Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: nappertje op za, 22 mrt 2014, 19:41:17
-
Hierbij mijn 2e auto.
Op marktplaats stond er een polo 2 classic te koop compleet of in onderdelen. Ik gevraagd voor compleet voor front vroeg die kwart van de vraagprijs. Vond ik een beetje duur dus overlegd met me ouders of ik de complete auto en dat mocht -hug-
Ik vrijdagavond naar bovenkant van zeeland getokkeld en auto gekocht. Opgeladen en daarna vastzitten in de slootkant -boehoe-
Ook weer goed gekomen en staat nu thuis. Vandaag even gewassen en foto's gemaakt:
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20140322_185355_zpsiecli69p.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20140322_185355_zpsiecli69p.jpg.html)
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20140322_185411_zpsyhzwzkwh.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20140322_185411_zpsyhzwzkwh.jpg.html)
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20140322_185433_zpsowlnmbkt.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20140322_185433_zpsowlnmbkt.jpg.html)
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20140322_185447_zpsjabu0juw.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20140322_185447_zpsjabu0juw.jpg.html)
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20140322_185520_zps5dnc8ce_edit_1395513359974_zps9oojj9nh.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20140322_185520_zps5dnc8ce_edit_1395513359974_zps9oojj9nh.jpg.html)
Volkswagen Polo Classic
Motor: HB
Versnellingsbak: GW
Kleurcode: LD3V
Interieur: KF
Auto is niet netjes. Slechte plekken van de lak is al keer overgespoten met spuitbusje te dun. Dorpel rechts achter iets rot. Verder overal wat kleine roestplekjes maar niet doorgerot.
Motor heeft een keer lekke koelslang gehad waardoor die is warm gelopen. Rookt ook fiks en komt ook olie mee naar buiten, ook koelsysteem onder hoge druk. Koppakking moet dus vervangen worden en kop afvlakken. Beurtje nog en dan moet ie voorlopig als daily volhouden :)
To do lijstje:
Zo origineel mogelijk maken
Hoogte verstelbare stoelen. Stoot me hoofd net niet..
60/40 verlagen
Andere wielen
Radio en boxen monteren
Achterlichten aanpassen
Slechte plekken aanpakken
-
Geinig karretje -thumbsup-
Voorstoelen zijn zo te zien al een keer vervangen. Dat is nl. Modekaro bekleding -thumbsup-
-
Nice -thumbsup-
-
Dorpel rechtsachter? Check ook de benzinetankvulhals :)
-
withstupid
-
Vulhals kon ik zo niks aan zien. Kheb nog andere liggen eventueel.
-
Mooi ding! -thumbsup-
-
En de kop is eraf. Morgen kop kaal maken en laten vlakken. Kopset en beurt al besteld komt morgen binnen op het werk.(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20140324_185215_zpsjpy6tvle.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20140324_185215_zpsjpy6tvle.jpg.html)(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20140324_185207_zpss5z6fo8c.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20140324_185207_zpss5z6fo8c.jpg.html)
Zoals je ziet heeft ie naar elke cilinder gelekt en een koelkanaal.
-
-thumbsup- mooie maandag besteding!
-
Lekker bezig Henri -thumbsup-
-
Siena rood, alleen modeljaar 1983 geleverd op de Polo.
(en andere VW's en Audi's van 83 t/m 85)
Dagelijkse auto van ruim 30 jaar oud -gert- -dj- :)
Onder 't motto 'het ouwe mot eerst op' -naughty-
-
Lekker bezig Henri!
-klus-
-
Danku allen -thumbsup-
@Sjon, ik hoop dat het voorlopig nog niet op is :)
Kop bijna kaal. Morgen op het werk even de kleppen eruit en kan die gevlakt worden. Strip er overheen gehaald, kop is aardig krom. Zit wel mm tussen ongeveer. Straks dus meer vermogen -uitlachen-
-
Wat kost jou dat nou eigenlijk? Die kop vlakken -dunno-
-
Geen idee. Adresje via werk. Zal het wel melden als ik het weet
-
Kop vlakken is tientjes werk toch?
