Auteur Topic: meer vermogen rdw en kentekens  (gelezen 6419 keer)

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #60 Gepost op: wo, 01 apr 2009, 20:29:48 »
nee juist en bij de apk wel!  zal je net zien dat ik weer iets heb -gert- (hopelijk niet)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #61 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 12:02:00 »
Citaat
Geachte heer Peters,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Voor de berekening van de vermogenstoename met 40% mag u uitgaan van de oorspronkelijke motor met een vermogen van 44kw.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

--Original Message--
From: jxx@xx.nl
Date: 30-3-2009 21:37:20
To: info@rdw.nl
Subject: Uw informatieverzoek aan de RDW

formID: 2000
Aanhef: de heer
Voorletters: J.W.M.
Achternaam: Peters
Email: jxx@xx.nl
Adres: Nasxx x
Postcode: 6xxx xx
Plaats: Oxxxxx
Land: Nederland
Telefoon: 06 xx
Kenteken: HN 41 FN
Rijbewijs: 42xx
Opmerking: Geachte Helpdesk RDW.

Het voertuig met kenteken HN 41 FN ( Volkswagen Polo, bouwjaar 1982 ) is enkele jaren geleden door mij bij u omgekeurd van brandstof Benzine naar brandstof Diesel. Hierbij is door u een nieuw kentekenbewijs uitgegeven met hierop vermeld het gewijzigde brandstof type, de cilinderinhoud en het nieuwe motorvermogen.

Het originele vermogen van de benzine motor bedroeg 44kW.  De ingebouwde Diesel motor heeft een lager vermogen van 33kW, en deze waarde is dan ook vermeld op het kentekenbewijs.

Op dit moment is de auto geschorst en wordt deze opnieuw opgebouwd. De motor is zal eveneens worden aangepakt waardoor het vermogen hopelijk zal toenemen.

Nu heb ik begrepen dat, indien de vermogensstijging door aanpassingen aan of van de motor niet meer dan 40% bedraagt, er kan worden volstaan met een melding aan de RDW? Mag en kan ik nu uitgaan van het originele vermogen van 44kW ( dus maximaal 62kW na 'revisie') of van de lagere waarde zoals op het nieuwe kenteken vermeld ( 33kW, dus maximaal 46kW na 'revisie')

Graag hierop uw deskundig antwoord.

Met vriendelijke groet,
Jaap Peters
De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.

Als ik het goed heb/lees, begrijp ik dat ik dus tot 80 pk kan volstaan met een melding :)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #62 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 12:13:33 »
Als ik het goed heb/lees, begrijp ik dat ik dus tot 80 pk kan volstaan met een melding :)


Nice! Als je erover nadenkt is het ook wel logisch..
Je auto is berekend op dat vermogen, of je er nou een tragere motor in legt of niet. (Denkende vanuit RDW perspectief)

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #63 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 13:55:51 »
Zo lees ik t ook idd.
Is dat overigens "slim" om inclusief kenteken erbij te vragen? ..stel dat het een negatief antwoord was geweest, hadden ze natuurlijk makkelijk even een aantekening in het systeem bij jou kenteken kunnen zetten. Mocht je hem dan ooit ter keuring aanbieden, ze direct zien dat er "iets" mee aan de hand kan zijn.. -dunno-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #64 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 14:38:14 »
Zo lees ik t ook idd.
Is dat overigens "slim" om inclusief kenteken erbij te vragen? ..stel dat het een negatief antwoord was geweest, hadden ze natuurlijk makkelijk even een aantekening in het systeem bij jou kenteken kunnen zetten. Mocht je hem dan ooit ter keuring aanbieden, ze direct zien dat er "iets" mee aan de hand kan zijn.. -dunno-

Ja/Nee, is slim: Mochten ze zeggen: Nee, je moet voor de keuring,.. dan was dat ook direct duidelijk geweest: Gaan we toch voor de keuring! 
D'r staan denk ik al genoeg 'vink'-jes bij dat kenteken qua omkeuring :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #65 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 14:52:39 »
hmmmz.....het enige waar ze mischien over kunnen vallen is mischien dat je een g- lader aan je diesel hebt gehangen.
Ik weet niet of ze daar nou moeilijk over kunnen doen,zo niet dan is dat mooi mee genomen. ;)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #66 Gepost op: vr, 03 apr 2009, 16:25:54 »
hmmmz.....het enige waar ze mischien over kunnen vallen is mischien dat je een g- lader aan je diesel hebt gehangen.
Ik weet niet of ze daar nou moeilijk over kunnen doen,zo niet dan is dat mooi mee genomen. ;)

Gaan we zien: Eens vragen HOE ze het grotere vermogen gemeld willen zien.. rollenbank uitdraai voldoende?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken