Auteur Topic: Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot  (gelezen 2905 keer)

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #15 Gepost op: zo, 08 jan 2006, 17:40:25 »
jouw sleper komt normaliter alleenig tegen jouw messing ring op je stuur ,controleer deze anders ff verbuigen zodat ie wel goed past ,anders ff je handles van je knipperlicht en wis was installatie vervangen

nog even voor de duidelijkheid: messingring op het stuur is dus die goudkleurige ring aan de achterzijde van het stuur waar de voedingskabel van de claxon op zit, toch?
en de sleper is het bronskleurige pennetje op de sleepring achter het stuur, toch?
Volgens mij is of de sleper, of die messingring verbogen, terugbuigen boekt niet echt resultaat. Wat kan ik het beste vervangen, de messingring of de sleper of beide?

Oh en, wat hebben de hendels van de wiswas en de knippers hiermee van doen trouwens?

In ieder geval vast bedankt voor de tips.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #16 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 08:38:50 »
jouw sleper komt normaliter alleenig tegen jouw messing ring op je stuur ,controleer deze anders ff verbuigen zodat ie wel goed past ,anders ff je handles van je knipperlicht en wis was installatie vervangen

nog even voor de duidelijkheid: messingring op het stuur is dus die goudkleurige ring aan de achterzijde van het stuur waar de voedingskabel van de claxon op zit, toch?
en de sleper is het bronskleurige pennetje op de sleepring achter het stuur, toch?
Volgens mij is of de sleper, of die messingring verbogen, terugbuigen boekt niet echt resultaat. Wat kan ik het beste vervangen, de messingring of de sleper of beide?

Oh en, wat hebben de hendels van de wiswas en de knippers hiermee van doen trouwens?

In ieder geval vast bedankt voor de tips.

Neen: sleepring is niet goudkleurig, maar koperkleurig :)

Hahaha

Maar goed:

contact pennetje zit op de hendels van je knipper/wiswas vast: Vervang je die hendels, vervang je daarmee direct ook de meenemer.

De claxon werkt ongeveer zo:



+ accu -->---Zekering ---->---Claxon-->---sleepcontactaanderuitenwisserhendel--->Sleepringstuur---claxon-knop-->--->---massa


Als je sleepcontact dus al reedsch massa maakt, dan gaat je claxon al af...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #17 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 14:49:26 »
Even voor de goede orde; het sleepcontact moet normaal gesproken contact maken met het koperen pennetje bij de hendels, dan gaat de claxon af. Naar mijn idee maakt de sleepring direct contact met niet alleen het koperen pennetje naast de hendels, maar met het hele metalen binnenwerk waar de hendels en dus ook het pennetje aan vast zit. Kortom, er is massa en de claxon begint te loeien.
Heb vanmorgen al het een en ander bijgebogen en toen leek het getoeter even over, totdat je aan het stuur gaat draaien, dan begint ie weer.
Ben het nu wel een beetje zat, al bij lokale garage geweest en die wist ook niet wat te doen. De rest van de middag nog maar eens verder klooien  -boehoe-

kofferdeksel is trouwens weer open, slotje zat iets vast, nu ff gedemonteerd (dat schroefje waar die mee vast zat..  zo zeg.. dat was echt vast... uitgeboord dus) en hij doet ut weer. Nu dus alleen die claxon nog.. -klus-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #18 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 15:09:10 »
Heb ik ook eens gehad met mijn polo 2 GT (RIP).
Bij een bepaalde stuurwielstand TOET!

Heel leuk tijdens het rijden -ja-

Zou het hele gedeelte schoonmaken, sleepcontactje afstellen, en beetje opnieuw vetten.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #19 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 15:32:11 »
Heb ik ook eens gehad met mijn polo 2 GT (RIP).
Bij een bepaalde stuurwielstand TOET!

Heel leuk tijdens het rijden -ja-

Zou het hele gedeelte schoonmaken, sleepcontactje afstellen, en beetje opnieuw vetten.