-uitlachen- 50 briesende paarden wakker maken
-
Hier in regio vroegen ze er rond de €100,- voor. Excl. Kopbouten & pakkingen. Kwam op zo'n €150,- in totaal uit.
Geen idee of dat veel of normaal is -dunno-
-
Kopset + kleine beurt 160 euro exclusief de olie. Dus alleen luchtfiltertje, Oliefilter en bougies. Kopset was iets van 100. Wel van KS.
-
50 euro voor koppakking & kopbouten vind ik dan weer niet duur.
Cilinderkop kaal aanleveren scheelt: meeste werk is dan alleen nog 't inspannen op de machine,
bij m'n automaterialenboer hebben nog een hoekje met machines staan.
-
Kop gevlakt voor een 10tje :)
En hij loopt! Alleen eerst vacuumslangetje vergeten dus bleef niet lopen. Vastgezet en loopt als een zonnetje met tik en rookt nogal. Dus nog een keer kleppen stellen en ontluchten is ook niet helemaal goed gebeurd denk ik. Vacuumslangetjes zijn ook poreus. Moet nog wel heel wat gebeuren voordat ie als daily dienst mag doen.(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20140329_190139_zps9p3zfdm5.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20140329_190139_zps9p3zfdm5.jpg.html)
-
-thumbsup-
-
Mooi man. -thumbsup-
-
60km er mee opzitten. En er zijn nogal wat dingetjes. Uitlaat komt tegen de koets aan, maakt een raar geluid met optrekken. Loopt niet helemaal goed denk ik. Trilt nogal bij 80km/h. Geen radio. En nog wat dingetjes. Tis geen nieuwe meer :)
Radio met boxjes ben ik al mee bezig. Set velgen preparen zodat die eronder kunnen. Denk hiermee trillen te verhelpen. Vacuumslangetjes vervangen. Benzinefilter vervangen en carb afstellen. 3e stand aanjager doet het niet dus weerstand vervangen. Dashboardkastje vastzetten. Zonneklep steuntje vervangen. Binnenverlichtinglampje vervangen. Stoel is trouwens in hoogte verstelbaar dus zitprobleem wel opgelost. Alleen zijn de glijbusjes helemaal weg ook nieuwe nodig.
Belangrijkste voor nu is het trillen en de uitlaat. Dus dit ga ik aankomend weekend proberen te verhelpen -klus-
-
-dj- -thumbsup-
-
Kleur zonneklep steuntje?
Heb ik vast nog wel een witte van slingeren
-
Wit. Toevalling ook compleet helder lampje binnenverlichting met 3 dunne pootjes? Had alleen doffe met 2 dunne en 1 breed stekkertje
-
Uitlaat: kapot ophangrubber misschien? Kan ook tegen achteras trillen als 1 rubber van de einddemper bv los is...
Trillen bij 80 km/h is over het algemeen een missend balanceerloodje. Wielen balanceren dus?
-
Zal ik hier even kijken voor de witte stoelgeleiders voor je ?
-
Uitlaatrubbers zitten er allemaal aan. Zijn niet de mooiste maar doen het nog wel. Misschien achterste motorrubber -dunno-
Ja denk het ook maar heb velgenoverschot :) setje ats classics staan mooier.
Raymon graag. Bijrijdersstoel is ook slecht dus 2 setjes zou helemaal mooi wezen -thumbsup-
-
Kijk morgen even voor je :)
-
Ik ben nog zoekende .... naar de zonneklepsteuntjes.
-
Top Raymon en Luc -thumbsup-
-
Ben een beetje drukker dan verwacht Henri .
Ik kijk dit weekend nog voor je .
-
Net volgetankt. Tank lek -boehoe- precies onderkant vulhals. Ook daar dorpel erg verrot. Wielen maar even gebalanseerd. Zat wel aardig wat verschil dus zo even proberen. Verder even aan de uitlaat gehangen en zakte wel stukkie :) Ron past jou tank er onder? Ging 30l in de oude.
-
Wielen balanseren heeft niet geholpen.. verder zijn ook de remblokken voor op en remcilinders achter lek..
-
Henri ik heb voor 2 stoelen van die geleidersblokjes voor je :)
-
-thumbsup-
-
Zal ik ze je opsturen ?
Het is nog niet zeker dat ik zondag aanwezig ben namelijk .
-
Stuur maar maandag op als je niet ben geweest
-
Tank er onder vandaan. Nu het laswerk nog(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20140407_194336_zpsuum4lacu.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20140407_194336_zpsuum4lacu.jpg.html)
Betwijfel het of ik met polo naar cuijk kom....
-
Stuur maar maandag op als je niet ben geweest
-thumbsup-
-
Beetje croky..........buitenplaatwerk nog wel oke?
-
Ach, als de koker (en de asophanging) er maar niet hetzelfde aan toe is...
-
Ja. Alleen de dorpel niet zoals je ziet. Asophanging en koker ga ik nog even goed controleren. Zag zo er niet verkeerd uit
-
Zal maar is een update plaatsen. Gat bij de tank zit dicht alleen de tank die ik van Ron heb gehad past niet.. handremkabel zit in de weg omdat de tank stuk groter is.Verder kwam ik er net achter dat de voorste opkrikpunten ook slecht zijn.. was blij dat het gat achter net dicht was :) (http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20141111_181119_zps3a4qu3hu.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20141111_181119_zps3a4qu3hu.jpg.html)
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20141111_180803_zps7ao5hfx8.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20141111_180803_zps7ao5hfx8.jpg.html)
-
Ziet er allemaal bekent uit qua rottigheid :)
-
Positief bekeken: goeie afwatering voor een eventueel accuwak.
:)
-
Hahahaha :) dat zeker! -thumbsup-
-
Hahaha, gelukkig heb ik geen accuwak :)
-
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20150218_175448_zpsglb9ajr4.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20150218_175448_zpsglb9ajr4.jpg.html)
druk bezig. Krikpunt rechts gelast. Links moet nog. En gelijk maar aanpassingen gemaakt voor motorcarbs :)
-
-naughty- -naughty- wat heb je aangepast voor de motorcarbs als ik vragen mag?
-
Waren de spullen nog goed aangekomen
-
oude carburateur eraf -nana-
Wat ik van plan ben: 15 graden aftekenen op v-snaarschijf. Steuntje voor choke maken. universele gaskabel met 90 graden bocht fabriceren. En moet inlaat nog maken. Tekening ligt al klaar.
Ja is goed binnen -thumbsup- zit er al op
-
oude carburateur eraf -nana-
Wat ik van plan ben: 15 graden aftekenen op v-snaarschijf. Steuntje voor choke maken. universele gaskabel met 90 graden bocht fabriceren. En moet inlaat nog maken. Tekening ligt al klaar.
Ja is goed beginnen -thumbsup- zit er al op
is het 15 graden linksom of rechtsom gezien in lengte richting (bijrijder naar bestuurderskant) van de krukasbout? op de v-snaar schijf (misschien een beetje een domme vraag -oops- )
-
linksom
-
Top!
-
-thumbsup-ziet er top uit gave derby hoor
-
Bedankt.
Einddatum is ook bepaald door het rdw. 31 maart moet die gekeurd zijn dus dat ga ik proberen.
Originele gaskabel gesloopt en met een universele koppelingskabel van een brommer gaskabel van gemaakt. 75 graden bochtje aan de carbs gemaakt dus dat moet goed komen.
-
Hij loopt :)
moet nog afgesteld worden en alles maar loopt iig al wel
Klik op de afbeelding voor het filmpje
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/th_20150328_182032_zpsakthwjjp.jpg) (http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20150328_182032_zpsakthwjjp.mp4)
-
Lekker hoor -thumbsup-
-
12 april wordt een hele strijd. Komende 2 weken 8 toetsen....
-
Jij kan dat! -thumbsup-
-
Heerlijk! mooi man! -thumbsup-
-
Vandaag weer stukje verder gegaan. eerst 14 graden op de poelie afgetekend en daarna de ontsteking afgesteld. dat vond het motortje al fijn. toen klein rondje gereden om te kijken wat voor de kleur de bougie was. eruit gehaald en was wit. dus sproeiertjes opgeboord naar 1.4 weer een klein rondje gereden maar toen was de kleur nog niet veranderd dus ander keertje nog een rondje rijden. Maar het loopt al heel leuk -naughty- -sturen-
Moet nog wel het een en ander gebeuren. choke aansluiten, koud slaat ie erg slecht aan (was toen ook nog niet verder afgesteld) Gas blijft hangen, veertje erbij aan gedaan maar dat hielp niet erg.. Iemand tips? Verder interieur nog in/opbouwen. Ik ga me best doen voor 12 april. -klus-
en nog een paar sfeerplaatjes
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20150402_210520_zpssgaxa302.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20150402_210520_zpssgaxa302.jpg.html)
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20150402_210601_zps2papj8zw.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20150402_210601_zps2papj8zw.jpg.html)
-
-thumbsup-
In toeren blijven hangen kan ook te maken hebben met afstelling van je ontsteking.
-
Als je gas geef bij de carbs valt ie wel netjes terug
-
Zit er een 90 graden bochtje aan de gaskabel bij de Carbs?
-
Ja universeel bochtje. Zit te kijken voor een wieltje dan ben ik denk ik van de problemen af.
-
Bochtje zou moeten werken. Nergens een knik oid of een overgang waar ie klemt?
1.4 hoofdsproeiers met remlucht nog open?
Dat zal vermoedelijk nog te arm zijn voor een 1.1 blok.
Bij voorkeur doe ik de remluchtsproeier dicht: dan is vaak de originele hoofdsproeier
al +/- in de buurt / mooi startpunt, zeg maar.
Je gebruikt nog de mechanische brandstofpomp?
-
Netjes
-
Niet dat ik weet maar ik zal er nog een keer goed naar kijken.
Ja remlucht is nog open. Had ik inderdaad ook gelezen maar vind het wel leuk om zoiets een keer zelf af te stellen :) Heb een boorsetje geleend om sproeiers op te boren dus ik denk dat ik wel een heel eind kom.
Jup. met t-stukje direct naar de retour
-
carburateur van de slang de afgegleden dus andere slangklemmen gemonteerd waardoor dit niet meer gebeurd. zit nog wel met het probleem dat motor ploft uit de inlaat. soms niks. soms heel erg. Iemand een idee wat het is? -dunno-
-
Toeren kan ook iets met valse lucht van doen hebben gehad. Soms een plofje in/uit inlaat is redelijk normaal.
-
14 graadjes voorvervroeging = af en toe uitlaatplofje.
Met name vollast hoog in toeren met warme uitlaat en dan gas los = plofplofploflplofplofplofploflplof...enz -naughty-
-
14 graadjes voorvervroeging = af en toe uitlaatplofje.
Met name vollast hoog in toeren met warme uitlaat en dan gas los = plofplofploflplofplofplofploflplof...enz -naughty-
klinkt goed :) dan ga ik rustig verder. CO is beroerd af te stellen... je kan nergens op een goede manier erbij
-
En goedgekeurd :) mankeerde nog wel het een en ander aan maar mocht gelukkig bij het autobedrijf het repareren. Nu nog een keer wat kleine dingetjes doen en mag ie voortaan als daily over de weg heen -sturen- Dus eindelijk een keer met een polo naar een meeting :)
-
-thumbsup-
-
Op de valreep :)
-
Op de valreep :)
5 voor 5 klaar. 3 voor 5 afgemeld op vrijdagmiddag -naughty-
-
Alle steekproefcontroleurs waren al thuis! :)
-
gelukkig wel haha
-
5 voor 5 klaar. 3 voor 5 afgemeld op vrijdagmiddag -naughty-
Die zijn niet bang :)
-
Waar moeten ze bang voor zijn? Goed is goed!
-
Gisteren de carburateurs uit de rubbers geschoven dus alleen in de rubbers hangen is geen optie. nu opzoek naar wat flexibelere inlaatrubber en steuntje maken voor de carbs. (tips zijn welkom)
Poosje terug gk nokkenas erin gelegd, loopt een stukje leuker -sturen-
verder doet de ventilator het alleen op stand 1. kachelweerstand en schakelaar vervangen maar dat heeft niet geholpen, multimeter keertje erbij pakken en gaan meten.\
Rijd leuk voor een 1.1 :) zuipt ook aardig maar dat heeft meer te pakken dat ie toch niet helemaal fijn afgesteld is. maar we rommelen rustig verder -klus-
-
Jou runners staan niet recht op de aansluiting van de carb toch?
waardoor het rubber al scheef bij de carb aankomt
ik heb nog geen steun naar het motorblok maar vraag mij af of dit nodig als de runners recht voor de carburateurs staan?
-
Klopt. Misschien klein stukje buis nog op lassen ben ik van dat probleem af.
Steuntje maken is een kleine moeite. Alleen bevestiging op de carbs is lastig. Of de carbs laten rusten op van die trillingsdempers met stukje draadeind.
-
Foto's! !
-
Waarvan?
-
Blok. Auto. Carbs. :)
-
Goed bezig -thumbsup-
-
Prijzen van een spaghetti liggen fors hoger bij dpt dan via het www .
Reken maar op een bedrag van 350 euro .
-
Dat wordt um niet :) bestel wel via ebay, worden 2 geveild
-
Gelijk heb je -thumbsup-
-
Ondertussen is er weer van alles aan gebeurd.
Achterbank zit er weer in van een golf 1
Hoedeplank met speakers.
Wel 2 lekkages tegen gekomen...
De wel bekende accuwak en nog ergens achterin. Ik dacht 1 van de achterlichten maar toen ik vanochtend keek stond in het reservewielbak nog een laag water
-
Gister helaas klein pech gevalletje, koelslang begeven. gelukkig stond ik al geparkeerd dus dop van het reservoir gehaald zodat de druk er af was. nu even nieuw slang regelen. kan iemand me gelukkig maken :)
-
Accuwak -gert-(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/20150821_160938_zpsr8q06xfz.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/20150821_160938_zpsr8q06xfz.jpg.html)
-
Woei, nog een jaartje of wat verder en je had de kabels motten verlengen, omdat de accu dan binnen staat.....
-
Iemand had er dik dakleer o.i.d. overheen geplakt. Dus iemand was er al van op de hoogte :)
-
Nieuwjaarsupdate
Plannen zijn gewijzigd. Ik ga nu proberen throttle bodies aan de gang te krijgen op een 1.1
Computertje word een arduino mega 2560 met een printplaat van speeduino type 0.3.2 om de injectoren van gsxr 1000 aan te sturen.
Meeste onderdelen zijn al besteld/onderweg/binnen alleen moet ik nog een trigger wheel regelen en hall sensor.
Verder moet ik nog passende stekkers voor de bobines en bougiekabels zoeken.
aantal plaatjes
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20160118_142254_zps1yvcsxsz.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20160118_142254_zps1yvcsxsz.jpg.html)
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20160118_142316_zps64pj1k46.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20160118_142316_zps64pj1k46.jpg.html)
-
Gaaf man! ik ben heel erg benieuwd!
kan je mij vertellen waar de die speeduino vandaan heb?
ik heb vandaag al even gezocht maar kan het niet zo snel vinden. iig via de officiële website kan ik alleen alles los bestellen. of heb jij dit ook gedaan?
-
Ik heb ze via een of andere link op het forum van speeduino besteld. Minimale aantal wat ik toen moest bestellen was tien. dus als je er ééntje wil hebben kan dat :)
Onderdelen voor de printplaat heb ik allemaal los besteld bij digikey, er is een bom (bill of materials) beschikbaar voor alle onderdelen.
-
Deze ga ik in de gaten houden :)
-
Ik heb ze via een of andere link op het forum van speeduino besteld. Minimale aantal wat ik toen moest bestellen was tien. dus als je er ééntje wil hebben kan dat :)
Onderdelen voor de printplaat heb ik allemaal los besteld bij digikey, er is een bom (bill of materials) beschikbaar voor alle onderdelen.
idd 10 stuks daar had je het in de auto over oepsie :)
ik ga de BOM eens bekijken -thumbsup-
-
Awesome, ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.
Is wel alleen injectie aansturing neem ik aan? niet de ontsteking?
Maar je hebt nu 10 kale speeduino printplaten liggen? -gert-
-
Zit nog te twijfelen. Waarschijnlijk eerst injectie afstellen en daarna ontsteking
Nog niet zijn nog onderweg :) maar er hebben al een aantal gegadigden gemeld.
-
Vandaag binnen gekomen.
Alvast de weerstanden erop gesoldeerd :)
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/20160119_193650_zpsegybktmb.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/20160119_193650_zpsegybktmb.jpg.html)
-
-thumbsup- leuk om geen SMD te gebruiken maar de oude school componenten.
-
Soldeert ook een heel stukje makkelijker. SMD valt niet mee heb ik wel eens begrepen
-
Gaaf Henri! -thumbsup- -klus-
zoiets maken is echt cool om te doen!
-
Klaar :)
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/20160122_114344_zpsmmctjd8t.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/20160122_114344_zpsmmctjd8t.jpg.html)
Nu verzinnen waar de 'computer' komt. makkelijkste plek is ergens onder het dashboard denk ik. Aangezien ik verbinding moet maken met een laptop met afstellen. alleen even kijken hoe ik alle signaaldraden naar binnen ga krijgen.
-
oeh wauw!!! -hitit- -kewl-
-
Zie ik ook een onderdruk opnamedingesje?
Ziet er altijd geil uit, een gesoldeerd printje -naughty-
-
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat van deze opstelling.
-
Lekker bezig! -thumbsup-
Is het trouwens niet makkelijker om een kabel voor de laptop aansluiting het interieur in te trekken ipv je hele motorkabelboom?
-
Dank allen -thumbsup-
Klopt Luc, helaas wel verkeerd.. die wordt nog omgedraaid.
Ik dacht aan een gat te maken naast de kachelmotor en daar een waterdichte aansluiting te maken. Complete kabelboom moet ik toch maken aangezien het een carburateur motor is geweest. Computer zit dan ook mooi binnen zodat ik geen last van vocht heb.
-
-thumbsup-
-
[sarcasme mode on]
Gelukkig is 't binnen in een Polo wel altijd vochtvrij en hoef je nooit de binnenkant van de ruiten te krabben, incl binnenspiegel.......
[sarcasme mode off]
:)
-
Ik heb de luxe dat de polo binnen kan staan dus iets minder vocht -nana-
-
Stekker van de originele computer eraf gesoldeerd zodat ik de stekker van kabelboom kan gebruiken. Verder heb ik verbinding met tunerstudio dus de speeduino werkt :)
De computer komt toch naast de kachelmotor, ik heb een mooie waterdichte box gevonden.
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/20160201_111830_zpsxxmsdppu.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/20160201_111830_zpsxxmsdppu.jpg.html)
-
Sjiek
-
Ziet er allemaal goed uit.
Snap er de ballen niet van hahaha. Maar is wel
Netjes.
Ga ik even bij houden deze :)
-
Dit keer geen motorische update maar eentje van het interieur. Een zitting van de bijrijdersstoel is af. Ben er erg blij mee :)(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/20160212_235101_zps9zzsg3vx.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/20160212_235101_zps9zzsg3vx.jpg.html)
-
-thumbsup-
Waarom roze? -dunno-
-
Crappy phone pic.
Is rood -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Heb je dat zelf gedaan? ziet er super uit joh -thumbsup-
Ik hoop dat ze mijn stoelen net zo netjes maken.
-
Ja, met een beetje hulp van moeders en internet.
Bedankt -thumbsup-
-
ben benieuwd naar het totaal plaatje :)
-
En weer een stapje verder gegaan.
