als je het 10 medewerkers van de RDW vraagt ze niet allemaal dit antwoord zullen geven .