-thumbsup-
Weet je het kenteken al? -> register...
FT-83-HR of bedoel je wat op de papieren staat ;) :D -nana-
schimmel jaja :D
Ach, voor een 1F ziet-ie er nog best wel geinig uit... -moon-
it takes a dirty mind to.....
ach laat ook maar.
Nee is echt schimmel. Heel jammer want verder geen vlekje scheurtje of gaatje te bekennen.
En dat allemaal omdat iemand zo slim was om het raam open te zetten.
zeg he.....als hij over 18 jaar nog goed is is het een goed kado voor de 18e verjaardag van je nieuwbakken zoon.
persoonlijke voorkeur.
Naar de professional brengen. Kost minder dan dat het werk is en die weten precies wat ze doen.
interieur moet toch helemaal er uit om alles droog te krijgen en de roest meteen aan te pakken.
Kan dus gewoon alles los langsbrengen
Aangezien er nu 1 cm water in staat vertrouw ik het allemaal voor geen meter.
Dus vloerbedekking er uit, alle matjes er uit en op zoek naar de roest -wtf-
Dat vind ik erg vriendelijk aangeboden van je! Maar geniet er eerst zelf maar eens van, en dan kijken we wel of er over 18 jaar nog iets van over is?! -nana-
Heel mooi Roel. Alleen bij de parafan zit dus ook wat roest? Gauw bijwerken voor dat hij door is.
Velgjes zijn een beetje jammer, welke kleur horen ze te zijn? gewoon zilver?
Gave bak! Orginele NL GT -love-
Dikke bumperkit er maar op dan? :D -gert-
Velgjes zijn een beetje jammer, welke kleur horen ze te zijn? gewoon zilver?
Vetjes!
1f GT, met originele wielen! Koel koel koel koel koel ( 5 x :) )
Ik zie 3 pagina's, en ik denk: huh? wat gemist de afgelopen dagen? maar nee: allemaal op 1 dagje!
Verkoper baalde nog dat hij de velgen niet nog even zilver had gesptoen.aargh.gif -gert-
Originele NL-1F-GT....dude, that's awesome -thumbsup- :)
aargh.gif -gert-
100 euro voor een ambulance huren?? -wtf-
Ophalen van de Derby kostte mij 50 euro, en dan had ik m twee dagen. -gert-
Maak je niet te druk om de bekleding: Gewoon goed laten drogen in een verwarmde en geventileerde garage doet wonderen.
Schimmel heb ik ook al eens in de Polo gehad: dikke pluizen op het stuur en de vloerbedekking.. Goed laten drogen, stofzuiger d'r over, klaar!
ps. het huren van een ambulance zonder diesel kost varierend tussen de 100 en 175 euro voor één dag.
Heb hier alleen nog de goedkoopste op gezet. -wtf-
dat is een hoop geld zeg -gert- nnoit geweten dat dat zo duur kon zijn. Ik betaal altijd €35 per dag.
Arno heeft het weer over een autoambulance ipv een oprijwagen..... :D
De diesel is trouwens weer flink gedaald in prijs, net als de benzine. Dus wat dat betreft -dunno-
Hier in Delft/Den Haag kost een oprijwagen bij Köhler 108,- + 0.19/km bovenop 100 vrije km's.
Arno heeft het weer over een autoambulance ipv een oprijwagen..... :D
De diesel is trouwens weer flink gedaald in prijs, net als de benzine. Dus wat dat betreft -dunno-
Hier in Delft/Den Haag kost een oprijwagen bij Köhler 108,- + 0.19/km bovenop 100 vrije km's.
Even gauw onder werktijd half lezen en snel antwoorden. Ik had het idd over een ambulance :(. Niet goed opgelet dus -zz-puntjes mee ,verdelerkap mee ,bougies mee . bij de 1e de beste pomp verse peut er in (op oude benzine lopen motoren erg slecht )Zo heb ik het ook wel eens gedaan ja. Toen ik mijn 1f ging halen ging die vlieger niet op :( kon ik alsnog een keer terug met AUTOambulance :)
ff een half uurtje stellen en schroeven . volgens mij loopt ie dan best wel redelijk genoeg om huiswaarts te rijden (tip rijdt s,avonds en niet over de a1 )
puntjes mee ,verdelerkap mee ,bougies mee . bij de 1e de beste pomp verse peut er in (op oude benzine lopen motoren erg slecht )
ff een half uurtje stellen en schroeven . volgens mij loopt ie dan best wel redelijk genoeg om huiswaarts te rijden (tip rijdt s,avonds en niet over de a1 )
En als je er gewoon voor zorgt dat je lid bent van de anwb... Stel nou DAT je strandt, dan wordt je gewoon naar huis gesleept :D
en meteen een g40 blok er in :D :D :D )
Maar zou het zonde vinden als er iets kapot gaat of, noem maar wat geks, de remmen begeven het en ik rijd dat ding plat.Als je er niet mee wilt rijden omdat je de remmen niet vertrouwd, zou ik ook niet aan slepen beginnen.. Dan rij je gelijk 2 auto's plat als t fout gaat. -naughty-
Eventueel door hem of iemand die hij kent. Anders eventueel slepen of zo.
Ken een garagehouder die welgeteld 10 km verderop een bedrijf heeft.
Bel em morgen of hij daar naar toe kan. Eventueel door hem of iemand die hij kent. Anders eventueel slepen of zo.
Daar de stoeltjes enzo er uit.
Ga ik een zaterdag daarna vloeistoffen doen, remmen enz. controleren.
Kijken of er meteen bij hem een apk tje op kan.
En dan gewoon terugkachelen :)
Als iemand zich afvraagt: waarom komt hij daar nu pas mee?
Had er gewoon niet aan gedacht. Dank aan mijn stiefvader die meeleest en dacht, laat ik toch maar eens bellen :D :D :D
tja... dat slepen.... is natuurlijk maar 10 km dus lekker rustig aan (geheel binnendoor).
Is natuurlijk wel een verschil of je remt. of dat je op de snelweg in de ankers moet.
Maar goed. heb natuurlijk 100x liever een sleepwagen.
@ gigi: kan hem daar niet 10 weken laten staan. Heb het meer over een weekje of zo. (al is het maar omdat hij dan weer buiten staat :) )
@ Arno: tuurlijk is dat een geintje. ;)
Jullie horen het wel.
Groet,
Roel
@ gigi: kan hem daar niet 10 weken laten staan. Heb het meer over een weekje of zo. (al is het maar omdat hij dan weer buiten staat :) )
Dat E rijbewijs maakt hem niets uit voor die 10 km. Dus mag er zelf mee rijden
Roet - Eten:
Bedenk jezelf dat je niet verzekerd bent als je zonder E zelf achter het stuur kruipt.
M.a.w.: los van een boete ( achja ) betekend het betrokken zijn bij een ongeluk ( schuld of niet ) waarschijnlijk het faillissement van RoelG(T).
Auto opgehaald en afgeleverd.
Was even vergeten dat het een opel garage is.....
Twee heren (oude eigenaar en nieuwe eigenaar)
Oud: Wat staat er voor kippenhok voor de zaak?
Nieuw: Das een volkswagen
Oud: Sorry, zou er nog geen kippen in houden
Nieuw: Heeft ie op een sloop gevonden
Oud: Waarom heeft ie em daar niet laten staan?,
Nieuw: Wij moeten em keuren. Euh. T is zeker niet de originele kleur, zal wel overgespoten zijn hè. T schreeuwt aardig voor een koekblik...
Gelukkig ken ik de heren al langer :D :D :D
Wat ze gaan doen
(dit is lui klussen)
- volledige vloeistofwissel
- grote beurt, maar dan met extra checks. Hele auto wordt nagelopen
- Opnieuw afstellen incl contactpuntjes
- Als het lukt keuren
Helaas bleken de banden leeg te lopen.
In een opwelling geroepen dat het dan toch afkeur zal zijn. Desnoods nieuwe bandjes.
Bedacht me op weg terug dat ik nog twee setjes velgen met nieuwe banden heb liggen.
Dus morgen maar even bellen.
Desnoods kachel ik die kant op. Heb namelijk liever de velgen vrij en niet op nieuwe banden zodat de roest er af kan.
Volgende week dinsdag weet hij meer.
Vanavond knal ik er nog een plaatje of twee op. Ik was met mijn zoontje er naartoe gekacheld dus had niet echt mijn handen vrij om veel foto'te maken en moest ook snel weer weg.
ARNO!!!!!!! Helllup!
a polo is like a box of chocolats ,you'll never know what you're gonna find
-off- :D
Ik hoop alleen dat de parafan mee valt als je de ruit er uit trekt.Ik hoop met je mee -ja- -ja- -ja-
Mooi ding man! Ach, een auto die de afgelopen 21 jaar meer stil gestaan heeft dan gereden wordt er sowieso niet beter op. Ik ben bang dat een complete vervanging van ophangingsrubbers e.d. ook geen overbodige luxe is; Die verdrogen als ze niet gebruikt worden.
Roest zul je nog veel meer tegenkomen ben k bang.. Wordt dit een complete restauratie? Ga je er mee rijden of zet je hem eerst weg?
EDIT; De bodem ziet er nog zeer schoon uit, net als de onderkant van de motorkap.. Echt een soort verkapte schuurvondst. Ik denk dat deze auto heel lang binnen gestaan heeft in de afgelopen decennia:)
-thumbsup- Goede plannen Roel, mooie bergcupper van die roestberg maken! -wtf-
-nana-
-gert-
(wordt een standaard reactie op je Luc)
De GT blijft GT. Die bergcupper komt niet in mijn plannen voor.
Zo, dat was weer een avondje Roel plagen ....
Ja, ik heb de wellemsblokjes via Mahler nu, en heb nog niets gevonden mbt Rauspeed. Nu hindert mijn duitse beperking mij wel om te mailen.
Je hoeft je niet meer druk te maken om het 1'tje -hug-
Ik reed in de jaren 80 in een roestigere 1 GT dan deze ..
Over het 1 cm water op je bodem : duw die rubberen doppies eruit en laat hem letterlijk leeglopen . Desnoods opkrikken aan een kant en stromen maar .
Daarna de doppies terugplaatsen en klaar .
Tja, wat kan ik nog voor zinnigs aan de bovenstaande reacties toevoegen? -dunno-
Sjeezus, wat is dat ding ROOD?! :D
-thumbsup- Stoere kar, vind je nu je LX nog wel leuk? -naughty-
Overigens: ik lees vooral veel over origineel laten, maar ik neem stiekem aan dat-ie wel nog een stuk naar moeder Aarde gaat? -ja-
Ik denk dat het kleine beetje werk wat er aan zit helemaal goed gaat komen -thumbsup-
Mooi interieurtje -cool- Ik heb de andere variant: rood met zwarte strepen. Helaas wel met wat instapschade.
Het is gek maar waar: de GT zou origineel al 2 cm lager moeten liggen dan een standaard 1f.
Moet eerlijk zeggen dat ik daar bar weinig van zie.
Waar heb je dat gelezen ?
een witte gt is wel af , maar wit ,er is een reden waarom ik mijn auto niet wil wassen eigenlijk
Nog een leuke toevoeging, die je heel veel ellende kan besparen:
Leuk, zo'n vochtvreter,. op basis van de hygroscopische eigenschappen van zout(en).. Maar als je zo'n bak om tikt of simpelweg vergeet uit te auto te halen als je gaat rijden.. dan ben je zuur.. zuur xl. Daar kan geen centimeter water tegenop: Het zout werkt namelijk net zo corrosief als het strooizout op de weg. Alleen trekt het in je bekleding, en loopt het aan de binnenkant over de bodem.
Dus; zolang je m gewoon stil hebt staan, niets aan de hand. Maar o wee als je knoeit! ( met het uit te auto tillen ofzo )..
Ik reed in de jaren 80 in een roestigere 1 GT dan deze ..
Over het 1 cm water op je bodem : duw die rubberen doppies eruit en laat hem letterlijk leeglopen . Desnoods opkrikken aan een kant en stromen maar .
Daarna de doppies terugplaatsen en klaar .
Gewoon negeren en verder dweilen ;)
Misschien komt het wel via de voorruit, wat de technische bladen ook aangeeft..
Daar heeft mijn polo volgens mij ook last van gehad.. Ik had ook telkens water binnen en met demonteren ben ik nergens andere gaten tegen gekomen..
Die teer matten zou ik idd eruit halen en nooit meer erin doen.. Het dempt wel, maar je krijgt ze nooit helemaal naar de contouren van de bodem gevouwen.. FF met de föhn/ verfbrander erop en je trekt ze zo van de bodem af!
De prijs van een volledige wagen of links en rechts wat parkeerschade bij werken staat ook helemaal niet met elkaar in verhouding vind ik persoonlijk..
meestal is een volledige spuitbeurt iets wat de spuiters tussendoor pakken..
lekbak er onder, olie in een teiltje. Koelvloeistof is iets lastiger in een teiltje te vangen, maar zo heb ik ooit de vloeistoffen op de parkeerplaats van de Ikea vervangen -wtf-
Geen brug voor nodig dus -klus-
Je bent goed bezig Roel! -thumbsup-
Vooral omdat ik vanaf 1 januari voor 100 per maand een garage huur -wtf-
5x5, mooie werkruimte om je auto heen. Of staan er meerdere? Vind de prijs niet gek, en de GT staat er vorstelijk:)
Goede voornemens 2009;
Geen schade meer aan de polo's en een apk op de GT :)
Is het officieel toegestaan om te sleutelen.
En rijd ik er langs van het werk.
rijden Roel, blijven rijden -sturen-
Mijn broer de mazzelaar!
Meteen een testrit van 100 km.
Als hij heel aangekomen is laat ik het weten.
-wtf- das fijn in de mist... mooi dat ie heel aangekomen is! Je broer dan he :D de polo ook natuurlijk!
Broertje misschien een dikke bmw met extreme rembekrachtiger gewent?
Rekordc
Broertje misschien een dikke bmw met extreme rembekrachtiger gewent?
Rekordc
Mwoah, wij hebben ook Audi 100 (Avant) gereden, en het verschil in rijgeluid met een Polo I zonder demping is toch wel aanzienlijk... :DDat geloof ik graag
Daarnaast kan ik me zo voorstellen dat de bandjes wellicht ietwat vierkant en de schijfjes ietwat krom zijn?Bandjes niet. Er zijn andere banden onder gekomen angezien de velgen moeten worden gerestaureerd.
(de snelweg tussen Weert en Stein is onverlicht) in de geliefde auto van je broer maakt je dan idd wellicht wat onzeker?!Dat lijkt mij dus ook, maar had ik vooraf niet over nagedacht.
Mooi man, dat-ie goedgekeurd is om gekeurd te worden in Breda?! -ja- :D -thumbsup- -prut-Wordt jij nu eerst maar eens beter :)
Ik kwam dit trouwens laatst tegen. De hoeken zijn er dus nog te krijgen. Wieweet heb je er ooit iets aan.
alleen die velgen onder deze auto -gumuz-
een goed setje GTI (5,5J) velgen kan vinden.
Gevonden! ;)
Mmmm, fotoshoot op industrieterrein Julia? Ik had persoonlijk dan Kasteel Vaalsbroek of een vakwerkhuis in Mechelen gekozen... :D
Gevonden! ;)
Ziet er mooi gepoetst uit!!
Wat een dikke auto!
Vind die velgen nog best grappig staan :)
Maarjah, origineel rood/zwart heeft natuurlijk wel iets meer!
Hoop dat mijn 1F GT er over een tijdje ongeveer ook zo bijstaat!
[Leraar mode on];
wat doet dat Sjonnie stuk chroom aan je uitlaat Geert??
[off]
je weet niet waar hij het over heeft, maar weet wel sinds wanneer hij er op zit -dunno-
:D :D :D
Hij viel mij vandaag voor het eerst op.
Lekker laten zitten als je je er niet aan stoort. -thumbsup-
Maandag maar eens bellen wat ze allemaal nog kunnen leveren.
Dat stukje wat je gevonden heb ga ik sowieso kopen als ze het nog hebben.
heb een mail verstuurd kijken wat ze nog kunnen leveren
Qua lak maakt het toch niet uit aangezien hij compleet wordt overgespoten en de roest wordt toch meteen daarna aangepakt.Neem aan eerst roest aanpakken en dan spuiten? -nana-
hier ligt inderdaad helemaal niets aan sneeuw.
Toch heb ik mijn oude batavus met kromme voorvork maar tot 'daily' benoemd.
het park achterom
Vanochtend stond de polo onder een mooi laagje wit.
Zal na de restauratie waarschijnlijk niet al te vaak meer voorkomen :D :D :D :D
Helaas is het parafandeel niet meer leverbaar en heeft men het ook nergens meer op voorraad. -boehoe- -boehoe- -boehoe-
@ pieter -thumbsup- Daar hebben we natuurlijk wat aan.
Wel een abrupt end aan dat topic -wtf-
Heb volgens mij wel een ander deel nodig.
klinkt naar een te arm motortje dat nalopen
Transistor blokje achterop de tellerunit? Zwart klein 3pootje die met 1 schroefje vast zit aan een koelplaatje.
Wat doet dit transistorplaatje?
@Roel: al de zoekfunctie gebruikt?
-thumbsup-
Die voltage-regelaar lijkt me ook hetgeen Jorp aanhaalt?
anders ligt er hier nog wel een ;) wel voor een polo 2! Die kun je overigens ook voor 13,- oid nog bij de dealert bestellen
Neem aan dat je het dan over het onderdeeltje hebt.
Ik bedoelde gewoon de hele unit ompluggen. Weet je het meteen zeker zonder dat je verder iets los hoeft te halen. :)
Ik gok dat het de spanningsregelaar is met code 171 919 803. Bij mij staat ie in het systeem voor 9,58 bij VW
Maar de inflatie zal ook hier wel zijn toegeslagen :D :D
Eerst maar eens morgen kijken of dat em is. Dan weten we meer -thumbsup-
Maar heb jij het vw dealer progje?
sssst..... ;)
Kan in dat progje geen goed plaatje van vinden van de spanningsregelaar.
We hebben het zo ver ik begrijp over het volgende onderdeel:
De prijslijst van het "dealerproggie" geeft standaard te lage prijzen.
Je kunt het BTW percentage in een .ini-bestand aanpassen.
Ik geloof dat die bij mij op iets van 60% staat om de prijzen te laten kloppen met hetgeen je bij de dealer betaald. -wtf-
-thumbsup-
Op de gok het juiste onderdeel vervangen.
Je kunt zo bij een hedendaagse werkplaats aan de slag ;)
wat ji bedoelt is de voetpakking als deze bewegelijk is vervangen die hap
jups ,verklaart wel een 99%
kwikfit kom ik nooit . euromaster evenmin
MAAR GOOI WEL EVEN DE ACCU LOS VOOR JE DE VOETPAKKING VERVANGT
anders wordt dat sleuteltje 10 ineens wel erg warm ( en goed verlicht )... Been there :) Done That... :)
...met wat geluk een bezoekje van 3 weken beverwijk waard , en dat wil je niet meemaken .
Precies. zelfs niet op bezoek bij deze of gene.
Precies. zelfs niet op bezoek bij deze of gene.
het gevaar schuilt nooit in het voorwerp ,maar in de persoon zijn eigen slimme boeren verstand -hitit-
Ziet er allemaal nog niet dramatisch uit -klappen-
Ziet er best nog prima uit dacht ik zo!!
Gaat hij nu naar binnen voor een make over?
ik heb mijn wagen helemaal blank gemaakt met een staalborstel(op slijptol) en veeel geduld -gert-
ik heb een 2f en daar komen al verrassingen onder vandaan, en jij hebt een 1!! -klus-
oow ja en ik weet dat jij een 1f hebt ma mij boeit da allemaal niks die f erachter -marcel- (je snapt wat ik bedoel en daar gaat het om)
ik heb hem nou tijdelijk in de epoxy staan tegen vliegroest ma het gaat alsnog hard met de roest!!! -gert-(vochtige garage)
voor naden en dergelijke af te dichten gebruik ik gewoon strijk-kit! want ik lak zoveel mogelijk in kleur..
@Roel: kwaliteit kost geld? :D
:D :D Heb helaas minder geld dan dat ik kwaliteit wil :D :D
Maar goed. Voel toch meer voor de ouwe trol vanwege de gebruiksvriendelijkheid.
Hoop dat ik met een half litertje uitkom. kost bijna 30 euro geloof ik.
Zeker waar Roel, binnenschippers gebruiken dit op kaal ijzer en doen er vaak dan verder niks aan. Ook al gaan ze soms buitengaats (Zee. zout roest) om zand te halen.
@roel ik heb niet een speciale strijkkit!! gewoon een goedkoop goedje om de naden goed af te kitten zodat daar geen water of vocht meer tussen kan komen, want door dat geschuur met die staalborstel is echt alle metaal blank!!Ok. Voor de bovenrand heb ik al een kit.
de kit is lekker sappig en blijft redelijke tijd zacht voor een mooie afwerking..
vliegroest is ook roest he -marcel- en die gaat daaronder gewoon door.. ken je straks weer overnieuwd beginnen.Als je alleen epoxy gebruikt wel ja.
Probleem is dat je door die staalborstel alle roest zelfs in een soort nevel door de ruimte strooit.
-ja-
Werken aan een roestige auto in een loods maakte de overige auto's (en overige metalen in de loods) in no-time ook flink aan het roesten... -ja- :(
Tip aangezien je de eerste laag puur aan gaat brengen: bereid je er op voor dat het erg dun is, en dus erg vloeit. Kies dus voor een kwaliteits-lakroller en niet voor budget-schuim... -klus-
Hmm...die CIP ook?
(muggenzift mode on ) foto van potje cip(muggenziftmode off) :)
CIP is een stuk prettiger werken dan de Fertan moet ik zeggen.
Idd vrij dun, maar met een kwast goed te doen. Gewoon niet te veel druk uitoefenen en niet te dik aanbrengen.
Da's mooi, dat het je bevalt...! Enige nadeel van Ouwe Trol vind ik de 48-uur droogtijd... -wanker-
Morgen naar utrecht een polo'tje ophalen bij Sjon
-dunno-
borstel op de boormachine -dunno-
en verder keep up the good work -thumbsup-
Als de wagen naar het zuiden verhuisd en je hebt eens hulp nogdig dan pm je maar, zit nu nog grotendeels vers in mijn geheugen :D
Goed bezig -thumbsup-
Wat is er verder anders aan GT-stuur dan?
vooral dat speelgoed tussen de onderdelen :D
Wat is er verder anders aan GT-stuur dan?
Zie foto: Bij het GT stuur krijg je als extra accesoire een speelgoedtrein -uitlachen-Ik had em wel gezien hoor. :D :D
@ Roel: ga vanavond even kijken of ik wel het "zachtere" stuur heb bij mijn GT.
En hoe zit dat met die chromen dan?.. die waren toch ook "gespoten"... niet een mogelijkheid om chromen te bestellen en die zwart te maken?...
Ik heb ze er niet meer terug op gezet, maar waar ze zijn zou ik 123 ook ff niet weten.. Als ik ze vind mag je die van mij wel overnemen!?
Die van mij heb ik weggegooid -wtf-
Omdat ik er geen heil in zag ze er in één geheel af te krijgen en ik zelf tóch de chrome versie wil ben ik er lekker lomp mee geweest en vervolgens de kliko in...
Sorry? :(
Edit: Note to myself. De goede moeren zitten nog niet in de achterschokbrekers. Nieuwe moeren halen en er op schroeven VOORDAT je gaat rijden -ja- -ja- -ja-
over welke moer heb je het roel? ,kan me geen moer heugen die "in " de schokdemper achter zit
m10x1 geloof ik
schorsen via DigiD, dan zie je ook direct de einddatum van de schorsing.
Je hebt hem Weer geschorst dus dan kan je toch op je oude papieren zien wanneer voor het laatst -dunno-
vorige keer was ik 4dagen te laat, meteen een aanslag van die terroristen :)
Bedankt voor de herinnering, de Derby net ook weer geschorst voor komend jaar
Belachelijk dat je niet eerst een waarschuwing krijgt, dit was eerder wel zo.Sinds wanneer is dat afgeschaft dan?
Maar hoe staat de planning met deze GT, Roel?
tja... twijfel. 75 kan je ook aan iets anders uitgeven tenslotte.
maar hoe vaak kom je nog een zwart 1f dash tegen zonder gaten?
Daarbij heb ik alle bijkomende delen niet nodig
De banaantjes (waar iedereen naar op zoek is lijkt het wel) staan volgens mij gewoon in het assortiment van classic-parts?'
Without pic's it didn't happen...!
jawel, heb het met eigen ogen gezien Geert -nana-
ik doelde op de klapstoel bij pics 2 de 3e foto -naughty-
(hopend dat de verwarming met schuiven dan kan blijven zitten)
ook met blauwe velgjes en rode remtrommels? -nana-
Daar aangekomen nog de tank uitgebouwd. Lekker K*T klus is dat
Back on topic :)
vanochtend om half zes vertrokken richting limburg.
om 10 uur had ik twee voorschermen verwijderd, de motorklep, het dashboard en de hele polo leeggeruimd.
Dus op naar de lasser -thumbsup-
Polo op een trailer en rijden maar (naar ik schat 5 km verderop...)
Daar aangekomen nog de tank uitgebouwd. Lekker K*T klus is dat
Trek natuurlijk even aan 30 jaar oude slangetjes die ter plekke kapot scheuren....
Na een ongevalletje met benzine in mijn ogen uiteindelijk er onder uit en konden we inspecteren....
Al met al worden er vijf punten aangepakt
rechter dorpel
rechter achterwielkast
onderste deel van de a-stijl (zo heet het geloof ik de koker waar de deur in bevestigd zit) aan de bijrijderskant.
parafan
Een klein stukje van het voorfront dat weggeroest was
Het lijstje werd helaas wat langer nadat de lasser op wat welgekozen plekken met een hamertje had geslagen.
Maar ach. hij is alweer 30 jaar hè :)
Woensdag is hij waarschijnlijk klaar en komt hij weer terug 'naar huis'
Foto's? Nee. Heb niet een plaatje geschoten -gert-
Nou roel,
ging toch best snel, gratis vervoer en ook nog een brug ter beschikking :) en een andere polo gek om je te helpen -thumbsup-. Goed het is een oude auto en het zit niet altijd even mee. Misschien een veiligheidsbril??? Heb laatst een bakje verwisseld in de garage, dan op de vloer, dat is pas echt K%t.
Moet zeggen de Gt van roel is echt wel gaaf,zo zie je ze niet veel. Misschien maak ik deze week nog even een foto voor hier, misschien. Moet er toch even zijn voor de expertise van de corsa. Moet ik natuurlijk de camera meenemen.
groetjes ramon
niks dan goeds en nogmaals dank (voor de brug, de hulp en de koffie die uiteindelijk nog gewoon op de andere brug stond bij vertrek)
een bakje vervangen op de rond. niet genoeg vingers aan een ahnd om te tellen hoe vaak ik dat al heb gedaan. Nee. Das niet iets waar je naar uitkijkt.
Een veiligheidsbril....tja. die ligt hier netjes op de plank :)
-thumbsup-
Je vader heeft afgesproken dat hij het jou laat weten. Ik ga dus niet bellen.
Heeft voor hem meer haast als voor mij en zonder foto's weet ik toch niet wat hij ziet....
Ik heb er vertrouwen in :)
Het gaat goed komen. Het is maar goed dat hij geen carnaval viert. anders zat straks alles er scheef in :D :D :D
Het lijkt er op dat dit van Ramon afhangt :)
Zal nog wel even duren voor ik de polo terug zie....
kijk dat willen we zien
goed bezig.
komen de maantjes er weer op terug Roel of ga je de gaatjes dicht bakken ?
wel mooi om te zien dat er vooruitgang in zit kerel -naughty-
origineel is origineel --> de maantjes komen er gewoon terug op.
Onder zal ik dus nog een gaatje moeten boren :)
dat lukt je wel -nana- , beetje mikken en juh.....
kun jij weer lassen aanmgezien een beetje mikken naast was :D-dunno-
-dunno-
( :D :D )
@ ramon: ziet er goed uit --> roest minder, metaal meer.
maar mijn plamuurskills zijn beperkt dus ik hoop dat het strak maken meevalt
Oh ja nogmaas bedankt voor de rubbers, super -thumbsup-.
kijk maar uit met dit soort opmerkingen. Serge is ook actief in dit topic heb ik gezien....
Komt goed. Binnenkort maar eens verder praten over plannen en mogelijkheden :)
next op de planning:En dat voor vandaag allemaal? -klappen- :D
Actie 1
de polo kaal.
Motor en aanbouwdelen uitbouwen.
Deuren demonteren.
Achterklep demonteren
Actie 2.
Onderstel demonteren en tijdelijk setje plaatsen.
Hele onderstel wordt waarschijnlijk gepoerdercoat
Actie 3
Als de polo helemaal kaal is alvast de nieuwe deuren, schermen en motorklep plaatsen.
Alles afstellen en daarna deuren en klep er weer uit.
Actie 4
De wielkasten verder afwerken en nieuwe beschermlaag aanbrengen
Actie 5
Wielkasten en motorruimte een nieuwe laag marsrood geven.
En dan hopen dat ikgenoeg heb gespaard voor een nieuwe laklaag :)
Vergeet vast nog wel wat maar dan kan ik het lijstje hier altijd aanpassen. -thumbsup-
binnenkort ook het gereviseerde HH motortje ophalen -love-
En dat voor vandaag allemaal? -klappen- :D
Goed bezig ouwe -thumbsup-
Hehe ja je bent inmiddels 30 geweest -nana-
HH naar Serge gebracht?.. of wat / wie / hoe / wanneer / waarom / waarheen heb je dat HH-blok laten reviseren :)?... (of stel ik nu domme vragen en moet ik gewoon ergens tussen al die pagina's gaan lezen -oops-)
Hemel vind ik dan weer ietwat overdreven? Of houd er in ieder geval rekening mee dat je 'm dan ook zult moeten vervangen door een nieuwe. En aangezien het een zwarte betreft (?) zul je 'm dan waarschijnlijk moeten laten maken...
Als ik me bedenk hoe groot de kans is dat je daaronder écht iets verontrustends aantreft zou ik die gok iig wel nemen.
thv /in de dwarsdrager (verstijver tussen b-stijlen) wil nog wel eens roest optreden .. ben bang dat je dat pas ziet als je de hemel er grotendeels uit hebt.withstupid
misschien overbodig, maar je stookt de lijm eerst een beetje warm om scheuren te voorkomen?
zoals pieter eerder dit weekeinde zei:
Als je het goed doet heb je daar vele jaren plezier van....
en ach: binnen een jaar gaat hij toch niet naar de spuiter dus zo kan ik tussendoor lekker dit soort dingen doen terwijl ik daar voor spaar.
En dan weet ik wel zeker dat hij echt goed is :)
Maar moet natuurlijk wel geen jaaaaren project worden.
snap niet zo goed wat daar mis mee is -gert--uitlachen- (juist dat deel kan ik niet zelf)
goed werk het tijd nodig.. {en soms veeel geld}
effe snel plamuren en overblazen kan iedereen -nana-
volgens mij heeft Roel dan nog +_ tweeënhalf jaar te gaan.
Daarnaast is het klussen aan de polo ook leuk maar uiteinelijk wil je er ook eens in rijden.
Dus met een beetje mazzel zomer 2012 'on the road'
Daarnaast is het klussen aan de polo ook leuk maar uiteinelijk wil je er ook eens in rijden.
@Roel; de boel komt zo wel in een stroomversnelling -thumbsup- Zit met smart te wachten dat deze weer op de weg komt -dj- -sturen-ik ook. :)
kaal maken en opnieuwd overblazen en de orginele motor er terug inzetten kost de wereld niet...
alles veranderen en een eigen motor bouwen is weer een heeel ander verhaaltje -thumbsup-
dus tis maar net hoe je het bekijkt;)
Ik wil straks rijden en nooit meer overnieuwd beginnen dus zal ik het nu helemaal vers moeten doen en dat kost tijd. en dan bedoel ik geen 2 a 3jaartje :P
2012 moet te halen zijn voor Roel -thumbsup-
jajaja, wat jij doet kost allemaal heeeel veel en is heeeel moeilijk en duurt heeeeeel lang -nana-
Misschien dat ik dan met mijn rollator een kijkje kom nemen
Train dan eerst wat spierballen zodat je geen last krijgt van je Armpjes met de rolator :):) heb me niet opgejut of gekraakt gevoeld hoor. was slechts een discussie -thumbsup-
verder zal ik niet teveel zeggen voor er straks weer -boehoe- is..
@ Roel, tis niet m,n bedoeling je op te jutten of af te kraken,, kan indd soms lang duren zo,n project als je gekke dingen doet :)
Train dan eerst wat spierballen zodat je geen last krijgt van je Armpjes met de rolator :)
verder zal ik niet teveel zeggen voor er straks weer -boehoe- is..
@ Roel, tis niet m,n bedoeling je op te jutten of af te kraken,, kan indd soms lang duren zo,n project als je gekke dingen doet :)
Wannneer wordt er hier weer eens wat aan de polo gedaan -nana-
gr ramon
:)
mijn moeder doet de poort wel open (en zet koffie) :D :D :D
gebak, broodjes en een biertje in de namiddag :)
mwoah...
dat kan ik nog wel opbrengen.
hoe veel dagen heb je nodig en wanneer is hij klaar?
(weet ik hoe veel gebak, broodjes en bier ik mijn moeder moet vergoeden)
Die polo van jou......denk dat ik die in ongeveer een weekje rondom strak gemaakt en gespoten heb. Maar ik heb nu geloof ik geen tijd :) . Hier staat nog een polo1 die ook klaar moet -uitlachen- . De Giulietta is weg, ben nu een corsa helemaal aan het doen (van de baas) en volgende week een citroen traxion avant helemaal. Dus kunnen even vooruit.
Maar met je ma zou ik het wel redden in die garage.......vond haar wel gezellig.
kan wel zeggen: back on topic...
maar heb eigenlijk niets 'on topic' te melden
(maar eerlijk is eerlijk....ben ook niet begonnen)
pfffffffffffffff.........
wagt ga je eigenlijk doen als je weer hier bent? bodempje en wielkastjes kaal maken?
(dacht dat je daar alleen soa's oppikte, maar blijkbaar ook automaterialen):)
Ha, ha die ken ik, op de Walenburgerweg! -thumbsup- Vlakbij Cafe Walenburg.. -prut-
:)
Niet in Den Haag toevallig?
die ken ik dan weer, daar aan het Rijswijkseplein :), ook een plek waar je te kust en te keur kan gaan mbt SOA's :)
ben wel benieuwd naar je polotje als ik die velgjes kom halen -thumbsup-
Zou ik eigenlijk ook wel willen doen, maar volgens mij is het toch wel een stukje om op weg naar Luxemburg vanuit Breda? -dunno-
Ik denk nog iets meer, hoor... Ik bedoel dan namelijk ten opzichte van Antwerpen-Namen-Luxemburg, hè?!
Tja, maar dan kom ik op 3 uur 3 minuten of zo, en via Eindhoven/Kerkrade op 4 uur 52 minuten of zo? (effe snel gekeken maar, hoor)
Denk juist wel door tijd en afstand, verder ben je wel graag gezien hier in huis, hoor...:)
Binnenspiegel: goed beetpakken en voetje verdraaien\
-thumbsup-tuurlijk. maar eerst hier hè :)
Dus ook binnenkort weer een www.poloGT.nl update :)
ik bedenk me nu dat ik helemaal vergeten ben om die pookknop mee te nemen!
Als ik een andere uitlaat eronder heb kom ik die van de week nog ff nabrengen -thumbsup-
nah, gewoon gezellig babbelen, kan ik je misschien nog ergens mee helpen ;)
Vind wel dat je weinig foto's plaatst -ja-
heb je een plaatje van de balk, moet er een hele nieuwe aan, ijzer is niet goedkoop -dunno-
< zucht>
zit net aan de cola.
loop zo wel weer naar de garage om de 'productie' van vandaag online te zetten....
je hebt niet toevallig de voor en achterkant verwisselt?
Als ik zo de bokken zie dan kun je m niet op zn dak leggen he, die zijn te laag? Dan raakt die de grond?
gr ramon
zoiets......maar dan netjes :Dach. de looks doen er niet echt toe :)
die mooie halfrode wielkast. Is dat alle tectyl eraf gehaald of is dat enkel vuil en vet en zand door de jaren heen geweest?dat rode deel is al blank geweest en in een beschermende laag gezet.
Is wel te krijgen hoor.
En werkt idd perfect, totdat er beschadigingen komen en er vocht onder kan kruipen, dan houdt de kit uiteindelijk het blik bij elkaar...
Goed bezig -thumbsup-
Wat ga je met die lamellenschijven doen?
Als die voor ontlakken zijn: liever zoiets gebruiken:
Daarmee haal je wel de lak en roest weg, maar schuur je niet in metaal.
Kortom: beschouw 'm vooral als de jouwe! -thumbsup-
Roel,niet bij de pakken gaan neerzitten -thumbsup- .
Kijk even wat nodig is om de kantelbrug werkbaar te maken en kom morgen naar de garage, dan las ik het aan elkaar en kun je nog de bodem doen. We kunnen bij het passen ook bij mijn polo meten
Het front is voor daarna. Vergeet niet dat veel te richten is en weer recht te maken. Een front trek je al snel weer op zijn oude plek hoor. Dit is zowieso een stap bij het uitdeuken, eerst met de ketting terugtrekken en dan pas kijken of er een nieuw in moet en uitboren.
-thumbsup- wilde em namelijk net naar het oud ijzer brengen. -nana-
zonder gekheid.
het aanpassen wordt wat mij betreft een duur grapje.
morgen even bespreken met ramon maar ga niet nog eens 100,- aan materialen er tegenaan knallen.
ik zeg wielen eraf.
ik ook. maar de ophanging moet ook anders. dat vereist laswerk en (weer) nieuw materiaal.
en nog een plaatje van de verbinding scherm / a-stijlJij noemt 't roest.......ik zeg: kleinigheidje.
bekend roestplekje volgens mij....
Jij noemt 't roest.......ik zeg: kleinigheidje.
Damn, goed examplaar zeg -thumbsup-
Ik dacht dat je aangaf toen je 'm ophaalde dat je steigerpijp had liggen om 'm in de lengte te fixeren? -dunno-klopt. Lag zelfs al klaar. Helaas heeft hij niet lang genoeg gehouden. Reden dat ik het nu anders moe aanvliegen. Ik zou de bakken een korte tijd lenen. Dat blijkt inmiddels niet meer haalbaar en gok dat je de bokken nog in 2011 terug wil...... :)
klopt. Lag zelfs al klaar. Helaas heeft hij niet lang genoeg gehouden. Reden dat ik het nu anders moe aanvliegen. Ik zou de bakken een korte tijd lenen. Dat blijkt inmiddels niet meer haalbaar en gok dat je de bokken nog in 2011 terug wil...... :)
Roel, ik wil een foto van je gezicht na de arbeid maar voor het douchen :)
Geweldig goed bezig -thumbsup-
een derby apk klaar maken en schilderen
morgenvroeg waarschijnlijk visite (ramon en rutger)
Hoe laat komt 't volk? -dunno-
daarna verder. planning: morgen de ene wielkast af maken en in de Rx 5
De andere wielkast weer blank (is al een eind af) en ook in de Rx 5 na enige tijd 'aanroesten'.
Overmorgen de wielkasten netjes rood maken.
morgenmiddag de rest van de bodem in de auto kaal zodat die morgenavond in de Rx5 kan en overmorgen in de Rx 10.
Daar is indd de brug wel bij nodig... Maar idd ook genoeg andere dingen nog te doen.
@Roel: wat krijg je het staal mooi blank. Hoedoeduda? Goed bezig iig! -thumbsup- -klus-
Man, wat een mooi exemplaar is dit! -hitit-
Goed bezig Roel, zodra je met de RX aan de slag kan word het leuk. -thumbsup-
ervaring mee? is idd helemaal waar.
Het liefst had ik de hele bodem in de auto mee gedaan. was echt geweldig om te zien hoe het dekt. is tenslotte nog maar de eerste laag....
maar ziet er meteen verdomd netjes uit. die wielkasten worden volgens mij al helemaal geweldig met al die rondingen er in :)
Ervaring? Och, klein beetje... http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,7392.msg241822.html#msg241822 :)
EDIT: Voor het kaalmaken zette ik een staalborstel op de slijptol, gaat veel sneller dan die goedkope staalborstels op de boormachine.
Roel goed bezig -thumbsup- , morgen kom ik het eens bekijken. Heb rutger net mn nummer gegeven. Mocht hij het vergeten en er al zijn dan bel me ff.
kill your mind, buy a polo to overhaul -nana-
Achter heeft die ook nog 2 wielkasten :D
heel goed en druk bezig hier lees ik wel -thumbsup-PM
daarom - hoewel volledig -off- - een vraag:
zal ik de Polo 1 voorschermen bij jou komen halen? Dat scheelt jou iig weer wat tijd -dunno-
Echt gaaf, zal ook wel een goed gevoel geven nu het er steeds netter begint uit te zien, shiny -thumbsup-
3M bodyschutz
of Wurth SKS bodyschutz
Roel, RX 10 Hoef je eigenlijk niet verder af te werken hoor! Het is juist bedoelt als eindafwerking.
Snap het, is ook mooier... maar RX10 houd het ook jaren uit. ;)
daar reken ik juist op -naughty-
Jammer dat je straks weer daar lassen moet gaan uitboren en dat er verf wegbrand door het lassen. Heb je nog rood bewaard :) . Maar hard gewerkt -thumbsup-
Had je nog gemaild, weet je al meer -dunno-
Netjes Roel, overigens niemand die de onderkant beter bekijkt dan jij :)
Hee! Eindelijk 1 van de zo vreselijk gewenste dakgootjes -thumbsup-
Ha gelukkig compleet. Waar heb je die nu weer vandaan?
Via onze oosterburen :)
Kreeg net nog een (vriendelijke) sneer van mijn vrouw over hobby's en kosten.....
Ach. ze heeft gelijk. deze maand was eigenlijk een beetje TE
Oke ben ik dus niet de enige deze maand :) , moeten het misschien maar ook een beetje respecteren dat het ons allemaal gegegunt wordt-thumbsup- mijn vrouw heeft een tik met kinderkleding.... zeg ik ook maar niet al te veel van :) Ieder zijn ding
-thumbsup- mijn vrouw heeft een tik met kinderkleding.... zeg ik ook maar niet al te veel van :) Ieder zijn ding
http://www.powerplustools.eu/straalcabines-ontvetterbak/mobiel-zandstraal-apparaat-ppt-0009/product_info.php/cPath/43/products_id/165?osCsid=e395eec56f6697fc94cb2b0fdf9e3b2c
-dunno-
(uw compressor dient een capaciteit te hebben van minimaal 250 Liter per minuut - Powerplustools adviseert: stralen minimaal 2 Bar - maximaal 6 Bar)
;)
Huren geen optie?
(http://www.lemerij.nl/images/product-module/0801_Mobiele_Compressor_Diesel_2M3_per_minuut_1.jpg)
2,3 kuub per minuut :)
Maatje kleiner kan natuurlijk ook...
http://www.lemerij.nl/producten/mobiele-compressoren-breekhamers/compressoren/ (http://www.lemerij.nl/producten/mobiele-compressoren-breekhamers/compressoren/)
Marktplaats staan er wel een paar denk ik ....