Krukaskeerring was lek tussen de motor en bak en deze dus vervangen met een andere variant -naughty-
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/IMG_20160714_163153_zpsoqysow6w.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/IMG_20160714_163153_zpsoqysow6w.jpg.html)
Verder ook verder gegaan met m'n 'nieuwe' hefbrug.
Hoop voordat ik op vakantie ga beton erin te hebben.
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/IMG_20160713_165540_zpsa6eo6vjs.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/IMG_20160713_165540_zpsa6eo6vjs.jpg.html)
-
Kijk weer lekker bezig.
-
Netjes!
-
kijk aan updates! -cool-
heb je meer info over de krukas keerring houder + sensor en gekartelde tandwiel?
-
Keerring met trigger wheel: 030103171K
Sensor: 0261210215
Keerring past er zo op. Voor de sensor 2 hapjes moeten maken in het motorblok en een hap uit de tussenplaat. Kabel komt dan uit tussen het motorblok en startmotor. Past allemaal precies
-
top! thanks! -thumbsup-
-
vandaag weer poosje gemoekt.
Gisteravond wat diesel op de zuigers gedaan, kijken of de zuigerveren nog zijn werk deden.
Dat was dus niet zo.
Vandaag blokje uit elkaar gehaald kwam ik erachter dat alle zuigerveer openingen in één lijn stonden. vandaar dat de diesel weg liep.
Helaas kwam ik ook dit tegen:
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/IMG_20160715_180327_zpsvew7bo21.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/IMG_20160715_180327_zpsvew7bo21.jpg.html)
Dus hele blok uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gelijk maar in de grondverf gezet:
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/IMG_20160715_180051_zpsvlhd3mtr.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/IMG_20160715_180051_zpsvlhd3mtr.jpg.html)
en de zuigers ook schoongemaakt. alleen waar de zuigerveren zitten iets schoonkrabben:
(http://i1182.photobucket.com/albums/x459/nappie15/Mobile%20Uploads/IMG_20160715_180124_zpslo15ez22.jpg) (http://s1182.photobucket.com/user/nappie15/media/Mobile%20Uploads/IMG_20160715_180124_zpslo15ez22.jpg.html)
Vanavond blok even zwart spuiten, gaat het blok morgen mee naar het werk om de cilinderwand iets te honen.
Misschien ook nog wat onderdeeltjes mee om te stralen, kunnen deze ook gelijk gespoten worden.
-klus-
-
Plannen zijn weer iets gewijzigd (ik weet toch nooit wat ik wil -gert-)
Aangezien de compressieverhouding van een HB motor toch al op 8:1 staat, kan er ook wel een stofzuiger op.
Specs zoals de motor moet worden:
*Garrett GT15 turbo
*H profiel drijfstangen
*GSXR K1 throttle bodies
*Speeduino V0.4.2 computertje
*HH nokkenas
*dubbele klepveren
*Oliekoeler met thermostaat
*Bmw intercooler
Nu druk bezig met tekeningen maken om flenzen te laten snijden voor de spruitstukken
En wachten op onderdelen zodat de motor in elkaar kan.
-
cool!!!
-
Klinkt goed -naughty-
Deze ga ik goed in de gaten houden. Zo'n soort plannetje zat ook in mijn hoofd namelijk
-
Kijk! dat is aardig interessant! ik ben benieuwd!
-
Wat ik me ivm eigen plannen afvroeg: andere drijfstangen: echt noodzakelijk? Draai ik de standaard drijfstangen kapot? Of is het om een nog hoger vermogen te kunnen bereiken? -dunno-
-
Waar drijfstangen nogal slecht tegen kunnen is boost en hoge toerentallen draaien. aangezien ik misschien beide van plan ben en deze 'goedkoop' tegen kwam het zekere voor het onzekere genomen. Ik had al een begin gemaakt met berekenen of de originele drijfstangen het kunnen hebben maar nog niet verder meegegaan. Maar als je 8500 rpm wil draaien i.p.v. 7000 gaat het al met 1500N omhoog op de drijfstangbouten.
