Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: jerrymk1 op do, 05 okt 2017, 18:14:51
-
Zijn de tellers met toerenteller van een golf 1 en een polo 2 hetzelfde?
Die van een golf 2 zouden intern andere vertandingen hebben dus niet werken.
Als hier iemand een antw op weet?
-
Toerenteller met vertanding? -dunno- -gert-
Je bedoeld te vragen of de snelheidsmeter en km-teller een andere vertanding hebben: yep.
(teller loopt t/m 220 km/u en Polo 2 t/m 200 km/u, uitgezonderd G40: 240 km/u)
Gelukkig is 't linker gedeelte van een cockpitje mechanisch:
km-teller Golf 1 omwisselen met die van je Polo 2 en klaar.
Met als bijkomend voordeel dat je eigen km-stand behoudt -thumbsup-
-
had me laten vertellen dat er een andere vertanding in zit. Ik wou een cockpit kopen van een polo 2 voor in mijn 1f. Deze was verkocht dus zoek ik een alternatief. Golf2 zou niet gaan hebbe ze mij verteld. Dus dacht ik golf 1 jetta 1 die hebben dezelfde ook met toerenteller. Is het binnewerk daar dan weer hetzelfde van als een golf2 en moet ik dan de snelheidsmeter van de polo 1 in overzetten?
-
Zegt Sjon al: snelheidsmeter overzetten
-
Toerenteller met vertanding? -dunno- -gert-
Je bedoeld te vragen of de snelheidsmeter en km-teller een andere vertanding hebben: yep.
(teller loopt t/m 220 km/u en Polo 2 t/m 200 km/u, uitgezonderd G40: 240 km/u)
Gelukkig is 't linker gedeelte van een cockpitje mechanisch:
km-teller Golf 1 omwisselen met die van je Polo 2 en klaar.
Met als bijkomend voordeel dat je eigen km-stand behoudt -thumbsup-
maar werkt een tellerbak van golf 1 met teller tot 220 wel in een polo 2 89? of klopt de snelheid dan niet meer?
ik wil deze namelijk graag kopen maar lees overal iets anders.....
-
maar werkt een tellerbak van golf 1 met teller tot 220 wel in een polo 2 89? of klopt de snelheid dan niet meer?
ik wil deze namelijk graag kopen maar lees overal iets anders.....
Latere golf 1 past en werkt wel (oude 'tittentacho' niet), maar de aangegeven snelheid en de km-telling klopt inderdaad niet.
Snelheidsmeter met km-teller, 't linker gedeelte van 't cockpitje, is compleet mechanisch:
gewoon je eigen teller erin monteren => kloppende snelheid (zoals VW die bedoeld heeft) is wel zo lekker
en bovendien een legale (!) km-stand ook wel fijn.
-
oke, af te raden dus om een met 220 kmu te pakken? als ik een oude cockpit met toerenteller pak zet ik dan ook het digitale schermpje over? dit is wel zo het geval bij een 2f weet ik en als dat zo is kan ik gwn iedere toerenteller pakken met het scherm toch? is miss slimmer maar aangezien mijn tellerbakkie half gaar is wil ik er eentje die helemaal goed werkt...