Deze? (http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats.nl/compressors/466966914-zware-compressor-in-goede-staat.html?return=eJwtikEKwjAQRe9SaJdpkqKLlCDtGbxASCMNTZohM0VRvLsjunvv%2Fe%2BMMq9o5IhGnc6mweCqX8eVCEzfbwXCLrKrG0FyjlDsqf9dBKxweSSrugUtlXaYVDvMiRieERjxtuC%2FwrdKhszDtB851OhZtzurLxlqQCyVS8HISXcAh5UdFCRflmC11Po6N%2BP7A65FOIA%3D&df=1&fta=eNot0ktu4zAMBuC7eJE1JZl6Gdn0ALOafUC9OsYktRE5rTFF7z62qN1nUvopQyJv%2FHf11g%2Bv5%2F32Sfc6TMfn6If9fhWXVK%2Fb4sV03%2Fy%2FeZ1qSfX4WjcP02P1H69Hfs5x%2Bvvl4%2FJYn7nW5Tktdfbysq6vK1zWpW5xSfkqQcrfb2f2Eb3Sex6m%2BUiqXvlhTm0owmEVXJEUza4C2RRwbNCU8wmQFIhRUO7ClRhRu12EZCCFxBhL6Eh0QhdTOjDE3jKZoYxtraxJMRCQF0sBDYmUboimBwYRGI4iI0dyXLHYRmgToDAsSIY05xpyqHKbrqVQPAJQtcVYQgGGg14ZSTNkbLswZexwwnFLJ%2BQKusAA4FbUamQAhR6oOTkIFA00Gh7hjOBkNxbeVeA8z2iNEZYPZk3PMY7%2FC51KvB2d5UrOiZNRQLsUlNFGhpUdo%2BFWdhbO%2BxfH9W%2FLSqne7vnjfftzPhF9NJwfHrTfzldzPJTkUR5F6Qf6GqZfnZ%2FDRB7898%2FPf7hZ36g%3D&fta_ind=50&fs=1)
Imiddels staat bij de lasser een extra tank voor achter de compressor. Hoorde ik net van mijn moeder..... Blijkbaar door haar geregeld.Ik zie een bosje bloemen .... :)
Ik zie een bosje bloemen .... :)
-dunno-
(die is echt wel voor haar. dat ik daar gebruik van kan maken is alleen maar mooi meegenomen)
Ach je hebt ook de garage netjes opgeruimd -thumbsup- en daarna weer een zooi ervan gemaakt -klus- -naughty-
Maar staat die tank bij mijn vader?
Ik heb zelf ook zo'n klein geval om op het circuit de banden op te pompen. Je kunt aan het drukregelventiel dit instellen dat ie opbouwt tot 8bar bv. Ten minste, bij de mijne kan dat.
Succes met stralen....
Als ie bij 5 bar al afslaat, dan zal ie waarschijnlijk ook 'slechts' tot 5 bar bedoelt zijn. Met een regelknop voorop de aansluiting kan je vaak de werkdruk op de slang terugregelen. De druk die de pomp op de tank zet is meestal 'verzegeld'; de afslag van de pomp zelf (met een veer en een 230volt schakeling). Let vooral goed op welke druk op de ketel is toegestaan!-thumbsup-
Als ie bij 5 bar al afslaat, dan zal ie waarschijnlijk ook 'slechts' tot 5 bar bedoelt zijn. Met een regelknop voorop de aansluiting kan je vaak de werkdruk op de slang terugregelen. De druk die de pomp op de tank zet is meestal 'verzegeld'; de afslag van de pomp zelf (met een veer en een 230volt schakeling). Let vooral goed op welke druk op de ketel is toegestaan!
Mijn compr. kan ik laten oplopen tot bv 5bar, stopt dan, maar kan ook meer bv 8 bar, dus wel instelbaar. Maar goed ik lees aan jou woorden dat je er ervaring mee hebt. Moet zeggen ik zelf niet zo. Dus Roel check het goed -thumbsup-
1. je regelt de druk op de slang (en hij heeft dus ervoor bijvoorbeeld 8 bar)
2. je regelt de druk op de tank (het hele systeem heeft vijf bar)
dat laatste is veelal instelbaar.
Andersom.
De werkdruk (op de koppeling/slang) kan je vaak met een knop bij de aansluiting (en de metertjes) afregelen. Als je verf wilt spuiten kan je m tot onder de 3 bar draaien, als je met de luchtsleutel aan de gang wilt, vol open.
Maken we d'r een group-buy van? Ik heb ook nog wel wat classic-parts die ik kan gebruiken, maar die ik telkens uitstel vanwege de hoge verzendkosten.
Leuke fotos roel
Hoop toch dat het project gouw vorderd! -thumbsup-
Is ie eindelijk af Roel? :)
Maar het zijn inderdaad wel leuke foto's. -thumbsup-
WAK! aargh.gif (Donald Duck-flashback :D)
Hoe heb je dat zó blingbling-kaal gekregen?
nog niet klaar -dunno-
moest je het daarna nog polijsten? :)
ben niet zo van de trailerqueensIdd, daar zijn ze niet voor gemaakt. Word mij vaak verweten dat ik niet lager wil. Degene met de grootste mond heeft het vandaag een carterpan gekost (golf 1) -uitlachen-. Knap dat je de meeting kon missen om dit te doen! Respect voor je doorzettings vermogen, je zal wel niet in een uurtje klaar zijn geweest -thumbsup-
Idd, daar zijn ze niet voor gemaakt. Word mij vaak verweten dat ik niet lager wil. Degene met de grootste mond heeft het vandaag een carterpan gekost (golf 1) -uitlachen-. Knap dat je de meeting kon missen om dit te doen! Respect voor je doorzettings vermogen, je zal wel niet in een uurtje klaar zijn geweest -thumbsup-
Ja, sorry foto's zouden volgen. Niet van vandaag dus -oops-
De onthulling van de GT op het treffen zou wel gaaf zijn hè?
Komt wel -thumbsup-
Mocht je een handje hulp nodig hebben met bv omdraaien hoor ik t wel. Steigers hebben we nog niet nodig :).
Laat me weten als je weer hier bent.
-thumbsup-Ja bedoel ik!
ps... staan volgens mij nog steeds twee schermpjes mij mijn moeder -dunno-
nope. helaas niet. maar afhalen kan altijd.je gaat met kerst niet een weekndje naar je moeder -love-
misschien. maar dat is kersttijd en niet polo tijd.