Zojuist uitgevoerd en schroefjes wat strakker aangedraaid. Het lijkt nu weer te werken (op hoop van zege) Nu is me alleen bij de claxondop van het stuur het pennetje aan de binnenzijde voor de bruine draad afgebroken. Mocht iemand nog zo'n dop met beide pennetjes over hebben, laat me dan ff weten.. oja.. het gaat om zo'n dik stuurtje uit een GT-geloof ik.
Bedankt voor alle tips tot zover

EDIT: nog 1 klein kort vraagje mbt tot het kofferbakslot. Een klein stukje van een uitgeboorde schroef bevind zich nog in het slot, hoe boor ik dit laatste stukje het beste uit zonder het schroefdraad te beschadigen? zijn daar nog tips voor of gewoon dun boortje nemen en hopen op het beste?




Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #20 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 17:08:08 »
als je met een boortje (handboor of kolomboor) in een gat met schroefdraad bezig gaat waar nog resten van bouten/schroeven inzit, beschadig je met 99%kans de schroefdraad.. De boor gaat niet in de schroef, maar vaak naast de schroef, dit omdat de bovenkant van het afgebroken deel niet vlak is.

Je kan het proberen, maar makkelijk wordt het niet
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #21 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 18:57:02 »
kan wel .ff met centerpoint midden aan tikken .dan met boortje 2,5 voor boren en dan als het m6 is met 5 uitboren ,daarna tap m6 er door heen et voila
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #22 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 19:40:38 »
withstupid

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #23 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 22:01:04 »
tja, maar vind het midden van het gat maar eens met een centerpoint..
een afgebroken bout heeft een breukvlak wat zeker niet vlak is.  Het originele schroefdraad en het zelfgetapte schroefdraad komen nooit  overeen.  
Alleen in een draaibank krijg je een goed resultaat, met de hand gaat dat niet lukken.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #24 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 22:25:33 »
No offence, maar je benadert het probleem nu wel heel erg negatief.  

Tuurlijk... soms functioneert het gewoonweg niet.
En "if all else fails", kun je er altijd nog een helicoil indraaien natuurlijk. -klus-
Maar ik weet uit ervaring dat het meestal WEL goed gaat.


Waar de draaibank in dit verhaal past is me btw niet helemaal duidelijk. -dunno-




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #25 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 22:48:44 »
1 goed oog en vaste hand ,gaat veel goed ,hoe denk je anders dat ik regelmatig tapeindjes uit cylinderkoppen haal .
das pas echt kut ,tapeindje van 10,9 ijzer en kop van aluminium  -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #26 Gepost op: ma, 09 jan 2006, 23:16:50 »
haal je dan het afgebroken deel van het boutje uit de kop?
of:

boor je het 'uit' en tap je nieuw draad in het deel waar eerst het afgebroken boutje zat?

BTW:

@Mark: als je toch een bestaand gat (waar iets in is afgebroken)precies in het midden verder uit wilt boren, dan is een draaibank een van de meest nauwkeurige middelen toch?
Deel in de draaibank ( 4klauw denk ik..)
Je klokt het bestaande  gat(met schroefdraad) uit, daarna boor je met 2- 2,5 of 3 mm een gat (precies) in het midden van het gat, en kan je daarna met 5 mm op maat boren.

Met een M6 tappie heb je dan schroefdraad in het gat dat precies aansluit op het oude schroefdraad.

Correct me if i'm wrong (dan begrijp ik iets niet namelijk)



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #27 Gepost op: di, 10 jan 2006, 08:34:11 »
Nou ben ik geen held met de draaibank, maar een kofferbakslot inspannen.. dat gaat mij zeker niet lukken.

Cylinderkop idem niet.


Met een kolomboor en een goede houder.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #28 Gepost op: di, 10 jan 2006, 09:22:58 »
@martijn,dan heb je wel een HELE GROTE  draaibank nodig voor een cilinderkop.

@ serge, niet alleen cilinderkoppen,weet je nog die g40 remklauw van mijn nog??
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Zekeringen, Claxon en Kofferbakslot
« Reactie #29 Gepost op: di, 10 jan 2006, 11:21:31 »
ik heb het ook over een kofferbak slot unit...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983