Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: kurt op wo, 11 mei 2022, 23:08:34
-
Ik heb een 1.3 MH motor waar ik een nieuwe kop heb opgezet ( kop niet gevlakt )
Alles aan de motor is vernieuwd
- thermostaathuis, thermostaat , darmen , thermocontact, radiator , distributieriem, waterpomp en de dop van het expansievat
Motortje vd verwarming en het radiatortje …
De koelvin slaat aan wanneer het moet , temperatuur is ok ..
maar na een dag of 2 te rijden komt er zeeer veel druk op de darmen …. En als ik de motor uitzet en laat afkoelen trekken de 2 dikke darmen vacuüm… als ik de dop van het expansievat er af draai dan is de druk terug normaal en is er geen water weg …. Wie weet wat dit kan zijn ??? Ik ben ten eind raad
-
Een maat van mij had ongeveer hetzelfde bij zijn VW LT.
We dachten eerst zou de thermostaat dicht blijven zitten maar uiteindelijk bleek het toch in de cilinderkop te zitten.
Kromme kop of scheurtje ergens richting een koelkanaal denk ik.
-
Een maat van mij had ongeveer hetzelfde bij zijn VW LT.
We dachten eerst zou de thermostaat dicht blijven zitten maar uiteindelijk bleek het toch in de cilinderkop te zitten.
😔
Kromme kop of scheurtje ergens richting een koelkanaal denk ik.
-
De kop is kompleet verandert 😔
-
Ook eerst afgeperst? Wat maakt dat de kop vervangen moest worden, en waarom benoem je zo specifiek dat de kop voor montage niet gevlakt is?
-
Vermoed echt iets met de kop maar misschien is het iets anders.
-
het lijkt me heel erg stug dat het hier mee te maken heeft ... maar heb je het koelsysteem ook ontlucht? -dunno-
bovenop de interieur ventilator zit een dopje die je los kan draaien.
zet de verwarming op zn warmst - laat de motor op temp komen en draai dan de dop open tot er water uit komt.