-
Waar drijfstangen nogal slecht tegen kunnen is boost en hoge toerentallen draaien. aangezien ik misschien beide van plan ben en deze 'goedkoop' tegen kwam het zekere voor het onzekere genomen. Ik had al een begin gemaakt met berekenen of de originele drijfstangen het kunnen hebben maar nog niet verder meegegaan. Maar als je 8500 rpm wil draaien i.p.v. 7000 gaat het al met 1500N omhoog op de drijfstangbouten.
Het voordeel van CB tov TC :p
-
Het voordeel van CB tov TC :p
-dunno- Ondertitels aub (de meeste hier hebben geen automotive opleiding)
-
-dunno- Ondertitels aub (de meeste hier hebben geen automotive opleiding)
sorry
CB richting -> Constructeur Beproever wat betekend alles kunnen doorrekenen en simuleren enz.
TC richting -> Technisch Commercieel veelal bedrijfskunde met een stukje techniek
-
-thumbsup-
-
vs hobbyist
-
vs hobbyist
Ach ja, zelf doe ik de TC richting, en ik probeer ook hobbyist te zijn :P
-
Ach ja, zelf doe ik de TC richting, en ik probeer ook hobbyist te zijn :P
withstupid
Weinig zin om straks drijfstangen buiten het blok op te rapen, dus daarom maar in één keer goed -klus-
-
Heb je goed Henri -thumbsup-
Ben benieuwd wat er uit komt :)
-
-thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
-
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
-
Iemand ervaring met dit:
(http://www.g40.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3788.0;attach=1781;image)
Mijn front heeft voorschade dus zit een beetje in dubio van wat ik zou doen
-
Dit is een plaatje van de Giesel (van Jaap), toch?
-
Yep, das de Giesel (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=3788.525)
-
cup look is cool!! :)
-
Je kunt er een nieuwe inzetten!
-
Ik heb tot nu toe alleen deze kunnen vinden bij klokkerholm
(http://www.cadeon.nl/shop/images_kk/9526220.jpg)
Ik weet niet of iemand nog iets weet?
Polo 2 g40 intercooler zou ook wel leuk zijn. Dat past tenminste redelijk makkelijk zonder al teveel aanpassingen
-
Je kunt er een nieuwe inzetten!
had jij niet een compleet g40 voorfront of was douwe het?
-
Tijd voor een update.
Hoop gezeik gehad met het 1.1 blok op te bouwen, uiteindelijk was ik er zo klaar mee dat ik het blok bij het oud ijzer gezet heb.
Volgende blok gepakt: 1.4 diesel.
Met dit blok gelijk het voordeel dat er zuigerbodemkoeling op zit.
Zit nu wel een beetje te klooien met de compressieverhouding maar kom nu op een compressieverhouding van 8,1:1 met de volgende onderdelen:
1W onderblok, HB cilinderkop en PY zuigers.
Verder is de carrosserie aardig krokant, achter de voorschermen aan de beide kanten rottigheid, het front een klein beetje, accuwak (nog steeds.....) en 2 plekjes onder parafan.
Front blijft zitten, hamer en een stuk ijzer deden wonderen. voor mij is het recht genoeg.
Alleen nu nog cup style, Jaap even een berichtje doen of die toevallig nog de maten heeft.
Verder zijn de gesnede flenzen binnen, dus kan binnenkort de kop afgefreesd worden waarna de kop in elkaar gezet kan worden.
-
1.4 sleeptuimelaar -klus- -dj-
-
Klinkt goed Henri -thumbsup-
-
Watvoor krukas gebruik je dan?
Want met 1w onderblok 1w krukas en py zuigers en stangen kom k toch echt 3.55 mm boven het onderblok uit met mn zuigers
-
Ja klopt, en als ik de g40 zuigers afdraai word de compressie te laag. Ik denk dat ik nu de diesel zuigers ga afdraaien. Bovenkant zuiger tot bovenkant eerste zuigerveer zat dacht ik iets van 11mm tussen. Kan wel een stukje vanaf
-
Okee ik ben benieuwd naar het resultaat.
-
Henri gebruikt wel een hb cylinderkop. Deze is wel anders dan een py kop.